Problem z prędkością LTE
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 18
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 10 maja 2019, o 10:51
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Problem z prędkością LTE
Nix2, więc usługa "LTE bez końca" powinna być uruchomiona. Możesz się o tym upewnić logując się do Plus Online.
Na to pytanie nie będę w stanie odpowiedzieć. O włączeniu FUP decyduje system (automat) na podstawie złożonego algorytmu. To jakie ograniczenie może zostać (o ile zostanie) włączone zależy między innymi od obciążenia stacji w Twoim rejonie i może się zmieniać w zależności od ilości pobranych GB ponad pakiet podstawowy.Nix2 pisze:jednak dalej nie wiem, o ile ( wiadomo orientacyjnie) pogorszą się transfery z racji wyczerpania pakietu podstawowego ?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
Ok, a jaki jest FUP też decyduje automat ? Tzn jednen user może mieć nałożony FUP DL=20Mbit/s a UL=7MBit/s a inny user, całkiem inny FUP ?
Czy też FUP jest stopniowany, np.
1 etap=20/7Mbit/s
2 etap=5/2 Mbit/s
3 etap=1/0,5 Mbit/s
Czy też FUP jest stopniowany, np.
1 etap=20/7Mbit/s
2 etap=5/2 Mbit/s
3 etap=1/0,5 Mbit/s
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Problem z prędkością LTE
Nix2, tak jak pisałem, o nałożeniu FUP decyduje automat. O tym jakie będzie ograniczenie również. Tak, jest stopniowanie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
To widać różne są interpretacje, przed chwilą rozmawiałem też na live chacie na stronie plusa z Konsultantem
i uzyskałem taką ciekawą wypowiedź:
cytuję:
"W zależności od pakietu występują różnice prędkości. W pakiecie 30GB po jego wykorzystaniu internet zwalnia do 32kb/s lub z opcją LTE bez limitu do 5Mb/s. W pakietach 45 GB i wyżej opcja LTE bez końca oznacza, że zarówno w pakiecie jak i po za nim można osiągać maksymalną prędkość do 150Mb/s w zasięgu LTE."
To oznacza dla pakietu 30GB FUP=5MBit, a dla pakietów wyższych BRAK FUP...
Kto ma rację?
i uzyskałem taką ciekawą wypowiedź:
cytuję:
"W zależności od pakietu występują różnice prędkości. W pakiecie 30GB po jego wykorzystaniu internet zwalnia do 32kb/s lub z opcją LTE bez limitu do 5Mb/s. W pakietach 45 GB i wyżej opcja LTE bez końca oznacza, że zarówno w pakiecie jak i po za nim można osiągać maksymalną prędkość do 150Mb/s w zasięgu LTE."
To oznacza dla pakietu 30GB FUP=5MBit, a dla pakietów wyższych BRAK FUP...
Kto ma rację?
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Problem z prędkością LTE
Nix2, to o czym piszesz to nie FUP.
Zgodnie z punktem 6, paragraf 2 regulaminu promocji:
"W celu umożliwienia wszystkim Abonentom sprawiedliwe korzystanie z sieci Polkomtel stosuje zasady Fair-Usage-Policy („FUP”). Celem FUPjest zapewnienie każdemu z Abonentów możliwość sprawiedliwego korzystania z Usług niezależnie od ilości przesłanych danych. Realizowane jest to poprzez przydzielanie odpowiednich wartości parametrów dostępu do sieci telekomunikacyjnej zgodnie z rosnącym zużyciem danych, w tym obniżenie prędkości transmisji danych do prędkości maksymalnej 32 kb/s."
Zgodnie z punktem 6, paragraf 2 regulaminu promocji:
"W celu umożliwienia wszystkim Abonentom sprawiedliwe korzystanie z sieci Polkomtel stosuje zasady Fair-Usage-Policy („FUP”). Celem FUPjest zapewnienie każdemu z Abonentów możliwość sprawiedliwego korzystania z Usług niezależnie od ilości przesłanych danych. Realizowane jest to poprzez przydzielanie odpowiednich wartości parametrów dostępu do sieci telekomunikacyjnej zgodnie z rosnącym zużyciem danych, w tym obniżenie prędkości transmisji danych do prędkości maksymalnej 32 kb/s."
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
Ok, to zależy gdzie, w którym miejscu piszę...
W takim razie kolejno:
Czy w/w i cytowana wypowiedź Konsultanta jest prawdziwa czy nie ?
cytuję:
"W zależności od pakietu występują różnice prędkości. W pakiecie 30GB po jego wykorzystaniu internet zwalnia do 32kb/s lub z opcją LTE bez limitu do 5Mb/s. W pakietach 45 GB i wyżej opcja LTE bez końca oznacza, że zarówno w pakiecie jak i po za nim można osiągać maksymalną prędkość do 150Mb/s w zasięgu LTE."
W takim razie kolejno:
Czy w/w i cytowana wypowiedź Konsultanta jest prawdziwa czy nie ?
cytuję:
"W zależności od pakietu występują różnice prędkości. W pakiecie 30GB po jego wykorzystaniu internet zwalnia do 32kb/s lub z opcją LTE bez limitu do 5Mb/s. W pakietach 45 GB i wyżej opcja LTE bez końca oznacza, że zarówno w pakiecie jak i po za nim można osiągać maksymalną prędkość do 150Mb/s w zasięgu LTE."
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Problem z prędkością LTE
Nix2, nie. W ofercie 30 GB, o której rozmawiamy, nie ma możliwości włączenia "LTE bez końca". Prędkość po wykorzystaniu pakietu podstawowego zostanie obniżona do 32 kb/s. Usługa jest dostępna od 45GB.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
A czy prawdziwe jest druga część wypowiedzi Konsultanta czyli :
cytuję:
"W pakietach 45 GB i wyżej opcja LTE bez końca oznacza, że zarówno w pakiecie jak i po za nim można osiągać maksymalną prędkość do 150Mb/s w zasięgu LTE."
To oznacza, że w pakietach >45GB net NIC nie zwalnia w porównaniu do pakietu podstawowego. A w praktyce, to wiem od kolegi, który pożyczył mi modem, że po przekroczeniu 60GB pakietu podstawowegoo o ok. 5-8GB, prędkość drastycznie spada.
To jest to FUP, a jeśli nie FUP to co ?
cytuję:
"W pakietach 45 GB i wyżej opcja LTE bez końca oznacza, że zarówno w pakiecie jak i po za nim można osiągać maksymalną prędkość do 150Mb/s w zasięgu LTE."
To oznacza, że w pakietach >45GB net NIC nie zwalnia w porównaniu do pakietu podstawowego. A w praktyce, to wiem od kolegi, który pożyczył mi modem, że po przekroczeniu 60GB pakietu podstawowegoo o ok. 5-8GB, prędkość drastycznie spada.
To jest to FUP, a jeśli nie FUP to co ?
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Problem z prędkością LTE
Nix2, tak jak pisałem już wcześniej, FUP może (ale nie musi) zostać uruchomiony po przekroczeniu pakietu podstawowego.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
Ok, a czy dla w/w oferty 45/60/100 można włączyć cos takiego jak pakiet nocny 200GB za 3zł ?
Re: Problem z prędkością LTE
Nix2,
- tak, będzie można włączyć Pakiet Nocny, np. przez Plus online lub SMS-em na nr 2612 o treści: START PN
Szczegółowe info znajdziesz tutaj.
- tak, będzie można włączyć Pakiet Nocny, np. przez Plus online lub SMS-em na nr 2612 o treści: START PN
Szczegółowe info znajdziesz tutaj.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
A w jaki sposób stwierdzić, czy aktualnie korzystam z "LTE Advenced" czy też ze "zwykłego" LTE...?
Na mapce zasięgu jestem "na skraju" zasięgu Advenced, no ale to są dane przybliżone.
Na mapce zasięgu jestem "na skraju" zasięgu Advenced, no ale to są dane przybliżone.
Re: Problem z prędkością LTE
Kiedyś (ze 20 lat temu) dostałem za mało na wypłacie to poszedłem do księgowej z reklamacją i usłyszałem: "no co ja mogę, komputer tak wyliczył"Michał_Plus pisze: O włączeniu FUP decyduje system (automat) na podstawie złożonego algorytmu. To jakie ograniczenie może zostać (o ile zostanie) włączone zależy między innymi od obciążenia stacji w Twoim rejonie i może się zmieniać w zależności od ilości pobranych GB ponad pakiet podstawowy.
Re: Problem z prędkością LTE
Tym niemniej im reguły są jaśniej okreslone, tym lepiej. W tej chwili patrząc po wypowiedziach userów neta od Plusa,TomPL pisze:...O włączeniu FUP decyduje system (automat) na podstawie złożonego algorytmu.
...
Kiedyś (ze 20 lat temu) dostałem za mało na wypłacie to poszedłem do księgowej z reklamacją i usłyszałem: "no co ja mogę, komputer tak wyliczył"
zdania na ten temat są mocno zróżnicowane, z tym że większość wskazuje na nieuchronność FUP...