Teraz jest 24 wrz 2018, o 15:02

Zostaw Kontakt





Wolny internet

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
Offline
Avatar użytkownika

dariuszmatysik

PlusManiak

  • Posty: 92
  • Dołączył(a): 8 kwi 2018, o 13:32
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 10 razy
  • Ostrzeżenia: 2

Re: Wolny internet

Post6 lip 2018, o 17:01

Ale jak ma ustawić te pseudo antenki PCB w ODU200 na konkretny BTS. Tego typu antenki maja charakterystykę dookólną. Te wasze rady o strzałce na obudowie ODU tp pic na wodę i fotomontaż. Na konkretny BTS to można ustawić antenę kierunkową o wąskich katach promieniowania w pionie i poziomie. Takie są prawa fizyki,chyba ze Chińczyk, który trzepie te IDU-ODU200 je zmienił w cudowny sposób? Jeśli uważasz ze w ODU są anteny kierunkowe to podaj ich kąty promieniowania H/V oraz zysk i VSWR w funkcji częstotliwości. Autor ma tragiczne parametry sygnału na LTE2600, które praktycznie wykluczają stabilne korzystanie z niego, SINR na nim tez nie powala i wieczorami tez pewnie przytkane. Na LTE800 jest tragedia bo pasmo zatkane na amen. LTE1800 słaby sygnał, a pokazany DL/UL z rana pokazuje że pasmo na BTS-ie leży i kwiczy, za dużo klientów. Reasumując na IDU-ODU200 żadnych szans na normalny internet w Plusie, sieć zapchana na maksa . Jakieś przebłyski na LTE2600 ale BTS daleko.

Za ten post autor dariuszmatysik otrzymał podziękowanie od
mikiasa(4 sie 2018, o 23:13)
Offline
Avatar użytkownika

Frustracja przez LTE

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 14
  • Dołączył(a): 3 sie 2018, o 16:05
  • Podziękował : 4 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Ostrzeżenia: 1
  • Model telefonu: ------

ZSZARGANE NERWY PRZEZ LTE (poważny spadek prędkości)

Post3 sie 2018, o 17:05

Witam. Przejdę od razu do sedna. Z góry przepraszam z a ilość frustracji zawartej w tej wiadomości.

Od kilku dni doświadczam bardzo nieprzyjemnego problemu z działaniem internetu LTE. Otóż jego prędkość spadła do około kilkudziesięciu KB/s przez cała dobę. Za dnia wachą się to miedzy 5 a 30KB, a w nocy jest około 100KB. Przez co nie da się normalnie korzystać z internetu.
Zanim pojawił się ten nagły spadek, prędkość internetu oscylowała w granicach 800KB/s za dnia i około 2MB/s w nocy, co i tak nie jest zbyt dobre jak na LTE... które jest tak wielce polecane i zachwalane... Meh. Warto dodać ze przez pierwsze kilka tygodni po podpisaniu umowy internet był jeszcze szybszy.

Żadnej wiadomości o wyczerpaniu pakietu/obniżeniu prędkości nie otrzymałem. Problem pojawiał się sam z siebie. W dodatku w jeden dzień po opłaceniu rachunku... :evil: Restartowanie routera/modemu, aktualizowanie ich oprogramowania nie zmieniło sytuacji. Dodam ze wcześniej mogłem wygodnie oglądać seriale w jakości HD (720p) i streamy, a obecnie najwyższa ładowana jakość to 144p, ale tylko na telefonie, na komputerze nic mi się nie chce załadować, a o stremach mogę jak na razie zapomnieć.
Co jest przyczyną tak wolnego działania łącza? Czyżbym wyrzucał w błoto (Plusa) 230 złoty miesięcznie na marne, skoro nie można korzystać z waszego internetu w sposób minimalnie zadowalający?

Trochę danych, które mogą być potrzebne:
Mój sprzęt, w całości pozyskany z salonu Plausa:
- Modem Huawei E3372
- Router D-Link DWR-116

Moja lokalizacja:
Polska, woj. Lubelskie, Hrubieszów ul. Gródecka

Próbowałem kilkukrotnie wykonać test na http://www.speedtest.net/pl, ale wyskakiwał mi "TEST ERROR"... Po nastej próbie jakimś cudem się udało:
dow2.PNG


Tutaj info z samego modemu:
dow1.PNG
dow1.PNG (12.63 KiB) Przeglądane 316 razy


A tutaj screeny z aplikacji Network Cell info:
Obrazek
Obrazek

Buinshin to moje WIFI~
Ostatnio edytowano 6 sie 2018, o 10:23 przez Michał_Plus, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
Offline
Avatar użytkownika

zbych_in_flames

Szalony PlusManiak

  • Posty: 251
  • Dołączył(a): 8 lis 2012, o 17:06
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: ZSZARGANE NERWY PRZEZ LTE (poważny spadek prędkości)

