Serwis a prawo

Napraw serwisowych w Plusie, procedury, uwagi dotyczące serwisów....
Awatar użytkownika
Marciano
Szalony PlusManiak
Posty: 260
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 29 gru 2008, o 17:21
Lokalizacja: dolnośląskie

Serwis a prawo

Post autor: Marciano »

Oddając telefon jako os. fizyczna możemy zdecydować w jaki sposób ma być rozpatrywana reklamacja.

A) z tytułu gwarancji - Gwarancja jest wewnętrzną procedurą producenta, i każdy producent może mieć inne warunki ustalone w niej. W tej chwili producenci dają nam dwa lata gwarancji na nowe telefony. Gwarancje polecam przy jakiś prostych naprawach, nie ma określonego czasu naprawy z tytułu gwarancji !
B) z tytułu niezgodności z umową - zmora sprzedawców, bat konsumentów :P Telefon jest wysyłany z tego tytułu i albo jest wstawiana ekspertyza o tym że telefon jest niesprawny, lub nie naprawialny nie z winy użytkownika, ewentualnie jeśli producentowi się bardziej opłaca telefon jest naprawiany. Czas realizacji, ewentualnie informacji klienta 14 dni.
P.S. W tej chwili nie funkcjonuje coś takiego jak "3 naprawa i wymiana telefonu" :P Chyba że..... Masz tel. na firmę, i nastąpiła druga, poważna usterka ! :)
korpi
Szalony PlusManiak
Posty: 350
Rejestracja: 23 gru 2008, o 22:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi »

Marciano pisze:P.S. W tej chwili nie funkcjonuje coś takiego jak "3 naprawa i wymiana telefonu" :P Chyba że..... Masz tel. na firmę, i nastąpiła druga, poważna usterka ! :)
A szkoda. Tak ja miałem 3x razy włącznik/ wyłącznik wymieniany w Nokii 6030. Nokia chociaż dobra że od razu panel (nawet ten w środku co nie jest częścią obudowy!) Potem telefon wpadł do kibla i się skończył żywot (wcześniej też zalany był to działał ale to co było to go wykończyło)
opiniodawcypl
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 20 gru 2009, o 21:51

Re: Serwis a prawo

Post autor: opiniodawcypl »

Marciano pisze:Oddając telefon jako os. fizyczna możemy zdecydować w jaki sposób ma być rozpatrywana reklamacja.

A) z tytułu gwarancji - Gwarancja jest wewnętrzną procedurą producenta, i każdy producent może mieć inne warunki ustalone w niej. W tej chwili producenci dają nam dwa lata gwarancji na nowe telefony. Gwarancje polecam przy jakiś prostych naprawach, nie ma określonego czasu naprawy z tytułu gwarancji !
B) z tytułu niezgodności z umową - zmora sprzedawców, bat konsumentów :P Telefon jest wysyłany z tego tytułu i albo jest wstawiana ekspertyza o tym że telefon jest niesprawny, lub nie naprawialny nie z winy użytkownika, ewentualnie jeśli producentowi się bardziej opłaca telefon jest naprawiany. Czas realizacji, ewentualnie informacji klienta 14 dni.
P.S. W tej chwili nie funkcjonuje coś takiego jak "3 naprawa i wymiana telefonu" :P Chyba że..... Masz tel. na firmę, i nastąpiła druga, poważna usterka ! :)
Coś mi się tutaj nie zgadza i chyba wprowadzasz delikatnie w błąd wiele osób.
A więc tak:
A) Jest określony czas naprawy przez bardzo dużą ilość producentów dość dokładnie z zapisami nieraz nawet że w 14 dni robocze nastąpi zwrot tel.Co do tego kiedy jest zalecana? nigdy nie jest wygodna dla reklamującego ponieważ narzuca nam obowiązki oraz prawa producenta a tego nie chce nikt.
B) Pierwsza część jest ok i się zgodzę lecz co do 2 nie. Tutaj producent nie określa co mu się opłaca, po prostu jak podczas zgłoszenie reklamacji zażądamy wymiany nie ma opcji naprawy. Sam zaprzeczyłeś tym swojej pierwszej części wypowiedzi.
P.S. jak nie funkcjonuje coś takiego jak "3 naprawa ", jest takie coś jak producent zapisał w warunkach gwarancji a niektórzy tak piszą więc się na to zgadzają.Jedyny warunek wówczas to reklamacji z gwarancji od 1 do 3 na ten sam detal.
Forum Opiniodawcy.pl Poszukuje Moderatorów oraz użytkowników do udzielenia opinii.

