Reklamacja prędkości internetu.

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
marcinwuwua
Nowy
Posty: 7
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 14 sie 2014, o 11:25

Reklamacja prędkości internetu.

Post autor: marcinwuwua »

Blisko miesiąc temu złożyłem reklamację dotyczącą prędkości Internetu i do dzisiaj nie otrzymałem odpowiedzi. Ile czeka się na informację zwrotną?
KamilPowerLte
Szalony PlusManiak
Posty: 492
Rejestracja: 16 sty 2015, o 00:10

Re: Reklamacja prędkości internetu.

Post autor: KamilPowerLte »

Dokładnie 30 dni. Rzadko zdarza się aby dział reklamacyjny odpisywał przed tym terminem. Dokładnie tak samo rzadko zdarza się aby czytał treść reklamacji. Każdy dostaje ta samą odpowiedź. Regułka FUP z załączoną notą, że odpowiedz wyczerpuje wszystkie drogi reklamacyjne, inaczej rzecz ujmując, jak Ci się nie podoba to zasuwaj do sądu.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Reklamacja prędkości internetu.

Post autor: Krzysiek_Plus »

marcinwuwua, reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni od daty wpłynięcia wniosku. Okres 30 dni liczony jest od dnia:
1. złożenia wniosku w punkcie Plusa;
2. telefonicznego zgłoszenia w DOK;
3. otrzymania reklamacji drogą e-mail na adres: bok@plus.pl lub
4. wpływu wniosku wysłanego pocztą do Departamentu Reklamacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
marcinwuwua
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 14 sie 2014, o 11:25

Re: Reklamacja prędkości internetu.

Post autor: marcinwuwua »

Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem odpowiedzi na swoją reklamację.
Jedynie pogratulować i nigdy więcej plusa.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Reklamacja prędkości internetu.

Post autor: Krzysiek_Plus »

marcinwuwua, a czy aby na pewno była to reklamacja, a nie zgłoszenie do działu technicznego? Otrzymałeś jakiś numer zgłoszenia?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Marcinelli
Szalony PlusManiak
Posty: 254
Rejestracja: 15 wrz 2014, o 20:20

Re: Reklamacja prędkości internetu.

Post autor: Marcinelli »

marcinwuwua pisze:Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem odpowiedzi na swoją reklamację.
Jedynie pogratulować i nigdy więcej plusa.
Nie przejmuj się. Ja do dzisiaj nie dostałem odpowiedzi na reklamację złożoną rok temu.
Na pismo przypominające że zgodnie z prawem taką reklamację uznaje się za zasadną, więc proszę o wypełnienie żądań w niej zawartych, też nie dostałem żadnej odpowiedzi. Oczywiście żądania nie zostały spełnione. Taka firma.

Więc również z utęsknieniem czekam na koniec umowy.
marcinwuwua
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 14 sie 2014, o 11:25

Re: Reklamacja prędkości internetu.

Post autor: marcinwuwua »

Zgłoszenie ma numer C00000001167200.
Co ma za znaczenie czy to reklamacja czy zgłoszenie do działu technicznego.
Chciałem aby rozwiązano problem a nie zrobiono tego i nie dano mi żadnej odpowiedzi.
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja prędkości internetu.

Post autor: habish »

Zrób prosty test.
Najpierw wykonaj test prędkości w godzinach w których normalnie korzystasz z internetu, a następnie kolejny test późno w nocy, najlepiej ok 2:00.
Jeśli w nocy internet będzie działał bardzo dobrze, a w godzinach w których normalnie korzystasz kiepsko, będzie to oznaczało duże obciążenie stacji bazowej.
Najczęstszym objawem przeciążonego BTSa jest bardzo kiepski download przy dobrym uploadzie.
Przykład:
Obrazek
Wówczas jakiekolwiek reklamacje czy zgłoszenia techniczne nie będą miały sensu.
Jedyne co będziesz mógł zrobić to w tym wątku: http://plusforum.pl/viewtopic.php?f=100 ... start=3945 zapytać o rozbudowę sieci w twojej okolicy aby wyeliminować przeciążenia sieci które zazwyczaj występują wieczorami i w weekendy.

Wykonaj te dwa testy według instrukcji powyżej, aby upewnić się że problemem jest przeciążony BTS.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Reklamacja prędkości internetu.

Post autor: Krzysiek_Plus »

marcinwuwua pisze:Zgłoszenie ma numer C00000001167200.
Jest to zgłoszenie do działu technicznego i zostało zamknięte 15/09, czyli w dniu jego zgłoszenia. Analiza zgłoszenia nie wykazała problemów po stronie sieci.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
bob608
PlusManiak
Posty: 54
Rejestracja: 7 paź 2014, o 11:02

Re: Reklamacja prędkości internetu.

Post autor: bob608 »

marcinwuwua pisze:Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem odpowiedzi na swoją reklamację.
Jedynie pogratulować i nigdy więcej plusa.
miałem to samo
niestety aby Polkomtel zakwalifikował to co napisałeś jako reklamację musisz w nagłówku napisać drukowanymi "REKLAMACJA", inaczej będą to traktować jako pogaduszki z konsultantem a 30 dniowy termin odpowiedzi dotyczy tylko reklamacji .
marcinwuwua
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 14 sie 2014, o 11:25

Re: Reklamacja prędkości internetu.

