roaming

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
AndrzejiHania
Prawie PlusManiak
Posty: 35
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:28

Re: roaming

Post autor: AndrzejiHania »

Chyba nie do końca zostałem zrozumiany. Po pierwsze, jeśli czytam w tym SMSie, że "W związku z tym od 07.10.2018 będziemy naliczać dodatkowe opłaty roamingowe", tzn. że za okres 30.09-06.10 opłaty te NIE będą naliczane. A przynajmniej tak to rozumiem. Po drugie, chodzi mi o to, DLACZEGO - pomimo "nieprzystawalności" czasu pobytu za granicą do okresu obserwacji - jest mowa o "przeważającym użyciu usług w RR". I wreszcie po trzecie, czy jak najbardziej mieszkając, pracując etc. W POLSCE, mogę sobie w trakcie wyjazdu służbowego na cztery dni (o które pytałem) używać telefonu w RR - bez dodatkowych opłat, czy mogę - na przykład używać telefonu w RR w trakcie dwutygodniowego (tak, czasem to się zdarza!) urlopu za granicą bez dodatkowych - i bezzasadnych - opłat? Powtarzam, absolutnie nie odmawiając Plusowi prawa do postępowania zgodnie z regulacjami prawnymi (w tym unijnymi), nie traktujcie wszystkich z założenia jak potencjalnych przestępców!
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: roaming

Post autor: TomPL »

Z tym traktowaniem jako przestępców to przesadziłeś, ale skoro:
"Od 30 września do 5 października przebywałem poza Polską (ale w UE - Niemcy, Austria). Łącznie 6 dni. 7 października dostałem SMSa z nr 2610, że "w ciągu ostatnich 30 dni zaobserwowaliśmy przeważające użycie usług w Roamingu Regulowanym. W związku z tym od 07.10.2018 będziemy naliczać dodatkowe opłaty roamingowe (...) Opłaty te nie będą naliczane jeśli w ciągu 30 dni będziesz zarówno więcej przebywać jak i korzystać ze wszystkich usług poza Roamingiem Regulowanym..."
to Plus w tym momencie stosuje pewien rodzaj mobbingu, wywierania (nieuzasadnionej!) presji wobec klienta i to jest niedopuszczalne. Miejmy nadzieję, że to tylko niedopracowany algorytm śledzenia aktywności roamingowej i do żadnych obciążeń finansowych nie dojdzie. Oczekiwałbym jednak od Plusa co najmniej przeprosin!
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

AndrzejiHania,
- wskazanie 30-dniowego okresu obserwacji oznacza, że są to opłaty stosowane na podstawie decyzji administracyjnej Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w części IV cennika http://www.plus.pl/documents/16/1256575 ... PAID_2.pdf

Mogło się zdarzyć, że wiadomość trafiła do Ciebie pomyłkowo. Mieliśmy w ostatnim czasie kilka takich zgłoszeń, co było dalej weryfikowane. Jeżeli tak się stało, przepraszam za kłopot. Gdyby jednak na f-rze znalazły się niewłaściwe rozliczone opłaty w roamingu, to wtedy jak najbardziej sprawa do reklamacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: roaming

Post autor: habish »

Niższe stawki dodatkowych opłat za usługi roamingowe w Unii Europejskiej: https://news.plus.pl/#/art:8131/nizsze- ... ropejskiej
agus27
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 22 paź 2018, o 14:12

Re: roaming

Post autor: agus27 »

Witam, złożyłam reklamacje odnosnie opłat za roaming w w limiter data. Czy moglibyście przyspieszyć reklamacje? Problem w tym ze nie otrzymaliśmy zadnego nr reklamacji poniewaz składaliśmy przez plus online. Moglibyście pomoc?
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: roaming

Post autor: Marta_Plus »

Witaj agus27,

prześlij proszę numer telefonu, którego dotyczy reklamacja pod adres: specjalista_plus@plus.pl, w temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
agus27
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 22 paź 2018, o 14:12

Re: roaming

Post autor: agus27 »

Marta_Plus pisze:Witaj agus27,

prześlij proszę numer telefonu, którego dotyczy reklamacja pod adres: specjalista_plus@plus.pl, w temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika.
Dziekuje za informacje, przesłałam maila tak jak Pani pisała .
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: roaming

Post autor: Marta_Plus »

agus27,

dziękuję - wiadomość dotarła. Przekazałam sprawę dalej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
agus27
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 22 paź 2018, o 14:12

Re: roaming

Post autor: agus27 »

Marta_Plus pisze:agus27,

dziękuję - wiadomość dotarła. Przekazałam sprawę dalej.

Dziękuję, mam nadzieje ze pozytywnie rozpatrzycie moja prosbe
agus27
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 22 paź 2018, o 14:12

Re: roaming

Post autor: agus27 »

Marta_Plus pisze:agus27,

dziękuję - wiadomość dotarła. Przekazałam sprawę dalej.
pani Marto czy cos wiadomo w sprawie mojej reklamacji. mogłaby Pani sie dowiedzieć co i jak?

