4 naprawa - wymiana telefonu?
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 16
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 14 cze 2010, o 17:05
4 naprawa - wymiana telefonu?
Witam,
Telefon popsuł mi sie po raz 4. W karcie gwarancyjnej jest napisane, że po 3 awariach mogę sie domagać wymiany. I tu pojawia się problem: mam 2 karty naprawy, a trzecią (ostatnią) zgubiłem. Chcę zanieść telefon do serwisu i prosić o wymianę, która przysługiwała mi już pół roku temu tylko wtedy nie skorzystałem i nie wiem czy to uwzględnią z powodu braku karty naprawy. Na karcie gwarancjnej w miejscu ostatniej naprawy jest podpis i data bez pieczątki. Wydaje mi się, że oni mają w dokumentacji to, że 3 razy już telefon naprawiali, tylko czy będą tak mili i zechcą poszukać?
Co o tym myślicie?
Co radzicie?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Telefon popsuł mi sie po raz 4. W karcie gwarancyjnej jest napisane, że po 3 awariach mogę sie domagać wymiany. I tu pojawia się problem: mam 2 karty naprawy, a trzecią (ostatnią) zgubiłem. Chcę zanieść telefon do serwisu i prosić o wymianę, która przysługiwała mi już pół roku temu tylko wtedy nie skorzystałem i nie wiem czy to uwzględnią z powodu braku karty naprawy. Na karcie gwarancjnej w miejscu ostatniej naprawy jest podpis i data bez pieczątki. Wydaje mi się, że oni mają w dokumentacji to, że 3 razy już telefon naprawiali, tylko czy będą tak mili i zechcą poszukać?
Co o tym myślicie?
Co radzicie?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?
Który poducent umieścił klauzulę o wymianie w gwarancji? Pytam, bo to zadziwiające. Wszyscy naprawiają do skutku, choćby i 30 razy siadało oprogramowanie.
Co do dokumentów, to grzecznie poproś serwisantów o pomoc. Na pewno mają dokumenty z naprawy, ale nie mają żadnego obowiązku ponownie Ci ich dawać - raz już przecież wydali. Jeśli będziesz miły, to się może udać, jeśli nie uda się, to znów oddaj do naprawy, skoro taki bubel, to pewnie ponownie się zepsuje.
Co do dokumentów, to grzecznie poproś serwisantów o pomoc. Na pewno mają dokumenty z naprawy, ale nie mają żadnego obowiązku ponownie Ci ich dawać - raz już przecież wydali. Jeśli będziesz miły, to się może udać, jeśli nie uda się, to znów oddaj do naprawy, skoro taki bubel, to pewnie ponownie się zepsuje.
Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?
To telefon marki Samsung, model m600. Za 2 m-ce gwarancja się kończy.
Ok, będę miły
Ok, będę miły
Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?
Z nokią 2630 poczatek produkcji było tak, że po 5-ciu czy 6-ciu nieskutecznych naprawach (wymiana softu kilka razy, wymiana anteny) została wysłana przez salon Plusa o ile dobrze pamietam do Nokii do ekspertyzy. Po jakimś czasie przyszła informacja z salonu, że telefon jest wymieniony na nowy.
Jak na razie działa
Jak na razie działa
Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?
Witam wszystkich,
Na początku chcę powiedzieć, że jestem nowy. Nie wiem gdzie o swoim problemie napisać więc tu napiszę. Kupiłem tel w lutym tego roku (e52). Telefon od razu był wadliwy; świadczy o tym naprawa już kolejnego dnia, a kupiłem go w mpunkt (obecnie już go nie ma). Telefon zanosiłem 3-krotnie do naprawy do salonu Plusa. Kiedy mi się zepsuł 4 raz (trzeszczenie głośnika), zaniosłem go do Plusa i chciałem oddać na reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową. Miałem przygotowany druk, ale Pani powiedziała, że oni mają swoje druki. Napisała tam, że rodzaj naprawy to z tytułu niezgodności z umową. Napisała w opisie, że żądam nowego telefonu, że nie nadaje się do użytku, 4 naprawa.
Dziś do mnie dzwoni Pani i mówi, że nie mogę się ubiegać o nowy telefon ponieważ kupiłem go w mpunkt, a oni nie mogą tego uznać (coś w tym stylu). Ja normalnie już tracę nerwy. Dlatego proszę o pomoc: czy faktycznie nic już nie mogę zrobić z tą reklamacją? A jak tak, to jak mam postąpić?
Może miał ktoś podobną sytuację?
