Awaria BTS'a ?
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5502
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Awaria BTS'a ?
jaszek7777, stacja jest w trakcie analizy pod kątem statystyk dla pasma GSM i zakłóceń zewnętrznych.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Awaria BTS'a ?
jaszek7777, Twoja stacja (BT41553) jest połączona ze stacją (BT44455) w Morlinach za pomocą radiolinii typu E-Band.
E-Band działa na częstotliwości 70-80GHz.
Radiolinia ta, potrafi przenosić bardzo duże prędkości, lecz jej największą wadą jest podatność na warunki atmosferyczne.
W twoim przypadku na niekorzyść działa również bardzo duża odległość w linii prostej między wieżami - ok 10km.
Obawiam się że naprawa tego problemu nie będzie łatwa, a już na pewno nie nastąpi szybko.
E-Band działa na częstotliwości 70-80GHz.
Radiolinia ta, potrafi przenosić bardzo duże prędkości, lecz jej największą wadą jest podatność na warunki atmosferyczne.
W twoim przypadku na niekorzyść działa również bardzo duża odległość w linii prostej między wieżami - ok 10km.
Obawiam się że naprawa tego problemu nie będzie łatwa, a już na pewno nie nastąpi szybko.
-
- PlusManiak
- Posty: 149
- Rejestracja: 18 lip 2016, o 17:07
Re: Awaria BTS'a ?
Gdyby chodziło o intensywne opady, to bym nawet nie pomyślał zgłaszać. Zjawisko występuje już przy opadach deszczu/śniegu o natężeniu umiarkowanym. Żadnych burz, gradu, ulew, wiatrów. A na północnym-wschodzie Polski w zasadzie niemal każdy opad jest "umiarkowany".
W grudniu ub. r. było grzebane przy stacji, od mniej więcej wtedy obserwuję problem. Wcześniej stacja była "przenoszona" kilkadziesiąt metrów w bok (w zasadzie postawiona nowa, a stara rozebrana). Ale wtedy było chyba ok. Z zasięgu Plusa i tylko Plusa korzystam nieprzerwanie od 2013 roku. Sieć słynęła z niezawodności. Nawet podczas gwałtownych burz działały usługi, podczas gdy konkurencja wysiadała. Wtedy też musiała być radiolinia (raczej nikt nie zastąpiłby dzisiaj radiolinią światłowodu).
Tak na marginesie, na stacji są też systemy T-Mobile i Orange. Nie wiem jednak, czy ich również to dotyka, nie korzystam z usług tychże sieci.
Pierwszy raz problem dotknął mnie na pewno w pierwszych dniach stycznia, przy padającym dość obfitym, ale nie intensywnym, śniegu.
W grudniu ub. r. było grzebane przy stacji, od mniej więcej wtedy obserwuję problem. Wcześniej stacja była "przenoszona" kilkadziesiąt metrów w bok (w zasadzie postawiona nowa, a stara rozebrana). Ale wtedy było chyba ok. Z zasięgu Plusa i tylko Plusa korzystam nieprzerwanie od 2013 roku. Sieć słynęła z niezawodności. Nawet podczas gwałtownych burz działały usługi, podczas gdy konkurencja wysiadała. Wtedy też musiała być radiolinia (raczej nikt nie zastąpiłby dzisiaj radiolinią światłowodu).
Tak na marginesie, na stacji są też systemy T-Mobile i Orange. Nie wiem jednak, czy ich również to dotyka, nie korzystam z usług tychże sieci.
Pierwszy raz problem dotknął mnie na pewno w pierwszych dniach stycznia, przy padającym dość obfitym, ale nie intensywnym, śniegu.
Re: Awaria BTS'a ?
