Internet rozłącza się

Mobilny dostęp do internetu, wiadomości o technologi LTE - nowości, pytania, problemy
Marchewa
Nowy
Posty: 3
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 2 cze 2014, o 02:22

Internet rozłącza się

Post autor: Marchewa »

Witam serdecznie,

bardzo proszę o pomoc. Co jakiś czas Internet mi się rozłącza na kilka-kilkanaście sekund co, wbrew pozorom jest dosyć uciążliwe.

Model modemu to HUAWEI E3276 LTE 150
Korzystam z laptopa (Lenovo), system to Win7. Sprawdzałam na innym porcie USB, a także na innym laptopie.
karol do
Szalony PlusManiak
Posty: 571
Rejestracja: 30 sie 2013, o 11:30

Re: Internet rozłącza się

Post autor: karol do »

Marchewa pisze: Co jakiś czas Internet mi się rozłącza na kilka-kilkanaście sekund ... Model modemu to HUAWEI E3276 LTE 150...Korzystam z laptopa (Lenovo), system to Win7. Sprawdzałam na innym porcie USB,.. na innym laptopie.
Dwie możliwości modem lub sieć.
Jeżeli problem występuje podczas połączeń z jedną z sieci - parametr Typ sieci: Tylko LTE lub Tylko WCDMA to prawdopodobnie wina sieci. Wówczas o przyczyny zapytaj w grupie Plus Internet Oficjalny Dział Plusa.
Marchewa
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 2 cze 2014, o 02:22

Re: Internet rozłącza się

Post autor: Marchewa »

Na ile udało mi się zaobserwować to jest to niezależne od rodzaju sieci.

EDIT: Zauważyłam za to, że problem występuje w laptopach Lenovo, z HP działało bez zarzutów.
karol do
Szalony PlusManiak
Posty: 571
Rejestracja: 30 sie 2013, o 11:30

Re: Internet rozłącza się

Post autor: karol do »

Marchewa pisze:... udało mi się zaobserwować to jest to niezależne od rodzaju sieci ... Zauważyłam za to, że problem występuje w laptopach Lenovo, z HP działało bez zarzutów.
To cenne spostrzeżenie. E3276 jest bardziej energochłonny od innych modemów. Wyłącz w Lenovo usługi oszczędzania energii. Dołącz zasilacz sieciowy.
Marchewa
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 2 cze 2014, o 02:22

Re: Internet rozłącza się

Post autor: Marchewa »

Dzięki za sugestie :)
Niestety, zmieniłam ustawienia zasilania na najwyższą wydajność i problem nadal występuje.

Zasilacz niczego nie zmienia.
karol do
Szalony PlusManiak
Posty: 571
Rejestracja: 30 sie 2013, o 11:30

Re: Internet rozłącza się

Post autor: karol do »

Marchewa pisze:... zmieniłam ustawienia zasilania na najwyższą wydajność i problem nadal występuje.
A tu, menadżer urządzeń - koncentratory USB - zarządzanie energią.
Ile wynosi wartość parametru RSSI (dBm) mobile partner - narzędzia - diagnostyka - stan sieci
i próba dołączenia modemu do PC za pomocą krótkiego przewodu - przedłużacza USB, zmiana położenia modemu
Kirlen
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 18 cze 2014, o 23:42

Internet rozłącza się

Post autor: Kirlen »

Witam, dziś zakupiłem internet w najdroższej ofercie Plusa uwzględniającym usługę power LTE, wraz z modemem MF28D. Mój problem polega na tym iż internet co około 30s (nieregularnie) rozłącza i automatycznie się łączy, cały cykl odbywa się w około 1s niemniej jednak dość by przerwało film czy grę, ponadto wszystko odbywa się pomimo iż internet działa całkiem przyzwoicie gdyż posiadam około 40mb downloadu i 40mb uploadu, ping 30, a zasięg -55dBm. Moje pytanie brzmi czy może to być wina np rutera? Doczytałem się iż nie jest to najlepszy model. Jeżeli jednak nie, to czy może istnieć jakieś rozwiązanie tego problemu? Próbowałem przywrócić ustawienia fabryczne, wyłączałem wifi, a także kilka innych drobiazgów lecz nic na efektywność internetu nie wypływało. Poradzicie coś?
Ostatnio zmieniony 19 lip 2015, o 12:16 przez sl@w_es, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Połączenie wątków
Sceptre
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 9 cze 2014, o 09:43

