wysoki rachunek za internet

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
kemotsilf
Nowy
Posty: 2
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 25 lip 2018, o 09:08

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: kemotsilf »

Marta_Plus pisze:Witaj kemotsilf,
kemotsilf pisze:Nie ukrywam, że jest to dla mnie dość wysoka kwota:(, czy w związku z tym mogę złoży ponownie reklamację, opisując problem szczerzej? i czy jest szansa, że ponowna reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie i w przyspieszonym tempie??:(
Opisz zatem sytuację poprzez ten formularz (poza nr telefonu, zawrzyj w nim dane umożliwiające weryfikację, czyli imię i nazwisko oraz nr PESEL/NIP). Jeśli podasz mi potem numer zgłoszenia, to postaram się przyśpieszyć rozwiązanie.
Super będę bardzo wdzięczna i mam nadziej, że teraz reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, ponieważ ta kwota w okresie wakacyjnym jest dla mnie "zabójcza":(((
Re: Nieoczekiwane przełączenie na ukraińską sieć i wysoki rachunek:( [#186714]
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3135
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Marta_Plus »

kemotsilf,
kemotsilf pisze:Re: Nieoczekiwane przełączenie na ukraińską sieć i wysoki rachunek:( [#186714]
Dziękuję za ten numer. Twoją sprawę już przekazałam dalej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
hapat
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 26 lip 2018, o 09:40

Opłaty za transfer danych

Post autor: hapat »

Witam
W dniu 20.06.2018r wyleciałem za granicę. Wyłączyłem transfer danych komórkowych, żeby nie ponieść dodatkowych kosztów. Wróciłem do polski w dniu 27.06.2018r o godz. 6 rano (leciałem samolotem) Po przylocie włączyłem telefon i transfer danych. Po kilku dniach otrzymałem fakturę, gdzie naliczone została połata ok 50zł za użycie danych komórkowych , data kiedy to rzekomo miało miejsce to 27.06.2018r o godz. 7 czyli kiedy byłem już w Polsce.
Czy jest to technicznie możliwe, żeby telefon będący w Polsce zalogował się do jakiejś sieci zagranicznej?
Ostatnio zmieniony 26 lip 2018, o 10:08 przez Marta_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączenie - przeniesienie postu do wątku z poruszonym tematem.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3135
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Marta_Plus »

Witaj hapat,
hapat pisze:Czy jest to technicznie możliwe, żeby telefon będący w Polsce zalogował się do jakiejś sieci zagranicznej?
Nie przebywałeś w jakiejś strefie przygranicznej? Jeśli w urządzeniu ustawiony byłby automatyczny wybór operatora, wtedy karta SIM loguje się do sieci posiadającej na danym obszarze silniejszy sygnał.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
hapat
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 26 lip 2018, o 09:40

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: hapat »

nie, to było na lotnisku w Poznaniu. (zgodnie z data i godziną na fakturze)
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3135
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Marta_Plus »

hapat,

jeśli nie zgadzasz się z naliczeniami, należy złożyć reklamację. Jeśli mailowo prześlesz nam takie zgłoszenie, uwzględniając swoje dane (imię i nazwisko, PESEL oraz nr telefonu, którego sprawa dotyczy) i podasz nam tutaj nr sprawy (będzie w formacie #12345), to przyśpieszymy jej wyjaśnienie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Iwka
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 22 sie 2018, o 14:20

rachunek na ponad 800 zł za granicą

Post autor: Iwka »

Witam,
W ramach sługi Progres dla Firm posiadam, poza moim jeszcze dla dzieci 2 numery telefonów w Plusie.
W lipcu podróżowaliśmy do Chorwacji. Wczoraj otrzymałam on-line fakturę, z czego ponad 800 zł to koszt za nieświadomy przesył/odbiór ok. 17 150 KB (tak - 17 150 KB) :shock: danych ze wszystkich 3 numerów, kiedy przejeżdżaliśmy przez Bośnię i Hercegowinę .
W czasie przekraczania kolejnych granic w drodze do Chorwacji otrzymywaliśmy sms-y powiadamiające o taryfach w danym kraju. Niestety nie otrzymaliśmy po przekroczeniu granicy BiH takich sms-ów a jedynie praktycznie równocześnie 2 sms-y w tej samej chwili, informujące o wykorzystaniu limitu w ramach usługi Limiter data w roamingu 40% i od razu 80% i równoczesne zablokowanie przesyłu danych. Praktycznie nie miałam żadnej możliwości zareagowania na te sms-y, gdyż stało się to błyskawicznie w ciągu zaledwie kilku sekund.
Zdaję sobie sprawę z tego, że to mój problem, że nie miałam świadomości "roaming danych" w Bośni i Hercegowonie, ale mimo wszystko kwota ponad 800 złotych za zaledwie ok. 13,8 MB to wyjątkowo dużo i po prostu nie stać mnie na zapłacenie takiej kwoty. Czy jest chociaż najmniejsza szansa, żeby anulować te koszty albo przynajmniej część tej kwoty została umorzona ?
Właśnie złożyłam reklamację w Plus on-line i powiadomiono mnie, że jej rozpatrzenie może zająć 30 dni.
Teraz nie jestem pewna czy mogę czekać z zapłaceniem faktury na jej rozpatrzenie, czy muszę ją zapłacić - a to jest dla mnie bardzo duży wydatek :-( (termin mija 03.09.br.)
Czy ktoś może miał podobny przypadek ?
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3135
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Marta_Plus »

