Problem z prędkością LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5469
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

mentalius, w takim przypadku uaktywnił się FUP. Limit jest przydzielany stopniowo, im bardziej wartość pakietu zostanie przekroczona, tym bardziej restrykcyjnie może (ale nie musi) zostać nałożony limit. Prędkość zostanie przywrócona wraz z nowym okresem rozliczeniowym.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
mentalius
Początkujący PlusManiak
Posty: 20
Rejestracja: 29 lip 2018, o 12:03

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: mentalius »

Rozumiem że fup to nie prędkość rzędu kilku kB ale w tym przypadku 20 Mb/s?
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5469
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

mentalius, ograniczenie prędkości, tak jak pisałem, wchodzi stopniowo.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
mentalius
Początkujący PlusManiak
Posty: 20
Rejestracja: 29 lip 2018, o 12:03

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: mentalius »

Rozumiem i dzięki za info
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5469
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

mentalius, bardzo proszę. W razie pytań, pisz.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
3G_
Szalony PlusManiak
Posty: 443
Rejestracja: 7 mar 2009, o 11:09

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: 3G_ »

Witam!

Na stacji 10450 w Piasecznie, która posiada 6 sektorów w pasmie LTE1800 i po 3 sektory w pozostałych pasmach, po rozbudowie o pasmo LTE900 pojawił się pewien problem. Mianowicie logiczne sektory pasma LTE1800 (tylko tego jednego) zostały jakby zamienione względem sektorów fizycznych o 180 stopni. Tam gdzie był sektor 1, pojawił się sektor 4, tam gdzie był 5 teraz jest sektor 2 itd. Skutkuje to tym, że prędkości z pasma LTE1800 nie sumują się z prędkościami z innych pasm.

W speedtestach widać wyraźnie, że np. przy agregacji B7+B3+B8 (pasmo podstawowe B7) na drugim fizycznym sektorze brakuje prędkości z B3, bo w tym kierunku B3 ma sektor logiczny nr 5. W agregacji B3 się pojawia, ale dodawana prędkość jest zapewne z sektora nr 2 B3 - czyli z drugiej strony stacji.

B7+B3+B8
Obrazek
Obrazek
Obrazek

B7
Obrazek
Obrazek
Obrazek

B3
Obrazek
Obrazek
Obrazek

B8
Obrazek
Obrazek
Obrazek


I analogicznie gdy w agregacji B3+B7+B20 pasmem podstawowym jest B3, prędkości są takie same jak dla "gołego" B3 (bo B7 i B20 z tymi samymi numerami logicznymi fizycznie są po drugiej stronie stacji).
Obrazek
Obrazek
Obrazek

B20
Obrazek
Obrazek
Obrazek

B7 jak wyżej, nie ma sensu wklejać drugi raz. Ewidentnie nie wygląda to na B3+B7+B20.

Dlatego prośba by odpowiednie osoby zajęły się tematem. Tylko proszę nie pisać, że wszystko jest OK, bo prędkości są dobre - nie w tym rzecz :-) Przy okazji można by się pochylić nad tymi pingami...
michal8937
PlusManiak
Posty: 125
Rejestracja: 17 maja 2011, o 19:04
Kontakt:

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: michal8937 »

Też mam od dobrych 2 lat coraz gorsze parametry łącza :(
Awatar użytkownika
Daniel_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1629
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Daniel_Plus »

3G_, przekazałem informację do działu technicznego z prośbą o sprawdzenie. Jeśli czegoś się dowiem to zamieszczę odpowiedź na forum ;-)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
degename
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 22 lip 2018, o 20:00

Reklamacje w plusie - olanie klienta mimo realnych problemów

Post autor: degename »

Gdybyście zastanawiali się jak wygląda internet w plusie gdy występują problemy:
Od jednej do drugiej środy internet nie działał poprawnie w żadnej technologii.
Prędkości z 5 - 10 Mb/s spadły do 0,024 Mb/s a ping z 50 - 80 ms wzrózł do 1000 ms i więcej.
Problem zgłoszony przez infolinię w piątek i sobotę - zero reakcji.
Problem zgłoszony na forum plusa, wrzucenie mojego tematu w zbiorczy wątek dotyczący innych problemów, poza tym zero reakcji.
Dopiero reklamacja w punkcie plusa w Mińsku Mazowieckim rozwiązała problem ale... Trzeba było spędzić tam ponad godzinę żeby coś się ruszyło.
Jak wyglądało przeprowadzenie reklamacji? Po 40 minutach czekania na swoją kolej porozmawiałem o moich problemach z internetem z bardzo ogarniętym konsultantem, zaproponował wymianę karty sim i wybrał numer na automacie telefonicznym i przekazał konsultantowi wskazówki co do mojego problemu i zaprosił mnie do aparatu. Tam konsultant sprawdził moje dane, sprawdził moje konto w plusie i... 2 minuty później zmienił się adres IP mojego routera i internet działał jak wcześniej.

