wysoki rachunek za internet

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: wlo »

t.marszal pisze: Gdybym dostał smsa z informacją o wykorzystaniu bez opóźnienia starałbym się zareagować wcześniej, chociażby przez wyłączenie telefon.
Co to znaczy "bez opóźnienia"? Zanim fakt miał miejsce? Dziwne żądanie...
Mówisz, że wyłączyłeś transmisję danych... No nieskutecznie jak widać. Co oznacza, że nie wyłączyłeś i nie ma co mieć pretensje do operatora.
250 zł to standardowa kwota, wynikająca z ograniczeń jakie prawo nakłada na operatorów. Jednak abonent może tę kwotę obniżyć - w Plusie do 50 zł. Polecam, nic to nie kosztuje, a obniża koszty podróży zagranicznych, w szczególności poza obszar UE ;-)
alternatywny
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 9 paź 2021, o 03:21

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: alternatywny »

alternatywny pisze:Witam

Być może zdobędę tytuł idioty miesiąca ale proszę o pomoc ! (Plushh)

Zacznijmy od końca. Sytuacja miała miejsce 07 pażdziernika, dostałem sms-a do zapłaty:
"...prosimy o wpłatę zaliczki 16690 pln netto w ciągu 2 dni roboczych na konto...." Tak, prawie 17 000 pln

Tego dnia z rana miał miejsce pewien wypadek mojego dziecka w związku z czym internet był mi potrzebny poza hotelem, ale były to niewielkie dane, typu znajdź lekarza w google itp. W tym czasie dostałem smsa o wykorzystaniu 100% limitu danych ale że internet był mi niezbędny wysłałem smsa ODBLOKUJ nie bardzo myśląc do czego i po co mi go wysyłam, były inne priorytety. Później wyłączyłem dane pakietowe i korzystałem z hotelowego wifi. W tym momencie wszystko byłoby w porządku, jakaś pewna kwota byłaby do zapłaty ale nie "zabiłaby mnie" jeszcze i musiałem coś zużyć. Natomiast wieczorem w celu odreagowania sytuacji udaliśmy się do pobliskiej restauracji. Tam w pewnym momencie włączyłem dane pakietowe, żeby sprawdzić chyba jakąś rzecz w google translator i tyle, tak zostawiłem telefon. W pewnym czasie Dziecko stawało się niespokojne więc tata obczaił że jest wifi w restauracji i z nim się połączył(albo mu się tak wydawało jak widać) i odpalił dziecku bajkę przez internet. Dziecko z 15-20 min pooglądało, znudziło się i koniec historii. Do późnego wieczora gdzie dostałem powyższe smsy.

Nie kontaktowałem się jeszcze z Plusem
Nie wyobrażam sobie do zapłaty takiej kwoty
Czy jest ratunek dla takich jak ja?
Rozumiem że za błędy trzeba płacić...ale czy kara jest adekwatna do przewinienia? A co jeśli dziecko by się nie znudziło...musiałbym ze 100 tys zapłacić? Czy to nie jest trochę porąbane za jakieś 400mb(też do końca nie rozumiem dlaczego tyle, teoretycznie odcinek później ściągnąłem miał jakieś ze 150mb) zapłacić prawie 20 tys? Czy są jakieś granice w tej kwestii?

Proszę o pomoc, nie chcę uciec od odpowiedzialności, jestem skłonny jakąś tam część zapłacić ale nie tyle. Jakieś okoliczności łagodzące, rodzina na utrzymaniu, jedyny żywiciel rodziny? Nie jestem informatykiem, długo muszę pracować na taką kwotę.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
----------------------

Witam ponownie

Właśnie dostałem rachunek, kwota ponad 20 tys brutto i zastanawiam się co dalej.
Kwoty takiej nie zapłacę, bo niby skąd...co dalej w takiej sytuacji? komornik ? sprawa w sądzie?

Oczywiście jestem skłonny ponieść część konsekwencji, bo nie jestem bez winy ale 20 tys. za obejrzenie odcinka świnki Pepy na Netflixie to lekka przesada z punktu widzenia konsumenta wydaje mi się

Jak napisać taką reklamację żeby została uwględniona? są jakieś szanse ? czy mam szukać prawnika? są jakieś okoliczności łagodzące np rodzina?

Z góry dziękuje za każdą odpowiedź

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5185
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

Witaj alternatywny,

prześlij proszę opis sprawy wraz z numerem telefonu oraz danymi (imię i nazwisko, numer PESEL) poprzez ten formularz. Jeżeli podasz nam tutaj numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Tomasz@12
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 17 lis 2021, o 00:33

Pomocy!!!