Witaj Iwka,
Iwka pisze:Właśnie złożyłam reklamację w Plus on-line i powiadomiono mnie, że jej rozpatrzenie może zająć 30 dni.
Prześlij mi proszę numer telefonu, którego dotyczy zgłoszenie na adres specjalista_plus@plus.pl. W temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika. Postaramy się wówczas przyśpieszyć sprawę.
Iwka pisze:Teraz nie jestem pewna czy mogę czekać z zapłaceniem faktury na jej rozpatrzenie, czy muszę ją zapłacić - a to jest dla mnie bardzo duży wydatek
Obowiązek zapłaty kwestionowanej kwoty zostaje zawieszony do czasu rozpatrzenia reklamacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Kynio
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 26 sie 2018, o 22:05

wysoki rachunek na transmisję

Post autor: Kynio »

Witam, w dniu dzisiejszym złożyłem reklamację zarejestrowaną pod nr #235229.
W odpowiedzi otrzymałem informację o 30-to dniowym terminie rozpatrzenia. Czy powinienem zaplacić otrzymany rachunek czy czekac na rozpatrzenie? Termin zapłaty upływa 3.09. Mój nr tel 60xxxxxxx. Mail kxxxxxxxx@o2.pl
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 sie 2018, o 11:34 przez Basia_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączono wątki- podobny temat. Ukryłam numer telefonu i adres email.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5188
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

Witaj Kynio,
Kynio pisze: w dniu dzisiejszym złożyłem reklamację zarejestrowaną pod nr #235229.
poprosiłam o przyśpieszenie rozpatrzenia reklamacji.
Kynio pisze:Czy powinienem zaplacić otrzymany rachunek czy czekac na rozpatrzenie? Termin zapłaty upływa 3.09.
Marta_Plus pisze:Obowiązek zapłaty kwestionowanej kwoty zostaje zawieszony do czasu rozpatrzenia reklamacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
barteks31
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 19:46

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: barteks31 »

Witam
Niestety ja również dałem się złapać na horrendalnie wysokie ceny internetu poza granicami kraju. A wyglądało to tak: w dniu 20.08.2018r. wraz z rodziną przebywałem kilka godzin na terenie Bośni i Hercegowiny. W tym czasie zostały nam naliczone połączenia w roamingu na kwotę 523,98zł. Jestem tym faktem bardzo zaskoczony ponieważ nie korzystałem nawet przez krótką chwilę w jakikolwiek sposób z telefonu w momencie pobytu w BiH.
Myślę że PLUS trochę późno wysłał mi sms z cennikiem opłat w Bośni i Hercegowinie. W pierwszej kolejności dotarł sms o godz. 10.46 z numeru 8802 informujący o wykorzystaniu 40% limitu w ramach usługi Limiter DATA, a następnie dopiero o godz. 10.56 otrzymałem smsa od „Plusa” z cennikiem opłat w BiH. O godz. 11.43 otrzymałem równocześnie dwie wiadomości o wykorzystaniu 80% i 100% limitu w ramach usługi Limiter DATA.
Niestety być może jest to moja wina, ale nie miałem świadomości o opłatach poza UE. Wydawało mi się, że pakiet internetu do wykorzystania za granicą obejmuje wszystkie kraje europejskie, łącznie z BiH. Ponadto numery z których otrzymałem wiadomości o wykorzystaniu limitu w ramach usługi Limiter DATA tj: numer 8802 nie był mi w ogóle znany, tak samo jak usługa Limiter DATA. Podobnie było z numerem 119119 z którego otrzymałem wiadomości o blokadzie połączeń w związku z przekroczeniem limitu kredytowego. Sądziłem, że jeśli nadawca wiadomości nie jest określany jako „Plus”, to istnieje ryzyko, że jest to próba wyłudzenia/oszustwa.
Reklamację już złożyłem - #254799, jednak operator ustawowo na odpowiedź ma 30 dni.
Dziewczyny z „PLUSA” bardzo was proszę o pomoc. Kwota prawie 524zł jest dla mnie bardzo duża, średnio za dwa telefony płacę 33-40zł. Do tego dochodzi jeszcze fakt, że została naliczona bez mojej wiedzy i świadomości.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5188
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