Oczywiście w reklamacji (bo z internetu nie dało się przez tydzień korzystać) napisano że wybrałem ofertę internetu mobilnego a na innych nadajnikach można było korzystać swobodnie co jest KŁAMSTWEM bo kartę sim wsadziłem do telefonu i na trasie Siedlce - Warszawa telefon nigdzie nie łączył się poprawnie z siecią i wszędzie prędkość była dramatycznie niska a ping wysoki.

Rozumiem że problem leżał po stronie plusa ale nie chcą się przyznać żeby nie dać choćby zniżki na ten jeden abonament lub dodatkowego transferu nocnego na jeden okres rozliczeniowy, w końcu za tydzień nie działania internetu oczekiwałbym jakiejś rekompensaty.

Dlatego mam dla was radę - wszelkie usterki internetu dokumentujcie i zgłaszajcie gdzie się da bo tak jak mnie - odłączą od sieci i uznają że nic mi się nie należy bo tak.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2018, o 10:23 przez Daniel_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: przeniesiono do odpowiedniego wątku
Awatar użytkownika
Daniel_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1629
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Daniel_Plus »

degename, czy problem występuje w telefonie, czy routerze (lub modemie)? Zamieść proszę aktualny wynik testu prędkości oraz podaj lokalizację (miejscowość, ulica), w której korzystasz z internetu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
kinmaj
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 8 wrz 2018, o 13:58

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: kinmaj »

Cześć wszystkim,
piszę z zapytaniem o FUP w plusie, na kogo może być on nałożony.
Posiadam pakiet promocyjny Ja+Internet 40GB (brany razem z mobilnym routerem) już od 23 miesięcy, do końca umowy nie zostało mi wiele czasu, aczkolwiek dopiero teraz doświadczyłem nałożenia ograniczenia. Prędkość pobierania waha się w przedziale kilkudziesięciu kb/s.
Moje pytanie brzmi, czy jeżeli posiadam jednocześnie włączoną usługę "Internet LTE bez limitu danych za 0 zł" to również może na mnie zostać nałożony owy lejek czy taka sytuacja nie powinna mieć miejsca? Nie miałem pojęcia o istnieniu FUP do teraz, myślałem, że to może jakaś awaria. W dodatku, w przeciwieństwie do tego co jest napisane w umowie nie zostałem powiadomiony wiadomością SMS o nałożonym ograniczeniu.
Z tego co tu doczytałem, w kolejnym okresie rozliczeniowym lejek zostanie ściągnięty, prawda?
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5469
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

kinmaj, FUP to nie lejek. To polityka równego dostępu do sieci. Może zostać uruchomiony gdy użytkowik pobiera znaczne ilości danych powyżej pakietu podstawowego a sieć jest mocno obciążona.
kinmaj pisze:czy jeżeli posiadam jednocześnie włączoną usługę "Internet LTE bez limitu danych za 0 zł" to również może na mnie zostać nałożony owy lejek
Tak może zostać włączony.
kinmaj pisze:Z tego co tu doczytałem, w kolejnym okresie rozliczeniowym lejek zostanie ściągnięty, prawda?
Zostanie zdjęty wraz z nowym okresem rozliczeniowym.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
3G_
Szalony PlusManiak
Posty: 443
Rejestracja: 7 mar 2009, o 11:09

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: 3G_ »

Chciałbym się przypomnieć z 10450 :)
Gundam
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 22 wrz 2018, o 14:02

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Gundam »

Witam ostatnio i u mnie pojawił się problem z internetem. Mimo iż ping jest "normalny" (~50) prędkość pobierania spadła do prawie nie istniejącej. W chwili pisania tego postu 30-70 kb/s. Resety routera nie pomogły a w chwili obecnej moje urządzenie jest jedynym podpiętym do sieci. Internet zachowuje się z reguły stabilnie od czasu do czasu pozawija się jakiś problem ale jest to kwestia kilku godzin. Tym razem problem utrzymuje się już od kilku dni, czy ma ktoś może jakieś rozwiązanie albo chociaż informacje ?
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5469
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

3G_, czekamy.

Gundam, jaką masz taryfę? Podaj dane ze speed testa i lokalizację. Czy pakiet podstawowy jest wykorzystany? Od kiedy taka sytuacja występuje?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