karta SIM po wymianie nie działa

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
vafloo
Nowy
Posty: 3
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 10 sty 2020, o 00:36

Problem z połączeniami wychodzącymi po wymianie karty SIM

Post autor: vafloo »

Dzień dobry,

Chciałbym prosić o pomoc w związku z niżej opisanym problemem.

W związku z zakupem nowego telefonu żona podpisała ostatnio w grudniu nową umowę abonamentową z Plusem i dokonała wymiany karty SIM (w starym telefonie Motorola Moto G (2015) była micro-sim, a w nowym Xiaomi Redmi Note 7 była potrzebna karta nano-sim) w salonie Plus w Krakowie. Po włożeniu karty do nowego telefonu okazało się, że są problemy z połączeniami wychodzącymi (problemy te nie występowały przy połączeniach przychodzących).
Problemy polegały na tym, że w pewnym momencie rozmowy robiło się "głucho" i nie było słychać rozmówcy (on zazwyczaj nadal mnie słyszał), po czym albo problem mijał po kilkunastu-kilkudziesięciu sekundach, albo połączenie zostawało zerwane. Początkowo podejrzewałem, że coś jest nie tak z nowym telefonem, próbowałem różnych ustawień sieci itp. ale nic nie skutkowało. Ponieważ problem był dokuczliwy i praktycznie uniemożliwiał sensowną rozmowę przy połączeniach wychodzących, postanowiłem przełożyć żonie kartę do starego telefonu i reklamować ten nowy. Okazało się jednak, że w starym telefonie z nową kartą występują dokładnie te same problemy (i też tylko z połączeniami wychodzącymi). Dodam, że wcześniej przez 5 lat żona korzystała z Plusa i żadnych takich problemów nie miała.
Podejrzenie padło więc na to, że coś jest nie tak z tą nową kartą SIM. Udaliśmy się więc do salonu Plus i wymieniliśmy ponownie kartę SIM (musieliśmy za to zapłacić 25 zł, bo konsultantka nas poinformowała, że ona nie ma możliwości darmowej wymiany karty, nawet jeżeli nasza karta jest wadliwa). Niestety to nie rozwiązało problemu i na ponownie wymienionej karcie SIM nadal połączenia wychodzące są przerywane lub robi się "głucho" w losowych momentach (czasami po 10 minutach rozmowy, a czasami po minucie). Problem występuje w obu telefonach. Dla pewności w obu telefonach przetestowałem też inną kartę SIM (z sieci nju) i w jej przypadku wszystko jest w porządku.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, bo obecna sytuacja wygląda tak, że żona ma abonament w Plus, ale właściwie nie jest w stanie wykonywać połączeń wychodzących.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2020, o 12:50 przez Ewa_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dołączyłam do istniejącego wątku.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: karta SIM po wymianie nie działa

Post autor: Ewa_Plus »

Witaj vafloo.
- czy zgłaszaliście może tę sytuację już w Dziale Obsługi Klienta?
Jeśli tak i masz numer zgłoszenia, to podeślij proszę.
Jeśli nie, to wyślij mi numer telefonu, o który chodzi na adres specjalista_plus@plus.pl. W wiadomości podaj też kilka ostatnich przykładów takich połączeń (data i godzina / nr A, nr B).
W temacie maila zamieść swój nick oraz dopisek "FORUM".
Przekaże wówczas sprawę do weryfikacji przez dział techniczny.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
vafloo
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 10 sty 2020, o 00:36

Re: karta SIM po wymianie nie działa

Post autor: vafloo »

Nie zgłaszałem tego jeszcze do Działu Obsługi Klienta. Wyślę maila zgodnie z Pani instrukcją. Dziękuję.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: karta SIM po wymianie nie działa

Post autor: Ewa_Plus »

vafloo,
- dziękuję za maila, sprawa jest już w trakcie weryfikacji.
Sugeruję też złożyć reklamację w sprawie pobranej opłaty 25 zł.
Żona może wysłać taką reklamację mailowo na adres bok@plus.pl"target="_blank, a gdy otrzyma zwrotkę z numerem sprawy (będzie w formacie #12345) to podeślijcie. Przyśpieszę :)
Aha, w mailu reklamacyjnym trzeba podać dane identyfikacyjne, szybciej pójdzie ;-)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
vafloo
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 10 sty 2020, o 00:36

Re: karta SIM po wymianie nie działa

Post autor: vafloo »

Dzień dobry. Reklamacja złożona. Numer sprawy to #1251282.
Bardzo dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Tomek
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5188
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: karta SIM po wymianie nie działa

Post autor: Basia_Plus »

Witaj vafloo,
vafloo pisze:Numer sprawy to #1251282.
poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na podany numer zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
bungar
Początkujący PlusManiak
Posty: 23
Rejestracja: 3 mar 2019, o 21:14

Re: karta SIM po wymianie nie działa

Post autor: bungar »

Witam. Wymieniłem stara kartę sim na nową. Gdy wysyłam SMS aktywującego z nr seryjnym i nr telefonu dostaje odpowiedź "niewłaściwy format numeru seryjnego nowej karty sim. Numer seryjny karty sim w treści SMS musi być 13 cyfrowy" Próbowałem wielokrotnie za każdym razem to samo, dane są na pewno poprawne. Proszę o pomoc
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3140
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: karta SIM po wymianie nie działa

Post autor: Marta_Plus »

Witaj bungar,
bungar pisze:Gdy wysyłam SMS aktywującego z nr seryjnym i nr telefonu dostaje odpowiedź "niewłaściwy format numeru ]=seryjnego nowej karty sim. Numer seryjny karty sim w treści SMS musi być 13 cyfrowy"
Przy wpisywaniu numeru seryjnego były jakieś spacje?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
bungar
Początkujący PlusManiak
Posty: 23
Rejestracja: 3 mar 2019, o 21:14

Re: karta SIM po wymianie nie działa

Post autor: bungar »

Marta_Plus pisze:Witaj bungar,
bungar pisze:Gdy wysyłam SMS aktywującego z nr seryjnym i nr telefonu dostaje odpowiedź "niewłaściwy format numeru ]=seryjnego nowej karty sim. Numer seryjny karty sim w treści SMS musi być 13 cyfrowy"
Przy wpisywaniu numeru seryjnego były jakieś spacje?
Spacje wstawiam między nr seryjnym a nr telefonu
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1249
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: karta SIM po wymianie nie działa

Post autor: zbych_in_flames »

AKTYWUJ numer_seryjny_karty_SIM NUMER TELEFONU (przykładowa treść SMS: AKTYWUJ 2345678912345 601000000). Aktywuj, nr. seryjny karty i nr. telefonu oddzielone spacjami.
Na pewno tak jak na przykładzie?
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5188
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: karta SIM po wymianie nie działa

Post autor: Basia_Plus »

bungar,

jak aktualnie wygląda sytuacja? Czy udało się zrealizować wymianę karty SIM?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
bungar
Początkujący PlusManiak
Posty: 23
Rejestracja: 3 mar 2019, o 21:14

Re: karta SIM po wymianie nie działa

Post autor: bungar »

Niestety dalej nie udało się aktywować nowej karty, jest tak od kilku dni. Robię dokładnie tak jak w wytycznych
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3140
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: karta SIM po wymianie nie działa

Post autor: Marta_Plus »

bungar
bungar pisze:Niestety dalej nie udało się aktywować nowej karty, jest tak od kilku dni. Robię dokładnie tak jak w wytycznych
Rozumiem. W tej sytuacji najlepiej będzie jeśli opiszesz sprawę za pomocą formularza (poza nr telefonu, zawrzyj w nim dane, które umożliwiają weryfikację, czyli imię i nazwisko oraz nr PESEL). Jeśli podasz mi potem numer zgłoszenia, wówczas postaram się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
bungar
Początkujący PlusManiak
Posty: 23
Rejestracja: 3 mar 2019, o 21:14

Re: karta SIM po wymianie nie działa

Post autor: bungar »

Marta_Plus pisze:bungar
bungar pisze:Niestety dalej nie udało się aktywować nowej karty, jest tak od kilku dni. Robię dokładnie tak jak w wytycznych
Rozumiem. W tej sytuacji najlepiej będzie jeśli opiszesz sprawę za pomocą formularza (poza nr telefonu, zawrzyj w nim dane, które umożliwiają weryfikację, czyli imię i nazwisko oraz nr PESEL). Jeśli podasz mi potem numer zgłoszenia, wówczas postaram się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Mają być wpisane moje dane, czy właściciela telefonu?
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3140
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: karta SIM po wymianie nie działa

Post autor: Marta_Plus »

bungar,
bungar pisze:Mają być wpisane moje dane, czy właściciela telefonu?
Weryfikacja będzie możliwa po podaniu danych właściciela numeru. Po otrzymaniu autoryzowanej wiadomości, pracownik BOK udzieli informacji właścicielowi numeru lub osobie upoważnionej do konta.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