Teraz jest 19 sty 2022, o 12:27



Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Napraw serwisowych w Plusie, procedury, uwagi dotyczące serwisów....

Jestem zadowolony/a z narzędzi pracowników Polkomtel

Tak
3
11%
Nie
21
78%
Nie korzystam
3
11%
 
Liczba głosów : 27

  • Autor
  • Wiadomość
Offline

mariusz9a

Administrator

Administrator

  • Posty: 5781
  • Dołączył(a): 20 lip 2008, o 12:42
  • Lokalizacja: Sosnowiec
  • Podziękował : 40 razy
    Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post21 lip 2010, o 11:47

tomek napisał(a):I co robi dział techniczny, ludzie którzy za to odpowiadają?!

Jak soft jest zryty to dział IT niewiele może :-] Tu pretensje do informatyków co to napisali :-/
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

konrado7

PlusManiak

  • Posty: 60
  • Dołączył(a): 29 maja 2011, o 15:21
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post2 lip 2011, o 23:03

tomek napisał(a):Myślałem, że praca w sklepie operatora jest fajna, ale widzę, że programy nie ułatwiają Wam życia. A tak się zapytam: programy te po jakimś czasie nagle zacznają działać ot tak? Co jeśli nie działają przez dość długi czas a klientów w kolejce jeszcze trochę jest? :-) No i oczywiście nie zdarza się to często, to niedziałanie? I co robi dział techniczny, ludzie którzy za to odpowiadają?! :-?

Nic nie zrobisz. Ja dwa tygodnie czekam aż system Siebel zacznie przyjmować numer MEID (jest to numer seryjny momodemu CDMA). Jeżeli numer zaczyna się na A to system Siebel go nie przyjmuje, odchodzisz z kwitkiem. Bierzesz telefon do klienta i jak zrobia to dokończysz umowę, jeśli się klient nie rozmysli. U nas zazwyczaj wszystko działa, ale sa takie rzeczy jak np. Awaria INKA (INformacje o Kontach Abonentów), w której przyjmujesz telefony do serwisu - nie działa juz dwa miesiące i robimy wszystko ręcznie na formularzach - jak zgłaszam ponownie to odpisują, że problem jest zgłoszony i nalezy czekać na rozwiązanie i proszę nie zgłaszać ponownie bo to wydłuża rozwiązanie sprawy - lecz jak za miesiąc dalej nie działa to się wkurzasz i znowu zgłaszasz i tak w kółko. Przeważnie jednak wszystko chodzi, najwyżej coś sprzedaż dzień później czy za godzinę jak naprawią, jakoś da się z tym żyć, choć to nie łatwe jest.
Plus - daj o siebie zadbać
Offline
Avatar użytkownika

Marciano

Szalony PlusManiak

  • Posty: 260
  • Dołączył(a): 29 gru 2008, o 17:21
  • Lokalizacja: dolnośląskie
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post3 lip 2011, o 09:45

konrado7 napisał(a):
tomek napisał(a):Myślałem, że praca w sklepie operatora jest fajna, ale widzę, że programy nie ułatwiają Wam życia. A tak się zapytam: programy te po jakimś czasie nagle zacznają działać ot tak? Co jeśli nie działają przez dość długi czas a klientów w kolejce jeszcze trochę jest? :-) No i oczywiście nie zdarza się to często, to niedziałanie? I co robi dział techniczny, ludzie którzy za to odpowiadają?! :-?