Do tej pory nic się nie zmieniło. Czy mamy jakieś informacje, kiedy LTE zacznie działać u nas ?Michał_Plus pisze:lidek, stacja wydaje się mocno przeciążona w paśmie LTE. Dlatego połączenia realizowane są w 3G. W połowie maja na BT20173 pojawi się LTE2600, powinno to zniwelować obecne niedogodności i odciążyć pozostałe pasma.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5502
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Awaria BTS'a ?
lidek, niestety, prace zostały przesunięte na połowę lipca.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awaria sieci Plus?
Witam, od dnia wczorajszego występują jakieś problemy z połączeniem. Wczoraj zauważyłem jak kilka razy mnie rozłącza i łączy ponownie, zmienia się wtedy moc sygnału, niestety z samym internetem bywało raz lepiej, raz (dużo) gorzej. Dzisiaj, tuż przed tym jak to piszę, wynik testu wykazał ledwie 24kbps i 1,5 sek ms opóźnienia, a chwilę później coś znowu przełączyło i mam już 4,3 Mbps i 40 ms (czyli taka lokalna norma u mnie). Co jest tego przyczyną, bo na downtector.com widzę, że problemy ma ostatnio dużo więcej ludzi? CELL ID jakie pokazuje mi router to 8745223. Trochę dziwny, nie potrafię go w żaden sposób powiązać z nadajnikiem, który widzę z okna, gdzie on jest umiejscowiony?.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2019, o 10:25 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
-
- V.I.P.
- Posty: 1249
- Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06
Re: Awaria sieci Plus?
BT34161 masz tak w pobliżu bo na to wskazuje Cellid. Cellid się nie zmienia?
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5502
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Awaria BTS'a ?
sth_dev, stacja z jakiej korzystasz, wg CELL ID, to tak jak pisze zbych_in_flames BT34161. Podaj parametry sygnału.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Awaria BTS'a ?
No to co do BTS wszystko się zgadza, to ten najbliższy nadajnik. Jakie parametry podać w przypadku ponownych problemów (na razie działa OK)?
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5502
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Awaria BTS'a ?
sth_dev, RSRP, RSRQ i SINR.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Awaria BTS'a ?
Dostałem SMS że zgłoszenie zakończone. Odpowiedz przyjdzie listownie czy ktoś się skontaktuje odnośnie odpowiedzi?Michał_Plus pisze:grzefik, Twoje zgłoszenie jest w trakcie realizacji, nasi technicy badają sytuacje.
Re: Awaria BTS'a ?
grzefik,
- ja mogę to sprawdzić. W podanym przez Ciebie zgłoszeniu pojawiła się informacja, że był to przejściowy problem w sieci. Obecnie stacja pracuje już prawidłowo.
- ja mogę to sprawdzić. W podanym przez Ciebie zgłoszeniu pojawiła się informacja, że był to przejściowy problem w sieci. Obecnie stacja pracuje już prawidłowo.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Awaria BTS'a ?
Dziękuję pozdrawiamEwa_Plus pisze:grzefik,
- ja mogę to sprawdzić. W podanym przez Ciebie zgłoszeniu pojawiła się informacja, że był to przejściowy problem w sieci. Obecnie stacja pracuje już prawidłowo.
-
- PlusManiak
- Posty: 149
- Rejestracja: 18 lip 2016, o 17:07
Re: Awaria BTS'a ?
Ja niestety tylko dodam, że problem występuje nadal. Mamy deszczową wiosnę, więc jest to dokuczliwe. I o ile o dzieci się nie martwię, to o mamę, z którą muszę mieć stały kontakt z racji jej wieku, już tak. Ona używa telefonu dla seniora, a tam tylko 2G.Michał_Plus pisze:jaszek7777, stacja jest w trakcie analizy pod kątem statystyk dla pasma GSM i zakłóceń zewnętrznych.
Czy mam kupić jej urządzenie z 3G? Dla mnie to żaden problem, ale takie są z reguły trudniejsze w obsłudze.
Michał, jak podasz e-mail, wyślę filmik jak to wygląda.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5502
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Awaria BTS'a ?
jaszek7777, specjalista_plus@plus.pl. W temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