Teraz jest 24 wrz 2018, o 01:21

Zostaw Kontakt





simlock IDU ODU problem ze zdjęciem w punktach

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
Offline
Avatar użytkownika

perednica

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 19 cze 2017, o 13:38
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

simlock IDU ODU problem ze zdjęciem w punktach

Post19 cze 2017, o 14:03

dzień dobry,


jestem użytkownikiem internetu z urządzeniem ODU IDU 200.
Miejscowość Dębnica, gmina Kłecko.
Niestety mimo płaskiej okolicy i kilku masztów w obrębie kilku km (są podobno mocno obciążone) transfer mam na poziomie 0,5 mega przychodzące i ok 10 mega wychodzące.

W związku z powyższym chciałem zmienić kartę na innego operatora, nie rezygnując z umowy z plusem.

Do tego potrzebuję kodu obblokującego urządzenie, po konsultacji z BOK udałem się do punktu w Gnieźnie ulica Pałucka w dniu 10/05/2017. Zdjęcie blokady płatne, ok 70 zł OK.

W Gnieźnie Pani wogóle nie chciała o tym rozmawiać, nie da się. Połączyłem się z BOK, pogadali sobie Pan z BOK polecił złożyć tel reklamację, opisującą sytuację plus rozwiązanie - przesłanie kodu na maila i doliczenie opłaty do faktury.
Po tygodniu otrzymałem mailowo odpowiedź, której treść niestety nie była związana z reklamacją, po przedstawieniu sprawy raz jeszcze znów odpowiedź nie na temat,

Znów telefon do BOK, mam się udać do innego salonu.
Poznań, pl. Andersa, największy oddział. Prawie godzina czekania, miły kompetentny Pan, niby wszystko ok ale potem gdzieś wychodzi, dzwoni i ...mówi, najpierw że stracę gwarancję - przy zdjęciu w salonie!, a po chwili, po kolejnym wyjściu, że nie można zdjąć simlocka przed zakończeniem umowy.
Znów telefon do BOK, Panowie sobie rozmawiają, każdy twierdzi co innego. Pan z BOK - mam czekać na odpowiedź, Pan z punktu - mam mu dać znać co i jak, bo jest ciekawy. Pisemnie nie chce mi dać, że nie można zdjąć, nie potrafi też podać punktu regulaminu, który tak twierdzi, pokazuje tylko ten, że bezpłatnie można zdjąć po skończeniu umowy, a jeśli się zdejmie samemu to traci się gwarancję.
Było to w dniu 06/06/2017.
Do dziś brak odpowiedzi.

Bardzo proszę o wyjaśnienie tej sytuacji - podkreślam, nie chcę rezygnować z umowy, opłata za zdjęcie simlocka - ok.

Dlaczego w BOK twierdzą, że się da, a jednak w dwóch punktach nie można, a w Poznaniu Pan twierdzi że nie można, a BOK się nie zna?

W końcu zarobicie praktycznie za nic opłatę za zdjęcie blokady, a i tak nadal będę płacił abonament.

Pozdrawiam
Offline
Avatar użytkownika

Krzysiek_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 17730
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 16:58
  • Podziękował : 39 razy
    Otrzymał podziękowań: 1672 razy

Re: simlock IDU ODU problem ze zdjęciem w punktach

Post19 cze 2017, o 14:12

perednica napisał(a):Miejscowość Dębnica, gmina Kłecko.
Niestety mimo płaskiej okolicy i kilku masztów w obrębie kilku km (są podobno mocno obciążone) transfer mam na poziomie 0,5 mega przychodzące i ok 10 mega wychodzące.

Kiedy ostanio realizowałeś test? Na BT33889 Kłecko są już realizowane prace związane ze zwiększeniem pojemności sieci LTE1800. Czy to właśnie to pasmo masz wymuszone w ustawienia panelu admina urządzenia?

perednica napisał(a):Do tego potrzebuję kodu obblokującego urządzenie, po konsultacji z BOK udałem się do punktu w Gnieźnie ulica Pałucka w dniu 10/05/2017. Zdjęcie blokady płatne, ok 70 zł OK.

Niestety w czasie trwania promocji nie ma możliwości odpłatnego zdjęcia blokady. Bezpłatne zdjęcie blokady karty SIM jest możliwe dopiero po zakończeniu czasu oznaczonego w umowie, w dowolnym Punkcie Plusa
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

perednica

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 19 cze 2017, o 13:38
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: simlock IDU ODU problem ze zdjęciem w punktach

Post19 cze 2017, o 14:50

Antenę mam ustawioną w stronę Łubowa, prawie na szczycie chaty pewno na 8 metrach i trochę ciężko mi jest nią manewrować.
Na początku próbowałem też od Kłecka, ale mam tam drzewa i prawie wogóle nie było sygnału. Czy budynek z grubymi murami może mocno przeszkadzać ?
Fakt, patrzyłem prędkość przed chwilą i jest ok 3 mega pobieranie.
Pasmo 1800.

