ODU IDU - 200
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Nowy
- Posty: 7
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 24 sty 2017, o 21:45
Domowe LTE - przerywanie sygnału, sens zakupu anteny
Witam serdecznie,
Od jakiegoś tygodnia jestem posiadaczem domowego internetu LTE z Plusa. Do odbioru internetu posiadam zestaw ODU-IDU 200, z którym mam problem. Polega on na ciągłym gubieniu sygnału przez ten zestaw - objawia się to bardzo częstymi restartami zestawu, co powoduje, że korzystanie z internetu jest ogromnie utrudnione (żeby nie powiedzieć, że całkiem niemożliwe). Na samym początku wszystko było dobrze - zestaw trzymał sygnał na poziomie trzech lub czterech kresek i nie było żadnych zaników internetu, a prędkość wynosiła w porywach nawet do 80-90Mb/s. Dnia dzisiejszego praktycznie nie można złapać żadnego sygnału.
Parametry z IDU:
Dla pasma 800MHz (parametry obecne, restarty co około 10 minut):
RSRP: -88 dBm
RSRQ: od -8 do -14 dB
RSSI: od -67 do -73 dBm
SINR: od 12 do 15 dB
Informacja o lokalizacji: 6
Pasmo: 20 (800 MHz)
Dla pasma 1800MHz (parametry zanotowane około godziny 11:00, dziś nie można się wcale połączyć bez restartów co około 2-3 minuty):
RSRP: od -95 do -90 dBm
RSRQ: od -8 do -14 dB
RSSI: od -71 do -67 dBm
SINR: od 22 do 25 dB
Informacja o lokalizacji: 183
Pasmo: 3 (1800 MHz)
Czy te parametry są aż tak słabe, aby występowały tak ogromne problemy z dostępem do internetu za pomocą zestawu ODU-IDU 200? Dodam, że telefon, który znajduje się w budynku cały czas trzyma sygnał LTE na częstotliwości 800MHz i nie przerywa ani razu, natomiast ODU znajdujące się na dachu budynku ma problem ze znalezieniem sygnału.
Czy w moim przypadku zakup innego zestawu do odbioru internetu mógłby sprawić, aby internet nie przerywał? Mam na myśli jakiś router + antenę zewnętrzną. Jeśli tak, to prosiłbym o podpowiedź w kwestii doboru takiego zestawu.
Od jakiegoś tygodnia jestem posiadaczem domowego internetu LTE z Plusa. Do odbioru internetu posiadam zestaw ODU-IDU 200, z którym mam problem. Polega on na ciągłym gubieniu sygnału przez ten zestaw - objawia się to bardzo częstymi restartami zestawu, co powoduje, że korzystanie z internetu jest ogromnie utrudnione (żeby nie powiedzieć, że całkiem niemożliwe). Na samym początku wszystko było dobrze - zestaw trzymał sygnał na poziomie trzech lub czterech kresek i nie było żadnych zaników internetu, a prędkość wynosiła w porywach nawet do 80-90Mb/s. Dnia dzisiejszego praktycznie nie można złapać żadnego sygnału.
Parametry z IDU:
Dla pasma 800MHz (parametry obecne, restarty co około 10 minut):
RSRP: -88 dBm
RSRQ: od -8 do -14 dB
RSSI: od -67 do -73 dBm
SINR: od 12 do 15 dB
Informacja o lokalizacji: 6
Pasmo: 20 (800 MHz)
Dla pasma 1800MHz (parametry zanotowane około godziny 11:00, dziś nie można się wcale połączyć bez restartów co około 2-3 minuty):
RSRP: od -95 do -90 dBm
RSRQ: od -8 do -14 dB
RSSI: od -71 do -67 dBm
SINR: od 22 do 25 dB
Informacja o lokalizacji: 183
Pasmo: 3 (1800 MHz)
Czy te parametry są aż tak słabe, aby występowały tak ogromne problemy z dostępem do internetu za pomocą zestawu ODU-IDU 200? Dodam, że telefon, który znajduje się w budynku cały czas trzyma sygnał LTE na częstotliwości 800MHz i nie przerywa ani razu, natomiast ODU znajdujące się na dachu budynku ma problem ze znalezieniem sygnału.