Post autor: marcinwuwua »

Nie zmienia to faktu, że nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Czyli olewa się klienta.
Domyślam się, że to przeciążenie ale w sumie w mojej okolicy nadajnik na nadajniku. Nic poczekam cierpliwie do końca umowy. Nie skorzystam więcej z usług tej sieci i już. Mimo, że jestem kroplą w morzu.
Bywają dni że udaje się osiągnąć 20 Mbps natomiast normalnie udaje się około 4. To jest nic w porównaniu z tym, że przez pierwsze miesiące było 40-60.
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja prędkości internetu.

Post autor: habish »

Tak działa sieć mobilna i tego nie zmienisz.
Jeśli myślisz że u konkurencji jest inaczej to odwiedź ich fora. ;-)
Jedyną alternatywą jest internet kablowy.
Zibix
Początkujący PlusManiak
Posty: 11
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 16:49

Re: Reklamacja prędkości internetu.

Post autor: Zibix »

marcinwuwua pisze:Nie zmienia to faktu, że nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Czyli olewa się klienta.
Domyślam się, że to przeciążenie ale w sumie w mojej okolicy nadajnik na nadajniku. Nic poczekam cierpliwie do końca umowy. Nie skorzystam więcej z usług tej sieci i już. Mimo, że jestem kroplą w morzu.
Bywają dni że udaje się osiągnąć 20 Mbps natomiast normalnie udaje się około 4. To jest nic w porównaniu z tym, że przez pierwsze miesiące było 40-60.

To powodzenia w kazdej innej sieci telefonicznej z LTE...bo dla informacji tak jest wszedzie a zwlaszcza tam gdzie jest 1 gora 2 nadajniki na cale miasto+okolice. W umowie nie masz podane ze bedziesz miec zawsze stala predkosc i masz napisane predkosc "do" czyli od 0 do nieskonczonosci a wszystko inne zalezy od obciazenia nadajnika cala masa ludzi co tez chca skozystac z neta.

Posiadam Power LTE z ubieglego roku i w tamtym okresie net smigal ladnie i nawet na dosc daleka odleglosc od nadajnika to i tak mialem ladnie i bylo 10-60mbit srednia "10-20mbit przz wiekszosc dnia". Jednak od tamtego czasu na rynek wyszlo mase telefonow czy tabletow w technologii LTE i od tego momentu zaczal sie problem bo jest za duzo klientow a za malo nadajnikow i sie nie wyrabiaja.

Internet u mnie wieczorami siegnal "DNA" od poczatku wrzesnia...z neta nie moge praktycznie skozystac od godziny 16-24 (czasem 01:00) bo ludzie ciagna na potege a jest tylko 1 nadajnik w miescie.

Wiec problem w tym ze niz Warszawka rozbudowac nadajniki w kazdym miescie i okolicach (nie tylko w Warszawie i tych najwiekszych w kraju...ale poprostu te mniejsze miasteczka) to tworzy nowe formy umowy LTE jak 40-100Gb co kusi jeszcze wiecej ludzi i nadajniki zdychaja jak w moim przypadku gdzie predkosci wieczorami mam rzedu 0,03-0,3Mbit's.


Wiec "marcinwuwua" nie przesadzaj ze masz tak zle ! bo postaw sie w takiej sytuacji ze takich jak ty sa tysiace w twojej okolicy i kazdy chce skozystac z szybkiego neta w tym samym czasie... kazdy ciagnie albo torrenty czy oglada masowo filmiki na YT w full HD zawalajac cale lacze (nie rozumiem niby po co na telefonie ktos oglada w super HD skoro i tak nie widac zadnej roznicy procz tego ze obciaza lacze wszystkim) a to przeklada sie ostatecznie na obciazenie nadajnika.

Problem jak juz wpomnialem to to ze teraz kazde urzadzenie ma dotep do LTE a kazda umowa zawiera pakiety internetowe wiec ludzie siedza na necie caly czas zwlaszcza ze ciemno i zimno za oknem.
marcinwuwua
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 14 sie 2014, o 11:25

Re: Reklamacja prędkości internetu.

Post autor: marcinwuwua »

Podsumowanie twojego posta.
Płać i ciesz się, że jesteś z nami. Dziękuję bardzo.
Jeżeli jest coraz więcej nowych klientów to firma powinna się cieszyć jak i myśleć o rozbudowie swojej sieci.
Jeżeli tego nie zrobi klienci uciekną a zyski spadną.
Owszem miałem wybór podpisując umowę. Testowałem wszystkie sieci, efektem tego miałem do wyboru 2 oferty (zadowalające prędkości) wybrałem i źle trafiłem konkurencja idzie do przodu i jest nieźle, natomiast (chyba mogę tak powiedzieć) rodzima sieć jest w czarnej d...
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: Reklamacja prędkości internetu.

Post autor: habish »

Przeciążenia sieci występują u wszystkich operatorów.
Nie będę Ci tu dawał linków do bezpośrednich wątków, bo regulamin tego zabrania, ale wejdź na fora konkurencji i sobie poczytaj.

Pytałeś już o rozbudowę sieci w swojej okolicy?
ODPOWIEDZ