Re: Internet rozłącza się

Post autor: Sceptre »

Jest to wada fabryczna tego routera, u mnie problem objawia się dokładnie tak samo ;)
niko10
Szalony PlusManiak
Posty: 860
Rejestracja: 1 cze 2014, o 18:58

Re: Internet rozłącza się

Post autor: niko10 »

Spróbuj wybrać w trybie pracy sieci - tylko LTE i zapisać.
olaf23
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 9 sty 2014, o 15:32

Re: Internet rozłącza się

Post autor: olaf23 »

No właśnie mi też coś ostatnio się rozłącza internet. Prawdopodobnie przez to, że przez przypadek nadepnąłem na modem, aż tam coś w środku trzasnęło...
Chyba będę musiał zakupić coś nowego ;/
Ludzie na niektórych forach polecają tego Huawei E3276 - czyli coś takiego jak tutaj - link
że szybki i stabilny. Korzystał ktoś może z tego sprzętu?
Kirlen
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 18 cze 2014, o 23:42

Re: Internet rozłącza się

Post autor: Kirlen »

po zmianie pracy tylko na sieć LTE dzieje się to samo, żadnej różnicy
niko10
Szalony PlusManiak
Posty: 860
Rejestracja: 1 cze 2014, o 18:58

Re: Internet rozłącza się

Post autor: niko10 »

Ale rozłącza ci wi-fi czy w panelu routera jak patrzysz rozłącza z siecią komórkową? Po kablu zamiast wifi też rozłącza to połączenie?
Kirlen
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 18 cze 2014, o 23:42

Re: Internet rozłącza - wymiana modemu

Post autor: Kirlen »

Czy w ciągu 7 dni testowania internetu jest możliwość zmiany rutera, gdyż jak poinformował mnie jeden z użytkowników prawdopodobnie mój modem jest po prostu wadliwy i czy dałoby się go zamienić na inny model w salonie Plusa w ciągu tych 7 dni?

Obecnie internet rozłącza co około 30s na 1s, pomimo dobrego zasięgu, down/uploadu i pingu.
Żadne próby zmiany w ustawieniach czy położeniu rutera nie mają na to wpływu.
Ostatnio zmieniony 19 cze 2014, o 15:21 przez sl@w_es, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesienie posta
Kirlen
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 18 cze 2014, o 23:42

Re: Internet rozłącza się

Post autor: Kirlen »

sam internet na pierwszy rzut oka się nie rozłącza ikona jest cały czas połączona, niemniej jednak przy pobieraniu danych widzę co wspomniane kilka sekund 0kB pobierania, całość idzie po kablu. Nie ma mowy o włączeniu np. jakiejś gry sieciowej.
karol do
Szalony PlusManiak
Posty: 571
Rejestracja: 30 sie 2013, o 11:30

Re: Internet rozłącza się

Post autor: karol do »

Kirlen pisze:...problem polega na tym iż internet co około 30s (nieregularnie) rozłącza i automatycznie się łączy, cały cykl odbywa się w około 1s niemniej jednak dość by przerwało film czy grę, ponadto wszystko odbywa się pomimo iż internet działa całkiem przyzwoicie gdyż posiadam około 40mb downloadu i 40mb uploadu, ping 30, a zasięg -55dBm
Poziom sygnału -55dBm to dużo - przeplywności są trochę małe, ale ....pozostają próby:
komunikacji w systemie WCDMA,
pozycjonowanie routera.
Czy w logu systemu występują podczas zaburzeń jakieś charakterystyczne komunikaty identyfikujące przyczynę ?
ODPOWIEDZ