Problem z prędkością LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Salvador
Początkujący PlusManiak
Posty: 25
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 23 sty 2014, o 21:48

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Salvador »

Pozwolę się dołączyć do tematu, zakupiłem niedawno router Huawei B525, jednak są jakieś problemy z agregacją moim zdaniem. W aplikacji HManager znaczek LTE+ co chwile znika i pojawia się podczas transmisji danych, w LTE Watch wykreś prędkości pobierania pokazuje ciągle na przemian szybciej wolniej szybciej wolniej - prędkości podczas agregacji sa niestabilne, gdy wymuszę samo LTE1800 lub 900 to prędkości są stabilniejsze. Korzystam z BTS na Przemysłowej 85 w Koninie (FUGO) zarówno z anteną zewnętrzną jak i bez niej. Mogą państwo sprawdzić czy nadajnik i agregacja na nim działa prawidłowo?
misiek6104
PlusManiak
Posty: 112
Rejestracja: 21 kwie 2017, o 21:55

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: misiek6104 »

Obrazek

Teraz moze byc?
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

Salvador, stacja pracuje prawidłowo. Prędkości mogą być zmienne w zależności od obciążenia konkretnego pasma i stopnia jego wykorzystania. W przypadku agregacji "głównym" pasmem będzie to o wyższej częstotliwości. W tym wypadku LTE1800.

misiek6104, z przesłanych informacji wynika że realny ping jest w normie. Strony ze speed testami bardzo często nie łączą się optymalnym serwerem.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
misiek6104
PlusManiak
Posty: 112
Rejestracja: 21 kwie 2017, o 21:55

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: misiek6104 »

Powiem Panu tak. Jest odczuwany ten ping jak przegladam Facebooka czy ogladam cos na youtubie. Co chwile sie film czy inne strony zacinaja.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

misiek6104, realny ping jest rzędu 40 ms. Zacinanie się YT i FB wynika raczej z konieczności buforowania treści wideo i zdjęć.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
misiek6104
PlusManiak
Posty: 112
Rejestracja: 21 kwie 2017, o 21:55

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: misiek6104 »

Ale nigdy tak nie mialem . Zawsze moglem ogladac w 4K filmy a teraz na 720 sie zacina
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

misiek6104, jak wyglądają parametry sygnału?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
pel1906
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 30 sie 2016, o 18:34

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: pel1906 »

Witam , czy niska prędkość spowodowana jest lejkiem?
Na innej karcie sim (co prawda lajt mobile) jest 4 Mb/s DL

Brodnica, kuj-pomorskie

Edit: od kilku dni to samo . Zmieniłem na hspa to było 32 Kb/s .
2 miesiące temu umowa była przedłużana. Miało być nadal LTE bez limitów (także prędkości) jak wcześniej. Mogę na priv podać MSISDN , jeśli macie możliwość sprawdzenia czy tak w rzeczywistości jest. Poprzednia umowa 30 m-cy bez problemów.
Załączniki
test3.png
test2.png
Ostatnio zmieniony 17 lut 2019, o 10:14 przez pel1906, łącznie zmieniany 1 raz.
jaszek7777
PlusManiak
Posty: 149
Rejestracja: 18 lip 2016, o 17:07

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: jaszek7777 »

A u mnie takie buty (okolice Miłomłyna, warmińsko-mazurskie):

3G:

Obrazek

Parametry:

Obrazek

4G LTE:

Obrazek

Parametry:

Obrazek

Przychodzi wracać do 3G...
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

pel1906, stan pakietu sprawdzisz w Plus Online, jeśli nie został wykorzystany to nie mówimy o FUP. Nie otrzymaliśmy informacji o utrudnieniach w Twojej okolicy. Podaj parametry sygnału.

jaszek7777, które pasmo było testowane? Jakiego sprzętu używasz? W tej miejscowości jest pokrycie LTE900 i LTE1800.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
pel1906
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 30 sie 2016, o 18:34

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: pel1906 »

Lejek jest na 100% ( od kilku dni równo 0,5 Mb/s to maksymalna przepustowość, inna sim teraz 20 Mb/s ) Pakiet podstawowy został wykorzystany . Podczas poprzedniej umowy co miesiąc był wykorzystywany ale pozostając w LTE prędkość nie była przycinana.
Czy podając na priv nr sim mogę otrzymać od Pana regulamin dla posiadanej promocji? Znalazłem na stronie Plusa tylko http://www.plus.pl/documents/16/1332323 ... gratis.pdf
W/g zapisów gdy wdrożona jest FUP obniżona prędkość jest do maksymalnie 32Kb/s. Tu mam 0,5 Mb/s , więc wynika z tego że FUP odpada.
W 1 okresie rozliczeniowym nie przycięło prędkość ponieważ na cały okres umowy przyznany był pakiet ( nie pamiętam ilu gigabajtów) danych , który prawdopodobnie wtedy został wykorzystany.
Ręki sobie uciąć nie dam ale były taryfy gdzie LTE po wykorzystaniu było właśnie 0,5 Mb/s , może to jest właśnie to.

Dodam tylko że internet cały czas w tym samym miejscu jest wykorzystywany. Sprzęt e5786 huawei.

Czy u Państwa istnieje możliwość "na żądanie" otrzymania rozmowy telefonicznej podczas której uzgadniane były warunki nowej umowy?
jaszek7777
PlusManiak
Posty: 149
Rejestracja: 18 lip 2016, o 17:07

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: jaszek7777 »

Michał_Plus pisze:jaszek7777, które pasmo było testowane? Jakiego sprzętu używasz? W tej miejscowości jest pokrycie LTE900 i LTE1800.
Używam tego https://eu.dlink.com/pl/pl/products/dwr-921e-pl routera. Niestety nie obsługuje on 900 MHz, zatem zapewne testowałem 1800 MHz. Router stał w tym samym miejscu, zmieniłem tylko technologię z LTE na 3G i z powrotem w ustawieniach.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

pel1906, na forum nie mamy wglądu do informacji na koncie. Po uruchomieniu, FUP ogranicza prędkość stopniowo, w zależności od ilości pobranych danych.
pel1906 pisze:Czy u Państwa istnieje możliwość "na żądanie" otrzymania rozmowy telefonicznej podczas której uzgadniane były warunki nowej umowy?
Nie, ale jeśli złożysz reklamację i powołasz się na ustalenia ustne, zostanie ona sprawdzona.

jaszek7777, to pasmo jest mocno obciążone. :-(
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
jaszek7777
PlusManiak
Posty: 149
Rejestracja: 18 lip 2016, o 17:07

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: jaszek7777 »

Michał_Plus pisze:jaszek7777, to pasmo jest mocno obciążone. :-(
To można się domyślić. Może więc warto jednak coś zainwestować, ten BTS obsługuje prawie całą gminę wraz z miastem Miłomłyn.Nie zamierzam tu oczywiście wylewać swoich żali, bo nie o to chodzi, ale skoro 3G jest szybsze od LTE, to znaczy, że coś jest jednak nie tak... To cofanie się w postępie technologicznym. Potem sprawdzę na modemie Huawei E3372h jak to działa (ten modem obsługuje wszystkie pasma). Mamy umowy, internet jest używany do pracy, to niezbędne dzisiaj narzędzie. Z czasem się zatka definitywnie, bo użytkownicy potrzebują coraz większej ilości internetu. A w weekend majowy zjadą tu turyści (Mazury Zachodnie).
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

jaszek7777, nie mam potwierdzonych planów dla tej okolicy. :-(
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