Utrata pakietów w granicach 5%-20%

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
lmmortal
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 2 kwie 2020, o 11:57

Utrata pakietów w granicach 5%-20%

Post autor: lmmortal »

Witam.
Szukam pomocy. Otóż jakiś czas temu (od 2 lat pierwsza taka sytuacja) doświadczyłem utraty pakietów i to w bardzo dużych ilościach jak w temacie od 5% do 20%. Sytuacja nie występuje tylko u mnie. Po przeanalizowaniu wraz z kolegami, którzy również mają internet z Plusa problem występuje w tych samych godzinach i w podobnych ilościach utraty pakietów. Ważny fakt, że każdy z nas mieszka w innej miejscowości. Ja sam mieszkałem w Bydgoszczy aktualnie okolice Więcborka i w dwóch miejscach ten sam problem. Mam pracę zdalną przy komputerze i opóźnienie jest naprawdę bardzo widoczne co uniemożliwia pracę. Pytanie gdzie może leżeć problem ? Jak to naprawić ? Na infolinii nie potrafią mi pomóc. Również odpada wina aktualnej epidemii na świecie, ponieważ technologia plusa jest podobno przygotowana na takie wyzwanie.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Utrata pakietów w granicach 5%-20%

Post autor: Michał_Plus »

lmmortal, prawdopodobnie, duża ilość jednoczenie zalogowanych do sieci użytkowników, powoduje przeciążenie stacji. Może to wpływać na prędkość oraz stabilność łącza (utrata pakietów). Prześle zapytanie do techników z prośbą o analizę stacji w tym rejonie. Wrócę z odpowiedzią jak tylko się czegoś dowiem.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
lmmortal
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Rejestracja: 2 kwie 2020, o 11:57

Re: Utrata pakietów w granicach 5%-20%

Post autor: lmmortal »

Dobrze, bardzo dziękuje za szybką odpowiedź. Aktualnie mieszkam w Zakrzewskiej Osadzie. Jeśli jest coś jeszcze potrzebne chętnie udzielę szerszej odpowiedzi. Tylko nasuwa mi się pytanie. Nie ma możliwości przeniesienia mnie na inną stację ? Taką, która nie będzie przeciążona ? I druga rzecz, że mimo wszystko może wystąpić przeciążenie stacji u mnie ale u 3 innych znajomych, którzy mieszkają w 3 innych miejscownikach oddalonych od siebie w granicach 40-60km ? W tych samych godzinach i w tych samych % utraty pakietów ? Mam nadzieje, że uda się rozwiązać sytuacje. Czekam na odpowiedź i miłego dnia :) !
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Utrata pakietów w granicach 5%-20%

Post autor: Michał_Plus »

lmmortal, nie ma możliwości przypisania do stacji. Można, o ile podłączona jest antena zewnętrzna, sterować kierunkiem z jakiego obierany jest sygnał. W twoim wypadku może to być na zachodzie: BT44296 (Sypniewo), lub wschodzie: BT43810 i BT44165 (Więcbork).
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
lmmortal
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Rejestracja: 2 kwie 2020, o 11:57

Re: Utrata pakietów w granicach 5%-20%

Post autor: lmmortal »

Czyli teraz pozostaje mi czekać na odpowiedź dlaczego mam utratę pakietów i ewentualną próbę rozwiązania tego problemu ?
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Utrata pakietów w granicach 5%-20%

Post autor: Michał_Plus »

lmmortal, dam znać jak tylko się czegoś dowiem.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
lmmortal
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Rejestracja: 2 kwie 2020, o 11:57

Re: Utrata pakietów w granicach 5%-20%

Post autor: lmmortal »

W tym momencie problem z utratą pakietów zniknął ale tak jest każdego poranka. W tych godzinach utrata pakietów utrzymuje się w 5-20%. Przez resztę dnia jest wszystko w normie. Jutro podejrzewam, że będzie ten sam problem.
lmmortal
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Rejestracja: 2 kwie 2020, o 11:57

Re: Utrata pakietów w granicach 5%-20%

Post autor: lmmortal »

Witam ponownie,
czy już coś wiadomo odnośnie tego problemu ? Dzisiaj znowu mam ten sam problem, utrata pakietów waha się miedzy 5% a 20%
lmmortal
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Rejestracja: 2 kwie 2020, o 11:57

Re: Utrata pakietów w granicach 5%-20%

Post autor: lmmortal »

