wysoki rachunek za internet

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
master1
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 4 sie 2017, o 10:41

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: master1 »

"...iż zgodnie z wymogiem prawnym wprowadzona została usługa "Limiter Data w roamingu", polegająca......."

kurcze w żaden sposób nie mogę znaleźć tych sms-ów z Plusa o wykorzystaniu limitu, różne mam, a tych akurat nie:(
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Marta_Plus »

master1,
master1 pisze:"...iż zgodnie z wymogiem prawnym wprowadzona została usługa "Limiter Data w roamingu", polegająca......."
Jest to informacja o usłudze, a jakie stanowisko Departament Reklamacji zajął w sprawie naliczonych opłat (faktury)?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
master1
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 4 sie 2017, o 10:41

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: master1 »

dalej jest, ze wysłali sms o wykorzystaniu limitu i że dostali sms z treścią "odblokuj", tym samym limit na usługi oparte na transmisji danych w roamingu został odblokowany do końca okresu rozliczeniowego. Wszystkie czynnosci wykonane przy użyciu karty SIM traktowane są jako dokonane przez Abonenta bądź za jego zgodą"

jeszcze jest "że zablokowanie danych komórkowych w telefonie nie jest równoznaczne z zablokowaniem powiadomień lub aktualizacji dla aplikacji i kont programów pocztowych. Przesyłanie danych może następować w tle a Pan nie jest informowany o tym na wyświetlaczu telefonu. Wyłączenie danych w tle może nastąpic z pozycji menu aparatu."

"Biorąc pod uwagę przedstawione uzasadnienie reklamację rozpatrzyłam negatywnie"

No i reklamacja za bieżący okres rozliczeniowy nie może być jeszcze rozpatrzona, bo nie została wystawiona faktura:(

w sumie to ciekawe, czy "odblokuj" dotyczy dwóch okresów rozliczeniowych, czy jednego?
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Marta_Plus »

master1,
master1 pisze:No i reklamacja za bieżący okres rozliczeniowy nie może być jeszcze rozpatrzona, bo nie została wystawiona faktura:(
Jeżeli okres rozliczeniowy został już zamknięty, a faktura wystawiona i nie zgadzasz się z naliczonymi opłatami, to wówczas należy zgłosić reklamację.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
master1
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 4 sie 2017, o 10:41

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: master1 »

Zgłosiłem i czekam. Po pierwszej odpowiedzi bez większych nadziei na pozytywne dla mnie załatwienie sprawy. To co mnie frustruje to to, że ja z tych danych nie korzystałem a muszę za nie zapłacić mimo, że pilnowałem aby dane komórkowe były wyłączone.
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: TomPL »

To może zgłosić reklamacje do Google'a (Androida) czy jaki tam system masz w telefonie, że nie działa jak oczekujesz. Bo z twego opisu wynika, że to nie jest wina Plusa...
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

master1,
master1 pisze:Zgłosiłem i czekam.
czy posiadasz numer zgłoszenia?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Pat90
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 22 sie 2017, o 21:02

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Pat90 »

Cześć
Ja będąc na wakacjach na przełomie lipca/sierpnia a dokładnie od 27.07-02.08 otrzymałam za lipiec - ok 3000 zł rachunek za transfer danych przy czym za sierpień również mam otrzymać rachunek na taką kwotę . Telefon służbowy gdzie bym wyjątkowo bardzo mało używany. Przebywałam na Cyprze gdzie dzwoniąc na infolinię Pan sam się zadziwił gdyż powiedział że Cypr jest w Unii Europejskiej -> telefon zaś połączył się na transfer danych na sieć Turecką po czym konsultant stwierdził że połączenia musiały być jeszcze na kurorcie Tureckim a wg bilingu wskazuje inaczej. Najlepsze jest to że mając telefon służbowy z sieci Plus który był sporadycznie mało wykorzystywany otrzymałam za 6 dni prawie 6000 zł rachunku a telefon prywatny który użytkowałam w dużo większym zaangażowaniu tyle że z sieci Play otrzymałam rachunek za cały pobyt 150 zł .
Co najlepsze miałam w hotelu sieć wi-fi i jeżeli już sprawdzałam pocztę firmową to przy wi-fi bo transfer danych był przez cały czas wyłączony jedynie włączyłam i wyłączyłam ale trwało to kilku sekund.
Od operatora usłyszałam że zapewne miałam ukryte aplikacje które ściągnęły mi taki transfer danych a że mogłam mieć słabe wi-fi i pociągnęło z transferu danych - z tym że korzystając z wi-fi transfer danych był wyłączony.
Czy możecie doradzić co w powyższym mogę zrobić ? Pisać reklamację czy od razu szukać dobrego prawnika bo firma będzie za pewne mi potrąci kwotę za w/w rachunek a mi nie uśmiecha się wydać za coś kasy czego nie używałam..
Nie mogę zrozumieć jak mogłam z telefonu którego korzystałam częściej dostać rachunek na 150 zł a z telefonu który był mało co użytkowany prawie kilkadziesiąt razy większy rachunek :shock: :shock: :
master1
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 4 sie 2017, o 10:41

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: master1 »

Basia_Plus pisze:master1,
master1 pisze:Zgłosiłem i czekam.
czy posiadasz numer zgłoszenia?

nie, tak jak poprzednim razem nic nie przyszło
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

Witaj Pat90,

być może, tak jak informował konsultant opisana sytuacja jest związana z aplikacjami działającymi w tle.
Pat90 pisze:Pisać reklamację
Jeżeli nie zgadzasz się z naliczonymi opłatami to jak najbardziej możesz złożyć pisemną reklamację w tej sprawie.
Dodam tylko, że reklamację może złożyć właściciel telefonu, prawny reprezentant firmy lub osoba pisemnie upoważniona.

master1,

sprawę przekazałam dalej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Pat90
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 22 sie 2017, o 21:02

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Pat90 »

Pani Basiu dziękuje za odpowiedź.
Proszę jeszcze o jedną informację jak to jest wg możliwe że wakacje na które się udałam to wyjazd bez paszportu (gdyż paszport mam nieważny od kilku lat) i poleciałam na dowód do Unii Europejskiej (Cypr) czyli powinnam być rozliczona wg cennika UE a na bilingu widnieje mi transfer z Turcji gdzie było i jest to niemożliwe gdyż tak jak wspomniałam wyżej - nie posiadam ważnego paszportu?
Jeżeli wyślę reklamację rozumie że mogę spodziewać się odpowiedzi pozytywnej ze względu że nawet Państwa konsultant poinformował mnie że Cypr należy w całości do UE i muszę być rozliczona wg tych stawek (oczywiście nie wspominając że transfer danych nie był używany)?
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: habish »

Temat był już poruszany na forum innych operatorów.
Osobiście na Cyprze nie byłem ale czytając lekturę owych for, abonenci bardzo często opisywali sytuację gdy na plaży w Cyprze telefony były zalogowane do Tureckich sieci komórkowych.
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: TomPL »

Pat90 pisze:Pani Basiu dziękuje za odpowiedź.
Proszę jeszcze o jedną informację jak to jest wg możliwe że wakacje na które się udałam to wyjazd bez paszportu (gdyż paszport mam nieważny od kilku lat) i poleciałam na dowód do Unii Europejskiej (Cypr) czyli powinnam być rozliczona wg cennika UE a na bilingu widnieje mi transfer z Turcji gdzie było i jest to niemożliwe gdyż tak jak wspomniałam wyżej - nie posiadam ważnego paszportu?
Jeżeli wyślę reklamację rozumie że mogę spodziewać się odpowiedzi pozytywnej ze względu że nawet Państwa konsultant poinformował mnie że Cypr należy w całości do UE i muszę być rozliczona wg tych stawek (oczywiście nie wspominając że transfer danych nie był używany)?
Powoli, powoli, paszport nie jest tu żadnym argumentem. Np. Szwajcaria jest w Strefie Schengen i możesz sobie bez paszportu jeździć, ale za usługi telefoniczne to już zapłacisz jak za zboże (patrz inne wątki w tej sprawie), bo oni nie podlegają umowie roamingowej Unii.
Co do Cypru, to mamy właściwie 2 państwa: Cypr (Południowy) i Cypr Północny (Turecka Republika Cypru Północnego). Część turecka nie jest de facto w Unii i nie podlega ustaleniom roamingowym Unii, a że mają mocne nadajniki to będąc blisko granicy można złapać ich sygnał i kłopot gotowy. Tutaj czytaj więcej:
https://www.fly4free.pl/forum/roaming-c ... 135,113747
Pat90
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 22 sie 2017, o 21:02

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Pat90 »

Z tym że konsultant z Plus potwierdził że cały Cypr jest rozliczany wg Unii.
Do tego miałam dwa telefony z czego jeden z Plusa drugi z Play i jakoś Play rozliczył mnie wg Unii a Plus żąda zapłaty poza Unią ?
To jedna sieć łapie Cypr a druga Turcję a człowiek był w tym samym miejscu ?

Dodatkowo
Wg taryf roamingu na stronie plusa Cypr cały podlega jako płatność w Unii ..
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: TomPL »

Pat90 pisze:Z tym że konsultant z Plus potwierdził że cały Cypr jest rozliczany wg Unii.
Do tego miałam dwa telefony z czego jeden z Plusa drugi z Play i jakoś Play rozliczył mnie wg Unii a Plus żąda zapłaty poza Unią ?
To jedna sieć łapie Cypr a druga Turcję a człowiek był w tym samym miejscu ?
Tak, to jest możliwe. Inne ustawienia telefonu dotyczące wyboru operatora, inna czułość anteny aparatu itp. itd.
Możesz podać linka, gdzie to znalazłeś "Wg taryf roamingu na stronie plusa Cypr cały podlega jako płatność w Unii .."?
ODPOWIEDZ