Co do zdjęcia simlocka, gdzieś jest jakiś regulamin, że jest napisane, że nie można go zdjąć ?
Dlaczego w takim razie na BOK twierdzą, że można i podają nawet koszt jego ściągnięcia ?
Zresztą co za problem, nadal będę przecież płacił rachunki.

Aha i nie szukając daleko to forum i Pan Krzysiek_plus:
" tylko w punkcie i jest bezpłatne"
http://www.plusforum.pl/viewtopic.php?f ... &start=135

No więc jak to w końcu jest ??
Offline
Avatar użytkownika

Krzysiek_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 17730
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 16:58
  • Podziękował : 39 razy
    Otrzymał podziękowań: 1672 razy

Re: simlock IDU ODU problem ze zdjęciem w punktach

Post19 cze 2017, o 15:45

perednica napisał(a):Antenę mam ustawioną w stronę Łubowa, prawie na szczycie chaty pewno na 8 metrach i trochę ciężko mi jest nią manewrować.
Na początku próbowałem też od Kłecka, ale mam tam drzewa i prawie wogóle nie było sygnału.

Do BTS w Łubowie jest trochę dalej niż do lokalizacji w Kłecku, gdzie po obecnej modernizacji powinien również poprawić się poziom sygnału w LTE1800.
Jaki uszykujesz obecnie poziom sygnału (RSRP,RSRQ)? Czy testowałeś również połączenie w LTE800?

perednica napisał(a):Czy budynek z grubymi murami może mocno przeszkadzać ?

Tak, może mieć negatywny wpływ na poziom sygnału.

perednica napisał(a):Aha i nie szukając daleko to forum i Pan Krzysiek_plus:
" tylko w punkcie i jest bezpłatne"
http://www.plusforum.pl/viewtopic.php?f ... &start=135

Tak, zgadza się jest możliwość bezpłatnego usunięcia blokady SIMLOCK, ale dopiero po zakończeniu czasu oznaczonego umowy.
Zapis związany z zasadami zdjęcia blokady SImlock znajdziesz w regulamienie swojej pormocji:
1. Oferowany zestaw ODU-IDU 2 posiada blokadę karty SIM (SIM Lock) i może działać wyłącznie z kartą sieci Plus
2. Po zakończeniu czasu oznaczonego Umowy blokada może zostać usunięta we wszystkich Punktach sprzedaży (obsługi). Przy zgłoszeniu chęci usunięcia blokady należy podać numer IMEI zestawu. W ciągu 14 dni Abonent zostanie powiadomiony przez pracownika Punktu sprzedaży (obsługi) o sposobie zdjęcia blokady SIM Lock.
3. W przypadku usunięcia blokady SIM Lock zestawu z pominięciem zasad określonych w § 6 pkt.2 Abonent traci prawo do bezpłatnej obsługi serwisowej zestawu w ramach gwarancji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

perednica

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 19 cze 2017, o 13:38
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: simlock IDU ODU problem ze zdjęciem w punktach

Post19 cze 2017, o 16:16

rsrp -108 dbm
espq -14 db

lte800 próbowałem, raczej było gorzej
Offline
Avatar użytkownika

Krzysiek_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 17730
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 16:58
  • Podziękował : 39 razy
    Otrzymał podziękowań: 1672 razy

Re: simlock IDU ODU problem ze zdjęciem w punktach

Post19 cze 2017, o 16:24

perednica, parametry są stosunkowo niskie, ale to niestety wynika już z dużej odległości. Proszę prześlij przez ten formularz dokładny adres (ulica/numer budynku) oraz numer przypisany do karty Plus Internet.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

kubekwkubek

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 25 cze 2018, o 12:32
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: simlock IDU ODU problem ze zdjęciem w punktach

Post25 cze 2018, o 12:40

perednica napisał(a):Aha i nie szukając daleko to forum i Pan Krzysiek_plus:
" tylko w punkcie i jest bezpłatne"
http://www.plusforum.pl/viewtopic.php?f ... &start=135

Tak, zgadza się jest możliwość bezpłatnego usunięcia blokady SIMLOCK, ale dopiero po zakończeniu czasu oznaczonego umowy.
Zapis związany z zasadami zdjęcia blokady SImlock znajdziesz w regulamienie swojej pormocji:
1. Oferowany zestaw ODU-IDU 2 posiada blokadę karty SIM (SIM Lock) i może działać wyłącznie z kartą sieci Plus

[/quote]

Dzień dobry. Zakupiłem zestawu IDU ODU w komisie (mieli kilka po likwidacji jakiego sklepu). Prawdopodobnie nawet nie były wpisane na umowy.
W salonie Plusa w Bydgoszczy odmówiono mi zdjęcia simlocka.
:(

Poproszę o podpowiedź co zrobić w tej sprawie.