Czy w moim przypadku zakup innego zestawu do odbioru internetu mógłby sprawić, aby internet nie przerywał? Mam na myśli jakiś router + antenę zewnętrzną. Jeśli tak, to prosiłbym o podpowiedź w kwestii doboru takiego zestawu.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2017, o 11:31 przez Przemek_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: przeniesiono do odpowiedniego wątku
Powód: przeniesiono do odpowiedniego wątku
Re: Domowe LTE - przerywanie sygnału, sens zakupu anteny
Próbowałeś przywrócić ustawienia fabryczne i spróbować skonfigurować wszystko raz jeszcze?
Sygnał nie jest idealny, ale jest ok, więc raczej obstawiam na jakiś problem ze sprzętem.
Sygnał nie jest idealny, ale jest ok, więc raczej obstawiam na jakiś problem ze sprzętem.
Re: Domowe LTE - przerywanie sygnału, sens zakupu anteny
Tak - próbowałem już kilka razy, ale niestety nic nie pomogło.
Zestaw aktualnie próbuje się uruchamiać, ale nic z tego nie wychodzi. Występują dwie sytuacje:
1. Na IDU palą się na niebiesko ODU Power i ODU LTE, a ODU Status miga na czerwono przy czym w panelu konfiguracyjnym symbol karty SIM również jest na czerwono. Trwa to kilka minut i przechodzi w drugą sytuację opisaną niżej.
2. Na IDU pali się na niebiesko ODU Power, ODU Status świeci ciągłym czerwonym, a ODU LTE się nie świeci przy czym karta SIM w panelu równieź czerwona. Znów kilka dobrych minut i zaczyna od nowa. Czasami złapie coś dziwnego - ODU Power na niebiesko, ODU Status na niebiesko, ODU LTE nie świeci i karta w panelu na niebiesko, a czasami złapie normalnie sygnał - wszystkie niezbędne diody świecą się na niebiesko, karta SIM w panelu również, ale trwa to kilka minut i znów jest restart.
Trzecia sytuacja miała miejsce wcześniej i na IDU podczas używania internetu nagle gasiła się dioda ODU Power i tak jak wyżej - restart. Gdybym chciał opisać wszystkie scenariusze, to byłaby z tego dość długa rozprawa.
Zestaw aktualnie próbuje się uruchamiać, ale nic z tego nie wychodzi. Występują dwie sytuacje:
1. Na IDU palą się na niebiesko ODU Power i ODU LTE, a ODU Status miga na czerwono przy czym w panelu konfiguracyjnym symbol karty SIM również jest na czerwono. Trwa to kilka minut i przechodzi w drugą sytuację opisaną niżej.
2. Na IDU pali się na niebiesko ODU Power, ODU Status świeci ciągłym czerwonym, a ODU LTE się nie świeci przy czym karta SIM w panelu równieź czerwona. Znów kilka dobrych minut i zaczyna od nowa. Czasami złapie coś dziwnego - ODU Power na niebiesko, ODU Status na niebiesko, ODU LTE nie świeci i karta w panelu na niebiesko, a czasami złapie normalnie sygnał - wszystkie niezbędne diody świecą się na niebiesko, karta SIM w panelu również, ale trwa to kilka minut i znów jest restart.
Trzecia sytuacja miała miejsce wcześniej i na IDU podczas używania internetu nagle gasiła się dioda ODU Power i tak jak wyżej - restart. Gdybym chciał opisać wszystkie scenariusze, to byłaby z tego dość długa rozprawa.