Post3 sie 2018, o 17:37

Frustracja przez LTE napisał(a):Polska, woj. Lubelskie, Hrubieszów ul. Gródecka

Ta ulica jest dość długa, bliżej centrum miasta czy drogi 74 jesteś?
Frustracja przez LTE napisał(a):A tutaj screeny z aplikacji Network Cell info:

Teraz łączysz się z BT12765 Kopyłów dz. nr 302 w LTE900 (dopisane do bazy 15/07 od tego momentu masz problem?) to ponad 9 km chociaż bliżej masz BTS'a z LTE1800 w Hrubieszowie

Masz jakaś antenę do te zestawu? Gdzie stoi teraz sprzęt?
Ostatnio edytowano 6 sie 2018, o 10:24 przez Michał_Plus, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
Offline
Avatar użytkownika

Frustracja przez LTE

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 14
  • Dołączył(a): 3 sie 2018, o 16:05
  • Podziękował : 4 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Ostrzeżenia: 1
  • Model telefonu: ------

Re: ZSZARGANE NERWY PRZEZ LTE (poważny spadek prędkości)

Post3 sie 2018, o 17:50

zbych_in_flames napisał(a):
Frustracja przez LTE napisał(a):Polska, woj. Lubelskie, Hrubieszów ul. Gródecka

Ta ulica jest dość długa, bliżej centrum miasta czy drogi 74 jesteś?

Bliżej drogi 74~

zbych_in_flames napisał(a):
Frustracja przez LTE napisał(a):A tutaj screeny z aplikacji Network Cell info:

Teraz łączysz się z BT12765 Kopyłów dz. nr 302 w LTE900 (dopisane do bazy 15/07 od tego momentu masz problem?) to ponad 9 km chociaż bliżej masz BTS'a z LTE1800 w Hrubieszowie

Masz jakaś antenę do te zestawu? Gdzie stoi teraz sprzęt?

Problemy mam od około 25/07~ Nie mam anteny do tego zestawu, a sprzęt stoi tam gdzie stał zanim zaczęły się problemy. Jeśli to ważne to te problemy nastąpiły noc po całkiem pokaźnej burzy w mojej okolicy, ale nie było żadnych informacji o awariach czy czymś podobnym.
Ostatnio edytowano 6 sie 2018, o 10:24 przez Michał_Plus, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
Offline
Avatar użytkownika

mentalius

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): 29 lip 2018, o 11:03
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 2 razy
  • Model telefonu: Huawei B525s-22a

Re: ZSZARGANE NERWY PRZEZ LTE (poważny spadek prędkości)

Post5 sie 2018, o 09:49

Po prostu dostałeś FUP-a i tyle. Teraz musisz grzecznie poczekać do nowego okresu rozliczeniowego :-D
Ostatnio edytowano 6 sie 2018, o 10:24 przez Michał_Plus, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.

Za ten post autor mentalius otrzymał podziękowanie od
Frustracja przez LTE(6 sie 2018, o 11:09)
Offline
Avatar użytkownika

Frustracja przez LTE

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 14
  • Dołączył(a): 3 sie 2018, o 16:05
  • Podziękował : 4 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Ostrzeżenia: 1
  • Model telefonu: ------

Re: ZSZARGANE NERWY PRZEZ LTE (poważny spadek prędkości)

Post5 sie 2018, o 14:59

Co to jest Polityka Uczciwego Korzystania (FUP - Fair Usage Policy)? Polityka Uczciwego Korzystania jest mechanizmem, który pozwala operatorom monitorować i zapobiegać niewłaściwemu korzystaniu z usług w ramach roamingu. Skorzystanie przez operatorów z tego mechanizmu jest dobrowolne.


To dotyczy tylko roamingu?
Ostatnio edytowano 6 sie 2018, o 10:24 przez Michał_Plus, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
Offline
Avatar użytkownika

mentalius

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): 29 lip 2018, o 11:03
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 2 razy
  • Model telefonu: Huawei B525s-22a

Re: ZSZARGANE NERWY PRZEZ LTE (poważny spadek prędkości)

Post5 sie 2018, o 18:22

Mówiąc na chłopski rozum to FUP to takie coś, że jeśli przeciążasz BTS - zużywasz za dużo danych po już wykorzystaniu swojego limitu np 40 czy 60 GB to wrzucają ci lejek ograniczający prędkość. I nie jest tak na prawdę powiedziane kiedy takie coś ci założą. Możesz to dostać po 100 GB wykorzystanych danych albo po 600 GB - kwestia jak bardzo jest obciążony twój BTS. Ja kiedyś dostałem FUPa ale tylko raz i tylko przez to bo byłem na szkoleniu a moja żona zapomniała na androidboxie wyłączyć Delta Media Playera (taki programik do oglądania kanałów satelitarnych przez neta) i przez tydzień pożarło mi ponad 200 GB więc dla mojego BTSa stałem się użytkownikiem który nadmiernie go przeciąża i algorytm który zajmuje się monitorowaniem wszystkich użytkowników pod niego podpiętych sprowadził mnie do parteru ;) Jak zminimalizować ryzyko dostania FUPa? Jeśli oglądasz np dużo Netflixa rób to poza godzinami tzw szczytu kiedy nadajnik jest najmniej obciążony czyli późnym wieczorem w nocy lub rano.
Ostatnio edytowano 6 sie 2018, o 10:24 przez Michał_Plus, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.