Obrazek
oska

Re: Serwis a prawo

Post autor: oska »

co do gwarancji, to gwarant, czyli producent, ustala warunki reklamacji telefonu na zasadach gwarancji, wiec np. nokia nie prezycuje terminu naprawy, ani w jakim przypadku telefon zostaje wymieniony na nowy, wolny od wad. zapis w karcie brzmi: w stosownym czasie, co moze oznaczac wieki.
taka praktyke zaczynaja stosowac wszyscy producenci, zaslaniajac sie np. przedluzajaca sie naprawa z powodu braku czesci. w przypadku, gdy zapadnie decyzja o wymianie sluchawki, klient moze czekac nawet kilka miesiecy na nowa sztuke!
to sa niestety przypadki z zycia, a prawo wcale nie chroni konsumenta nawet w przypadku zastosowania niezgodnosci towaru z umowa albo rekojmii, poniewaz 14 dni (zwyklych dla scislosci nie roboczych) ma sprzedawca na powiadomienie klienta o decyzji czy jest wymiana sluchawy, czy zwrot pieniedzy czy moze naprawa. a potem juz mozna sobie czekac znow bardzo dlugo na swoj telefon, bo nie ma okreslonego terminu w jakim sprzedawca powinien urzadzenie dostarczyc klientowi.

szczesciem w nieszczesciu dla klienta jest to, ze konsultanci w salonach sa z reguly slabo zorientowani w przepisach i w taki wlasciwie malo uczciwy sposob mozna wyjsc "na swoje".
Awatar użytkownika
Marciano
Szalony PlusManiak
Posty: 260
Rejestracja: 29 gru 2008, o 17:21
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Serwis a prawo

Post autor: Marciano »

opiniodawcypl pisze:
Marciano pisze:Oddając telefon jako os. fizyczna możemy zdecydować w jaki sposób ma być rozpatrywana reklamacja.

A) z tytułu gwarancji - Gwarancja jest wewnętrzną procedurą producenta, i każdy producent może mieć inne warunki ustalone w niej. W tej chwili producenci dają nam dwa lata gwarancji na nowe telefony. Gwarancje polecam przy jakiś prostych naprawach, nie ma określonego czasu naprawy z tytułu gwarancji !
B) z tytułu niezgodności z umową - zmora sprzedawców, bat konsumentów :P Telefon jest wysyłany z tego tytułu i albo jest wstawiana ekspertyza o tym że telefon jest niesprawny, lub nie naprawialny nie z winy użytkownika, ewentualnie jeśli producentowi się bardziej opłaca telefon jest naprawiany. Czas realizacji, ewentualnie informacji klienta 14 dni.
P.S. W tej chwili nie funkcjonuje coś takiego jak "3 naprawa i wymiana telefonu" :P Chyba że..... Masz tel. na firmę, i nastąpiła druga, poważna usterka ! :)

Coś mi się tutaj nie zgadza i chyba wprowadzasz delikatnie w błąd wiele osób.
A więc tak:
A) Jest określony czas naprawy przez bardzo dużą ilość producentów dość dokładnie z zapisami nieraz nawet że w 14 dni robocze nastąpi zwrot tel.Co do tego kiedy jest zalecana? nigdy nie jest wygodna dla reklamującego ponieważ narzuca nam obowiązki oraz prawa producenta a tego nie chce nikt.
B) Pierwsza część jest ok i się zgodzę lecz co do 2 nie. Tutaj producent nie określa co mu się opłaca, po prostu jak podczas zgłoszenie reklamacji zażądamy wymiany nie ma opcji naprawy. Sam zaprzeczyłeś tym swojej pierwszej części wypowiedzi.
P.S. jak nie funkcjonuje coś takiego jak "3 naprawa ", jest takie coś jak producent zapisał w warunkach gwarancji a niektórzy tak piszą więc się na to zgadzają.Jedyny warunek wówczas to reklamacji z gwarancji od 1 do 3 na ten sam detal.
ODP A: Przykład LG podaje termin naprawy gwarancyjnej 14 dni, i co z tego ??? jeśli nie podaje konsekwencji jego niedotrzymania ??? Tak więc jeśli producenci stosują zapis o czasie trwania naprawy to i tak żadnych praw z tego powodu klient nie ma jeśli nie dotrzymają tego terminu.
ODP B: sprzedawca ma zawsze prawo do "przywrócenia towaru do stanu zgodnego z umową" po przez bezpłatną naprawę. Klient żąda wymiany telefonu na nowy, i serwis go naprawia tym samym doprowadza towar do zgodności z umową. Rzecz normalna i z godna z prawem ! Trochę inaczej jest przy rękojmi czyli prawie podmiotów gospodarczych.
Zapraszam do lektury na stronie federacji konsumenckiej, ewentualnie każde swoje zdanie mogę potwierdzić odpowiednim art. ustawy.
ODPOWIEDZ