Post autor: Tomasz@12 »

Dzień dobry, błagam o pomoc!!!
Posiadam w PLUSIE telefon kilkanaście lat i zawsze było wszystko w porządku, zawsze wszystko załatwiłem w miłej atmosferze w Waszym punkcie, rachunki za telefon przychodziły normalne. A tu nagle przyszedł mi rachunek w kwocie 770 zł.za telefon. Zadzwoniłem do sieci Plus z pytaniem czemu taki wysoki rachunek otrzymałem? Pani mi odpowiedziała, że to za internet. Powiedziała, że została uruchomiona karta od internetu,( która miała swój nr telefonu) na której nie były zablokowane przesyły danych. Na tej karcie było wszystko aktywne. Tą kartę musiałem wziąć warunkiem jak kupowałem u Was w punkcie Plus ruter do internetu WF. Bez tej karty wasza pracownica nie chciała mi wydać tego rutera. A przy zakupie nie poinformowała mnie, że to jest aktywna i po włożeniu w telefon będzie ona normalnie działać.
Na nieszczęście moje mój mały syn znalazł tą kartę i włożył ją w stary telefon nic nie mówiąc nikomu i oglądał bajki na internecie. Jak się okazało internet szedł z tej karty ponieważ ją uruchomił a nie z rutera sieci WF co w domu też jest z waszej sieci PLUS.
Dlatego mam zapłacić taki wysoki rachunek???
PROSZĘ O POMOC, MOŻE KTOŚ BYŁ W PODOBNEJ SYTUACJI????
Może ktoś powie co mam w tej sytuacji zrobić???
Czuje się zawiedziony. Tyle lat jestem lojalnym klientem Waszej sieci PLUS i teraz taki rachunek za internet przez kartę którą mi Wasza pracownica wcisneła i powiedziała że, ŻADNYCH DODATKOWYCH OPŁAT NIE BĘDZIE OD TEJ KARTY naliczanych do mojego rachunku.
Czuję się oszukany!!!
Przecież w dzisiejszych czasach nikt nie płaci takich wysokich rachunków za używanie przez cały rok za internet co ja przez jeden okres rozliczeniowy a może naliczenie przez kilka dni!!1
POMOCY CO MOŻNA Z TYM ZROBIĆ!!!!
Ostatnio zmieniony 18 lis 2021, o 10:51 przez Basia_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączono watki - podobny temat
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6154
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Pomocy!!!

Post autor: mariusz9a »

Nie rozumiem czego oczekujesz... Na forum nikt Ci rachunku nie anuluje. Takie rzeczy tylko z departamentem reklamacji musisz załatwiać. Sytuacja ciężka, z mojego punktu widzenia niezrozumiała - ktoś z rodziny używał kartę i są tego konsekwencje. Jedynie przez reklamacje załatwisz takie rzeczy. Powodzenia ;-)
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
Karmelovvy
Prawie PlusManiak
Posty: 33
Rejestracja: 3 sie 2021, o 23:17

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Karmelovvy »

wlo pisze:Ja wg utartego schematu...
A wystarczyłoby w ebok (Plus online) wprowadzić zarządzanie usługami, w tym transmisją danych, w roamingu. Sama opcja włączenia/wyłączenia roamingu to za mało.
A w Orange już to od dawna mają, nie wiem dlaczego plus jest tak zacofany jesli chodzi o ebok, nie tylko z funkcjami ale też sam wygląd ebok stawiając na przeciw konkurencje np. właśnie Orange czy chociażby Play lub T-MOBILE pozostawia wiele do życzenia ale no cóż jak się im nie chce i nie zależy im na kliencie to tak jest

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: wlo »

Karmelovvy,

Ty w roamingu korzystałeś z tego internetu czy w kraju?
Nie wiem, czy zauważyłeś - mój komentarz dotyczył roamingu. Osobiście nie widzę podstaw, by na karcie dedykowanej do transmisji danych (a to wynika z tego co napisałeś) blokować to do czego została kupiona.

Może napisz coś więcej o tej karcie? Jaka usługa, jaka taryfa?
Jak widać aktywna była, więc raczej nie prepaid leżący w zapomnieniu a opłacany abonament. Jeśli abonament, to jakiś pakiet na niej jest... Skąd więc dodatkowa transmisja danych a nie ograniczenie prędkości?
Dziwnie piszesz. Masz kartę, z której korzystasz (domowy WF jak to ująłeś), więc powinieneś wiedzieć jak działa interent komórkowy.
Ja osobiście nie rozumiem, skąd się te 770 zł wzięło, niestety.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5185
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

Witaj Tomasz@12,

zgodnie z sugestią mariusz9a, proszę o złożenie reklamacji w opisanej sprawie. Informacje jak złożyć reklamację znajdziesz tutaj. Podaj nam później numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Karmelovvy
Prawie PlusManiak
Posty: 33
Rejestracja: 3 sie 2021, o 23:17

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Karmelovvy »

wlo pisze:Karmelovvy,

Ty w roamingu korzystałeś z tego internetu czy w kraju?
Nie wiem, czy zauważyłeś - mój komentarz dotyczył roamingu. Osobiście nie widzę podstaw, by na karcie dedykowanej do transmisji danych (a to wynika z tego co napisałeś) blokować to do czego została kupiona.

