jest zasięg, nie działa internet
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Nowy
- Posty: 7
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 23 lip 2020, o 23:15
jest zasięg, nie działa internet
Taka sytuacja: kupiłem kartę prepaidową z internetem w Plusie, by używać jej z routerem LTE na działce. Router to TP-Link MR200 v.4. Ponieważ działka jest na uboczu i telefony mają problem z zasięgiem (wszystkie sieci max 1 kreska), od razu dokupiłem zewnętrzną antenę kierunkową LTE (typ panelowy, 2xMIMO) o maksymalnym zysku 2x25 dBi. Zgodnie z przypuszczeniami, na fabrycznych antenkach router nie łapał nic, albo łapał 1 kreskę (z 3 możliwych), a wówczas siła sygnału oscylowała w okolicach -120 dBm. Zainstalowałem antenę w najwyższym możliwym punkcie i ustawiłem ją z kompasem i screenshotem z google maps na najbliższy maszt Plusa (6700 m w linii prostej). Efekt: stabilna 1 kreska, siła sygnału między -105 a -115 dBm. Ustawiłem więc antenę w kierunku drugiego masztu, trochę odleglejszego, ale z mniejszą ilością przeszkód (7700 m, ale mniej lasu). Tu jest już nieźle: stabilne 2 kreski (75% signal strength, -95 dBm). No i teraz do sedna. Internet, jak się uda połączyć, to hula całkiem dobrze (tylko 3G, LTE nie jest w stanie się zalogowac do sieci i uzyskać IP). Ale co chwilę przerywa i wywala. Wówczas w routerze siła sygnału się nie zmienia, IP i DNS są przypisane (nawet po restarcie jest w stanie je uzyskać bez problemu), ale router podaje, że jest "disconnected" i nie ma internetu. Po jakimś czasie znów się łączy (samoczynnie, bez ingerencji), by po kolejnych 5 min (a czasem 30 s) znów się rozłączyć na kolejne 5 min. Dla pewności ustawiłem "3G only" by wykluczyć kwestię próby przeskakiwania na LTE. Bez poprawy.
Czy to jest efekt zaszumienia sygnału związany z odległością od masztów, czy może jakiejś wadliwej konfiguracji? Ktoś pomoże?
** edit ** firmware w routerze aktualny
Czy to jest efekt zaszumienia sygnału związany z odległością od masztów, czy może jakiejś wadliwej konfiguracji? Ktoś pomoże?
** edit ** firmware w routerze aktualny
-
- V.I.P.
- Posty: 1243
- Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06
Re: jest zasięg, nie działa internet
Konfiguracji tutaj raczej żadnej nie ma który by mogła wpłynąć na zerwanie połączeń.
Podaj współrzędne gdzie masz działkę. Jaka antenę dokładnie kupiłeś, daj link do niej najlepiej.
Na wymuszonym LTE nic nie łapie w żadnym kierunku?
Podaj współrzędne gdzie masz działkę. Jaka antenę dokładnie kupiłeś, daj link do niej najlepiej.
Na wymuszonym LTE nic nie łapie w żadnym kierunku?
Re: jest zasięg, nie działa internet
Działka tu: {ukryte}
Antena taka: http://antenydomodemu.pl/sma/78-antena- ... et="_blank
Wymuszone LTE najczęściej nie jest nawet w stanie uzyskać IP, choć teoretycznie ma 25% signal strength na najbliższym maszcie. Na dalszym, tym który lepiej łapie na 3G, w ogóle nie łapie sygnału.
Antena taka: http://antenydomodemu.pl/sma/78-antena- ... et="_blank
Wymuszone LTE najczęściej nie jest nawet w stanie uzyskać IP, choć teoretycznie ma 25% signal strength na najbliższym maszcie. Na dalszym, tym który lepiej łapie na 3G, w ogóle nie łapie sygnału.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2020, o 01:34 przez djnms, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: jest zasięg, nie działa internet
djnms, jaki masz ustawiony APN i Typ APN w konfiguracji?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: jest zasięg, nie działa internet
W domyslnym profilu mam typ apn: static , apn: internet. Utworzyłem też własny profil z takimi samymi danymi i tam majstrowałem przy IP (np. tylko IPv4, albo IPv4 i IPv6) i przy innych ustawieniach. Ciekawa obserwacja: każda zmiana, albo przełączenie pomiędzy profilami, skutkuje nawiązaniem połączenia nawet, jeśli przed chwilą się zerwało. Oczywiście po kilkudziesięciu sekundach znów zrywa.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: jest zasięg, nie działa internet
djnms, zmień Typ APN na default,supl i zrestartuj urządzenie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: jest zasięg, nie działa internet
mam tylko opcje Static i Dynamic :/
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: jest zasięg, nie działa internet
djnms, zmień na "Dynamic" i zrestartuj urządzenie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- V.I.P.
- Posty: 1243
- Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06
Re: jest zasięg, nie działa internet
Jaka taryfa dokładnie?djnms pisze: kupiłem kartę prepaidową z internetem w Plusie, by używać jej z routerem LTE na działce.
Re: jest zasięg, nie działa internet
Nie mam pojęcia. Czemu taryfa by miała mieć wpływ na zrywanie połączenia?
-
- V.I.P.
- Posty: 1243
- Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06
Re: jest zasięg, nie działa internet
Na zrywanie połączenia nie, ale na to że nie łączysz się w LTE już tak. Jeśli na karcie jest tarfa voice to powinien być APN plus a nie internet inaczej nie zestawi połączenia ( nie przydzieli IP itp). Połączenie w LTE są bardziej stabilne niż w 3g przy niskim poziomie sygnału.
Re: jest zasięg, nie działa internet
Nie wiem, jak nazywa się taryfa, ale jest to starter do internetu, bez połączeń głosowych.
Re: jest zasięg, nie działa internet
djnms pisze:Nie wiem, jak nazywa się taryfa, ale jest to starter do internetu, bez połączeń głosowych.
Skoro nie wiesz z jakiej taryfy korzystasz to skąd stwierdzenie w pierwszym cytacie?djnms pisze:Taka sytuacja: kupiłem kartę prepaidową z internetem w Plusie (...)
Sprawdź taryfę: *147#.
Jeśli router nie obsługuje krótkich kodów dokonaj sprawdzenia przekładając kartę do telefonu. Sprawdź również ważność konta *100#.
„Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi.” - Stanisław Jerzy Lec
Re: jest zasięg, nie działa internet
Stąd, że poszedłem do salonu Plusa i poprosiłem o starter do internetu. Rozumiem, że moderator, zamiast udzielać porad, próbuje szukać dziury w całym. Cóż, co kto umie.
Michał_Plus, zmiana typu APN na Dynamic nie pomogła.
Michał_Plus, zmiana typu APN na Dynamic nie pomogła.
Re: jest zasięg, nie działa internet
Nic nie rozumiesz, nie masz pojęcia czym zajmuje się moderator, a to, że próbowałem ustalić z jakiej taryfy korzystasz być może mogłoby pomóc w rozwiązaniu Twojego problemu, ale skoro tak to postrzegasz... Twój wybór.djnms pisze:(...) Rozumiem, że moderator, zamiast udzielać porad, próbuje szukać dziury w całym. (...)
Powodzenia.
„Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi.” - Stanisław Jerzy Lec