Problem z prędkością LTE
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5499
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Problem z prędkością LTE
bosinski6, wystarczy napisać.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
Tylko moi rodzice pewnie to szybciej załatwią bo ja jestem w szkole i do domu wrócę dopiero po 15Michał_Plus pisze:bosinski6, wystarczy napisać.
Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5499
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Problem z prędkością LTE
bosinski6, rozumiem.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
Jak wizyta w salonie plusa nie pomoże to się tutaj znowu odezwę.Michał_Plus pisze:bosinski6, rozumiem.
Oraz będę się tutaj odzywał w przypadku innych problemów [WINKING FACE]
Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5499
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Problem z prędkością LTE
bosinski6, ok.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 cze 2019, o 22:06
Re: Problem z prędkością LTE
Można w jakiś sposób sprawdzić z jakiego bts idzie internet?
-
- PlusManiak
- Posty: 74
- Rejestracja: 3 cze 2019, o 12:03
Re: Problem z prędkością LTE
Oczywiście ze mozna, bułka z masłem. najpierw informacja ze statusu LTE na IDU i pokazujesz informację o lokalizacji czyli PCI fizyczny adres komórki. Następnie jego weryfikacja na karcie Plusa na telefonie LTE Android z aplikacją https://play.google.com/store/apps/deta ... lite&hl=pl w zakładce WSKAŹNIK pokaże się też właśnie PCI a oprócz tego eNB i ECI BTS-a oraz pasmo LTE i parametry sygnału na nim. Porównasz PCI z informacją o lokalizacji na IDU i masz wszystko jak na dłoni.ENB w Plusie jest takie samo jak numer pozwolenia w UKE https://bip.uke.gov.pl/pozwolenia-radio ... ma,12.html lub sprawdzasz na http://beta.btsearch.pl/?dataSource=loc ... 57&zoom=12 A najlepiej przeczytać PW.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5499
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Problem z prędkością LTE
Grabarzito, zainstaluj na telefonie "Network Cell Info" i podaj mi parametr ECI.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- PlusManiak
- Posty: 149
- Rejestracja: 18 lip 2016, o 17:07
Re: Problem z prędkością LTE
Co może być tego przyczyną?
Od kilku dni obserwuję, że router nagle ma dużo lepszy sygnał LTE:
RSRQ: -7dB
RSRP: -96dBm
RSSI: -71dBm
SINR: 14dB
ale wówczas mogę liczyć tylko na coś takiego:
Jak wszystko wróci do normy:
RSRQ: -10dB
RSRP: -107dBm
RSSI: -85dBm
SINR: 9dB
mam tak:
Co może być grane? Skoro w okolicy (Miłomłyn, Warmińsko-Mazurskie) nic nowego nie zostało odpalone? W mojej okolicy najbliższe BTS-y to Miłomłyn (BT41553), Piławki (BT40813 ), Karpowo (BT44271).
Tu na pewno nie chodzi o przeciążenie stacji. Duży spadek prędkości LTE jest ZAWSZE tożsamy ze wzrostem siły i jakości sygnału LTE. Może jest wyłączane LTE 1800? Może router loguje się nie do tego pasma co trzeba?
Router Huawei B315.
edit:
Tu jeszcze test wykonany na Nokii 8110 4G użytej jako HotSpot WiFi:
Więc tak samo jak na Huawei B315 (na tym teraz też ok 10 Mb/s). Normalnie jest ponad 20, a nawet ponad 30 Mb/s.
Od kilku dni obserwuję, że router nagle ma dużo lepszy sygnał LTE:
RSRQ: -7dB
RSRP: -96dBm
RSSI: -71dBm
SINR: 14dB
ale wówczas mogę liczyć tylko na coś takiego:
Jak wszystko wróci do normy:
RSRQ: -10dB
RSRP: -107dBm
RSSI: -85dBm
SINR: 9dB
mam tak:
Co może być grane? Skoro w okolicy (Miłomłyn, Warmińsko-Mazurskie) nic nowego nie zostało odpalone? W mojej okolicy najbliższe BTS-y to Miłomłyn (BT41553), Piławki (BT40813 ), Karpowo (BT44271).
Tu na pewno nie chodzi o przeciążenie stacji. Duży spadek prędkości LTE jest ZAWSZE tożsamy ze wzrostem siły i jakości sygnału LTE. Może jest wyłączane LTE 1800? Może router loguje się nie do tego pasma co trzeba?
Router Huawei B315.
edit:
Tu jeszcze test wykonany na Nokii 8110 4G użytej jako HotSpot WiFi:
Więc tak samo jak na Huawei B315 (na tym teraz też ok 10 Mb/s). Normalnie jest ponad 20, a nawet ponad 30 Mb/s.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5499
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Problem z prędkością LTE
jaszek7777, prawdopodobnie faktycznie sprzęt przełącza się pomiędzy pasmami. LTE900 będzie miało lepsze parametry sygnału (większy zasięg) przy jednocześnie wolniejszym DL i UL niż LTE1800.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- PlusManiak
- Posty: 149
- Rejestracja: 18 lip 2016, o 17:07
Re: Problem z prędkością LTE
Dzięki. Tak myślałem. Jednak to dziwne, że dzieje się to na dwóch różnych urządzeniach :)
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5499
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Problem z prędkością LTE
jaszek7777, standardowo urządzenie stara się połączyć z pasmem o wyższej częstotliwości, dopiero w kolejnym kroku (np. przeciążone pasmo) z tym o niższej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- PlusManiak
- Posty: 149
- Rejestracja: 18 lip 2016, o 17:07
Re: Problem z prędkością LTE
Michał,
mogę z ciekawości zapytać, czy Plus dysponuje również harmonogramem prac na nadajnikach wykonywanych przez swoich konkurentów? Pytam, bo mój BTS (BT41553) jest współdzielony z Orange i T-Mobile. Wiem, że stacja ta jest objęta harmonogramem polepszania LTE w Orange (https://biuroprasowe.orange.pl/wp-conte ... orange.jpg). Z reguły jakiekolwiek prace prowadzone na stacji skutkują czasowymi kłopotami w dostępie do niektórych usług. Może stąd biorą się moje kłopoty?
mogę z ciekawości zapytać, czy Plus dysponuje również harmonogramem prac na nadajnikach wykonywanych przez swoich konkurentów? Pytam, bo mój BTS (BT41553) jest współdzielony z Orange i T-Mobile. Wiem, że stacja ta jest objęta harmonogramem polepszania LTE w Orange (https://biuroprasowe.orange.pl/wp-conte ... orange.jpg). Z reguły jakiekolwiek prace prowadzone na stacji skutkują czasowymi kłopotami w dostępie do niektórych usług. Może stąd biorą się moje kłopoty?
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5499
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Problem z prędkością LTE
jaszek7777, nie posiadam informacji o pracach prowadzonych przez innych operatorów.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