Może napisz coś więcej o tej karcie? Jaka usługa, jaka taryfa?
Jak widać aktywna była, więc raczej nie prepaid leżący w zapomnieniu a opłacany abonament. Jeśli abonament, to jakiś pakiet na niej jest... Skąd więc dodatkowa transmisja danych a nie ograniczenie prędkości?
Dziwnie piszesz. Masz kartę, z której korzystasz (domowy WF jak to ująłeś), więc powinieneś wiedzieć jak działa interent komórkowy.
Ja osobiście nie rozumiem, skąd się te 770 zł wzięło, niestety.
Chodziło mi o funkcje eboku (w Orange jest to Moj Orange) gdzie jest o wiele więcej funkcji i bardziej rozbudowane zarządzanie kontem niż w iplusie.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: wlo »

A! OK!
Pomyliłem Cię z autorem pierwotnego postu dotyczącego sprawy (Tomasz@12).
Potrzebę zarządzania usługami w roamingu jak najbardziej widzę - od zawsze o tym mówię. Ale w kraju? Fakt, kiedyś tak w abonamencie jak i w prepaidzie, można było wyłączyć/włączyć transmisję pakietową (wcześniej CSD nawet). Dzisiaj jest to możliwe tylko w prepaidzie. Trudno domniemywać co kierowało człowiekiem decydującym o usunięciu tego z eboku. Dziwi w tym kontekście pozostawienie informacji (bo zarządzać nie można z poziomu ebok) o usłudze LTE!! ;-)

Powtórzę - o ile widzę konieczność wprowadzenia możliwości lepszego zarządzania usługami w roamingu, w szczególności transmisją danych, to nie widzę takiej potrzeby w kraju.
I powtarzam pytanie - jaką taryfę Tomasz@12 posiadasz na tym numerze, i gdzie miała miejsce ta transmisja danych - jeśli w kraju, to kompletnie nie mam pojęcia jak to możliwe.
kolo12
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 16 sty 2022, o 23:29

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: kolo12 »

Mój przypadek. Faktura na 3525,11, uzyskane w środku Polski, bez żadnego roamingu. Abonament "Plush Internet LTE" 24.99 zł za 100GB, od 3 lat. W taryfie tej po wysłaniu dopowiedniego smsa nie płaci się abonamentu za następny okres rozliczeniowy. Takiego smsa wysłałem 1 grudnia. 5 grudnia rozpoczął się nowy okres rozliczeniowy, niestety nie wyjąłem na czas karty z modemu. O 3:10 dostałem smsa (na modem, więc oczywiście nie odczytałem): "Pakiet (Pakiet GPRS 250 MB-Wakacje (100GB)) zostal wykorzystany". 15 minut później, o 3:25, kolejny sms: "Informujemy o blokadzie polaczen w zwiazku z przekroczeniem limitu kredytowego. Kwota biezacego uzycia dla numeru: 48XXXXXXX wynosi 1791.89 zl netto". A faktura w styczniu już na 3525,11. Wspomniany limit kredytowy to standardowe 244 zł. Wg BOK wszystko jest w najlepszym porządku - 24.99 zł za 100GB to oferta promocyjna, a ponieważ wyłączyłem abonament na nowy okres rozliczeniowy to zostałem policzony po stawce nie-promocyjnej czyli abstrakcyjne 0,12 zł za 100kB. Wypada 1200 zł za 1 GB. Nawet nie wiem czy to stawka netto czy brutto. Czyli w nowym okresie rozliczeniowym ściągnąłem niecałe 3Gb. Tak, jest to zgodne z regulaminem. W regulaminie jest też wspomniane w kilku miejscach o ograniczeniu prędkości do 36kb, o limicie kredytowym 244 zł. Nie czułem presji "wyciągaj karte z modemu, bo północ się zbliża". To jest to zgodne z regulaminem, ale czy to uczciwe podejście?

Jak na ironię, w tym drogim okresie rozliczeniowym, zauważyłem u siebie na koncie aktywowany dziwny "Pakiet internetowy Non Stop" 954GB z opisem: "W ramach pakietu internetowego NON Stop masz nieograniczony dostęp do internetu z prędkością nawet do 150 mb/s. Nie interesuja Cię już koszty. Korzystaj swobodnie!". Ktoś wie co to jest?? Jakiś marny żart?
Screenshot_20211229-131914_iPlus.jpg
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5185
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

kolo12,

z pozycji forum nie mamy wglądu w konto numeru. Prześlij proszę krótki opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko oraz numer PESEL) przez ten formularz. Jeśli podasz numer otrzymanego zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
kolo12
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 16 sty 2022, o 23:29

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: kolo12 »

Basia_Plus,

dzięki za odpowiedź, wysłałem zgłoszenie, nr zgłoszenia #2678900.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5185
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

kolo12,
kolo12 pisze:nr zgłoszenia #2678900.
poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na tę korespondencję.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
kolo12
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 16 sty 2022, o 23:29

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: kolo12 »

Basia_Plus pisze:kolo12,

poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na tę korespondencję.
Basia_Plus,

bardzo dziękuję za pomoc, sprawa rozwiązana pozytywie dla mnie. Jeszcze raz bardzo dzięki.

Pozdrawiam,
ODPOWIEDZ