Nic nie zrobisz. Ja dwa tygodnie czekam aż system Siebel zacznie przyjmować numer MEID (jest to numer seryjny momodemu CDMA). Jeżeli numer zaczyna się na A to system Siebel go nie przyjmuje, odchodzisz z kwitkiem. Bierzesz telefon do klienta i jak zrobia to dokończysz umowę, jeśli się klient nie rozmysli. U nas zazwyczaj wszystko działa, ale sa takie rzeczy jak np. Awaria INKA (INformacje o Kontach Abonentów), w której przyjmujesz telefony do serwisu - nie działa juz dwa miesiące i robimy wszystko ręcznie na formularzach - jak zgłaszam ponownie to odpisują, że problem jest zgłoszony i nalezy czekać na rozwiązanie i proszę nie zgłaszać ponownie bo to wydłuża rozwiązanie sprawy - lecz jak za miesiąc dalej nie działa to się wkurzasz i znowu zgłaszasz i tak w kółko. Przeważnie jednak wszystko chodzi, najwyżej coś sprzedaż dzień później czy za godzinę jak naprawią, jakoś da się z tym żyć, choć to nie łatwe jest.

Dwie krótkie informacje :-)
CDMA działa, i się sprzedaje zawsze przed meid możesz dodać odpowiednią ilość 0 i sprawa jest załatwiona.
Inka... hmmm polkomtel z niech się wycofuje pomału.... :-) widać to na każdym kroku.
Offline
Avatar użytkownika

skorpion

Prawie PlusManiak

  • Posty: 43
  • Dołączył(a): 1 gru 2010, o 20:35
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post3 lip 2011, o 09:46

Nie wiem jak Wy, ale ja sobie wyobrażam pracownika punktu sprzedaży w takiej sytuacji :-D Znam jednego z takich pracowników który bajer ma opanowany perfekt w takich sytuacjach. Podziw za opanowanie i mimo nie działającego systemu, zyskanie klientów. Polecam szczególnie jeden dobrze działający tekst - wie pan/pani że za kilka dni wchodzi nowa promocja i będą dostępne telefony z wyższej półki za 1zł.? Bardzo proszę przyjść za tydzień i wtedy zobaczymy z jakiej nowej promocji może pan/pani skorzystać :-D
Kurde, wiecie jak to działa na najbardziej opornych ludzi? A pan/pani sprzedawca patrzy na tapetę na monitorze bo nic innego tam nie działa :-)

Informatycy z reguły są podkupowani przez konkurencję i powinno im się dać lepiej zarobić oraz wprowadzić dokładniejszą weryfikację w zatrudnianiu takich kolesi. Bo jak najprościej obecnie wykończyć konkurencję jeżeli nie poprzez sabotowanie systemów przy pomocy jednego czy dwóch przekupnych informatyków. Tu nie reklama jest dźwignią handlu ale spryt i działanie nie zawsze zgodne z prawem.
Offline

mariusz9a

Administrator

Administrator

  • Posty: 5781
  • Dołączył(a): 20 lip 2008, o 12:42
  • Lokalizacja: Sosnowiec
  • Podziękował : 40 razy
    Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post3 lip 2011, o 11:10

skorpion napisał(a):Informatycy z reguły są podkupowani przez konkurencję i powinno im się dać lepiej zarobić oraz wprowadzić dokładniejszą weryfikację w zatrudnianiu takich kolesi. Bo jak najprościej obecnie wykończyć konkurencję jeżeli nie poprzez sabotowanie systemów przy pomocy jednego czy dwóch przekupnych informatyków. Tu nie reklama jest dźwignią handlu ale spryt i działanie nie zawsze zgodne z prawem.

Wychodzi na to że we wszystkich firmach są przekupieni - we wszystkich firmach IT i telekomunikacyjnych w jakich pracowałem, dział "programistyczny" działa najgorzej, najdłużej i zawsze wypuszczają buble. Jak już im się uda naprawić jakiś jeden błąd to w nowym sofcie pojawiają się dwa inne których wcześniej nie było - całkowicie poważnie mówię. A jeden błąd potrafi być usuwany nawet rok! :roll:
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

skorpion

Prawie PlusManiak

  • Posty: 43
  • Dołączył(a): 1 gru 2010, o 20:35
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post3 lip 2011, o 12:06

Z tego co pamiętam to największym zagrożeniem od strony informatycznej zawsze byli ci z "doskoku" na umowę zlecenie lub na 2 etatach. Jeden etacik w TP a drugi w Erze. Cudeńka wyprawiali w zależności od poczucia humoru i własnego widzi misie.

Przy tak dobranej obsadzie dział techniczny w postaci informatyków zawsze będzie kulawy. Nieraz się zastanawiałem czy bardziej się opłaca brać co kilka tygodni takich informatyków z "doskoku" czy lepiej zainwestować w etatowych i mieć sprawnie działającą firmę pod względem informatycznym. Możliwe że taniej wychodzi zatrudnianie na umowy zlecenia, jednak w takich firmach jak telekomunikacja powinno być podobnie jak w bankowości i powinno się stawiać na utrzymanie oraz bezpieczeństwo danych klientów. Banki nie mają z tym problemów, przynajmniej te większe.
Czy Polkomtel oszczędza na informatykach tego nie wiem jednak biorąc pod uwagę ilość awarii i nawet ostatnio częste blokowanie strony Plus Online dochodzę do wniosku że jest to bardzo prawdopodobna przyczyna takiego stanu rzeczy.
Offline
Avatar użytkownika

konrado7

PlusManiak

  • Posty: 60
  • Dołączył(a): 29 maja 2011, o 15:21
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post4 lip 2011, o 13:54

Napisano Tutaj: Dwie krótkie informacje :-)
[ad]CDMA działa, i się sprzedaje zawsze przed meid możesz dodać odpowiednią ilość 0 i sprawa jest załatwiona.
Inka... hmmm polkomtel z niech się wycofuje pomału.... :-) widać to na każdym kroku.

O Sieblu wiem duzo i mam już 3 aktywacje CDMA. Zawsze wpisuję tyle zer, żeby numer MEID maiał 15 naków, ale od kilku dni jest specyficzna awaria polegajaca na tym, że jeśli numer MEID składajacy się z 15 znaków (czyli nic już nie dopiszesz) zaczyna się na A100.... to Siebel NIE PRZYJMUJE KONFIGURACJI i NIC NIE MOŻNA ZROBIĆ. ZWO wie o tym i informuje, ze problem jest zgłoszony wielokrotnie i proszę NIE ZGŁASAĆ bo to wydłuża rozwiazanie problemu. Ja mam modemy tylko z MEID na A100.... itd, więc żaden nie wchodzi. Szkoda gadać.[/ad]
Plus - daj o siebie zadbać
Offline
Avatar użytkownika

rafal2119

Szalony PlusManiak

  • Posty: 615
  • Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 12:40
  • Lokalizacja: Gdzieś na Kaszubach:)
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post7 lip 2011, o 11:31

konrado7 napisał(a):Zawsze wpisuję tyle zer, żeby numer MEID maiał 15 naków, ale od kilku dni jest specyficzna awaria polegajaca na tym, że jeśli numer MEID składajacy się z 15 znaków (czyli nic już nie dopiszesz) zaczyna się na A100.... to Siebel NIE PRZYJMUJE KONFIGURACJI i NIC NIE MOŻNA ZROBIĆ. ZWO wie o tym i informuje, ze problem jest zgłoszony wielokrotnie i proszę NIE ZGŁASAĆ bo to wydłuża rozwiazanie problemu. Ja mam modemy tylko z MEID na A100.... itd, więc żaden nie wchodzi. Szkoda gadać.

Mam od początku modemy tylko AnyData i router, gdzie meid składa się z tylko 8 znaków i nie mam z nimi żadnego problemu. Do Siebela wpisuje tylko te 8 znaków i przyjmuje.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

jaktoxdd

Nowy

  • Posty: 1
  • Dołączył(a): 10 sty 2022, o 23:40
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post10 sty 2022, o 23:44

Tak czytam te wpisy z 2010 i czy tak właściwie dużo się systemowo zmieniło? Nie wliczam podpisów elektronicznych i Trinity :)
Poprzednia strona

Powrót do Naprawy serwisowe



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości