Teraz jest 10 gru 2018, o 22:35

Zostaw Kontakt





roaming

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
Offline
Avatar użytkownika

mpmdembi

Starszy Plusmaniak

  • Posty: 159
  • Dołączył(a): 4 mar 2014, o 22:53
  • Podziękował : 8 razy
    Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: roaming

Post22 lis 2018, o 17:15

Basia_Plus napisał(a):mpmdembi,

mpmdembi napisał(a):Numer nowego zgłoszenia z formularza to: #371815


poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na podany numer zagadnienia.

Bardzo dziękuję. Mam nadzieję, że tym razem odpowiedzi udzieli ktoś kompetentny, zastanowi się nad tym co czyta i co rzeczywiście zaistniało.
Offline
Avatar użytkownika

mpmdembi

Starszy Plusmaniak

  • Posty: 159
  • Dołączył(a): 4 mar 2014, o 22:53
  • Podziękował : 8 razy
    Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: roaming

Post4 gru 2018, o 17:25

mpmdembi napisał(a):
Basia_Plus napisał(a):mpmdembi,

mpmdembi napisał(a):Numer nowego zgłoszenia z formularza to: #371815


poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na podany numer zagadnienia.

Bardzo dziękuję. Mam nadzieję, że tym razem odpowiedzi udzieli ktoś kompetentny, zastanowi się nad tym co czyta i co rzeczywiście zaistniało.

Jeszcze raz bardzo dziękuję dziękuję za pomoc! :-) Tym razem dział reklamacji (ta sama osoba - kierownik!) uznał moją reklamację w całości.
Szkoda, że tak oczywista reklamacja (połączenia na nieaktywną pocztę czy niedziałająca usługa "limiter data w roamingu") aby została uczciwie rozpatrzona wymaga interwencji na forum :-( Szkoda, że kierownik działu reklamacji byle jak traktuje swoją pracę i dopiero po interwencji zadaje sobie trud, aby sprawdzić czy klient ma rację :-( Przynajmniej w drugiej odpowiedzi znalazło się słowo "przepraszam"...
Offline
Avatar użytkownika

AndrzejiHania

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 15
  • Dołączył(a): 9 paź 2018, o 12:28
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: roaming

Post4 gru 2018, o 21:21

A co ja mam powiedzieć? Dostałem w sprawie OKR/AW/5382910/04.12.18 maila z działu reklamacji, maila, którego clou zawiera się w poniższym tekście:

"(...) Opłaty będą naliczane gdy w ciągu 30 dni Abonent będzie częściej przebywać w UE lub więcej korzystać z usług w UE niż w Polsce, o czym zostanie powiadomiony stosowną wiadomością SMS.
Dodatkowe opłaty roamingowe wynikające z decyzji Prezesa UKE nie są pobierane za wysyłanie wiadomości SMS i MMS i zgodnie z Cennikiem wynoszą:
- 0,07 zł za minutę wykonanego połączenia głosowego,
- 0,05 zł za minutę odebranego połączenia głosowego,
- 4,66 zł za każdy GB transmisji danych.
Nadmieniam, że od 10.10.2018 r. obowiązują następujące stawki:
- 0,03 zł za minutę wykonanego połączenia głosowego,
- 0,03 zł za minutę odebranego połączenia głosowego,
- 3,73 zł za każdy GB transmisji danych.
Dodatkowe opłaty roamingowe, o których mowa powyżej, przestają być naliczane jeśli w ostatnich 30 dniach Abonent częściej przebywał oraz więcej korzystał z usług w Polsce albo Roamingu międzynarodowym nieregulowanym (Roaming międzynarodowy poza UE oraz Islandią, Norwegią i Liechtensteinem) niż w Roamingu Regulowanym lub w chwili rozpoczęcia doliczania dodatkowych opłat roamingowych na podstawie Polityki Uczciwego Korzystania.
W związku z zaobserwowaniem dla numeru xxxxxxxxx przeważającego użycia usług w Roamingu Regulowanym została wysłana wiadomość SMS na ww. numer o rozpoczęciu naliczania dodatkowych opłat roamingowych wynikających z decyzji Prezesa UKE. Tym samym 7.10.2018 r. została nadana dodatkowa opłata roamingowa.
Biorąc pod uwagę przedstawione uzasadnienie, reklamacja została rozpatrzona negatywnie.(...)"

