Aktywacja karty SIM - problem

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3123
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Aktywacja karty SIM - problem

Post autor: Marta_Plus »

njr,

karta SIM nie ma wpływu na wskazane funkcjonalności urządzenia. Opisana sytuacja może być efektem konfiguracji samego telefonu. Kontaktowałeś się jeszcze w tej sprawie z producentem telefonu?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
njr
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 16 maja 2017, o 19:49

Re: Aktywacja karty SIM - problem

Post autor: njr »

Pomogło przywrócenie ustawień fabrycznych.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3123
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Aktywacja karty SIM - problem

Post autor: Marta_Plus »

njr,

dziękuję za informację. :->
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
szczypiorizka
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 3 cze 2019, o 14:20

zablokowana karta SIM-zgubienie karty

Post autor: szczypiorizka »

Witam,
tydzień temu (27 maja) zablokowałam kartę SIM, ponieważ zgubiłam telefon- wykonałam to przez plus online.
Przeczytałam na Waszej stronie, że mogę kupić nowa kartę sim- więc udałam się do najbliższego punktu obsługi klienta. Niestety tam poinformowano mnie, że nie mogą mi wydać nowej karty, ponieważ ta stara jest zablokowana. Nie mogą mi jej też odblokować, ponieważ sama to zrobiłam przez internet i mam zadzwonić na infolinię.
Na infolinię dzwoniłam dwa razy.
Raz poinformowano mnie, że nie mogą tego mi odblokować ponieważ sama zablokowałam przez internet i mam sama to wykonać. Na moim koncie na plus online nie ma możliwości odblokowania karty SIM, ponieważ mam wyłączone niektóre funkcje - nie widać odpowiedniej zakładki gdzie można odblokować kartę SIM
Drugi raz zadzwoniłam z informacją, że tego nie potrafię wykonać- po długim weryfikowaniu mojej tożsamości, sprawdzaniu numeru itd. powiedziano mi że karta została odblokowana.
Ponownie udałam się do punktu obsługi klienta- karta SIM jest dalej zablokowana.
Minął tydzień i dalej mam ją zablokowaną.
Chciałabym nową kartę SIM z tym samym numerem telefonu, na tych samych zasadach (mam abonament na czas nieokreślony).
Czy mogę prosić o pomoc w tej sprawie?

Albo inaczej-> skoro mam ten numer na czas nieokreślony (posiadam jeszcze inny numer telefonu na abonament w Plusie) to czy mogę teraz wypowiedzieć umowę na ten numer i z niego zrezygnować ?
Ostatnio zmieniony 3 cze 2019, o 16:00 przez Marta_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: przeniosłam do wątku o poruszanej tematyce.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3123
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Aktywacja karty SIM - problem

Post autor: Marta_Plus »

Witaj szczypiorizka,
szczypiorizka pisze:Ponownie udałam się do punktu obsługi klienta- karta SIM jest dalej zablokowana.
Minął tydzień i dalej mam ją zablokowaną.
Karta SIM automatycznie odblokuje się po 7 dniach, chyba że wcześniej zlecisz zdjęcie blokady.
szczypiorizka pisze:Chciałabym nową kartę SIM z tym samym numerem telefonu, na tych samych zasadach (mam abonament na czas nieokreślony).
W takim przypadku, właściciel numeru lub osoba pisemnie upoważniona, może udać się do dowolnego punktu Plusa, aby nabyć duplikat karty SIM, zachowując dotychczasowy numer telefonu. Informacje na ten temat znajdziesz tutaj. Daj znać, czy udało się załatwić daną sprawę.
szczypiorizka pisze:Albo inaczej-> skoro mam ten numer na czas nieokreślony (posiadam jeszcze inny numer telefonu na abonament w Plusie) to czy mogę teraz wypowiedzieć umowę na ten numer i z niego zrezygnować ?
Jest taka możliwość. O sposobach rezygnacji z usług pisaliśmy w tym wątku. Mam jednak nadzieję, że nie będzie takiej potrzeby.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
szczypiorizka
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 3 cze 2019, o 14:20

Re: Aktywacja karty SIM - problem

Post autor: szczypiorizka »

Pani Marto- karta SIM dalej jest zablokowana (sprawdzałam sygnał i poprzez plus online)
Jak wspomniałam zablokowałam ją 27 maja.

Czyli rozumiem muszę czekać nie wiadomo do kiedy aż łaskawie przez przypadek mi się karta odblokuje to wtedy mogę iść do punktu Plusa po duplikat? Dopóki to się nie ma szans na nową ?
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5185
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: Aktywacja karty SIM - problem

Post autor: Basia_Plus »

szczypiorizka,

zgodnie z tym, co pisała Marta_Plus karta automatycznie odblokuje się po 7 dniach.
Proponuję w tej sprawie ponowny kontakt z najbliższym punktem sprzedaży: http://www.plus.pl/znajdz-salon.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
szczypiorizka
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 3 cze 2019, o 14:20

Re: Aktywacja karty SIM - problem

Post autor: szczypiorizka »

Zadzwoniłam po raz kolejny na Infolinię.
Okazało się, że jakaś osoba po drugiej stronie linii nie do końca usunęła mi blokadę (gdy dzwoniłam po raz pierwszy w zeszłym tygodniu) i to powodowało tak jakby dodatkową "blokadę".
Teraz sprawdziłam normalnie w pełni mogę wejść na konto online i wszystkie funkcje widzę.
Po pracy jadę do punktu obsługi klienta po duplikat karty SIM.
Dziękuję Paniom za szybkie podpowiedzi i próbę rozwiązania problemu.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5185
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: Aktywacja karty SIM - problem

Post autor: Basia_Plus »

szczypiorizka,

dziękuję za wiadomość.
szczypiorizka pisze:Po pracy jadę do punktu obsługi klienta po duplikat karty SIM.
Mam nadzieję, że tym razem wymiana karty zostanie zrealizowana bez problemu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
micbi
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 19 cze 2019, o 16:58

Wymiana karty SIM- pełnomocnictwo (telefon na firmę)

Post autor: micbi »

Bardzo proszę o informację w sprawie wymiany karty sim, w momencie gdy numer należy do grupy numerów podpiętych pod umowę zarejestrowaną na firmę.
Numer z którego korzystam podpięty jest do grupy numerów telefonu, których głównym właścicielem jest moja matka (i jej firma). Niestety w ostatnich dniach mój telefon uległ uszkodzeniu i jest konieczna wymiana urządzenia na nowe. Nowy model telefonu nie obsługuje już starego formatu kart sim, tak więc konieczna jest jej wymiana. Problem jednak polega na tym, że ja mieszkam w Gdyni, natomiast moja mama w Łodzi. Na tą chwilę nie ma ona możliwości podróży do Gdyni ze względów zdrowotnych, a ja z kolei nie mogę również jechać do Łodzi ze względu na specyfikę i godziny pracy jaką wykonuję. Czy istnieje jakakolwiek możliwość, aby wymienić kartę sim w tej sytuacji? W salonach Plusa otrzymaliśmy różne informacje. W salonie w Gdyni powiedziano nam, że musi być zwykłe pełnomocnictwo złożone przez moją mamę, a z kolei w Łodzi, gdy mama chciała tego pełnomocnictwa udzielić, powiedziano jej że musi to być pełnomocnictwo notarialne a ja musiałbym również mieć jej dowód osobisty przy takiej wymianie… Jako powód takiej procedury podano dostęp do danych wrażliwych (?!)- ale jakich danych?? Przecież to tylko wymiana karty sim. Do dostępu do danych o szczególnej wrażliwości czyli o zdrowiu nie jest wymagane pełnomocnictwo notarialne, a tu przy tak błahej sprawie jest? Czy na prawdę w XXI wieku nie ma możliwości aby jakoś ten problem rozwiązać bez pełnomocnictwa notarialnego?? Przecież chodzi jedynie o wymianę karty sim aby można było w pełni korzystać z Państwa usług, a nie dokonywanie jakichś zmian w umowie i inne poważniejsze działania. Bardzo proszę o pomoc i informację zwrotną w tej sprawie. Z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2019, o 12:14 przez Ewa_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dołączyłam do istniejącego wątku.
Awatar użytkownika
largo
Szalony PlusManiak
Posty: 554
Rejestracja: 6 lis 2016, o 10:45
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wymiana karty SIM- pełnomocnictwo (telefon na firmę)

Post autor: largo »

Najprościej i najszybciej niech mama-właścicielka numeru idzie do salonu i od razu nada Tobie kartę SIM kurierem i masz na drugi dzień.

