Problem z prędkością LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Nix2
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 10 maja 2019, o 10:51

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Nix2 »

Mam taką umowę
Obrazek

To chyba znaczy, że jest ta usługa "LTE bez końca", jednak dalej nie wiem, o ile ( wiadomo orientacyjnie)
pogorszą się transfery z racji wyczerpania pakietu podstawowego ?

pzdr Nix
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

Nix2, więc usługa "LTE bez końca" powinna być uruchomiona. Możesz się o tym upewnić logując się do Plus Online.
Nix2 pisze:jednak dalej nie wiem, o ile ( wiadomo orientacyjnie) pogorszą się transfery z racji wyczerpania pakietu podstawowego ?
Na to pytanie nie będę w stanie odpowiedzieć. O włączeniu FUP decyduje system (automat) na podstawie złożonego algorytmu. To jakie ograniczenie może zostać (o ile zostanie) włączone zależy między innymi od obciążenia stacji w Twoim rejonie i może się zmieniać w zależności od ilości pobranych GB ponad pakiet podstawowy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Nix2
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Rejestracja: 10 maja 2019, o 10:51

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Nix2 »

Ok, a jaki jest FUP też decyduje automat ? Tzn jednen user może mieć nałożony FUP DL=20Mbit/s a UL=7MBit/s a inny user, całkiem inny FUP ?

Czy też FUP jest stopniowany, np.
1 etap=20/7Mbit/s
2 etap=5/2 Mbit/s
3 etap=1/0,5 Mbit/s
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

Nix2, tak jak pisałem, o nałożeniu FUP decyduje automat. O tym jakie będzie ograniczenie również. Tak, jest stopniowanie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Nix2
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Rejestracja: 10 maja 2019, o 10:51

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Nix2 »

To widać różne są interpretacje, przed chwilą rozmawiałem też na live chacie na stronie plusa z Konsultantem
i uzyskałem taką ciekawą wypowiedź:

cytuję:
"W zależności od pakietu występują różnice prędkości. W pakiecie 30GB po jego wykorzystaniu internet zwalnia do 32kb/s lub z opcją LTE bez limitu do 5Mb/s. W pakietach 45 GB i wyżej opcja LTE bez końca oznacza, że zarówno w pakiecie jak i po za nim można osiągać maksymalną prędkość do 150Mb/s w zasięgu LTE."

To oznacza dla pakietu 30GB FUP=5MBit, a dla pakietów wyższych BRAK FUP...

Kto ma rację?
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

Nix2, to o czym piszesz to nie FUP.
Zgodnie z punktem 6, paragraf 2 regulaminu promocji:
"W celu umożliwienia wszystkim Abonentom sprawiedliwe korzystanie z sieci Polkomtel stosuje zasady Fair-Usage-Policy („FUP”). Celem FUPjest zapewnienie każdemu z Abonentów możliwość sprawiedliwego korzystania z Usług niezależnie od ilości przesłanych danych. Realizowane jest to poprzez przydzielanie odpowiednich wartości parametrów dostępu do sieci telekomunikacyjnej zgodnie z rosnącym zużyciem danych, w tym obniżenie prędkości transmisji danych do prędkości maksymalnej 32 kb/s."
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Nix2
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Rejestracja: 10 maja 2019, o 10:51

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Nix2 »

Ok, to zależy gdzie, w którym miejscu piszę...

W takim razie kolejno:

Czy w/w i cytowana wypowiedź Konsultanta jest prawdziwa czy nie ?

cytuję:
"W zależności od pakietu występują różnice prędkości. W pakiecie 30GB po jego wykorzystaniu internet zwalnia do 32kb/s lub z opcją LTE bez limitu do 5Mb/s. W pakietach 45 GB i wyżej opcja LTE bez końca oznacza, że zarówno w pakiecie jak i po za nim można osiągać maksymalną prędkość do 150Mb/s w zasięgu LTE."
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

Nix2, nie. W ofercie 30 GB, o której rozmawiamy, nie ma możliwości włączenia "LTE bez końca". Prędkość po wykorzystaniu pakietu podstawowego zostanie obniżona do 32 kb/s. Usługa jest dostępna od 45GB.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Nix2
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Rejestracja: 10 maja 2019, o 10:51

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Nix2 »

A czy prawdziwe jest druga część wypowiedzi Konsultanta czyli :

cytuję:
"W pakietach 45 GB i wyżej opcja LTE bez końca oznacza, że zarówno w pakiecie jak i po za nim można osiągać maksymalną prędkość do 150Mb/s w zasięgu LTE."

To oznacza, że w pakietach >45GB net NIC nie zwalnia w porównaniu do pakietu podstawowego. A w praktyce, to wiem od kolegi, który pożyczył mi modem, że po przekroczeniu 60GB pakietu podstawowegoo o ok. 5-8GB, prędkość drastycznie spada.

To jest to FUP, a jeśli nie FUP to co ?
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

Nix2, tak jak pisałem już wcześniej, FUP może (ale nie musi) zostać uruchomiony po przekroczeniu pakietu podstawowego.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Nix2
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Rejestracja: 10 maja 2019, o 10:51

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Nix2 »

Ok, a czy dla w/w oferty 45/60/100 można włączyć cos takiego jak pakiet nocny 200GB za 3zł ?
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Ewa_Plus »

Nix2,
- tak, będzie można włączyć Pakiet Nocny, np. przez Plus online lub SMS-em na nr 2612 o treści: START PN
Szczegółowe info znajdziesz tutaj.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Nix2
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Rejestracja: 10 maja 2019, o 10:51

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Nix2 »

A w jaki sposób stwierdzić, czy aktualnie korzystam z "LTE Advenced" czy też ze "zwykłego" LTE...?

Na mapce zasięgu jestem "na skraju" zasięgu Advenced, no ale to są dane przybliżone.
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: TomPL »

Michał_Plus pisze: O włączeniu FUP decyduje system (automat) na podstawie złożonego algorytmu. To jakie ograniczenie może zostać (o ile zostanie) włączone zależy między innymi od obciążenia stacji w Twoim rejonie i może się zmieniać w zależności od ilości pobranych GB ponad pakiet podstawowy.
Kiedyś (ze 20 lat temu) dostałem za mało na wypłacie to poszedłem do księgowej z reklamacją i usłyszałem: "no co ja mogę, komputer tak wyliczył" :mrgreen:
Nix2
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Rejestracja: 10 maja 2019, o 10:51

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Nix2 »

TomPL pisze:...O włączeniu FUP decyduje system (automat) na podstawie złożonego algorytmu.
...
Kiedyś (ze 20 lat temu) dostałem za mało na wypłacie to poszedłem do księgowej z reklamacją i usłyszałem: "no co ja mogę, komputer tak wyliczył" :mrgreen:
Tym niemniej im reguły są jaśniej okreslone, tym lepiej. W tej chwili patrząc po wypowiedziach userów neta od Plusa,
zdania na ten temat są mocno zróżnicowane, z tym że większość wskazuje na nieuchronność FUP...
ODPOWIEDZ