Strona 22 z 39

Re: wysoki rachunek za internet

: 21 lut 2019, o 14:53
autor: zadzakowa
Dziekuję za odpowiedź

Roaming - przesył danych - reklamacja

: 25 mar 2019, o 14:41
autor: szulca
Dzień dobry.
Dostałem wysoki rachunek za przesył danych w roamingu. Jestem pewien, że przesył danych w telefonie był wyłączony. W odpowiedzi na reklamację napisano, że mimo wyłączonego przesyłu danych w aparacie, taki przesył może i tak mieć miejsce. Prosiłbym o wytłumaczenie w jaki sposób? Jak mogę odwołać się od decyzji nieuwzględnienia reklamacji?

Re: wysoki rachunek za internet

: 26 mar 2019, o 14:27
autor: Marta_Plus
Witaj szulca,

jeśli z otrzymanej od Departamentu Reklamacji odpowiedzi coś jeszcze budzi Twoją wątpliwość, możesz kontynuować sprawę za pomocą formularza (poza nr telefonu, zawrzyj w nim dane, które umożliwiają weryfikację, czyli imię i nazwisko oraz nr PESEL). Podaj mi potem numer zgłoszenia, postaram się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.

Re: wysoki rachunek za internet

: 9 kwie 2019, o 21:58
autor: misiek125
Witam
Proszę o pomoc w związku z fakturą, która została wystawiona na kwotę ok. 210 zł, tj. ponad 8 razy większą niż normalna kwota abonamentu, za okres mojego pobytu na terenie USA.

Z uwagi na fakt, że pakiet internetowy 1 GB działający w USA w ofercie abonamentowej, w której posiadam główny numer, kosztuje 90 zł, a ten sam pakiet w ofercie prepaid to koszt 39 zł, zakupiłem i zarejestrowałem wcześniej dwie karty SIM, oraz uruchomiłem na nich usługi roamingu i transmisji danych, jeszcze przed opuszczeniem Polski. Dodatkowo konsultantka w salonie Plusa przy rejestracji kart jeszcze sprawdziła i zapisała mi potwierdzając kod uaktywniający pakiet Euroatlantycki L 1GB.

Na początek jedną z kart sim zasiliłem kwotą 40 zł, a następnie wykupiłem w/w pakiet. Na koncie, zgodnie z regulaminem Promocji „Pakiet Euroatlantycki – tani Internet w Roamingu w Mix i Na Kartę” pozostał dodatni stan środków, konto było aktywne, wyglądało, że wszystko przebiegło pomyślnie, a smsy zwrotne z numeru 119119, które inicjowałem krótkimi kodami potwierdzały aktywność pakietu na 30 dni oraz jego wielkość. Karta SIM jeszcze w Polsce została włożona do telefonu (telefon dual sim) i ustawione zostały na niej parametry połączenia LTE - numer prepaid stał się numerem do transmisji danych, numer abonamentowy został ustawiony w tryb tylko 2G.

Podczas międzylądowania w jednym z krajów Unii Europejskiej parametry 4G się utrzymały, internet pracował poprawnie. Problem nastąpił jednak po wylądowaniu w USA. Ikony zasięgu obydwu kart sim wskazywały co prawda, że telefon znajdował się w pełnym zasięgu sieci, brak było jednak symboli przesyłu danych i trybu sieci. W ustawieniach widniała nazwa operatora, u którego nastąpiło zarejestrowanie w sieci (T-Mobile USA lub AT&T), lecz przy pozycji "sieć komórkowa" widniał napis "Rozłączono" (w Polsce i UE było "Połączony"). Ustawienia w samym telefonie dotyczące przesyłu danych w roamingu cały czas były włączone. Ponadto zauważyłem, że brak było możliwości puszczenia choćby sygnału na którykolwiek z numerów prepaid (tylko puszczenia sygnału, wiem, że za odebranie się płaci).