Za ten post autor mentalius otrzymał podziękowanie od
Frustracja przez LTE(6 sie 2018, o 11:09)
Offline

mikiasa

Szalony PlusManiak

  • Posty: 802
  • Dołączył(a): 14 lip 2014, o 16:16
  • Lokalizacja: Lublin
  • Podziękował : 71 razy
    Otrzymał podziękowań: 71 razy
  • Ostrzeżenia: 1
  • Moja taryfa: PowerLte
  • Model telefonu: B593s-22

Re: ZSZARGANE NERWY PRZEZ LTE (poważny spadek prędkości)

Post5 sie 2018, o 20:20

Dokładnie! Już dawno powinieneś zmienić styl życia tak jak koledzy ci doradzają. Prawdziwy użytkownik LTE Plusa nie pracuje, śpi w dzień i w nocy surfuje po internecie. W TV po 24 lecą powtórki, więc nic nie stracisz.

Za ten post autor mikiasa otrzymał podziękowania - 2
dariuszmatysik(6 sie 2018, o 12:41), TomPL(6 sie 2018, o 06:56)
Online
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1867
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 8 razy
    Otrzymał podziękowań: 429 razy

Re: ZSZARGANE NERWY PRZEZ LTE (poważny spadek prędkości)

Post6 sie 2018, o 10:21

Frustracja przez LTE, dla pewności sprawdź stan pakietu podstawowego na Plus Online. Z uwagi na łączenie się Twojego sprzętu z bardziej oddaloną stacją, parametry sygnału są niewystarczające. Spróbuj przestawić sprzęt na stronę zachodnią lub południowo - zachodnią. Tak aby złapać sygnał z Hrubieszowa. Czy masz możliwość wymuszenia konkretnego pasma LTE na posiadanym przez Ciebie sprzęcie?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Frustracja przez LTE

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 14
  • Dołączył(a): 3 sie 2018, o 16:05
  • Podziękował : 4 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Ostrzeżenia: 1
  • Model telefonu: ------

Re: Wolny internet

Post6 sie 2018, o 11:08

Michał_Plus, Wczoraj w nocy Internet wrócił do mniej więcej stanu sprzed obniżenia prędkości~ W których ustawieniach mógłbym znaleźć możliwość wymuszenia zmiany pasma LTE? W routerze czy w Modemie?
Online
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1867
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 8 razy
    Otrzymał podziękowań: 429 razy

Re: Wolny internet

Post6 sie 2018, o 11:16

Frustracja przez LTE, niestety, po sprawdzeniu okazuje się że E3372 nie umożliwia wymuszenia pasma poprzez soft. Najlepszym rozwiązaniem, byłaby inwestycja w antenę zewnętrzną (kierunkową i pracującą w tym paśmie) oraz skierowanie jej na Hrubieszów.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Frustracja przez LTE

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 14
  • Dołączył(a): 3 sie 2018, o 16:05
  • Podziękował : 4 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Ostrzeżenia: 1
  • Model telefonu: ------

Re: Wolny internet

Post6 sie 2018, o 11:32

Michał_Plus, tragedia. Wydawać dodatkowo około 200 złoty, żeby mieć prawdopodobnie troszkę lepszy sygnał... Na jakiej ulicy w Hrubieszowie znajduje się BTS LTE1800?
Offline
Avatar użytkownika

mentalius

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): 29 lip 2018, o 11:03
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 2 razy
  • Model telefonu: Huawei B525s-22a

Re: Wolny internet

Post6 sie 2018, o 11:33

Frustracja przez LTE ja miałem wcześniej i zresztą mam i teraz ale na sprzedaż modem E3372 ale wgrałem mu oprogramowanie do wymuszania różnych częstotliwości LTE (nie było to łatwe bo z debrandowaniem modemu i wgraniem odblokowanego softu było troche roboty ale dało radę ) dodatkowo kupiłem antenę kierunkową ATK-504 z kablem LMR-240 o długości 5m połączyłem wszystko i działało cud miód, ponieważ na tym zestawie prędkości w przypadku podpięcia się pod lte 2600 MHz dochodziły do 108 Mb/s
Offline
Avatar użytkownika

Frustracja przez LTE

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 14
  • Dołączył(a): 3 sie 2018, o 16:05
  • Podziękował : 4 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Ostrzeżenia: 1
  • Model telefonu: ------

Re: Wolny internet

Post6 sie 2018, o 11:41

mentalius, niestety z tego co się dowiedziałem w tym temacie w mojej okolicy jest maksymalnie LTE1800 :/
Online
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1867
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 8 razy
    Otrzymał podziękowań: 429 razy

Re: Wolny internet

Post6 sie 2018, o 11:49

Frustracja przez LTE, najbliższe stacje to BT10186 (Kolejowa) i BT12076 (Łany)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plus Internet - Oficjalny Dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości