Teraz jest 19 sty 2019, o 17:21

Zostaw Kontakt





Problem z prędkością LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
Offline
Avatar użytkownika

Cinas82

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 19 gru 2018, o 11:29
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Problem z prędkością LTE

Post19 gru 2018, o 11:36

Miejscowość Skorzewo, okolice Kościerzyny (pomorze) od kilku dni prędkość LTE to max 600Kb/s. Posiadam dwa routery i na każdym działa tak samo. Zasięg bez zmian, pakiet podstawowy niewykorzystany. Skąd takie ograniczenia i ile to potrwa?
Offline
Avatar użytkownika

grazia1963

PlusManiak

  • Posty: 67
  • Dołączył(a): 1 gru 2018, o 13:26
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 7 razy
  • Ostrzeżenia: 3

Re: Problem z prędkością LTE

Post19 gru 2018, o 14:38

A z jakiego pasma LTE w Plusie korzystasz ? W Skorzewie działa LTE1800Aero2, do tego było LTE800sferii ale możliwe że to już historia. Jest pozwolenie na LTE800aero2, trzeba sprawdzić czy działa.
Offline
Avatar użytkownika

Daniel_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1598
  • Dołączył(a): 5 wrz 2016, o 13:01
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 355 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post19 gru 2018, o 15:07

Cinas82, zamieść proszę wynik testu prędkości oraz podaj parametry sygnału z Panelu Admina (RSRQ, RSRP, RSSI, SINR).
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Cinas82

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 19 gru 2018, o 11:29
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Problem z prędkością LTE

Post19 gru 2018, o 15:15

Mam router Huawei E5373, nie widzę opcji agregacji pasma. Może się mylę ale nie mogę tego sprawdzić a tym bardziej zmienić. Są jakieś sposoby dlatego routera?
PING 35ms
D0,4Mb/s, U0,48Mb/d
RSSI -73dBm
RSRP -95
Pozostałych parametrów nie widzę w panelu tego routera.
Offline
Avatar użytkownika

Daniel_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1598
  • Dołączył(a): 5 wrz 2016, o 13:01
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 355 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post19 gru 2018, o 17:02

Cinas82, ten modem nie obsługuje agregacji pasm.

Niski poziom sygnału (RSRP -95) przekłada się na niskie prędkości. Niedawno była przeprowadzona modernizacja najbliższej stacji. Zostało dodane pasmo LTE900. Gdy zostanie uruchomione komercyjnie to wtedy powinieneś zauważyć wyższe prędkości.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

grazia1963

PlusManiak

  • Posty: 67
  • Dołączył(a): 1 gru 2018, o 13:26
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 7 razy
  • Ostrzeżenia: 3

Re: Problem z prędkością LTE

Post19 gru 2018, o 19:14

A w jaki sposób odczuje ta poprawę? Po pierwsze to LTE900 zostanie uruchomione na tym BTS-ie w zamian za zlikwidowane LTE800Sferii, obydwa na 5MHz w MIMO2x2. Klienci pasma zasięgowego LTE800 przesiądą się na LTE900aero2 i to LTE900 nic nie zmieni, zresztą szybko się zatka. Po drugie to on i tak nie zaloguje się na LTE900 przy automatycznych ustawieniach na E5373, RSRP-95dBm wewnątrz to jeszcze nie tragedia, zapewne na LTE1800aero2. To pasmo przy takich parametrach sygnału ma priorytet i modem automatycznie zaloguje się do niego. Przy RSRP na tym poziomie na LTE1800 powinien mieć dużo lepsze prędkości gdyby BTS nie był przeciążony. Do zarzadzania pasmami LTe i diagnostyki sygnału i CID BTS-a na E5373 służy https://www.lte-anbieter.info/ltewatch/ ... ltewatch_h lub http://www.mediafire.com/file/1yz26m6u8 ... 9.zip/file Po zalogowaniu się w nich na E5373 można wymusić i sprawdzić działanie , CID i parametry sygnału LTE1800, LTE800 i LTE900. Na każdym speedtest.
Offline
Avatar użytkownika

Cinas82

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 19 gru 2018, o 11:29
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Problem z prędkością LTE

Post19 gru 2018, o 20:54

Niestety... LTEWatch - przy zmianie częstotliwości na jakąkolwiek nadal widnieje "automatically" a Toolbox 0.9 nie łączy się z routerem. Po wpisaniu usera i hasła i kliknięciu Connect wyskakuje info "error: wrong token" Dodam, że od zawsze LTE w mojej miejscowości śmigał na "trzech kreskach" zasięgu zadowalająco.
Offline
Avatar użytkownika

MARAS68

Nowy

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): 7 sty 2019, o 07:18
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Znaczny spadek siły sygnału.

