Witam.
Po zmianie szaty graficznej ipli oraz dodaniu HBO zauważyłem masę niebezpiecznych błędów w serwisie. Błędy o których napiszę zgłaszałem kilkakrotnie do samej ipli jak również do cyfrowego Polsatu. Niestety jak to zwykle bywa, w odpowiedzi otrzymałem wklejony punkt z regulaminu. Także biuro obsługi ignoruje zgłoszenia użytkowników. Co wg mnie jest karygodnym działaniem, gdzie w grę wchodzą rozliczenia z kart kredytowych.
Poniżej opiszę scenariusz działania, który zawiera błędy sprzeczne z regulaminem ipli, którym zasłania się biuro obsługi klienta.
Przypuśćmy że pierwszy raz korzystamy z serwisu ipla. Do założenia konta wymagane jest podanie adresu email. Niestety, po zmianach ipla.tv nie weryfikuje tego w żaden sposób. Możemy podać jako email dowolną frazę zawierającą @ w nazwie. Np.
lubie@placki.com Serwis zakłada nam nowe konto na podany email. Problem rozpoczyna się wtedy, kiedy np. zapomnimy hasła a mamy wykupiony pakiet. Jak odzyskać w prosty sposób konto? Druga sprawa w jaki sposób serwis zamierza nas poinformować o np. zmianach w regulaminie skoro nie może nam ich dostarczyć. Lub też w jaki sposób ipla informuje wtedy swoich klientów o zbliżających się płatnościach etc.
Druga poważna luka, to po założeniu konta możemy skorzystać z 14 dniowego bezpłatnego okresu próbnego. Wystarczy wybrać opcję 14 dni na próbę, przejść do płatności, gdzie zostaniemy poproszeni o podanie numeru swojej karty kredytowej/debetowej na której musi być chociaż 1zł. W celu weryfikacji. Po aktywacji danego pakietu lub pakietów które nas interesują, z poziomu swojego konta wybieramy opcję moje zakupy oraz zakładkę Formy płatności, gdzie usuwamy swoja kartę kredytową jako formę płatności. Przecież chcemy skorzystać z 14 dniowego triala. Pakiety aktywowane zostają ważne po tym zabiegu. I wszystko byłoby ok, gdyby nie to że cały proces możemy przeprowadzić ponownie z użyciem tej samej karty kredytowej/debetowej aby uzyskać ponownie 14 dni za darmo. Pytanie zatem co ipla.tv robi z numerami naszych kart skoro nie potrafią zweryfikować czy karta była już użyta czy też nie.
Wystarczy bowiem założyć nowe konto, na np.
krokodyl@dundee.com i wybrać opcję płatności kartę kredytową/debetową oraz podać dane tej samej karty której użyliśmy wcześniej i mamy ponownie 14 dni za darmo.
W odpowiedzi na kilkukrotne powyższe zgłoszenie, otrzymałem od ipli odpowiedzi:
„Uprzejmie informujemy, że nie ma możliwości ponownej aktywacji okresu promocyjnego dla tego samego pakietu oraz tej samej karty w IPLA.”
„Uprzejmie informujemy, że zgodnie z Regulaminem korzystania z
odnawianych Pakietów Ipla promocja dostępna jest jednorazowo dla
Klientów którzy dokonują pierwszego zamówienia określonego odnawianego
Pakietu, zamawianego z wykorzystaniem jednej karty, z określonego konta
Klienta w Serwisie. W przypadku kolejnego zamówienia tego samego Pakietu
odnawianego z wykorzystaniem tej samej karty lub za pośrednictwem tego
samego konta w Serwisie, Promocja nie będzie dostępna.”
„Ponownie informujemy, że w przypadku kolejnego zamówienia tego
samego Pakietu odnawianego ykorzystaniem tej samej karty lub za
pośrednictwem tego samego konta w Serwisie, Promocja nie będzie
dostępna.”
Co z tego wynika? Najwyraźniej ipla ma nieaktualny regulamin a Obsługa klienta nie sprawdza zgłoszeń klientów. Dzięki czemu płacący klient comiesięczną opłatę, przestanie ją uiszczać bo najwyraźniej ipla pozwala na darmowe korzystanie z ich zasobów.