Inne rozwiązanie musisz mieć upoważnienie potwierdzone notarialnie - w innym przypadku nie dasz rady obejść tego.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Aktywacja karty SIM - problem

Post autor: Ewa_Plus »

micbi,
- do zwykłej wymiany SIM nie jest wymagane upoważnienie notarialne.
W Waszej sytuacji najszybsza będzie chyba jednak propozycja podesłana przez largo.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
micbi
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 19 cze 2019, o 16:58

Re: Aktywacja karty SIM - problem

Post autor: micbi »

Ewa_Plus - to w naszym (moim) przypadku jest koniecznie upoważnienie notarialne czy nie? Co to znaczy "do zwykłej wymiany"? Rozumiem że moja jest "niezwykła" i upoważnienie notarialne to jedyna opcja?
Niestety wysyłka karty kurierem, choć jest jakąś alternatywą- odpada. Oznaczałoby to brak możliwości dzwonienia i odbierania połączeń przez co najmniej dobę, a niestety na to nie mogę sobie pozwolić bo tego numeru używam również do celów służbowych
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Aktywacja karty SIM - problem

Post autor: Ewa_Plus »

micbi,
- zgodnie z informacją na tej stronie:
Kartę SIM możesz wymienić jeśli jesteś właścicielem numeru lub osobą pisemnie upoważnioną.
Zatem jeśli właścicielka numeru, czyli Twoja mama, udzieli Ci jednorazowego pełnomocnictwa (nie musi być ono notarialne) do wymiany karty SIM, to na jego podstawie będziesz mógł wymienić kartę SIM. Pismo to musisz mieć jednak ze sobą podczas wizyty w punkcie Plusa.

Pełnomocnictwo powinno zostać sporządzone w formie pisemnej i zawierać:
- datę oraz miejsce sporządzenia pełnomocnictwa,
- dane Pełnomocnika (Imię, Nazwisko, adres zamieszkania, nr i seria dowodu osobistego, miejsce wydania dowodu),
- PESEL klienta,
- dane klienta (Imię, Nazwisko, adres zamieszkania, nr i seria dowodu osobistego, miejsce wydania dowodu),
- szczegółowe określenie czynności do której Pełnomocnik został upoważniony przez klienta (np. do wymiany karty SIM),
- podpis klienta.

Istnieje też możliwość, aby Twoja mama wystawiła dla Ciebie stałe upoważnienie do zmian na koncie, które byłoby wprowadzone do systemu. Odbywa się to przez wysłanie pisemnego wniosku z danymi firmy (nazwa, adres, NIP/REGON), podpisem prawnego reprezentanta, którego nazwisko widnieje w dokumentach firmy (np. w odpisie KRS). Wniosek powinien zawierać dane osoby upoważnianej: imię i nazwisko, PESEL lub nr i serię dokumentu tożsamości. Należy też w nim zaznaczyć, którego konta klienta dotyczy.
Zgłosznie to można wysłać również mailem na adres bok@plus.pl - wiadomość musi wówczas zawierać scan wniosku z podpisem osoby upoważnionej.


Tak więc nie wiem, czy rozwiązanie zaproponowane przez largo nie byłoby prostsze i szybsze.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
micbi
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 19 cze 2019, o 16:58

Re: Aktywacja karty SIM - problem

Post autor: micbi »

Ewa_Plus - dziękuję za wszystkie informacje. Spróbujemy ze stałym upoważnieniem do zmian na koncie (mama podjedzie do punktu Plusa)-zależy mi na czasie ale też na tym aby nie mieć długiej przerwy w dostępie do wykonywania/odbierania połączeń, mam nadzieję, że tym razem nie będzie problemu z rejestracją tego upoważnienia. Jeśli w punkcie znów (z jakiegoś dziwnego powodu) się nie uda to wtedy spróbujemy mailowo
ODPOWIEDZ