ODU IDU - 200

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
marjano82
Początkujący PlusManiak
Posty: 23
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 31 sty 2017, o 23:37

Re: ODU IDU - 200

Post autor: marjano82 »

patryk7588 pisze:@marjano82, jeśli restarty będą także u brata i rodziców to reklamuj ponownie urządzenie
A jeśli będzie wszystko u nich OK a w mojej lokalizacja nadal lipa?
Asmeroth
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 3 lut 2017, o 21:48

Re: ODU IDU - 200

Post autor: Asmeroth »

patryk7588 pisze:

@Asmeroth, w jakim kierunku ustawiłeś antenę ODU?
Podaj wartości zasięgu dla poszczególnych pasm. Jakie prędkości na 2600?


Podobno ta antena jest dookólna? Najblizszy BTS mam 650 m od siebie chyba.

Pomiary robione od 23.20 do 23.40
Pasmo :
800 ) - http://www.speedtest.net/my-result/6023408454
1800 ) - http://www.speedtest.net/my-result/6023414963
2600 ) - http://www.speedtest.net/my-result/6023421630
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: ODU IDU - 200

Post autor: habish »

Antena jest na szczycie budynku i jest w stanie łapać sygnał z 360 stopni czy wisi na jednej z bocznych ścian?
Asmeroth
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 3 lut 2017, o 21:48

Re: ODU IDU - 200

Post autor: Asmeroth »

Jest na szczycie budynku.
marcha
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 4 lut 2017, o 20:19

Re: ODU IDU - 200

Post autor: marcha »

Mam problem z siecią wifi w mieszkaniu. Urządzenia, w których korzystam z wifi ciągle gubią sieć. Widac to głównie podczas korzystania z telefonu (połączenie z wifi ciągle znika i telefon próbuje się ponownie łączyć) oraz w Telewizorze (korzystanie z aplikacji np. netflix w TV jest praktycznie niemożliwe - sieć w TV jest bardzo słaba albo wcale nie można się połączyć). Router znajduje się na piętrze, a TV jest na parterze ale specjalista w salonie twierdzi, że sprzęt jest najwyższej jakości i nie powinno to mieć żadnego znaczenia. Zaznaczam, że odległość chyba nie jest problemem gdyż nawet siedząc obok routera telefon potrafi gubić sieć wifi. Proszę o pomoc.
marjano82
Początkujący PlusManiak
Posty: 23
Rejestracja: 31 sty 2017, o 23:37

Re: ODU IDU - 200

Post autor: marjano82 »

Podłączyłem ODU-IDU 200 u rodziców, brak jakichkolwiek przeszkód terenowych do BTS-a, antena na ok 5 metrach wysokości. Pierwszy raz odkąd kupiłem zestaw mam 4 kreski zasięgu na 5, prędkości nadal słabe, download 5-7MB/s upload 12-15MB/s w porywach. Będę testował czy występują resety.
Moje obecne parametry przy paśmie 1800 MHz.
RSRP -78 dBm
RSRQ -14 dB
RSSI -57 dBm
SINR 17 dB
Informacja o lokalizacji 2
Pasmo 3 (1800 MHz)
W obu lokalizacjach mam słabiutkie RSRQ na poziomie 14dB.

Co radzicie? Ponownie reklamować urządzenia czy coś innego?

Jest godzina 0.56, zestaw wrócił do mnie do domu, ostatni reset był kilka godzin temu a speedtest przy ustawieniach pasma "auto" daje ponad 30MB/s download i upload 12MB/s przy takich parametrach:

RSRP -102 dBm
RSRQ -11 dB
RSSI -83 dBm
SINR 11 dB
Informacja o lokalizacji 3
Pasmo 7 (2600 MHz)
Czyli nawet w moim "psim dole" czasem LTE potrafi działać normalnie- szkoda tylko, że o takiej porze jedynie.

Czy prawda jest że teraz jeśli jedna naprawa sprzętu "gwarancyjna" nie przynosi skutku i usterka występuje nadal mam prawo z tytułu rękojmi do wymiany ODU-IDU na nowe?
Ostatnio zmieniony 6 lut 2017, o 02:06 przez marjano82, łącznie zmieniany 3 razy.
kaziela1239
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 3 lut 2017, o 17:19

Re: ODU IDU - 200

Post autor: kaziela1239 »

Krzysiek_Plus pisze:kaziela1239, próbowałeś zresetować ODU: Ustawienia -> Ustawienia ODU -> Ustawienia fabryczne + Restart Systemu.

Wcześniej działało prawidłowo?
Nie moge tego zrobic bo wyskakuje mi brak polaczenia z ODU..sam restart systemu nic nie dal.

Dzialalo. Doslownie w przeciagu 5 minut przestalo.
Dodam ze wczesniej gdy internet byl nie uzywany to rozlaczal sie. Tak jakby robil reset sam..
Awatar użytkownika
Daniel_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1629
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01

Re: ODU IDU - 200

Post autor: Daniel_Plus »

marjano82, mimo wszystko sugeruję ponowne oddanie zestawu do serwisu.

Asmeroth, najbliższa stacja jest w odległości ok. 700 metrów, przy skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Łukasińskiego (BT10381 z LTE800 i LTE1800). Najlepiej, abyś ODU ustawił w kierunku tego BTS-a. Różne prędkości wynikają ze zmiennego obciążenia sieci. Z Twoich testów wynika, że pasmo LTE1800 powinno oferować najbardziej stabilne wartości. Ze względu na bardzo dobrą dostępność zasięgu w Twojej lokalizacji prędkości będą więc zależne tylko od możliwości stacji. Najbliżej Twojej lokalizacji planowana jest modernizacja dla stacji przy ul. Waryńskiego (BT11029). W marcu planowane jest dodanie na niej LTE1800, ale tylko pośrednio powinno to trochę odciążyć okoliczne stacje.

marcha, czy problem ze słabym i rozłączającym się Wi-Fi jest od początku, gdy korzystasz z zestawu? Czy po podłączeniu komputera kablem do routera występuje efekt rozłączania się połączenia internetowego, czy jest stabilne? Jakiego koloru jest dioda ODU?

marjano82, jeśli nie występują rozłączenia, a prędkości są inne o różnych porach dnia to urządzenie powinno działać prawidłowo.
marjano82 pisze:RSRP -102 dBm
RSRQ -11 dB
RSSI -83 dBm
SINR 11 dB
Moc sygnału jest bardzo niska, więc DL na poziomie 30 Mbit jest wyjątkowo wysoki. Wydaje się, że jedynym ograniczeniem w Twojej lokalizacji jest słaby poziom sygnału. Mimo wszystko, jeśli problem z rozłączaniem połączenia ponownie się pojawi to rozważ oddanie jeszcze raz sprzętu do naprawy.
marjano82 pisze:Czy prawda jest że teraz jeśli jedna naprawa sprzętu "gwarancyjna" nie przynosi skutku i usterka występuje nadal mam prawo z tytułu rękojmi do wymiany ODU-IDU na nowe?
W przypadku gwarancji decyzję o naprawie bądź wymianie każdorazowo podejmuje serwis. Z kolei oddanie sprzętu na zasadzie rękojmi jest uregulowane prawami konsumenta i przekazując go do punktu sprzedaży można od razu żądać wymiany towaru na wolny od wad. Sprzęt w tym wypadku również jest przekazywany do serwisu i na podstawie ekspertyzy sprzedawca podejmuje decyzję o akceptacji żądania bądź jego odrzucenia.

kaziela1239, spróbuj proszę rozłączyć fizycznie zestaw i połączyć go jeszcze raz. Dodatkowo zrobić restart ODU fizycznym przyciskiem na urządzeniu - przytrzymanie ponad 10 sek to reset do ustawień fabrycznych.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
kaziela1239
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 3 lut 2017, o 17:19

Re: ODU IDU - 200

Post autor: kaziela1239 »

Robilem to wszystko. Teraz jedynie na ODU swieci sie niwbieska dioda a na IDU mruga na czerwono
marcha
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 4 lut 2017, o 20:19

Re: ODU IDU - 200

Post autor: marcha »

Problem pojawia się od początku. już raz wymienialiśmy sprzęt (odu i Idu) na nowy niestety nic nie pomogło. przy podłączeniu przez kabel połączenie jest ok. Na routerze diody świecą się na niebiesko. najlepiej wifi działa w laptopie - można powiedzieć, że jest w miare stabilne, wyrzuca dość rzadko i chociaż zasięg w różnych miejsach mieszkania (np. w pomieszczeniu gdzie jest TV) nie jest najlepszy to można korzystać z internetu. w TV korzystanie z aplikacji internetowy nie jest wogole możliwe.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: ODU IDU - 200