Witam po raz kolejny,
dzisiaj utrata pakietów wynosi nawet 40%, dostanę jakąkolwiek odpowiedź co się dzieje ? Strony włączają się po minucie, wszystko chodzi wolniej.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Utrata pakietów w granicach 5%-20%

Post autor: Michał_Plus »

lmmortal, niestety, nie mam jeszcze odpowiedzi. Wysłałem ponaglenie w tej sprawie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1245
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Utrata pakietów w granicach 5%-20%

Post autor: zbych_in_flames »

lmmortal pisze:Po przeanalizowaniu wraz z kolegami, którzy również mają internet z Plusa problem występuje w tych samych godzinach i w podobnych ilościach utraty pakietów. Ważny fakt, że każdy z nas mieszka w innej miejscowości. Ja sam mieszkałem w Bydgoszczy aktualnie okolice Więcborka i w dwóch miejscach ten sam problem. Mam pracę zdalną przy komputerze i opóźnienie jest naprawdę bardzo widoczne co uniemożliwia pracę. Pytanie gdzie może leżeć problem ?
Prawdopodobieństwo występowania takiego samego problemu sieciowego w rożnych lokalizacjach jest małe, pytanie czy nie korzystacie z jakiegoś VPN'a i czy ten problem nie występuje tylko w tej sytuacji? Bez VPN tez gubicie pakiety?
Jako przykład mogę podać własna prace na VPN, bez połączenia 150 Mb/s max ile moje łącze stacjonarne pozwala, z VPN prędkość czasami potrafi spaść do 5 Mb/s wtedy zauważam różne przycinki i dłuższe ładowanie, ale nie jest to problem po stronie mojego dostawcy bo wystarczę ze wyłączę VPN i znów na testach uzyskuje maksymalną prędkość.
lmmortal
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Rejestracja: 2 kwie 2020, o 11:57

Re: Utrata pakietów w granicach 5%-20%

Post autor: lmmortal »

Używanie VPN w mojej pracy jest niemożliwe, ponieważ ping(ms) po włączeniu VPN wynosi około 200ms (tak jak Pan napisał, jest widoczne zwolnienie internetu). Teraz coś takiego mam bez VPN. Reszta kolegów z tym problemem również nie używa VPN. Po za tym problem z utratą pakietów i wysokim pingiem występuje w godzinach 8-14. Każdego dnia obserwuje i wszystko wraca do normy w godzinach 14-14:40 (z tego co pamiętam to dnia 11.04/12.04, sobota, niedziela było wszystko dobrze. Nie trwa to dłużej. Próbowałem znaleźć źródło problemu ale jestem pewny w 99%, że nie jest to po mojej stronie, oczywiście z całym szacunkiem do Plusa. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Utrata pakietów w granicach 5%-20%

Post autor: Michał_Plus »

lmmortal, stacje w tym rejonie pracują prawidłowo. Są mocno obciążone w godzinach szczytu, jednak nie nie powinno powodować to strat w pakietach powyżej 5%.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
lmmortal
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Rejestracja: 2 kwie 2020, o 11:57

Re: Utrata pakietów w granicach 5%-20%

Post autor: lmmortal »

Tak jak powiedziałem. Teraz 0% utraty pakietów. Ping bardzo przyjemny 29ms. Nic dodać nic ująć. Skoro mimo obciążenia stacji problem nie powinien występować ( w tak dużych %) to dlaczego dzisiaj utrata pakietów przez około godzinę 11:00-12:00 utrzymywała się w granicach 30%-45% to gdzie może leżeć problem ? Wraz z upływem czasu utrata pakietów się zmniejszała. Około godziny 13:00 było już 10%-16% a około 14:00 już w granicach 5%. Godzina 14:37 - wszystko wróciło do normy. Obserwowałem mojego kolegę i wszystko działo się podobnie, różnica jaka między nami była to może 1/2%. Rodzice również mają internet z Plusa i ten sam problem. Naprawdę zależy mi na zdiagnozowaniu problemu, ponieważ internet to w 100% moja praca i jest mi niezbędne stałe łącze. Jutro mogę porobić jakieś screeny z utratą pakietów jeśli będą potrzebne. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Utrata pakietów w granicach 5%-20%

Post autor: Michał_Plus »

lmmortal, tak jak pisał zbych_in_flames, jeśli problem występuje w różnych miejscach, na różnych stacjach, problem może leżeć na styku z serwerami odbiorcy, lub w samym oprogramowaniu, które gubi pakiety przy słabszym połączeniu np. z powodu certyfikatów bezpieczeństwa itp.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