Pozdrawiam
AndrzejiHania
Prawie PlusManiak
Posty: 35
Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:28

Re: roaming

Post autor: AndrzejiHania »

Ewa_Plus pisze:AndrzejiHania,
- wskazanie 30-dniowego okresu obserwacji oznacza, że są to opłaty stosowane na podstawie decyzji administracyjnej Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Mogło się zdarzyć, że wiadomość trafiła do Ciebie pomyłkowo. Mieliśmy w ostatnim czasie kilka takich zgłoszeń, co było dalej weryfikowane. Jeżeli tak się stało, przepraszam za kłopot. Gdyby jednak na f-rze znalazły się niewłaściwe rozliczone opłaty w roamingu, to wtedy jak najbardziej sprawa do reklamacji.
Wydaje mi się, że nic nie zostało załatwione mimo reklamacji (złożonej online). Jestem na kolejnym wyjeździe służbowym (w innym kraju niż poprzednio, powinno to PLUSowi dać do myślenia, prawda?) , i od razu na lotnisku dostaję SMSa, że zostają naliczane opłaty za połączenia we/wy i dane. Pomijam, że jest to kwestia 0.03/min. Chodzi o zasadę.
Przypomnę, że "Opłaty te nie będą naliczane jeśli w ciągu 30 dni będziesz zarówno więcej przebywać jak i korzystać ze wszystkich usług poza Roamingiem Regulowanym..."
W listopadzie znów mam przewidywany wyjazd służbowy za granicę, również w UE. Czy, a jeśli tak to jak to wpłynie na "naliczanie dodatkowych opłat roamingowych", jeśli wyjazd ten ma trwać 4 dni? Zamierzam w styczniu jechać na dwa tygodnie na urlop (Portugalia, UE). Co wtedy? Chyba nie na to się umawiałem, podpisując umowę. Coraz bardziej żałuję decyzji o przejściu do tej sieci.
POWTÓRZĘ TO DUŻYMI LITERAMI
Rozumiem, że jest sporo cwaniaków, którzy mieszkając poza Polską "robią sobie dobrze" kosztem operatora, ale na litość, nie wrzucajcie wszystkich do jednego wora!
I po raz kolejny nie ukrywam, że bardzo niecierpliwie czekam na odpowiedzi.
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

agus27,
- my z poziomu Forum nie mamy wglądu na konta Klientów. Wkrótce powinnaś otrzymać odpowiedź z Departamentu Reklamacji. Ewentualnie możesz napisać w tej sprawie do Działu Obsługi Klienta przez formularz: www.plus.pl/zadaj-pytanie. Pamiętaj, żeby w wiadomości podać swoje dane: imię i nazwisko, swój PESEL albo hasło Plus Kod 5 (jeśli masz je ustalone).
AndrzejiHania pisze:nic nie zostało załatwione mimo reklamacji (złożonej online).
- posiadasz może numer tego zgłoszenia? Jeśli tak, to podaj mi go tutaj, proszę.
Jeśli nie, to podeślij mi numer telefonu, którego dotyczy ta sytuacja, na adres: specjalista_plus@plus.pl, w temacie podając swój nick i dopisek: FORUM.
Pozwoli mi to na wysłanie interwencji w Twojej sprawie z prośbą o pilne wyjaśnienie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
AndrzejiHania
Prawie PlusManiak
Posty: 35
Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:28

Re: roaming

Post autor: AndrzejiHania »

Ewa_Plus pisze:- posiadasz może numer tego zgłoszenia?(...)
Stare zgłoszenie: #299880
Nowe (dzisiejsze): #325288
Pani z PLUSa (imię i nazwisko do mojej wiadomości) odpowiedziała mi, że stare nie zostało jeszcze rozpatrzone. Wiem, że macie 30 dni na rozpatrzenie, ale mnie cały czas licznik cyka.
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

AndrzejiHania,
- dziękuję za podane numery zgłoszeń. Poprosiłam już Departament Reklamacji o przyśpieszenie weryfikacji opisanej przez Ciebie sprawy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
AndrzejiHania
Prawie PlusManiak
Posty: 35
Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:28

Re: roaming

Post autor: AndrzejiHania »

Ewa_Plus pisze:AndrzejiHania,
...Poprosiłam już Departament Reklamacji o przyśpieszenie weryfikacji opisanej przez Ciebie sprawy.
Już chciałem Was pochwalić. Już zniknęły naliczone opłaty "roamingowe" za poprzednie dni, więc wykonałem parę telefonów do Polski. I cóż widzę? Znowu "Kwota rozmów/SMS po przekroczeniu Twoich pakietów: xxx zł". Ludzie! Dewizą plusa powinno być "nie wie lewica, co czyni prawica"!!!
Oświadczam uroczyście, że zgłaszam sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. I tylko chciałem się zapytać, czy kolejne wyjazdy zagraniczne - a muszę jeździć dosyć często, jak również marzy mi się urlop - opłacę ciężkim zdenerwowaniem? O pieniądzach już nie wspomnę, gdyż, powtarzam, chodzi o zasadę.
Dwa cytaty, do zastanowienia:
"Podejrzliwość w stosunku do wszystkich jest męcząca, trzeba komuś ufać, bo trzeba przy kimś odpocząć." Kapuściński, Cesarz.
"Nie składaj obietnic, jeśli nie jesteś pewien, czy zamierzasz ich dotrzymać." Nicholas Sparks
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
ODPOWIEDZ