Post7 sty 2019, o 07:37

Od około 3 tygodni obserwuję znaczny spadek siły sygnału.Zawsze na odbiorniku ODU 200 świeciła mi się niebieska lub fioletowa dioda.Teraz tylko pomarańczowa lub czerwona.Chwilami internetu poprostu w ogóle nie mam.Obawiam się ,że na wiosnę kiedy na drzewach będą liscie stracę sygnał całkowicie.Dodam jeszcze,że w mojej okolicy to samo zaobserwowało jeszcze kilku użytkowników.Moja likalizacja to G3VF+9X Huciska
Ostatnio edytowano 7 sty 2019, o 09:34 przez Michał_Plus, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 2259
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 11 razy
    Otrzymał podziękowań: 457 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post7 sty 2019, o 10:13

MARAS68, podaj parametry sygnału z panelu admina.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Angest

Prawie PlusManiak

  • Posty: 33
  • Dołączył(a): 20 maja 2014, o 02:03
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Model telefonu: S7 Edge

Re: Problem z prędkością LTE

Post7 sty 2019, o 17:06

Angest napisał(a):
Michał_Plus napisał(a):Angest, parametry sygnału są dość słabe. Skontroluj ustawienie anteny. Dodatkowo, z tego co widzę, stacja jest dość mocno przeciążona. Wszystko razem może powodować sytuację jaką masz obecnie.


Ponad 20 lat jestem w plusie i zawsze wszystkim polecałem sieć. BTS widzę z okna. LTE bez limitu.
Reklamy, że najlepszy i najszybszy internet w polsce.
Pierwszy raz muszę to powiedzieć, że plus to dziadostwo.


Witam ponownie.
Czy na BTS w moim mieście (BT33536 ) działa LTE900???
Jeśli działa na LTE900 i nadal nie mogę korzystać z internetu przez przeciążenie BTS to czy na tej podstawie mogę zerwać umowę??? Po co mi internet, z którego nie można korzystać??? Dokupiłem anteny do routera i nadal jest to samo.
Czy może coś się ruszyło w sprawie rozbudowy BTS w mojej miejscowości???
Offline
Avatar użytkownika

Daniel_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1598
  • Dołączył(a): 5 wrz 2016, o 13:01
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 355 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post7 sty 2019, o 17:37

Angest, BT33536 - działa LTE900. Obecnie nie ma planów na rozbudowę sieci w miejscowości Góra. Ostatnia duża modernizacja była około pół roku temu. Naturalne obciążenie sieci spowodowane ruchem klientów nie jest podstawą do zerwania umowy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

MARAS68

Nowy

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): 7 sty 2019, o 07:18
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Problem z prędkością LTE

Post7 sty 2019, o 20:15

Michał_Plus napisał(a):MARAS68, podaj parametry sygnału z panelu admina.
Załączniki
Screenshot_2019-01-07-20-11-10.png
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 2259
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 11 razy
    Otrzymał podziękowań: 457 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post8 sty 2019, o 10:01

MARAS68, sygnał jest mocno zakłócony. Sprawdź ustawienie anteny i okablowanie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

zbych_in_flames

Szalony PlusManiak

  • Posty: 333
  • Dołączył(a): 8 lis 2012, o 17:06
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 31 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post8 sty 2019, o 14:24

@MARAS68, słaby RSRQ, ale bardzo dobry SINR - jakie uzyskujesz prędkości przy tym poziomie sygnału?
Offline
Avatar użytkownika

MARAS68

Nowy

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): 7 sty 2019, o 07:18
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Problem z prędkością LTE

Post8 sty 2019, o 14:37

zbych_in_flames napisał(a):@MARAS68, słaby RSRQ, ale bardzo dobry SINR - jakie uzyskujesz prędkości przy tym poziomie sygnału?

Down.ok.6,50
Up. ok 0,50
SINR bardzo dobry?? przedtem miałem 20
Ostatnio edytowano 8 sty 2019, o 14:45 przez MARAS68, łącznie edytowano 1 raz
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plus Internet - Oficjalny Dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości