Śmierć abonenta - cesja numeru - numer przestał działać

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: Śmierć abonenta - cesja numeru - numer przestał działać

Post autor: Magda_Plus »

lodyga na stronie http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow. ... faqid=2263 jest informacja co można zrobić z numerami abonamentowymi osoby, która zmarła, w przypadku, gdy te numeru mogą być dalej użytkowane.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
zibi80
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 31 paź 2014, o 13:16

Re: Śmierć abonenta - cesja numeru - numer przestał działać

Post autor: zibi80 »

Niestety muszę potwierdzić, że w tej kwestii panuje kompletna niekompetencja pracowników Plusa. Swego czasu interesowałem się tym problemem bo niestety taka sytuacja mnie także spotkała, jednak po tym jak zaczęto załatwiać przeniesienie numeru na moją osobę, po tym jak straciłem czas i kasę na wyjazdy do punktów plusa dałem sobie na razie spokój i opłacam abonament za mojego ŚP ojca. Na razie opłacam ale niedługo kończy się umowa i muszę jakoś sprawę doprowadzić do końca. Dlatego jeśli jest ktoś kto przeszedł całe to postępowanie proszę o wyjaśnienie jak się za to zabrać, żeby nie zostać odprawionym z kwitkiem i żeby numer nie przepadł.
Dodam, gdyż może to być istotne, że abonament jest na firmę, zaś ja jestem jedynym użytkownikiem numeru (o ile dobrze pamiętam było to gdzieś odnotowane przy podpisywaniu umowy).
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Zbigniew
mikiasa
Szalony PlusManiak
Posty: 805
Rejestracja: 14 lip 2014, o 17:16
Lokalizacja: Lublin

Re: Śmierć abonenta - cesja numeru - numer przestał działać

Post autor: mikiasa »

Jeśli masz w tej firmie kogoś kto mógłby przeprowadzić proces cesji na ciebie - to nie będzie problemu.
To co napisałeś że może być istotne - w tym przypadku jest najistotniejsze. Umowa była zawarta na firmę a nie na twojego Tatę, dlatego nie miałeś możliwości zastosować podaną wcześniej procedurę.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Śmierć abonenta - cesja numeru - numer przestał działać

Post autor: Ewa_Plus »

zibi80 ,
- czy to była jednoosobowa działalność gospodarcza?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
mikiasa
Szalony PlusManiak
Posty: 805
Rejestracja: 14 lip 2014, o 17:16
Lokalizacja: Lublin

Re: Śmierć abonenta - cesja numeru - numer przestał działać

Post autor: mikiasa »

Jaja sobie robisz ? Jednoosobowa działalność przestaje istnieć po śmierci właściciela. Skoro od pół roku firma istnieje to znaczy ze inna forma prawna.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Śmierć abonenta - cesja numeru - numer przestał działać

Post autor: Ewa_Plus »

Firma może nie już nie istnieć, ale w naszych systemach numer może być ciągle zarejestrowany na takie dane.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
zibi80
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 31 paź 2014, o 13:16

Re: Śmierć abonenta - cesja numeru - numer przestał działać

Post autor: zibi80 »

Tak, to była jednoosobowa działalność gospodarcza. Siłą rzeczy firma już nie istnieje fizycznie, jednak jak pisze Ewa_Plus w systemie istnieje no bo jak może nie istnieć, skąd ma niby Plus wiedzieć że nie istnieje jak pracownicy salonów/punktów Plusa akt zgonu widzieli, kserowali i w jednym punkcie po konsultacjach z "górą" stwierdzili, że na razie niewiele można zrobić, trzeba czekać do końca umowy, zaś w drugim punkcie Pan, ponieważ też nie bardzo wiedział, zobowiązał się dowiedzieć jak takie przeniesienie zrobić i skontaktować ze mną. Było to jakieś 3 m-ce temu. Więc czekam cierpliwie do końca umowy, warunki abonamentowe mi odpowiadają więc mi się specjalnie nie spieszy. Czasu do końca umowy jeszcze trochę mam, jednak chcę się konkretnie dowiedzieć jak to jest, aby się nie okazało, że z jakichś powodów jest za późno na takie przeniesienie.
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: Śmierć abonenta - cesja numeru - numer przestał działać

Post autor: Magda_Plus »

zibi80 przesłałam zapytanie w Twojej sprawie. Jak dostanę informacje zwrotne, to wrócę do Ciebie z odpowiedzią.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Śmierć abonenta - cesja numeru - numer przestał działać

Post autor: Ewa_Plus »

zibi80,
- W przypadku śmierci przedsiębiorcy, który był właścicielem jednoosobowej działalności gospodarczej, istnieje możliwość bezpłatnego transferu na podstawie aktu zgonu. Jeśli numer, o którym mowa, jest objęty promocją, to nowy użytkownik może przejąć promocję, ale nie musi. W przypadku transferu numeru na osobę fizyczną, nowy użytkownik numeru może wybrać jedynie taryfę dedykowaną dla osób fizycznych. Jeśli jednak, karta jest w promocji dla firm, może się zdarzyć, że taryfy dla osób fizycznych mogą być niedostępne. Wówczas najprostszym wyjściem jest nieprzejmowanie promocji przez nowego klienta.
W przypadku podpisywania umowy transferu - która jest spisywana na formularzu Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych - (nie mylić z umową cesji, która ma własny formularz umowy), nowy klient powinien przedstawić akt zgonu dotychczasowego abonenta i dokumenty, takie jak w przypadku aktywacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
zibi80
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 31 paź 2014, o 13:16

Re: Śmierć abonenta - cesja numeru - numer przestał działać

Post autor: zibi80 »

Witam.
Dziękuję za zainteresowanie się moją sprawą.
Karta rzeczywiście jest w promocji, być może to jest przyczyną tych trudności z dokonaniem transferu od ręki i sugestia żeby poczekać do końca umowy. Nie przypominam sobie żebym jednak był informowany o możliwości przeniesienia numeru od razu przy nieprzyjęciu promocji.
P. Ewo nie mogę otworzyć odnośnika, który Pani podała ale myślę, że wiem jakie to dokumenty (przedstawiałem je wraz z aktem zgonu podczas wizyty w salonie).
Jeśli będę miał trochę czasu to może odwiedzę jeszcze raz salon Plusa.
Dziękuję za pomoc, temat będę śledził więc wszelkie wskazówki nadal mile widziane
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: Śmierć abonenta - cesja numeru - numer przestał działać

Post autor: Magda_Plus »

zibi80 link to http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow. ... w_search=1 - to pełen spis dotyczący dokumentów aktywacyjnych.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
justyna12345
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 29 sty 2019, o 21:38

Re: Śmierć abonenta - cesja numeru - numer przestał działać

Post autor: justyna12345 »

Witam serdecznie wczoraj bylsm w punkcie plusa zeby zawiesic usluge polsatu tv poniewaz byl na moja mamw lt zmarla 1.5 roku temu a ze sprzedawalam mieszkanie musislam to zrobic. Gdyby pracownik punktu mnie poinformowal ze tez wylacza telefon ktory byl na moja mame a korzystam z niego tj i wczesniej bo jest to tel naszej firmy na ktory kontaktuja sie klienci.... nie robila bym tego gdyby ktos mnie poinformowal ze moga wylaczyc telefon...na kazdym kroku pytalam moze nsjpierw cesje zeby nie bylo ze wylacza ale zapewniano.mnie ze nie....i stalo sie dzis wylaczono.mi telefon.Poniewaz dzis caly dzien czekam od poludnua jestem zmuszona pisac i
i prosic o pomoc w przyspieszeniu sprawy ... mamy tyle czasu ten numer i nigdy w zyciu nie byl wylaczony tsk dlugo tj niepowazne wobec naszych klientow kto ma za to poniesc odpowiedzialnosc za czas w ktorym tel nie dziala goscie moich pensjonatow tj jedyny numer nie moga sie dodzwonic!anowi goscie ktorzy robia rezerwacje nie moga zrobic rezerwacji....kto mi zwroci pieniadze za ten stracony dxien??? a najwazniejsze niech w koncu ktos mi wlaczy z powrotem telefon ..Bardzo prosze o pomoc pracownica salonu ktora wprowadzila mnie w blad dezaktywowala sprawe tel mial zostac wlaczony a ja wciaz czekam..... z gory dziekuje za pomoc bede b.
wdzieczna jestem caly dzien w wielkim stresie...Bardzo prosze o pomoc w reaktywowaniu numeru
...
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3132
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Śmierć abonenta - cesja numeru - numer przestał działać

Post autor: Marta_Plus »

Witaj justyna12345,

przykro mi z powodu zaistniałej sytuacji. Sugeruję złożenie w tej kwestii reklamacji. Jeśli podasz nam tutaj numer zgłoszenia, wówczas postaramy się przyśpieszyć rozpatrzenie Twojej sprawy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
srokami
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 13 kwie 2021, o 15:12

Re: Śmierć abonenta - cesja numeru - numer przestał działać

Post autor: srokami »

Witam
Mój ojciec miał umowę na abonament przez wiele lat , na firmę,w grudniu poprzedniego roku nagle zmarł. Krótko po tym moja mama zakończyła umowę ojca w punkcie sprzedaży.
Moje pytanie : po jakim czasie nr telefonu którego ojciec używał może trafić do puli numerów dla nowych klientów?
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5187
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: Śmierć abonenta - cesja numeru - numer przestał działać

Post autor: Basia_Plus »

Witaj srokami,
srokami pisze:po jakim czasie nr telefonu którego ojciec używał może trafić do puli numerów dla nowych klientów?
po kilku miesiącach od dezaktywacji, numer wróci do puli numerów wolnych.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