- Przemek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 1261
- Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51
Re: ODU IDU - 200
MATORAX , z tego co piszesz rozumiem, że przy wymuszeniu LTE800 restarty występują rzadziej? Co do parametrów sygnału, to niepokoją duże wahania RSRQ. Tutaj tabelka pomocna w ocenie poziomu sygnału. Problem występuje od wczoraj? Czy możesz podać swoją lokalizację (miejscowość, ulica)?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: ODU IDU - 200
Tak - przy LTE800 restarty są rzadsze, ale nadal jest to uciążliwe. Problem występuje od wczoraj, ale wcześniej restarty również się zdarzały tylko, że sporadycznie (może raz lub dwa na dzień i przy LTE1800 bo miałem ustawione wszystko na auto - wczoraj przestawiłem ręcznie na LTE800). Dziś od rana nie można było nic złapać nawet na tym LTE800 - obecnie od kilku minut sygnał się trzyma na tym paśmie, ale najciekawsze jest to, że parametry wyglądają na jeszcze gorsze niż wczoraj, a sygnał jest trzymany. Moja lokalizacja to wieś o nazwie: Podskarbice Królewskie.
- Przemek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 1261
- Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51
Re: ODU IDU - 200
MATORAX, dziękuję za informację. Podeślij mi proszę tym formularzem numer telefonu przypisany do umowy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Nowy
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 sty 2017, o 13:12
Re: ODU IDU - 200
Witam, 28 grudnia przedłużyłem umowę z Plusem i otrzymałem sprzęt ODU IDU 200. Pani w salonie powiedziała że nowa umowa zacznie obowiązywać od 25 stycznia (nowy okres rozliczeniowy), i dzień wcześniej mamy przyjechać po nową karte SIM do ODU. Złożyłem cały sprzęt i niestety mam pewien problem, mianowicie na routerze i na modemie Odu dioda status pali się na zielono lub gdy jest na zewnątrz na niebiesko, router na swojej stronie pokazuje że mam 3 kreski zasięgu ale nie mogę się połączyć z internetem, dodatkowo obok kresek z wskaźnikami zasięgu jest napisane brak usługi. Proszę o pomoc.
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: ODU IDU - 200
Maciek6997, a czy poprzednia karta jest dalej aktywna?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Nowy
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 sty 2017, o 13:12
Re: ODU IDU - 200
Nie stara karta została wyłączona nowa jest aktywna dostałem SMS z potwierdzeniem, i korzystam z niej w modemie w technologii 3G więc to chyba nie wina karty.
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: ODU IDU - 200
Maciek6997, proszę prześlij numer telefonu przypisany do karty SIM przez ten formularz.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Nowy
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 sty 2017, o 13:12
Re: ODU IDU - 200
Dziękuje bardzo za pomoc! Wszystko chodzi stabilnie i bez problemu.
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: ODU IDU - 200
Maciek6997, super, ciszę się, że mogliśmy pomóc .
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 sty 2017, o 15:18
Re: ODU IDU - 200
Witam
Czy w tym wątku mogę uzyskać informację na temat pracujących nadajników?
Moja miejscowość Zagruszany woj. podlaskie, chodzi mi o 1800 Mhz, czy nadajniki w Białostoczku lub Hryniewiczach nadają w tej częstotliwoci czy tylko 800 Mhz.
Czy w tym wątku mogę uzyskać informację na temat pracujących nadajników?
Moja miejscowość Zagruszany woj. podlaskie, chodzi mi o 1800 Mhz, czy nadajniki w Białostoczku lub Hryniewiczach nadają w tej częstotliwoci czy tylko 800 Mhz.
- Przemek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 1261
- Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51
Re: ODU IDU - 200
sowa198310, nadajnik w Białostoczku (BT13044) działa obecnie w LTE800, przy czym na 02/2017 mamy zaplanowane prace związane z dodaniem tam również LTE1800. Stacja w Hryniewiczach (BT13045) natomiast już teraz obsługuje obie te częstotliwości.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 sty 2017, o 15:18
Re: ODU IDU - 200
Bardzo dziękuje za informacje.