Problem z łącznością powodował poszukiwanie przyczyny - wszystko działało w Europie kilka godzin wcześniej, nie działa w USA. Nie wiadomo, czy winne są karty sim, czy ustawienia telefonu, a może sam telefon? Resetowałem wielokrotnie punkty dostępowe "internet plus", zmieniałem sim w slotach w telefonie, wymuszałem zalogowanie się do innego operatora (wybierałem spośród dwóch - AT&T oraz T-Mobile), nic jednak nie przyniosło rezultatu. Próby znalezienia przyczyny problemu oraz fakt, że ich poszukiwanie było o tyle trudne, że nie miałem możliwości kontaktu z Plusem w celu uzyskania pomocy i weryfikacji – ceny połączeń są kosmiczne, spowodował, że na kilka sekund uruchomiłem transmisję danych na numerze abonamentowym - od razu wskoczyła ikona 4G, a stan w ustawieniach zmienił się na „Połączony”. Informacja ta była o tyle ważna, gdyż podczas pobytu w USA 2,5 roku temu, z numerem abonamentowym nie miałem żadnych problemów z łącznością i pakietami internetowymi ani jakimiś niekontrolowanymi przepływami danych. Tym samym potwierdziłem, że z niewiadomego powodu problem leżał po stronie kart prepaid.

Ponieważ hotelowe czy restauracyjne sieci WiFi są u mnie zdyskwalifikowane z powodów bezpieczeństwa, a stan braku internetu utrzymywał się przez parę dni od przylotu utrudniając komunikację z Polską, ostatecznie zmuszony zostałem zakupić kartę sim lokalnego operatora. Dopiero wtedy mogłem zgłosić mailowo problem na bok@plus.pl. Po kolejnych dwóch dniach otrzymałem odpowiedź, że doładowano konta kwotą 5 PLN (do sumarycznej kwoty 6 PLN) i poproszono o sprawdzenie działania usługi. Po chwili transmisja danych włączyła się i wszystko zaczęło działać jak powinno.

Przed wyjazdem dokonałem odpowiedniego i przygotowania się w temacie komunikacji internetowej z terenu USA. Poniosłem koszty związane z zakupem kart sim, zakupem pakietu, z którego jednak przez długi czas nie mogłem korzystać mimo wielokrotnie inicjowanych sms potwierdzających stan i ważność pakietu, których treść również zbijała z tropu. Kolejnym kosztem było 50 USD wydane na zakup karty internetowej od operatora w USA, który nie byłby konieczny, gdyby karty prepaid działały od początku. Ten wydatek był zupełnie nieplanowany – 1 lub 2 pakiety internetowe na polskich numerach do kontaktowania, również do celów służbowych, miały w zupełności wystarczyć. Ponadto po naliczeniu transmisji danych na numerze abonamentowym awaryjnie wykupiłem na nim pakiet internetowy 100 MB za kolejne 15 PLN. Wydatek również nieplanowany i zbędny przy ustawieniu karty na tryb 2G, gdyby prepaid działał poprawnie. Na szczęście nie wykupiłem kolejnego pakietu na drugim numerze prepaid widząc jakie problemy występowały na pierwszym.

W związku z powyższym uprzejmie proszę o pomoc w anulowaniu kosztów transmisji danych i pakietu 100 MB na numerze abonamentowym, która nastąpiła podczas kilkusekundowego połączenia przy poszukiwaniu problemu z łącznością. Numery telefonów, których problem dotyczył, numer faktury oraz namiar na zgłoszenie mailowe do BOK prześlę w wiadomości prywatnej po sygnale od Państwa.

Pozdrawiam

Re: wysoki rachunek za internet

: 10 kwie 2019, o 10:08
autor: Basia_Plus
Witaj misiek125,
misiek125 pisze:proszę o pomoc w anulowaniu kosztów transmisji danych i pakietu 100 MB na numerze abonamentowym
proszę o złożenie reklamacji w tej sprawie. Informacje na ten temat znajdziesz tutaj: https://bok.plus.pl/system/templates/se ... reklamacje. Jeśli podasz nam numer zgłoszenia postaramy się przyśpieszyć jego rozpatrzenie.

Re: wysoki rachunek za internet

: 10 kwie 2019, o 20:01
autor: misiek125
Witam
zgłoszenie reklamacyjne poszło za pomocą formularza. Nr zgłoszenia [#726203]
Dziękuję i pozdrawiam!

Re: wysoki rachunek za internet

: 11 kwie 2019, o 10:00
autor: Basia_Plus
Witaj misiek125,
misiek125 pisze:Nr zgłoszenia [#726203]
poprosiłam o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi na podany numer zgłoszenia.

Re: wysoki rachunek za internet

: 11 kwie 2019, o 22:16
autor: misiek125
Basia_Plus pisze:Witaj misiek125,
misiek125 pisze:Nr zgłoszenia [#726203]
poprosiłam o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi na podany numer zgłoszenia.
Dziękuję za interwencję. Sprawa została szybko i pomyślnie rozwiązana.
Pozdrawiam

Re: wysoki rachunek za internet

: 12 kwie 2019, o 10:11
autor: Basia_Plus
misiek125,

dziękuję za wiadomość. Cieszę się, że mogłam pomóc. :->

Re: wysoki rachunek za internet

: 16 kwie 2019, o 09:55
autor: misiek125
Czy jest jeszcze szansa na przyspieszenie wystawienia korekty faktury, tak by zmieścić sie w terminie z opłata już po nowemu? Termin mija tuż po swiętach...

Re: wysoki rachunek za internet

: 16 kwie 2019, o 12:12
autor: Marta_Plus
misiek125,

korekta faktury przyjdzie do Ciebie w najszybszym możliwym czasie, bieżącą kwotę należności możesz pomniejszyć o wartość zwróconej kwoty. Szczegółowe informacje na temat opłat uzyskasz poprzez kontakt z Działem Obsługi Klienta.

Re: wysoki rachunek za internet

: 3 cze 2019, o 22:00
autor: martuska86
Dzień dobry,

otrzymałam wysoki rachunek za przesył danych i połączenia na terytorium Szwajcarii. Złożyłam reklamację, która została rozpatrzona negatywnie. W jaki sposób mogę się odwołać od decyzji? Czy powinnam skorzystać z jakiegoś formularza czy też mogę odpowiedzieć drogą mailową?

Pozdrawiam

Re: wysoki rachunek za internet

: 4 cze 2019, o 02:41
autor: largo
martuska86 pisze:Dzień dobry,

otrzymałam wysoki rachunek za przesył danych i połączenia na terytorium Szwajcarii. Złożyłam reklamację, która została rozpatrzona negatywnie. W jaki sposób mogę się odwołać od decyzji? Czy powinnam skorzystać z jakiegoś formularza czy też mogę odpowiedzieć drogą mailową?

Pozdrawiam
Pozostaje droga sądowna. Ewentualnie możesz raz jeszcze spróbować napisać reklamacje...

Re: wysoki rachunek za internet

: 4 cze 2019, o 10:25
autor: Basia_Plus
Witaj martuska86,

jeśli odpowiedź, którą otrzymałaś z Departamentu Reklamacji budzi Twoje wątpliwości, możesz kontynuować sprawę za pomocą formularza: https://bok.plus.pl/system/templates/se ... contact_us. Prześlij proszę opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko oraz numer PESEL). Podaj nam potem numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.

Re: wysoki rachunek za internet

: 14 cze 2019, o 18:52
autor: martuska86
Pani Basiu,
dziękuję za sugestię. Wczoraj złożyłam odwołanie. Nr zgłoszenia: #827887. Będę bardzo wdzięczna za pomoc.

Pozdrawiam.