Na początku chcę powiedzieć, że jestem nowy. Nie wiem gdzie o swoim problemie napisać więc tu napiszę. Kupiłem tel w lutym tego roku (e52). Telefon od razu był wadliwy; świadczy o tym naprawa już kolejnego dnia, a kupiłem go w mpunkt (obecnie już go nie ma). Telefon zanosiłem 3-krotnie do naprawy do salonu Plusa. Kiedy mi się zepsuł 4 raz (trzeszczenie głośnika), zaniosłem go do Plusa i chciałem oddać na reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową. Miałem przygotowany druk, ale Pani powiedziała, że oni mają swoje druki. Napisała tam, że rodzaj naprawy to z tytułu niezgodności z umową. Napisała w opisie, że żądam nowego telefonu, że nie nadaje się do użytku, 4 naprawa.
Dziś do mnie dzwoni Pani i mówi, że nie mogę się ubiegać o nowy telefon ponieważ kupiłem go w mpunkt, a oni nie mogą tego uznać (coś w tym stylu). Ja normalnie już tracę nerwy. Dlatego proszę o pomoc: czy faktycznie nic już nie mogę zrobić z tą reklamacją? A jak tak, to jak mam postąpić?
Może miał ktoś podobną sytuację?
Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?
Teoretycznie miała Pani miała rację. Za niezgodność z umową odpowiada SPRZEDAWCA.
Niemniej jednak kupiony był w sieci Plus. M punkt sam w sobie istnieje! Nieważne, że już Plusa nie sprzedaje, zobowiązania zostały. To jakby sklep komputerowy przekształcił się w warzywniak, ale to nadal ta sama działalność, ta sama firma. Wyjątek to upadłość i likwidacja, ale tu znów jest sytuacja - żądać wymiany sobie można, sprzedawca ma doprowadzić tylko do stanu zgodności z umową, nie ma żadnego obowiązku wymienić na nowy. Prędzej wymieni producent na prawach gwarancji. Ten mit z żadaniem wymiany po trzeciej naprawie pokutuje w umysłach Polaków od czasu komuny. Owszem, wtedy wymieniali po trzeciej naprawie.
Niemniej jednak kupiony był w sieci Plus. M punkt sam w sobie istnieje! Nieważne, że już Plusa nie sprzedaje, zobowiązania zostały. To jakby sklep komputerowy przekształcił się w warzywniak, ale to nadal ta sama działalność, ta sama firma. Wyjątek to upadłość i likwidacja, ale tu znów jest sytuacja - żądać wymiany sobie można, sprzedawca ma doprowadzić tylko do stanu zgodności z umową, nie ma żadnego obowiązku wymienić na nowy. Prędzej wymieni producent na prawach gwarancji. Ten mit z żadaniem wymiany po trzeciej naprawie pokutuje w umysłach Polaków od czasu komuny. Owszem, wtedy wymieniali po trzeciej naprawie.
Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?
Już tłumaczę jako pracownik punku :) co należy zrobić w przypadku mpunktów :)
Sposób postępowania:
Rękojmia/niezgodność z Umową: Klient zakupił sprzęt w sieci mPunkt i chce skorzystać z prawa do Rękojmi:
1. Klient musi dostarczyć nam następujące informacje i dokumenty:
- Imię i Nazwisko.
- Dane kontaktowe (w tym nr telefonu kontaktowego).
- Adres Punktu w którym dokonał zakupu.
- Data zakupu.
- Model telefonu jaki chce zwrócić.
- Skan ekspertyzy stwierdzającej konieczność wymiany sprzętu, (należy pamiętać, że ekspertyza nie może mieć więcej niż 30 dni)
2. W ciągu kilku dni Przedstawiciel Polkomtel skontaktuje się z Tobą w celu poinformowania o sposobie rozwiązania problemu lub uzyskania dodatkowych informacji.
Dedykowany Zespół ustali z mPunkt sposób rozwiązania problemu. Następnie przedstawiciel mPunkt uzgodni z Klientem dogodny sposób, miejsce i terminu zwrotu sprzętu. Po uzgodnieniu z Klientem informacja zwrotna o ustaleniach i finalizacji sprawy trafi do osoby, która przekazała dane zgłoszenie.
Jeśli tego owa pani nie wie, wydrukuj jej to, a e-maila na jaki ma wysłać mogę jej podać :) albo niech zadzwoni do ZWO :) po e-mail :)
pozdrawiam i życzę powodzenia :)
Sposób postępowania:
Rękojmia/niezgodność z Umową: Klient zakupił sprzęt w sieci mPunkt i chce skorzystać z prawa do Rękojmi:
1. Klient musi dostarczyć nam następujące informacje i dokumenty:
- Imię i Nazwisko.
