Problemy z usługami po aktualizacji do Androida 12

Mobilny dostęp do internetu, wiadomości o technologi LTE - nowości, pytania, problemy
Kacper_kdx
Prawie PlusManiak
Posty: 41
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 20 maja 2020, o 01:42

Problemy z usługami po aktualizacji do Androida 12

Post autor: Kacper_kdx »

Witam,
Zaktualizowałem telefon Oppo Reno 5Z do Androida 12. Zauważyłem, że po aktualizacji jest brak VoLTE które działało na poprzedniej wersji Androida https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing. Korzyścią jest można by rzec nareszcie możliwość agregacji trzech pasm LTE bo dotychczas miałem niestety tylko 2 pasma mimo, że u konkurencji bez problemu wchodzą 3 pasma nawet z 256QAM (i nie wiem czy także dojście obsługi 40MHz na 5G, ponieważ Netmonitor zawsze pokazywał 20MHz a po update wyskakuje 40MHz).
Pytanie co zrobić aby odzyskać VoLTE? Czy to kwestia czasu kiedy VoLTE będzie obsługiwane na telefonach z A12, czy wymaga to jakiejś poprawki?
Żeby już nowego wątku nie zakładać chciałbym się dowiedzieć jak aktywować VoWiFi na abonament w Plusie, jeśli w odpowiedzi na wysłanie SMSa aktywacyjnego na numer 2601 ciągle otrzymuję odpowiedź, że zlecenie zostało przyjęte i długo długo nic?
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1239
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Problemy z usługami po aktualizacji do Androida 12

Post autor: zbych_in_flames »

Kacper_kdx pisze:Pytanie co zrobić aby odzyskać VoLTE?
Sprawdź czy aktualizacja nie dezaktywowała usługi w ustawieniach.
Kacper_kdx pisze: jak aktywować VoWiFi na abonament w Plusie,
https://www.plus.pl/wificalling"target="_blank - zgdonie z info z tej strony?

Jeśli tak, to dezaktywuj usługę Volte SMS, potem spróbuj aktywować VoWifi (powinno aktywować obie usługi na razi)
Kacper_kdx
Prawie PlusManiak
Posty: 41
Rejestracja: 20 maja 2020, o 01:42

Re: Problemy z usługami po aktualizacji do Androida 12

Post autor: Kacper_kdx »

Minął ponad tydzień. Wyłączałem i włączałem obie usługi i nic nie pomogło. Dalej VoLTE ani VoWiFi nie ma dostępu mimo że przychodzi SMS zwrotny z informacją, że usługa jest aktywna. Włączenie VoLTE SMSem uniemożliwia włączenie VoWiFi i na odwrót. Bardzo proszę o pomoc
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6153
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problemy z usługami po aktualizacji do Androida 12

Post autor: mariusz9a »

Po dezaktywacji obu usług, musisz włączyć tylko VoWiFi, a nie obie (włączenie VoWiFi spowoduje uruchomienie pakietu VoWiFi z VoLTE). Po aktywacji VoWiFi (czyli tak na prawdę pakietu VoWiFi + VoLTE), jeśli nadal nie będzie usług na telefonie, to przełóż kartę do innego telefonu (oczywiście telefonu w którym jest obsługa VoLTE i VoWiFi od Plusa) i zweryfikuj czy faktycznie usługi są aktywne na Twoim numerze (w celu wyeliminowania jakiś problemów z kartą SIM). Jeśli usługi będą działać na innym telefonie, musisz się skontaktować z producentem Twojego telefonu (być może coś skopali w aktualizacji i wymagana będzie kolejna aktualizacja - ale to już kwestia leży po stronie producenta telefonu). Jeśli usługi nie będą działać na innym telefonie to pozostaje zrobić zgłoszenie do operatora np przez formularz kontaktowy na stronie Plusa.
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
ODPOWIEDZ