Wyróżnienia w tekście ode mnie. Chciałem w ten sposób podkreślić, że nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie, kto określa "przeważające użycie" i na podstawie jakich kryteriów? Nikt nie odpowiedział mi na pytanie, czy w ujęciu Plusa 4 dni (cztery) to więcej niż 30 (trzydzieści). Tyle byłem za granicą w ciągu pierwszego wyjazdu i tyle samo drugiego. Jeśli doliczacie mi, szanowni dostawcy usług telekomunikacyjnych, 25 groszy netto za roaming do faktury, to oznacza to wykonanie połączeń na ogólną długość 8 minut. OŚMIU MINUT!!! Za pierwszym razem (8 groszy) - 3 minuty. TRZY!!!. I to ma być przeważające użycie? Ponieważ nie uznaję ( bo trudno uznać za wyjaśnienie zacytowanie regulaminu, bez umocowania jego postanowień w konkretnej sytuacji) tego uzasadnienia, składam kolejną reklamację. I - w przypadku jej negatywnego rozpatrzenia, zgodnie z obowiązującym prawem - mam zamiar złożyć reklamację do prezesa UKE oraz skargę do UOKiK. Nawiasem mówiąc żałuję teraz kolejnej decyzji (obok tej, że przeszliśmy do Plusa) - że nie poskarżyłem się od razu. W sumie, co się odwlecze, to nie uciecze. I dwa lata też miną, nawet się nie obejrzymy, jak szybko. I tylko pamiętajmy - klient zadowolony przyprowadzi następnego. Klient niezadowolony (wściekły) odradzi przyjście dziesięciu innym, potencjalnym nowym. A ja jestem wściekły.
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Offline
Avatar użytkownika

TomPL

PlusManiak

  • Posty: 141
  • Dołączył(a): 12 cze 2013, o 08:59
  • Lokalizacja: Warmia
  • Podziękował : 11 razy
    Otrzymał podziękowań: 5 razy
  • Model telefonu: NOKIA 700 Symbian Belle

Re: roaming

Post5 gru 2018, o 07:52

Zaczynam podejrzewać, że "przeważające użycie" jest równoważne z "więcej korzystał z usług" i jeśli w Polsce przez 26 dni np. prawie nie korzystałeś z transmisji danych to wystarczy parę dni takiego korzystania w roamingu i jesteś "nieuczciwie korzystający". Jeśli tak by to działało, to to jest straszne i strasznie nieuczciwe.
Offline
Avatar użytkownika

AndrzejiHania

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 15
  • Dołączył(a): 9 paź 2018, o 12:28
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: roaming

Post5 gru 2018, o 10:27

TomPL napisał(a):...prawie nie korzystałeś z transmisji danych to wystarczy parę dni takiego korzystania w roamingu i jesteś "nieuczciwie korzystający..."

Jest jeszcze gorzej - z transmisji danych nie korzystałem w ogóle - siedziałem w hotelu/na konferencji z Wifi, a kartę Plusową mam w dual simie, w gnieździe BEZ transmisji danych (Huawei tak ma, tylko karta 1 ma transfer danych). Co do rozmów, rozmawiałem - w mojej ocenie przynajmniej - tak samo albo i mniej niż w Polsce. Jest to w sumie do weryfikacji, gdyby tylko jakiś mędrek z Obsługi Klienta zechciał to zrobić (wasze automatyczne programy do oceny RLAH/Fair Use nie działają dobrze, sami to przyznajecie!!!). Nie pomogło, że po powrocie wykorzystywałem wyłącznie łączność plusową. W Polsce dzwonię dosyć dużo, ale widać nie daje to efektów (mamy jakiś kompleks niższości względem UE, czy co?)...
Przykro mi, że do tego doszło, ale w rozmowach odradzam znajomym skorzystanie z usług tego dostawcy.
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Offline
Avatar użytkownika

TomPL

PlusManiak

  • Posty: 141
  • Dołączył(a): 12 cze 2013, o 08:59
  • Lokalizacja: Warmia
  • Podziękował : 11 razy
    Otrzymał podziękowań: 5 razy
  • Model telefonu: NOKIA 700 Symbian Belle

Re: roaming

Post5 gru 2018, o 12:24

Nie ma rady - pisz do UOKiK...
Ja wkrótce wyjeżdżam na parę dni do Portugalii, zobaczymy co mnie spotka ;)
Offline
Avatar użytkownika

Basia_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 3506
  • Dołączył(a): 8 wrz 2015, o 13:25
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 320 razy

Re: roaming

Post5 gru 2018, o 17:48

AndrzejiHania,

AndrzejiHania napisał(a):składam kolejną reklamację.

podaj nam numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć jego rozpatrzenie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

bzoland

Nowy

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): 29 wrz 2015, o 18:47
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Model telefonu: iPhone

Re: roaming

Post6 gru 2018, o 13:37

Dzień dobry,
Posiadam abonament rodzinny jeszcze sprzed ustawy o RLAH. Umowa nie została przedłużona ani zmieniona. W mojej umowie zapisany jest pakiet wymienny w unii europejskiej 360min/360szt SMS/360 szt MMS oraz 500 MB pakietu internetowego w UE. Na jednym z numerów dostałem właśnie informację o polityce uczciwego korzystania i o tym, że niedługo zaczną być naliczane opłaty. Czy pakiet sprzed ustawy o roamingu regulowanym (po której to wszyscy abonenci dostali minuty i internet za granicą) będzie mnie dalej obowiązywać? Czy mogę swobodnie korzystać z tych pakietów, które mam zapisane w umowie, i za które płacę już 2 lata zgodnie z tą umową, bez obaw, że za korzystanie z mojego pakietu z umowy bedą naliczane opłaty?
Offline
Avatar użytkownika

Basia_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 3506
  • Dołączył(a): 8 wrz 2015, o 13:25
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 320 razy

Re: roaming

Post6 gru 2018, o 14:05

Witaj bzoland,

bzoland napisał(a):W mojej umowie zapisany jest pakiet wymienny w unii europejskiej 360min/360szt SMS/360 szt MMS oraz 500 MB pakietu internetowego w UE.

wymienione przez Ciebie pakiety nie są współdzielone.
bzoland napisał(a):Na jednym z numerów dostałem właśnie informację o polityce uczciwego korzystania i o tym, że niedługo zaczną być naliczane opłaty.

Oznacza to, że w 30 dniowym okresie obserwacji stwierdzono przeważające użycie lub obecność na terenie państw objętych Roamingiem Regulowanym, co skutkuje naliczaniem dodatkowych opłat wynikających z decyzji Prezesa UKE.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

bzoland

Nowy

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): 29 wrz 2015, o 18:47
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Model telefonu: iPhone

Re: roaming

Post6 gru 2018, o 14:28

Witaj Basia_Plus,
Ja rozumiem co to oznacza. Pytam się tylko czy po naliczeniu opłat wciąż będzie przysługiwać mi 500 mb sprzed ustawy o roamingu i 360 wymiennych jednostek (tak jak widać na załączniku) a dopiero po wykorzystaniu tych pakietów zostaną naliczone opłaty?
Załączniki
Zrzut ekranu 2018-12-06 o 14.15.25.png
Ostatnio edytowano 6 gru 2018, o 14:53 przez bzoland, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

AndrzejiHania

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 15
  • Dołączył(a): 9 paź 2018, o 12:28
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: roaming

Post6 gru 2018, o 14:50

Basia_Plus napisał(a):AndrzejiHania,

AndrzejiHania napisał(a):składam kolejną reklamację.

podaj nam numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć jego rozpatrzenie.

Chciałbym, ale nie mogę. Po tych paru godzinach od zgłoszenia, zero odzewu na mój mail. Wpadło w czarną dziurę?
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Offline
Avatar użytkownika

klejtung

Nowy

  • Posty: 1
  • Dołączył(a): 6 gru 2018, o 08:14
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: roaming

Post6 gru 2018, o 15:18

Witam,

Piszę z nadzieją na pomoc specjalisty PLUS. Z siecią PLUS związany jestem około 20 lat ( już mam dość problemów). Widzę na forum wątki dotyczące reklamacji dużych rachunków za roaming.
Po raz kolejny otrzymałem FV z naliczonym romingiem, jest to naliczenie za roaming przygraniczny, natomiast nie została przekroczona granica PL. W ostatnim czasie zapłaciłem za (moim zdaniem nieświadomie/niesłusznie naliczony) roaming około 1 000 zł - 2 reklamacje zostały złożone, oczywiście była odmowa tłumacząc, że jest to moja wina.

Teraz po raz kolejny sytuacja się powtórzyła - do ostatniej faktury, reklamacja jeszcze nie została złożona. Nie otrzymywałem sms o wykorzystaniu limitu transmisji w ramingu, oraz nie zostało zablokowane naliczanie kosztów przez sieć po osiągnięciu danej kwoty

Moje pytania brzmią:
- czy jest jakaś możliwość aby wcześniejsze reklamacje zostały ponownie rozpatrzone (moim zdaniem nieświadomie naliczone opłaty)
- czy jest sens składania kolejnej reklamacji jeśli znów będzie odpowiedz ze to moja wina bo nie zauważyłem, ze telefon zmienił operatora (zresztą zawsze można napisać taką odpowiedź)

Jeśli mam mieć naliczone co chwile opłaty roamingowe będąc w PL oraz żadna reklamacja nie zostaje rozpatrzona pozytywnie w takim przypadku będę zmuszony (oraz chciał) rozwiązać umowy moich telefonów, ponieważ nie mam oszczędności tylko kolejne "niechciane" duże wydatki i abonament zamiast być porównywalny cenowo do innych operatorów wychodzi mi po raz kolejny kilkukrotnie wyższy, a BOK nie stara się pomóc klientowi
Offline
Avatar użytkownika

Basia_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 3506
  • Dołączył(a): 8 wrz 2015, o 13:25
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 320 razy

Re: roaming

Post6 gru 2018, o 16:38

bzoland,

z pakietu internetowego 500 MB w roamingu w UE i Pakietu Wymiennego w UE 360 minut nadal możesz korzystać w krajach UE.
Jeśli jednak w 30 - dniowym okresie obserwacji zostanie stwierdzone przeważające użycie lub bytność w Roamingu Regulowanym wówczas naliczone będą dodatkowe opłaty, zgodnie z decyzja Prezesa UKE.

AndrzejiHania,

podeślij proszę numer telefonu, którego sprawa dotyczy pod adres: specjalista_plus@plus.pl, w temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika.

Witaj klejtung,

klejtung napisał(a): jest to naliczenie za roaming przygraniczny, natomiast nie została przekroczona granica PL.

na obszarze przygranicznym takie sytuacje mogą mieć miejsce, tym bardziej jeśli masz ustawiony automatyczny wybór sieci. W takich przypadkach karta loguje się do sieci, posiadającej na danym obszarze silniejszy sygnał. Jeśli przebywasz w kraju proponuję zablokować usługę roamingu.
klejtung napisał(a):- czy jest jakaś możliwość aby wcześniejsze reklamacje zostały ponownie rozpatrzone (moim zdaniem nieświadomie naliczone opłaty)

Jeżeli odpowiedź, którą otrzymałeś z Departamentu Reklamacji budzi Twoje wątpliwości, możesz kontynuować sprawę za pomocą formularza: https://bok.plus.pl/system/templates/se ... contact_us. Prześlij proszę opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko oraz numer PESEL). Podaj nam potem numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Za ten post autor Basia_Plus otrzymał podziękowanie od
bzoland(6 gru 2018, o 21:22)
Offline
Avatar użytkownika

AndrzejiHania

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 15
  • Dołączył(a): 9 paź 2018, o 12:28
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: roaming

Post6 gru 2018, o 16:57

Basia_Plus napisał(a):AndrzejiHania,
podeślij proszę numer telefonu, którego sprawa dotyczy pod adres: specjalista_plus@plus.pl, w temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika.

OK, wysłałem (teraz to #405527). A tak BTW, (ta negatywna) odpowiedź na reklamację zawiera klauzulę, która jest być może wyjaśnieniem (negatywnego) rezultatu, mianowicie (wyróżnienie ode mnie): „Niniejsza wiadomość została wygenerowana automatycznie, a tym samym w przypadku skierowania odpowiedzi przy użyciu ww. adresu e-mail, nie zostanie ona doręczona do Polkomtel, ani przekierowana do Departamentu Obsługi Klienta (Reklamacje).” Pod pismem NIKT się nie podpisał.
Czy oznacza to, że NIKT z pracowników Działu Reklamacji Plus nie zainteresował się sprawą, lecz po prostu taka automatyczna odpowiedź jest standardem? Czy w taki sposób traktujecie wszystkich klientów, czy tylko my sobie na to "zasłużyliśmy"?
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Offline
Avatar użytkownika

Basia_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 3506
  • Dołączył(a): 8 wrz 2015, o 13:25
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 320 razy

Re: roaming

Post6 gru 2018, o 17:59

AndrzejiHania,

AndrzejiHania napisał(a):OK, wysłałem

wiadomość dotarła - dziękuję. Poprosiłam o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi.
AndrzejiHania napisał(a): „Niniejsza wiadomość została wygenerowana automatycznie, a tym samym w przypadku skierowania odpowiedzi przy użyciu ww. adresu e-mail, nie zostanie ona doręczona do Polkomtel, ani przekierowana do Departamentu Obsługi Klienta (Reklamacje).

Jest to informacja aby nie używać tego adresu e-mail, ponieważ wiadomość przesłana na ten adres nie zostanie doręczona do Departamentu Reklamacje.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plus Abonament - Oficjalny Dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 30 gości