- Dane kontaktowe (w tym nr telefonu kontaktowego).
- Adres Punktu w którym dokonał zakupu.
- Data zakupu.
- Model telefonu jaki chce zwrócić.
- Skan ekspertyzy stwierdzającej konieczność wymiany sprzętu, (należy pamiętać, że ekspertyza nie może mieć więcej niż 30 dni)
2. W ciągu kilku dni Przedstawiciel Polkomtel skontaktuje się z Tobą w celu poinformowania o sposobie rozwiązania problemu lub uzyskania dodatkowych informacji.
Dedykowany Zespół ustali z mPunkt sposób rozwiązania problemu. Następnie przedstawiciel mPunkt uzgodni z Klientem dogodny sposób, miejsce i terminu zwrotu sprzętu. Po uzgodnieniu z Klientem informacja zwrotna o ustaleniach i finalizacji sprawy trafi do osoby, która przekazała dane zgłoszenie.
Jeśli tego owa pani nie wie, wydrukuj jej to, a e-maila na jaki ma wysłać mogę jej podać :) albo niech zadzwoni do ZWO :) po e-mail :)
pozdrawiam i życzę powodzenia :)
GG: 1546357
POMOGŁEM , podziękuj to zawsze motywuje :)
POMOGŁEM , podziękuj to zawsze motywuje :)
Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?
Słyszałam gdzieś, że 4 naprawa telefonu będącego na gwarancji to wymiana telefonu na nowy, czy to prawda? Mój telefon właśnie po raz 4 jest w naprawie (sony ericsson w595). Co mogę z tym zrobić?
Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?
Właściwie to prawda i nie. Ustalają to producenci aparatów w gwarancji, podając odpowiednie klauzule, przy czym jeżeli dają taką możliwość, to wszystkie te naprawy z reguły powinny dotyczyć tego samego problemu (podzespołu) w telefonie. Natomiast najlepiej wziąć gwarancję i sobie obejrzeć, co tam ciekawego napisali, bo gwarancje tego samego producenta też się zmieniają.
Kolejny krok to należy skontaktować się z SE (najlepiej telefonicznie) i zapytać jakie dokumenty są potrzebne (ekspertyzy z naprawy, gwarancja etc.), gdzie wysłać, co napisać i poczekać na odpowiedź.
Kolejny krok to należy skontaktować się z SE (najlepiej telefonicznie) i zapytać jakie dokumenty są potrzebne (ekspertyzy z naprawy, gwarancja etc.), gdzie wysłać, co napisać i poczekać na odpowiedź.
Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?
Wszystko zależy od dobrej woli serwisu; mój aparat też jest po raz 3 w naprawie z powodu tej samej wady. Odmówiono mi wymiany na nowy aparatu SE w przypadku, gdy naprawa bedzie możliwa i tak telefon leży dwa miesiące w serwisie.
Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?
Koleżanka 6 raz oddaje do naprawy Nokię 6303i - problem z zasięgiem. Po odebraniu z serwisu działa parę godzin i to samo. A Na żądanie wymiany na nowy odpisano, iż naprawa będzie przeprowadzana do skutku, chyba, że przekroczy sens kosztowy naprawy. Za każdym razem wymieniają (ponoć) inne elementy. Za każdym razem 2 tygodnie bez telefonu, a w serwisie tylko 1 dzień.
Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?
Witam,
mam Nokię x2, która jest w naprawie już czwarty raz z tego samego powodu - telefon sam się wyłącza.
Czy mogę ubiegać się o wymianę telefonu na nowy? Mogę to załatwić w salonie Plusa czy muszę napisać pismo do Nokii?
mam Nokię x2, która jest w naprawie już czwarty raz z tego samego powodu - telefon sam się wyłącza.
Czy mogę ubiegać się o wymianę telefonu na nowy? Mogę to załatwić w salonie Plusa czy muszę napisać pismo do Nokii?
Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?
Nie liczyłbym na wymiane Znam takie przypadki gdzie telefon lądował 9 razy w serwisie i nie wymienili na nowy a szczególnie w przypadku nokii.
Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?
Moja koleżanka miała taką sytuacje i jej telefon został wymieniony na nowy, dlatego pytam ;)
Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?
Ja bym napisał maila do nokii. Najpóźniej na następny dzień powinieneś otrzymać odpowiedź.