Witaj barteks31,
barteks31 pisze:Reklamację już złożyłem
poprosiłam o przyśpieszenie rozpatrzenia reklamacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
barteks31
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 19:46

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: barteks31 »

Witam
Ale mi dzisiaj PLUS zrobił miłą niespodziankę :lol: . Otrzymałem informację z Departamentu Raklamacji, że moja reklamacja w drodze wyjątku została rozpatrzona pozytywnie :lol: . POLKOMTEL i PLUS pokazali ludzką twarz, ponieważ tak naprawdę reklamacji mogli nie uznać i nic bym na to nie poradził. Bardzo dziękuję Pani która rozpatrywała moją reklamację oraz Basia_Plus za przyspieszenie sprawy. Poprawiliście mi humor na dobre kilka dni. Jeszcze raz wielkie dzięki . Pozdrawiam
Jagoda88
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 14 wrz 2018, o 08:49

Kosmiczna opłata za roaming

Post autor: Jagoda88 »

Witam,
niestety po raz kolejny zawiodłam się na sieci. Mąż przebywa w Niemczech i tam korzysta z abonamentu. Otrzymał smsa z informacją, iż będą naliczane dodatkowe opłaty za przekroczenie limitu w roamingu. I z tym się zgodziliśmy w smsie była podana kwota 4.66 za 1 GB. I wszystko byłoby ok gdyby nie sms dwa dni po pierwszej wiadomości, iż przekroczył podobno limit i ma do zapłaty 617,00 zł i od razu blokada telefonu. Nie było żadnej informacji o tym, że przekroczył limit. Dzwoniąc na infolinię każdy mówi, jest naliczona opłata (nie potrafi nikt wytłumaczyć za co) i trzeba ją zapłacić, w przeciwnym razie telefon będzie zablokowany. Wydaje mi się, że skoro 1GB kosztuje 4.66 to mąż musiałby w trzy dni zużyć ponad 132 GB internetu.....hm....jak to jest możliwe???? Jedna konsultantka poinformowała mnie, że to jest błąd systemu, coś się źle naliczyło i opłata jest stanowczo zawyżona, i żeby zapłacić tak wysoką kwotę trzeba najpierw wiedzieć za co. Natomiast dziś dzwoniąc na infolinię dalej wszystkie osoby, z którymi rozmawiałam twierdzą, że muszę to zapłacić. To jest 3 sytuacja kiedy PLUS chce wyłudzić ode mnie pieniądze (inaczej nie mogę tego nazwać). Nie mogę złożyć rekalamacji, ponieważ może zostać odrzucona. Trzeba czekać do zakończenia okresu rozliczeniowego.
Czy ktoś z Was był w takiej sytuacji już? Czytałam artykuły, że plus lubi tak naciągać klientów. Dodam, że w regulaminach plusa są informację jakie opłaty mogą pobierać i największa jaką znalazłam to 0,03 za 1 MGB więc 1 GB to koszt 30,00 zł. Proszę o pomoc bo mam wrażenie, że sieć liczy, że trafiła na ciemnego klienta. Dodam, że opłata jest naliczona od 09.09.2018 do 12.09.2018. Także poszaleli. A zużycie internetu w telefonie to niecały 1 GB.
A poza tym są jeszcze rozporządzenia Prezesa UKE.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2018, o 10:04 przez Basia_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączono wątki- podobny temat.
Awatar użytkownika
sl@w_es
Moderator
Posty: 4064
Rejestracja: 4 cze 2011, o 12:09
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Kosmiczna opłata za roaming

Post autor: sl@w_es »

Jagoda88 pisze:(...) Nie mogę złożyć reklamacji, ponieważ może zostać odrzucona. Trzeba czekać do zakończenia okresu rozliczeniowego. (...)
Reklamację możesz złożyć dopiero po otrzymaniu faktury, bo to ona jest podstawą roszczenia. Wszelkie wcześniejsze wyliczenia, wskazania systemowe itp. nie są miarodajnym wyliczeniem i nie mogą być podstawą roszczeń żadnej ze stron.
Składając reklamację masz prawo nie opłacać kwoty spornej (tzn. tej której dotyczy reklamacja) do czasu zakończenia postępowania reklamacyjnego.
„Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi.” - Stanisław Jerzy Lec
ODPOWIEDZ