Post autor: Krzysiek_Plus »

marcha pisze:Router znajduje się na piętrze, a TV jest na parterze, ale specjalista w salonie twierdzi, że sprzęt jest najwyższej jakości i nie powinno to mieć żadnego znaczenia.
Odległość, jak i ilość i grubość ścian, jaka dzieli urządzenie (TV, telefon itp.) od routera, ma oczywiście wpływ na poziom uzyskiwanego sygnału.
Zaznaczam, że odległość chyba nie jest problemem, gdyż nawet siedząc obok routera telefon potrafi gubić sieć wifi. Proszę o pomoc.
Jaki to telefon?
marcha pisze:w TV korzystanie z aplikacji internetowy nie jest wogole możliwe.
Z powodu zbyt niskiego poziomu sygnału czy zrywania połączenia?
kaziela1239 pisze:Robilem to wszystko. Teraz jedynie na ODU swieci sie niwbieska dioda a na IDU mruga na czerwono
Jeśli to możliwe, sprawdź jeszcze na innym kablu, ale na obecną chwile wszystko wskazuje na uszkodzenie ODU. W takiej sytuacji pozostaje już tylko serwisowanie sprzętu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
marcha
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 4 lut 2017, o 20:19

Re: ODU IDU - 200

Post autor: marcha »

Zrozumiałaby jesli byłyby to 3 piętra, ale to jest kwestia sufitu... model telefonu to samaung i iPhone ale nie sadze aby był to problem telefonu. W tv sieć jesli jest to bardzo słaba, nic nie mozna włączyć i potrafi ja raz na jakis czas wyrzucać. Nie jest to tez wina tv gdyż w weekend korzystając z internetu ktory mam w telefonie ( rownież plus) udostępniałam sieć wifi do tv i działał bez problemu. Wczoraj próbowałam podłączyć router do kabla, do którego w tej chwili podłączony jest dekoder Polsatu. Chciałam sprawdzić czy jak router bedzie bliżej tv to bedzie lepszy sygnał. Niestety po podłączeniu na routerze na niebiesko świeciły sie diody wifi i power, dioda odu power migała na czerwono, a pozostałe wogole sie nie świeciły. Jakby nie było połączenia z odu. Czy kabel do którego podłącza sie dekoder jest inny niz ten do którego podpięty jest router?
Awatar użytkownika
Daniel_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1629
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01

Re: ODU IDU - 200

Post autor: Daniel_Plus »

marcha
marcha pisze:Czy kabel do którego podłącza sie dekoder jest inny niz ten do którego podpięty jest router?
Typ kabla jest taki sam, czyli kabel koncentryczny z tzw. zakończeniem TV. Dwa schematy podłączenia zestawu - do instalacji telewizyjnej lub oddzielnie - znajdziesz w instrukcji obsługi: https://www.plus.pl/documents/16/fea2ca ... 9ad14f45d4
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
marcha
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 4 lut 2017, o 20:19

Re: ODU IDU - 200

Post autor: marcha »

Po podłączeniu routera w miejsce dekodera - brak połączenia idu z odu. Jeśli to wina odległości (odu jest obok anteny na balkonie, idu w mieszkaniu - jest to około 15 m odległosci) to niestety ten cały sprzęt to jakiś żart. Co więcej po ponownym podłączeniu idu na swoje miejsce tv z wifi wogole się nie łączy - TV nie widzi sieci. Jestem bardzo niezadowolona z tego sprzętu, nie wiem czy to wina podłączenia, który wykonywał polecony w salonie specjalista, czy wina samego sprzętu. Będę bardzo odradzać skorzystanie z LTE w sieci plus i będe próbować rozwiązać umowę.
Dziękuję za próbę pomocy. Pozdrawiam
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: ODU IDU - 200

Post autor: habish »

@marcha, rozumiem że po kablu internet działa zawsze bez problemu?
Z WiFi łączysz się po 2,4 GHz czy 5 GHz?
ODPOWIEDZ