Aneks do umowy niezgodny z ustaleniami

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
docent1984
Nowy
Posty: 3
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 27 lip 2015, o 16:23

Aneks do umowy niezgodny z ustaleniami

Post autor: docent1984 »

Witam.
Piszę w związku z sytuacją która mnie spotkała. Mianowicie w zeszłym tygodniu konsultant męczył mnie kilkukrotnie w temacie przedłużenia mojej umowy i jak to zwykle bywa po negocjacjach dałem się namówić, lecz nie w tym problem. Nowa umowa miała dotyczyć dwóch numerów które posiadam, o czym od razu poinformowałem konsultanta i tu sprawa się troszkę komplikuje mianowicie:
-ustaliliśmy że abonamenty będą w kwocie 69,99zł po efakturze 59,99zł
-drugi abonament w ramach promocji dla stałego klienta 50% ceny czyli 35zł
-internet, (standardowo) 1,1Gb miał być zwiększony o 500Mb
-rozmowy na stacjonarne nielimitowane za 5zł (standardowo za 10zł)
-nielimitowane rozmowy do sieci komórkowych
-2 telefony
W dniu 27/07/15 odbieram przesyłkę od kuriera (którym zawsze się spieszy) i niby na pierwszy rzut oka wszystko ok (główne informacje się zgadzają, dodatkowe pewnie znajduje się w szczegółach na pozostałych stronach, tak pomyślałem i tu jest mój błąd), wiec podpisałem z myślą, że w najgorszej sytuacji odstąpię od aneksu w ustawowo przysługującym mi czasie.
Po wnikliwszym wczytaniu się w umowę nie znalazłem żadnej informacji na temat dodatkowych usług tj. drugi abonament 50%, dodatkowych 500MB i rozmowach za 5zł, więc zadzwoniłem do BOK i dostałem informacje że u nich w systemie również nie ma żadnej informacji o dodatkowych usługach.
I jak zwykle bywa "obiecanki cacanki a głupiemu..."
Piszę ku przestrodze aby kolejna osoba nie dała się nabić w butelkę i czytała nie bacząc na ponaglanie kurierów (którym zawsze brakuje czasu).
Przy okazji szlak mnie trafia, tak wieka firma z której usług korzystam już od kilkunastu lat (również z internetu i telewizji ogólnie 4 abonamenty i tel. na kartę) dopuszcza się takich praktyk naobiecują klientowi żeby tylko coś podpisał, albo w rozmowie telefonicznej powiedział TAK licząc że może się nie zorientuje i później będzie za późno, a klient następne dwa lata będzie płacił abonament....
W związku z tym że czuje się oszukany odsyłam obie paczki z odstąpieniem od aneksu (chyba że po rozmowie telefonicznej z BOK ktoś się odezwie żeby rozwiązać zaistniałą sytuację), jednocześnie składam reklamacje i skargę na konsultanta za oszukanie klienta i chyba czas najwyższy pójść do konkurencji skoro PLUS nie chce moich pieniędzy (łącznie wcale nie małych).
Czytajcie uważnie co podpisujecie!!!!
docent1984
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 27 lip 2015, o 16:23

Re: Aneks do umowy niezgodny z ustaleniami

Post autor: docent1984 »