Kuba
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1858
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 8 razy
    Otrzymał podziękowań: 428 razy

Re: simlock IDU ODU problem ze zdjęciem w punktach

Post25 cze 2018, o 14:49

kubekwkubek, do zdjęcia SIMLOCKA konieczne jest zakończenie czasu oznaczonego umowy oraz całkowita spłata sprzętu (np. raty). Jeśli w salonie odmówiono zdjęcia blokady, to najprawdopodobniej, któryś z tych warunków nie jest spełniony. Proponowałbym przesłać zgłoszenie w celu wyjaśnienia test sytuacji. Instrukcja jak je złożyć znajduje się tutaj.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

kubekwkubek

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 25 cze 2018, o 12:32
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: simlock IDU ODU problem ze zdjęciem w punktach

Post25 cze 2018, o 15:02

Sprzęt jest nowy i pochodzi z likwidacji sklepu. Na 99% nie było na niego umowy a pani z salonu plusa nie byłą wstanie sprawdzić czy na IMEI urządzenia jest jakaś umowa więc stwierdziła że NIE.
Dziękuję, spróbuję przez reklamację pisemną.

Kuba
Offline
Avatar użytkownika

Jacek176

Nowy

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): 30 lis 2015, o 13:11
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: ODU IDU - 200

Post11 lip 2018, o 09:54

Czy ktoś już próbował zdejmować simlock na ODU-200 kodem odblokowującym?
Ja po zakończeniu umowy w Plus poszedłem do ich punktu obsługi i poprosiłem o kod odblokowujący do urządzenia. Pani spisała moje dane, adres IMEI urządzenia i powiedziała, że dostanę kod e-mailem. Po 4 dniach przyszedł ale niestety nie działa :-(
Są tylko 3 próby, po trzeciej próbie urządzenie zostanie trwale zablokowane. Ja wykorzystałem już dwie. Myślałem, że za pierwszym razem się pomyliłem ale za drugim razem jestem na 1000% pewien, że wpisałem taki kod jaki został mi przysłany. Oczywiście na infolinii nie mogą pomóc, pani w punkcie powiedziała tylko, że muszę odpisać na e-mail z którego dostałem kod (kody.simlock@plus.pl). Odpisałem ale tydzień minął i cisza :-(
Ostatnio edytowano 11 lip 2018, o 13:55 przez Michał_Plus, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
Offline
Avatar użytkownika

kubekwkubek

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 25 cze 2018, o 12:32
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: simlock IDU ODU problem ze zdjęciem w punktach

Post11 lip 2018, o 11:50

Otrzymałem odpowiedź z działu reklamacji, cytuję:

Szanowny Panie
Dziękuje za pismo otrzymane 26.6.2018 r.
Wyjaśniam, iż wskazane przez Pana urządzenie nie jest powiązane z żadną aktywną Umową o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
Zdjęcie blokady SIM-lock możliwe jest w punkcie sprzedaży naszej sieci.

Z poważaniem ....

Udałem się do Punktu Plusa i znowu schody mimo że zabrałem wydrukowaną informację z działu reklamacji.
Odpisałem do działu reklamacji że mam dalej problem więc otrzymałem informację:

".... Wyjaśniam, iż zdjęcie blokady SIM lock jest możliwe tylko dla sprzętu zakupionego bezpośrednio w sieci sprzedaży Plus...."

To ja się pytam:
1. Dlaczego nikt tego nie powiedział na dzień dobry ?
2. Co zrobi klient po umowie i czasie gdy z uwagi na RODO plus usunie informacje o umowie ?
3. Jak można w ogóle tak traktować użytkowników sprzętu który sygnowany jest własnym logiem ?

Po dwóch tygodniach jestem w punkcie początkowym.

Zainteresowanych zakupem usługi ze sprzętem z plusa serdecznie odradzam. Korporacyjne bzdury i niekompetencja.
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1858
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 8 razy
    Otrzymał podziękowań: 428 razy

Re: simlock IDU ODU problem ze zdjęciem w punktach

Post11 lip 2018, o 14:10

Jacek176, prosimy o cierpliwość. Czas oczekiwania może sięgnąć 14 dni. Zapewne wkrótce uzyskasz odpowiedz.

kubekwkubek, rozumiem Twoje niezadowolenie.
kubekwkubek napisał(a):Dlaczego nikt tego nie powiedział na dzień dobry ?
Po sprawdzeniu numerów, Dział Reklamacji, powinien od razu przekazać taką informację. Nie jestem w stenie udzielić Ci odpowiedzi dlaczego zrobił to dopiero po ponownym kontakcie.
kubekwkubek napisał(a):Co zrobi klient po umowie i czasie gdy z uwagi na RODO plus usunie informacje o umowie ?
Usunięcie danych osobowych i/lub informacji z kim była zawierana umowa nie jest równoznaczne z wykasowaniem numerów sprzętu z bazy i jego historii serwisowej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

kubekwkubek

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 25 cze 2018, o 12:32
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: simlock IDU ODU problem ze zdjęciem w punktach

Post13 lip 2018, o 07:43

Michał_Plus napisał(a):Jacek176, prosimy o cierpliwość. Czas oczekiwania może sięgnąć 14 dni. Zapewne wkrótce uzyskasz odpowiedz.

kubekwkubek, rozumiem Twoje niezadowolenie.
kubekwkubek napisał(a):Dlaczego nikt tego nie powiedział na dzień dobry ?
Po sprawdzeniu numerów, Dział Reklamacji, powinien od razu przekazać taką informację. Nie jestem w stenie udzielić Ci odpowiedzi dlaczego zrobił to dopiero po ponownym kontakcie.
kubekwkubek napisał(a):Co zrobi klient po umowie i czasie gdy z uwagi na RODO plus usunie informacje o umowie ?
Usunięcie danych osobowych i/lub informacji z kim była zawierana umowa nie jest równoznaczne z wykasowaniem numerów sprzętu z bazy i jego historii serwisowej.


Co z tego że Plus ma w bazie dane o urządzeniach skoro:
1. Nie potrafi z tej bazy sprawnie korzystać -
2. Nie chce urządzenia odblokować.

Myślę że klienci powinni wiedzieć że nie będą mogli dysponować swobodnie takim sprzętem kupionym wraz z usługą (po zakończeniu umowy) - postaram się przyłożyć rękę do tego z pomocą mediów społecznościowych.

Nic tak nie działa trzeźwiąco na skostniałe korporacje jak oddolny kop w 4 litery od klientów.
Offline
Avatar użytkownika

kiler_0

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 22 sie 2018, o 10:43
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

ODU-200 zdjęcie SIMLOCKA - brak pomocy w punkcie sprzedaży

Post22 sie 2018, o 10:54

Witam,
Mam problem, aby uzyskać pomoc w zdjęciu SIM-locka z mojego ODU-200.
Zgodnie z informacjami na tym forum, które potwierdzili konsultanci na infolinii Plusa, punkty sprzedaży CP+Plus powinny odblokować mi urządzenie, podając kod na podstawie nr IMEI.
Dzwoniąc do dwóch punktów sprzedaży, najbliżej mnie, osoby pracujące tam nie potrafiły mi pomóc twierdząc, że nigdy czegoś takiego nie robiły, nawet nie wiedzą jak miałyby to zrobić, a najlepiej żebym sobie zadzwonił gdzie indziej to może ktoś mi pomoże. Moje tłumaczenia, że jeżeli czegoś nie wiedzą nie potrafią to powinni zadzwonić do 'centrum wparcia technicznego', aby się dowiedzieć i mi pomóc wcale nie przyjmowały do wiadomości i zostałem koniec końcem odprawiony z kwitkiem.
Proszę o pomoc na forum. Przyznam, że nie mam czasu (dużo pracuję, mam rodzinę wiele obowiązków dodatkowych) jeździć od punktu do punktu i prosić się licząc na łaskę.
Oczywiście sprzęt jest mój, umowa już się skończyła i chciałem przetestować jak będzie radził sobie na innych kartach SIM.
Ostatnio edytowano 22 sie 2018, o 11:23 przez sl@w_es, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przeniesienie do wątku w dziale oficjalnym
Offline
Avatar użytkownika

Daniel_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1397
  • Dołączył(a): 5 wrz 2016, o 13:01
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 326 razy

Re: simlock IDU ODU problem ze zdjęciem w punktach

Post22 sie 2018, o 12:28

kiler_0, zdjęcie blokady możliwe jest tylko zgodnie z warunkami podanymi niżej:
Krzysiek_Plus napisał(a):1. Oferowany zestaw ODU-IDU 2 posiada blokadę karty SIM (SIM Lock) i może działać wyłącznie z kartą sieci Plus
2. Po zakończeniu czasu oznaczonego Umowy blokada może zostać usunięta we wszystkich Punktach sprzedaży (obsługi). Przy zgłoszeniu chęci usunięcia blokady należy podać numer IMEI zestawu. W ciągu 14 dni Abonent zostanie powiadomiony przez pracownika Punktu sprzedaży (obsługi) o sposobie zdjęcia blokady SIM Lock.
3. W przypadku usunięcia blokady SIM Lock zestawu z pominięciem zasad określonych w § 6 pkt.2 Abonent traci prawo do bezpłatnej obsługi serwisowej zestawu w ramach gwarancji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Następna strona

Powrót do Plus Internet - Oficjalny Dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości