JA + Rodzina - Trzy karty SIM, jeden niski rachunek

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: JA + Rodzina - Trzy karty SIM, jeden niski rachunek

Post autor: Magda_Plus »

sshangover jeśli w Plus online nie widzisz naliczonych dodatkowych kosztów, dla dwóch "dodatkowych" kart, to w takim razie współdzielenie pakietów działa prawidłowo.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
BrunoJ
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 29 maja 2016, o 23:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Przejscie z kilku abo do Ja+Rodzina - zamęt i problemy

Post autor: BrunoJ »

Witam,

Uraczę Was moją historią, która wcale jeszcze nie jest zakończona... rozsiądźcie się wygodnie....

W ramach kończących się umów i szukania optymalnych wariantów abonamentów, postanowiłem przerzucić 3 z kilku posiadanych w ognisku domowym numerów do wspólnej taryfy Ja+Rodzina 139 (wcześniej 2 wysokie abonamanety + 1 prepaid). Dodam że telefony oba abonamentowe numery są w Plusie od kilkunastu lat, oprócz tego kilka prepaidów, ot, cała rodzinka w Plusie :). Rachunki za te 3 numery do tej pory łączne ok 300PLN miesięcznie, zmiana miała więc być zauważalna.
Niestety jak na razie zmiana wygenerowała tylko stres i problemy, oraz niemałe koszty, które być może częściowo będą zredukowane reklamacjami, ale nie mam wcale pewności.

Pierwsza wizyta w punkcie była miła i obiecująca - "wszystko załatwimy tak, że będzie cacy". Mój numer został przepisany na nową taryfę, która miała się włączyć po 2 tygodniach, w momencie zamknięcia okresu rozliczeniowego. Na drugi numer została wykonana cesja z wcześniejszego właściciela, na mnie, a po jej potwierdzeniu nr miał zostać dopisany do umowy rodzinnej, tak aby rozpocząć korzystanie wspólnie z nowym okresem rozliczeniowym nr głównego. 2 tygodnie miało spokojnie wystarczyć, żeby system to przetrawił. Na czas przejściowy (tychże 2 tygodni), wybrany został abonament LTE 129. Nr na kartę miał zostać przepisany w momencie gdy nowy abonament będzie działał. Miły pan obiecał się odezwać jak cesja będzie potwierdzona, i gdy trzeba będzie cokolwiek dodatkowo podpisać.

I tyle pięknego. SMSa o cesji dostałem dzień później od systemu, z punktu nie dostałem informacji. Więc podjechałem kilka dni później, żeby się dowiedzieć od innego pracownika, że papierów cesji jeszcze nie ma. A kolega dziś nie pracuje, a to lepiej z nim. Kolejne kilka dni później przyszedł SMS że można odebrać papiery, ale gdy zajechałem - punkt był zamknięty bo "awaria" i tak przez kilka dni.
Czas wejścia nowego abonamentu zbliżał się, a ja nie miałem kontaktu z punktem, na dodatek nie było mnie na miejscu, żeby w kółko próbkować czy może punkt się otworzył. Ale "pan obiecał, więc pewnie wszystko załatwił". Takie naiwne myślenie, a może jestem "rozpieszczony" obsługa w innych instytucjach?

Data zmiany abonamentu minęła, dostałem SMSa od systemu że mam nową taryfę. Zalogowałem się do konta - i widzę, że mam dwa numery, swój oryginalny i ten z cesji, brak numeru z prepaida. Czyli jednak się "zapomniało" panu w punkcie. Ok, to będzie łatwe - nr na kartę miał się dać przepisać od ręki. Podjechałem do punktu, oczywiście ktoś inny, "ojej, a nie może pan za dwa dni, jak będzie kolega który pana obsługiwał?" Nie mogłem i prepaida udało się przepisać od ręki, zadziałało po weekendzie, czyli prawie od razu. Dostałem również zapewnienie (po wnikliwym wpatrywaniu się w monitor), że reszta umowy jest ok, i teraz wszystko będzie działac. Uff.

Ale, ale - wieczorem patrzę na konto - dla tego nr z cesji, co to na tymczasowym abonamencie jest, pokazuje mi, że mam nabite kilkadziesiąt PLN. Sprawdzam szczegóły bieżącego zużycia, a tam nalicza mi dzielnie za MMSy i internety. Infolinia - dostaję informację, że nr telefonu w dalszym ciągu jest na "przejściowym" abonamencie LTE129, i nie jest dołączony do umowy rodzinnej (nigdzie tego nie widać w koncie online!!). Oraz ze nie mam uruchomionej faktury elektronicznej na maila, która to jest warunkiem koniecznym uzyskania 10PLN zniżki do abo rodzinnego (zrobiliśmy od ręki). Zaczynam się naprawdę niepokoić, bo wygląda na to że nic nie jest poprawnie zrobione z nową umową.
Za radą infolinii jadę do punktu, żeby po raz kolejny odbić się "ja nie mogę, musi być kolega, bo to z jego konta było". No tak, pachnie problemami, to lepiej się nie angażować...
Na szczęście kolega jest następnego dnia. Ciągle miły, chociaż trochę zdenerwowany. I zły na współpracowników, którzy mi nie pomogli. Papiery przygotował po rozmowie telefonicznej, więc jak zajechałem to szybko podpisaliśmy wrzucenie cesjowanego numeru do "Rodziny", pan z punktu sam napisał reklamację, że zmiana ta powinna była nastąpić wraz z początkiem okresu rozliczeniowego (czyli 3 dni wcześniej). Reklamacja - wiadomo - 30 dni, więc mam się nie przejmować że rachunek rośnie, bo zostanie to potem skorygowane. Chyba, może, aczkolwiek...

Powiedzmy, że uwierzyłem, ale chyba codziennie monitoruje konto. A w tym czasie cały czas nabijają się MMSy i internet. Nagle po 3 dniach zmiana! Wskoczył pakiet internetowy i internet jest za darmo. Super!. Ale.... zaczęło naliczać wszystkie zwykłe połączenia, oraz SMSy. W abonamencie LTE 129, w którym miałem mieć nielimitowane rozmowy i SMSy, oraz 3GB netu (czy jakoś tak). Wyraźnie widać że ktoś "dotknął" ustawień konta, uruchomił pakiet internetowy, zabierając jednocześnie darmowe rozmowy i SMSy. Pięknie...

Na dodatek pojawiła się faktura za maj (czyli okres do momentu zmiany na taryfę rodzinną). Prawie 700PLN...
Czytam i co widzę - oplata za abo Rodzina139. OK. Oplata za pół abo LTE129, od momentu cesji do zamknięcia okresu, OK. Opłata za abo LTE129 za kolejny miesiąc, niezbyt OK ,chociaż pewnie prawidłowo biorąc pod uwagę, jak "zgrabnie" były obsługiwane te umowy, może do odzyskania w ramach reklamacji. Jakies połączenia w roamingu, OK. 30PLN za cesje, OK. I... ponad 200PLN za rozmowy i SMSy krajowe na nr z cesji. Ten z abonamentem LTE129 i nielimitowanymi połączeniami. W podsumowaniu jest jeszcze informacja o aktywnych pakietach. I jest tam pakiet 100minut/100SMS, w jakiejś części dla 2tygodniowego okresu, oraz uruchomienie na kolejny miesiąc. Zaglądam w billing i faktycznie. Pierwsze trochę rozmów idzie w pakiecie, a potem już za gotówkę, podobnie internet i SMSy, jak również internet i MMSy. Wyszło więc na to że mój abonament LTE129 ma tylko 100minut/100SMSów, a wszystko pozostałe jest płatne. Co więcej - obecnie nie mam tego pakietu w ogóle, nie został uruchomiony, lub został zdjęty przy ostatniej zmianie.

Kolejna sesja z infolinią. Pani widzi wcześniejszą reklamację złożoną przez punkt, oraz że nie ma jeszcze na nią odpowiedzi. Data rejestracji reklamacji mniej więcej zgadza się z magiczną ostatnia zmianą w naliczaniu płatności na koncie. Pani nie może się ustosunkować do bieżącego zużycia, tylko do ostatniej faktury. Potwierdza że w LTE129 powinienem mieć rozmowy i SMSy za darmo, oraz spory pakiet internetu. Składam więc kolejną reklamację na rozliczenie faktury. Na bieżące nieprawidłowości wg pani nie ma sensu składać reklamacji, bo będzie z automatu odrzucona, czekać na fakturę i dopiero wtedy. Czyli na kolejne kilkaset PLN do zapłacenia? A właśnie - musze pamiętać, żeby pobiec do banku i zablokować polecenie zapłaty... czyli kolejna związana z tematem wizyta....

Podsumowanie:
Miałem mieć taniej, umowa rodzinna, na 3 numery, w cenie jednego droższego abonamentu. Z drobnymi 'czarami' w postaci przejściowego abonamentu na jeden z numerów na 2 tygodnie. Na razie wygląda że tymczasowy abonament poślizgnął się o dodatkowy miesiąc (i pewnie nikt nie będzie wnikał że punkt się nie spisał..), na dodatek generuje sporo dodatkowych kosztów, których miało nie być. Dodatkowo zamiast 1-2 wizyt w punkcie, żeby to wszystko dobrze załatwić - było ich chyba z 10, plus długie minuty na infolini. A to jeszcze nie koniec.
Obecna faktura o jakies 350PLN za wysoka, 2 aktywne reklamacje, i coś 100PLN nabite już na kolejny miesiąc...
Jak tak dalej pójdzie, to półtora miesięczna przygoda ze zmianą abonamentu zje roczne planowanie oszczędności, które ta zmiana miała przynieść. Z telefonu korzystać trzeba, to 3cia ręka. Z niepokojem patrzę na rosnący rachunek z dnia na dzień, nie do końca mając przekonanie że te wszystkie reklamacje zadziałają.

I co, niezła kumulacja niefartu wyszła, nieprawdaż?
;-)

pozdrawiam wszystkich którzy dotrwali do końca
Ostatnio zmieniony 30 maja 2016, o 07:59 przez Magda_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączenie wątków
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: JA + Rodzina - Trzy karty SIM, jeden niski rachunek

Post autor: Magda_Plus »

BrunoJ bardzo przepraszam Cię za niedogodności, które Cię spotkały. Podaj mi, proszę numery złożonych reklamacji oraz adres punktu, w którym dokonywałeś cesji oraz przystąpienia do oferty Ja + Rodzina.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
BrunoJ
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 29 maja 2016, o 23:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: JA + Rodzina - Trzy karty SIM, jeden niski rachunek

Post autor: BrunoJ »

Dzieki za zainteresowanie, wysłałem na maila.
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: JA + Rodzina - Trzy karty SIM, jeden niski rachunek

Post autor: Magda_Plus »

Sprawdź pocztę.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
wabo
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 1 cze 2016, o 13:01

Re: JA + Rodzina - Trzy karty SIM, jeden niski rachunek

Post autor: wabo »

Witam
Mam pytanie odnośnie umowy „Ja + Rodzina” za 109.99 (z elektroniczną faktura 99,99zł.) Rozumiem, że umowa jest na numer główny a pozostałe umowy na dodatkowe numery są w formie aneksu więc mogę je zmienić i dodawać w czasie trwania umowy – zawartej na numer główny - jak chce i kiedy chcę. Czyli przez poł roku mogę mieć 1 tylko główny a później dołożyć na pół roku 2 dodatkowe za 0 zł, następnie mogę się ich pozbyć po 3 miesiącach i ciągle płace 99.99 zł za tel glowny (z fakturą zieloną)?. Nie jest to niczym ograniczone poza tym, że na 4 jest płatny 25 zł. ? Czy sa jakies oplaty aktywacyjne za 2 dodatkowe pierwsze numery i za 3 dodatkowy platny 25 zl miesiecznie ?. Czy za dodanie po 2 miesiacach od obowiazywania umowy na glowny numer 2 dodatkowych numerow z plus na karte poniose jakies dodatkowe koszty aktywacyjne ?

Drugie pytanie – po aktywowaniu umowy z abonamentów (2 różne umowy na różne numery na jedna osobe w plusie ) na umowę Ja + Rodzina telefon główny ma 20 GB pakietu + jakieś 0,5 nie wiadomo skąd a numer dodatkowy ma wpisana jako taryfę Ja + Rodzina 35 ale tylko 1 GB + 0,5 GB ( nie wiadomo skąd) Jak to powinno być w końcu rozliczane. Okresy roliczeniowe sa miesieczne od 1 kazdego miesiaca. Gdzie mogę w online plus sprawdzić telefony podczepione pod telefon główny i ich rozliczenia.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: JA + Rodzina - Trzy karty SIM, jeden niski rachunek

Post autor: Ewa_Plus »

wabo pisze:Rozumiem, że umowa jest na telefon główny a pozostałe umowy na dodatkowe numery są w formie aneksu więc mogę je zmienić i dodawać w czasie trwania umowy – zawartej na numer główny - jak chce i kiedy chcę. (...) następnie mogę się ich pozbyć po 3 miesiącach
- nie, te pozostałe umowy na dodatkowe numery nie są aneksem do umowy na numer główny.
Są to normalne umowy na 24 miesiące. Zatem nie możesz się ich pozbyć po 3 miesiącach.
wabo pisze: Nie jest to niczym ograniczone poza tym, że na 4 jest płatny 25 zł. ?
- jakiego rodzaju ograniczenie masz tu na myśli?
wabo pisze:Czy sa jakies oplaty aktywacyjne za 2 dodatkowe pierwsze numery i za 3 dodatkowy platny 25 zl miesiecznie ?
- to zależy od tego, czy te dodatkowe numery dobierasz sobie zupełnie nowe, czy też np. konwertujesz je z pre-paid'a (nr na na kartę). Aktualnie dla nowych numerów (lub przenoszonych z innej sieci) opłata aktywacyjna wynosi 9 zł.
wabo pisze:Czy za dodanie po 2 miesiacach od obowiazywania umowy na glowny numer 2 dodatkowych numerow z plus na karte poniose jakies dodatkowe koszty aktywacyjne ?
- przy konwersjach opłata aktywacyjna nie jest naliczana.
wabo pisze:Okresy roliczeniowe sa miesieczne od 1 kazdego miesiaca.
- niekoniecznie. W naszej sieci mamy 6 różnych okresów rozliczeniowych, więcej na ten temat znajdziesz tutaj.
wabo pisze:Gdzie mogę w online plus sprawdzić telefony podczepione pod telefon główny i ich rozliczenia.
- w Plus online możesz łatwo przełączyć się na inny numer z konta. Jak jesteś zalogowany, to po lewej stronie masz takie okienko "Zarządzasz numerem: 601 xxx xxx" i pod tym numerem jest przycisk "zmień".
Ewentualnie możesz przejść na zakładkę "Konto i formalności" -> Telefony w Twoim koncie (zmień).
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
wabo
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 1 cze 2016, o 13:01

Re: JA + Rodzina - Trzy karty SIM, jeden niski rachunek

Post autor: wabo »

Dziekuje za odpowiedz. Czy w takim razie jezeli od 1 go czerwca biegnie mi nowa umowa na dwa telefony a pod koniec tego miesiaca chcialbym jeszcze dolozyc dwa numery jeden bezplatny a drugi za 25-zl to jest to mozliwe ? (By byly w sumie 4 z glownym). Dodam ze oba te numery to plus na karte zwykle doladowywane. I jak biegly terminy promocji.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: JA + Rodzina - Trzy karty SIM, jeden niski rachunek

Post autor: Ewa_Plus »

wabo pisze:jezeli od 1 go czerwca biegnie mi nowa umowa na dwa telefony a pod koniec tego miesiaca chcialbym jeszcze dolozyc dwa numery jeden bezplatny a drugi za 25-zl to jest to mozliwe ?
- tak, jest to możliwe.
wabo pisze:I jak biegly terminy promocji.
- okres promocji biegłby Ci od dnia podpisania umowy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
wabo
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 1 cze 2016, o 13:01

Re: JA + Rodzina - Trzy karty SIM, jeden niski rachunek

Post autor: wabo »

Ewa_Plus pisze:
wabo pisze:jezeli od 1 go czerwca biegnie mi nowa umowa na dwa telefony a pod koniec tego miesiaca chcialbym jeszcze dolozyc dwa numery jeden bezplatny a drugi za 25-zl to jest to mozliwe ?
- tak, jest to możliwe.
wabo pisze:I jak biegly terminy promocji.
- okres promocji biegłby Ci od dnia podpisania umowy.
Dziękuje za informacje. Czyli każde podpisanie umowy na numer dodatkowy późniejsze niż czas podpisania umowy głównej wydłuża czas trwania takiej umowy o najpóźniej podpisaną umowe.
Czyli jak umowę mi odwiązuje na dwa numery (główny i 1 dodatkowy) od 1 go maja 2016, i 28 czerwca dodam nowy numer (wejdzie od 1 go lipca) to umowa trwa 24 miesiące od dodania tego nowego numeru + 1 miesiąc (czas podpisania umowy na numer główny) - ten nieszczęsny czerwiec.
Dobrze rozumuję ? Wiec najlepiej jest wszystkie numery podpisywać razem. Jednak istniej możliwość dodawania numerów do umowy już trwającej.
PS. wszędzie na infolini mówią o umowie głównej i aneksach. Że tak naprawdę płaci się za umowę na numer główny. Reszta to mało znacząca formalność. Znowu bajery.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: JA + Rodzina - Trzy karty SIM, jeden niski rachunek

Post autor: Ewa_Plus »

wabo ,
- każdy numer, zarówno główny jaki dodatkowy, objęty jest odrębną umową. Termin każdej umowy biegnie osobno.
Zatem nie ma większego znaczenia, czy umowy podpiszesz jednego dnia, czy w odstępie kilku tygodni.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
BrunoJ
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 29 maja 2016, o 23:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: JA + Rodzina - Trzy karty SIM, jeden niski rachunek

Post autor: BrunoJ »

Chciałem uzupełnić temat który jest kilka postów wyżej, odnośnie perturbacji z przejściem do Ja+Rodzina. Złożone reklamacje zostały rozpatrzone w szybkim tempie - dzięki pomocy Magda_Plus - można powiedzieć że w pełni pozytywnie. Co więcej - również bieżące rozliczenie, które jeszcze nie jest zamknięte - jest już pod obserwacją, z racji że się źle nalicza i będzie jakby z automatu potraktowana jako reklamacja.
Wygląda więc że wszystko dobrze się skończyło i kilka stówek nie zmieni właściciela.
Dziękuję i pozdrawiam
hatihi
Początkujący PlusManiak
Posty: 17
Rejestracja: 25 lis 2014, o 17:22

Re: JA + Rodzina - Trzy karty SIM, jeden niski rachunek

Post autor: hatihi »

Ja niestety zostałem lekko mówiąc oszukany. Konsultant namówił mnie na dodatkową usługę do cyfrowego polsatu a okazało się że będę płacił więcej niż konsultant mówił. :-(

EDYCJA:
Może tutaj znajdę pomoc. Z góry dziękuję .
Ostatnio zmieniony 3 cze 2016, o 08:37 przez Basia_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączono posty.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5186
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: JA + Rodzina - Trzy karty SIM, jeden niski rachunek

Post autor: Basia_Plus »

hatihi,

doprecyzuj proszę pytanie, dotyczy ono wątku, w którym zostało zadane czy też Programu smartDOM?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
alchimistev
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 27 wrz 2015, o 22:36

Abonament rodzinny z telefonem

Post autor: alchimistev »

witam mam pytanie... byłam ostatnio w salonie plusa dowiedzieć się czegoś więcej o tej ofercie.
chciałabym też do jednego numeru telefon i zaproponowano mi telefony, ale na raty, tj doliczane do każdego rachunku.
po przejrzeniu strony nie mogę nic znaleźć o telefonach, gdzie płaci się raty przy każdym rachunku.
więc jak to jest? zawsze była opłata jednorazowa za telefon przy zawieraniu umowy...
Ostatnio zmieniony 6 cze 2016, o 09:47 przez Magda_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączenie wątków
ODPOWIEDZ