W dniu dzisiejszym oddzwonił do mnie konsultant celem wyjaśnienia sytuacji (oczywiście poprosiłem o tego, z którym wszystko ustalałem czyli p. Michał S.) i dostałem informacje, że u niego w zgłoszeniu jest wszystko poprawnie i te usługi, o których rozmawialiśmy będą oczywiście liczone, a to że nie ma ich w aneksie to wina osoby, która go sporządzała i przygotowała do wysyłki (odpowiedź dokładnie taka jaką przypuszczałem że dostanę), niby OK (wszystko wyjaśnione), ale nauczony życiem poprosiłem o przesłanie mi na maila wyszczególnienie wszystkich obiecanych usług. Pan Michał oczywiście potwierdził że mi taka wiadomość prześle (chciałem mieć podkładkę do ewentualnej reklamacji którą prawdopodobnie musiałbym złożyć dopiero po 4 miesiącach jak dostałbym pierwszy rachunek po okresie promocyjnym 3 miesięcy gratis) i znowu niby OK. Gdyby nie to jedno "ale" wszystko byłoby super. Po ok godzinie znów telefon od p. Michała z przeprosinami i że nastąpiła pomyłka itd. i że to co ze mną ustalał nie może zostać wprowadzone w życie, gdyż nie mogą łączyć usług, więc moje pytanie po co je proponujecie i o nich mówicie ..... żeby klienta po uchu połechać i go złapać a później niech się dzieje ..... dalej prosi mnie o odesłanie aneksu i telefonów, a On po raz kolejny zrobi dla mnie MEGA ofertę..... z której będę niesamowicie zadowolony i znów niby OK (każdy może się "pomylić"). Idąc dalej, koleje pytanie :
Kto płaci za przesyłkę?
odpowiedź konsultanta wyprowadziła mnie z równowagi:
Oczywiście ja jako klient który nie sprawdził co podpisuje powinienem odesłać na własny koszt (bo to ja jestem temu wszystkiemu winny).
I mnie trafiło.
Nie potrafię zrozumieć dlaczego takiej firmie nie zależ na wieloletnim kliencie, który nie spóźnił się ani jednej minuty z zapłatą jakiegokolwiek rachunku.
Z miejsca odpowiedziałem że oczywiście odeślę ten aneks na własny koszt, lecz z automatu poczekam aż skończą mi się wszystkie abonamenty i przechodzę do innej firmy i na pewno nie będę korzystał usług firmy, która ma w D..... wieloletniego klienta, i w taki właśnie sposób za 20zł (bo takie są koszty kuriera, które sam pokryję) PLUS stracił klienta który rocznie zostawia ok 3500zł (łącznie ze wszystkich abonamentów i tel. na kartę) przez te parę lat parę złotych się uzbierało . Brak słów!!!!!!!!!
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: Aneks do umowy niezgodny z ustaleniami

Post autor: Magda_Plus »

docent1984 podaj mi proszę przez ten formularz numery telefonów, dla których miały zostać zrealizowane umowy przedłużenia. Rozumiem, że złożyłeś reklamację w sprawie zaistniałej sytuacji?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
buka83
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 6 sie 2015, o 12:58

Re: Aneks do umowy niezgodny z ustaleniami

Post autor: buka83 »

Dzień dobry, u mnie sytuacja bardzo podobna. Złożyłam wypowiedzenie warunków umowy, gdyż pomimo wieloletniego korzystania tylko z sieci Plus, nie otrzymałam dalszych satysfakcjonujących mnie warunków. Już po dniu zadzwonił do mnie konsultant z działu utrzymania klienta, przedstawiłam mu warunki których bym oczekiwała, dostałam nawet lepsze i po 3 telefonie z jego strony zaakceptowałam je i wybrałam model telefonu. Dziś otrzymałam umowę i telefon...po pobieżnym przejrzeniu umowy, podpisałam ją odprawiając zniecierpliwionego kuriera i zasiadłam do tej całej dokumentacji by się w nią zagłębić. Okazało się, że warunki zapisane w umowie nie są zgodne z zaakceptowanymi przeze mnie i się zaczęło...Pan który składał mi wtedy ofertę podał mi nr telefonu 2699 w razie pytań, pod który oczywiście nie idzie się dodzwonić. Biuro Obsługi potwierdziło to co widziałam w umowie i dopiero 4 konsultantka zajęła się tą sprawą i złożyła oficjalne pismo/reklamacje z prośba o kontakt ze mną i wyjaśnienie, bo Pan który złożył mi ofertę jest dziś nieobecny...Miałam płacić 49,90 zł/mc w tym miec 7GB netu i nielimitowane rozmowy na komórki i stacjonarne. Z umowy jednak wynika, że nielimitowane rozmowy na stacjonarne będą odpłatne 10zł, a internet to 1,4 GB...Wiem na co się zgadzałam, bo kilkukrotnie to potwierdzałam w rozmowie telefonicznej, więc nie zgodzę się na warunki z umowy.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Aneks do umowy niezgodny z ustaleniami

Post autor: Ewa_Plus »

buka83,
- przepraszam za zaistniała sytuację. Podeślij mi proszę swój numer przez ten formularz.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
buka83
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 6 sie 2015, o 12:58

Re: Aneks do umowy niezgodny z ustaleniami

Post autor: buka83 »

Złożyłam reklamację - wczoraj, odpowiedziałam na powyższy post o podanie nr - wczoraj, konsultant z BO w dniu dzisiejszym po raz kolejny wysłał na moją kolejną prośbę info do konsultanta z działu utrzymania klienta, który składał mi ofertę by się ze mną skontaktował... i co? Nic - zero odezwu, telefonu czy maila. Jeśli tak się traktuje klientów w sieci Plus, to z pewnością zamienię ją na inną i co więcej będę do tego namawiać tych którzy się wahają. W taki sposób działa Dział Utrzymania Klienta? Złoży ofertę, wyśle co innego, a potem drogi kliencie jeśli masz wystarczająco dużo samozaparcia i cierliwości to próbuj sam coś zdziałać? Odstąpię od umowy zgodnie z przysługującym mi prawem - stać mnie na kuriera by odesłać telefon i co tam jeszcze trzeba.
buka83
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 6 sie 2015, o 12:58

Re: Aneks do umowy niezgodny z ustaleniami

Post autor: buka83 »

Po kolejnej interwencji - z mojej strony oczywiście - oddzwonił do mnie wreszcie "mój" konsultant i poinformował mnie, że błędy w umowie są wynikiem błędnego pobrania przez system umowy i w zaistniałej sytuacji mam odesłać telefon i umowę, wtedy zostanie mi przesłana poprawna umowa i telefon. Oczywiście to odesłanie będzie na mój koszt...
Czy nikt nie weryfikuje poprawności umów wydrukowanych/pobranych przez system w stosunku do złożonych ofert?
Dlaczego ja mam płacić za błąd popełniony przez waszą sieć? Rozumiem, że podpisałam umowę przy kurierze, ale kto widział kuriera czekającego aż klient przeanalizuje umowę zawierająca kilkanaście stron i z ewentualnymi wątpliwościami dodzwoni się do BO i znajdzie tam osobę kompetentną w danym temacie?! Niemożliwe.
Czekam do końca dnia dzisiejszego na ewentualny aneks do umowy zgodny z warunkami jakie zaakceptowałam (może być mailem). Jeśli się nie doczekam wysyłam zgodnie z wymaganymi przez Was procedurami odstąpienie od umowy i towar.
Przez zaistniałą sytuację, czas poświęcony i koszt wielokrotnych kontaktów z BO z mojej strony - nie chcę już więcej słyszeć o sieci Plus.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Aneks do umowy niezgodny z ustaleniami

Post autor: Ewa_Plus »

buka83,
- wysłałam do Działu Utrzymania Klienta prośbę o pilne wyjaśnienie tej sytuacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
buka83
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 6 sie 2015, o 12:58

Re: Aneks do umowy niezgodny z ustaleniami

Post autor: buka83 »

Trafiła kosa na kamień. Nie jestem potencjalną naiwną klientką, jak pewnie mniemają stwarzając takie sytuacje. Nie odpuszczę :evil:
Oczywiście nikt się nie odezwał.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Aneks do umowy niezgodny z ustaleniami

Post autor: Krzysiek_Plus »

buka83, przekazałem prośbę o ponowny kontakt, przepraszamy za problemy :-(.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
MOMA
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 11 sie 2015, o 11:41

Re: Aneks do umowy niezgodny z ustaleniami

Post autor: MOMA »

po pierwsze gratulacje dla informatyków za napisanie takiego forum żeby dodawanie nowych wątków przez użytkowników było utrudnione. W pierwszych 5 minutach nie można zorientować się gdzie co i jak.

Po drugie mam pytanie do będących tu speców. Dlaczego rozmowy telefoniczne są nagrywane skoro później nie można ich odsłuchać?

A po trzecie zacznę od początku:
W marcu zadzwonił do mnie konsultant sieci Plus proponując przedłużenie umowy. Zaproponował 50% zniżki na abonament LTE za 109,90 plus do tego połączenie rachunku z abonamentem internetowym - 28GB za 49,90zł.
Po dwóch miesiącach zorientowałam się, że nie dostałam tej usługi na jaką się zgadzałam (kwoty rachunków były podobne) i w maju zgłosiłam reklamację.
W odpowiedzi (oczywiście po miesiącu czasu) dostałam informację, że moje poprzednie rachunki były o 10zł za niskie więc się nie kwalifikuję do tej "promocji" i że generalnie reklamacja jest odrzucona.
Skąd ja miałam wiedzieć że nie kwalifikuję się do tej "promocji" to obowiązek konsultanta to sprawdzić, ale nikt mnie nie słuchał.
W czerwcu (zaraz po otrzymaniu odpowiedzi) złożyłam odwołanie od tej decyzji. Wiedziałam na co się zgadzałam i był to jawny błąd po stronie konsultanta. Odwołanie zaniosłam do salonu Plusa na Al.Jerozolimskich (w pasażu hotelu Marriotte) i przedstawiłam w nim sprawę tak jak tu i teraz.
Po kolejnym miesiącu nie mogłam się doczekać odpowiedzi, poszłam sprawdzić co jest grane (salon przy Marriotte był w remoncie więc poszłam do salonu w Arkadii) Dowiaduję się że:
- po pierwsze odpowiedz powinnam dostać po kilku dniach
- po drugie, że w ogóle do niech nie dotarło pismo, czyli pracownik w na Jerozolimskich nie przesłał dokumentu mimo iż na moich oczach przepuścił go przez faks !

Polecono mi wysłać wszystko jeszcze raz do Biura Obsługi Klienta. Moje ciśnienie sięgnęło zenitu, bo tam również mieli mnie w dupie.
Poprosiłam o kopię rozmowy finalizacyjnej z konsultantem, to zasłaniają się prawem telekomunikacyjnym. To po co się te rozmowy nagrywane? Wykorzystywane są tylko w momencie gdy Plus ma zastrzeżenia do Klienta, ale gdy jest na odwrót to już udostępnić nie mogą?
Znalazłam to prawo telekomunikacyjne, oto cytat z artykułu który przytoczyła pani z BOK:
art.56 ust.6
"Dostawca usług obowiązany... udostępniać jego treść abonentowi na jego żądanie, zgłoszone w szczególności w trakcie postępowania reklamacyjnego."

Każdy może popełnić błąd, konsultant też, ale jestem wkurzona na to że się ani on ani Plus do tego przyznać nie chcą. Wszystko przez niedouczonego (...) Konsultanta.
I w dodatku nikt nie chce mnie wysłuchać, udostępnić rozmowy telefonicznej, zmienić warunki. A ja mam płacić o 50% więcej za moje rachunki niż to było ustalone, o nieee..!
Jestem w Plusie od 15 lat. Właśnie założyłam firmę. I to będą moje ostatnie dwa lata współpracy z tą "firmą przyjazną klientowi" Na szczęście abonament jest jeszcze podpisane na osobę indywidualną, nie na firmę.

Chcę żeby ktoś zauważył moje położenie. CZUJĘ SIĘ OSZUKANA
Ostatnio zmieniony 11 sie 2015, o 12:25 przez Krzysiek_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosze nie dubluj postów w różnych wątkach
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Aneks do umowy niezgodny z ustaleniami

Post autor: Krzysiek_Plus »

MOMA pisze:po pierwsze gratulacje dla informatyków za napisanie takiego forum żeby dodawanie nowych wątków przez użytkowników było utrudnione. W pierwszych 5 minutach nie można zorientować się gdzie co i jak.
Forum jest oparte o jeden z najpopularniejszych skryptów: https://www.phpbb.com/

W sprawie przedłużenia umowy proszę prześlij nam swoje dane (imię, nazwisko, adres oraz numer telefonu) przez ten formularz, przyjrzymy się tej sprawie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
paola_05
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:37

Re: Aneks do umowy niezgodny z ustaleniami

Post autor: paola_05 »

Siec Plus uważa swoich klientów za mało inteligentnych, sądzą, że jeżeli konsultant telefoniczny przedstawi im super ofertę na przedłużenie umowy to będą tak zachwyceni i zaślepieni, że w momencie dostarczenia im umowy przez kuriera podpiszą bez czytania. Niestety muszę Was rozczarować, bo niektórzy z klientów czytają umowy przed podpisaniem, a Wy swoimi zagraniami udowadniacie, ze jesteście oszustami i strzelacie sobie w pietę, prowadzą do tego , że kliencie będą od Was odchodzić, a nie przedłużać z Wami umowy.
Tydzień temu zadzwonił do mnie konsultant i przedstawił super promocję na przedłużenie umowy na dwa numery z racji tego, że jestem już w sieci kilkanaście lat. Pan zaproponował dwa abonamenty po 44,90 zł na 25 m-cy. Nielimitowane rozmowy i smsy do wszystkich, 5,5 GB internetu, 120 min do UE.
Wczoraj przyszła umowa i jedyne co się zgadzało to modele telefonów, które zamówiłam. Jeden abonament za 49,90 zł drugi za 59,90 zł. Jedna umowa na 26, druga na 31 m-cy. Internet 1,1 GB, o minutach do UE ani słowa.
Czy tak traktuje się stałych klientów, będących w sieci kilkanaście lat? Jeżeli tak to życzę sieci Plus, żeby miała jak najmniej klientów, bo jedyne co potraficie to ich naciągać i okłamywać. Ja umowy z Wami na pewno już nie przedłużę i każdemu będę odradzać Wasza sieć.
Kumulacją było to, e Pan z BOK powiedział, ze takich telefonów i skarg jak moja odbiera dziennie dziesiątki, co świadczy o tym jak wielu ludzi chcecie naciągnąć, myśląc, że się nie zorientują podczas podpisywania umowy, a później i tak nie będą mogli nic zrobić.
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: Aneks do umowy niezgodny z ustaleniami

Post autor: Magda_Plus »

paola_05 pisze:Wczoraj przyszła umowa i jedyne co się zgadzało to modele telefonów, które zamówiłam. Jeden abonament za 49,90 zł drugi za 59,90 zł. Jedna umowa na 26, druga na 31 m-cy. Internet 1,1 GB, o minutach do UE ani słowa.
Długość umów przedłużających jest zależna od ilości miesięcy pozostałych do końca obowiązującego kontaktu. Zatem umowa 24 miesięczna jest wydłużana o miesiące pozostałe z poprzedniej umowy.
Bardzo możliwe, że nastąpiło nieporozumienie.
Jeśli podpisane umowy dotyczą klienta indywidualnego, możesz od nich odstąpić w terminie 14 dni od momentu doręczenia przesyłki zgodnie z informacjami zawartymi w dokumentach, jakie otrzymałaś.
Niemniej proponuję, żebyś przesłała mi poprzez ten formularz numery telefonów jakich miało dotyczyć przedłużenie, z jakiego numeru wykonano do Ciebie połączenia i pod jaki numer dzwoniono.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ewa17
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 25 sty 2016, o 21:48

Re: Aneks do umowy niezgodny z ustaleniami

Post autor: ewa17 »

Witam. U mnie sytuacja była niestety również podobna. Zadzwonił do mnie w zeszłym tygodniu konsultant z propozycją przedłużenia umowy na korzystnych warunkach. Po przedstawieniu mi ich uznałam, że w sumie mogę zgodzić się na to co mi proponuje. Niestety aneks który do mnie dotarł pocztą miał się nijak do tego co ustalane było przez telefon. Według tego co ustalałam z Panem Marcinem miałam mieć nielimitowane smsy i rozmowy na tel komórkowe za 29,99 PLN. Jeszcze nawet kilka razy pytałam czy na pewno będą te smsy nielimitowane. Pan twierdził, że dla mnie jako stałej klientki mają właśnie taką ofertę (nielimitowane smsy i rozmowy na komórki w ramach abonamentu 29,99 PLN) Poczekałam 2 dni aż zaczną obowiązywać nowe zasady umowy i okazało się, że w ramach tego abonamentu mam tylko nielimitowane rozmowy na komórki. W tej chwili na moim koncie wisi już kwota za przekroczenie smsów. Dziś wysyłałam reklamacje do was przez plus online oraz oświadczenie od odstąpienia od zmiany warunków umowy pocztą polską.
Strasznie zawiodłam się. Mam jeszcze trochę czasu na zastanowienie się nad przedłużeniem umowy lub ewentualną zmianą operatora, ale po tej waszej wpadce skłaniam się niestety bardziej ku zmianie operatora.
ODPOWIEDZ