roaming

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Tomasz_z_Wawy
PlusManiak
Posty: 82
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 25 kwie 2017, o 19:58
Lokalizacja: StolYca

Re: roaming

Post autor: Tomasz_z_Wawy »

Dzięki. :-) Jakoś nie zauważyłem komunikatu od Plusa o zmianach. A już myślałem, że to błąd w Plus Online.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5188
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: roaming

Post autor: Basia_Plus »

Tomasz_z_Wawy,

zgodnie z tym co napisał alfabet. Więcej info tutaj.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
miarek20
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 8 sty 2020, o 20:51

Reklamacja faktury z roamingiem miedzynarodowym (Tajlandia)

Post autor: miarek20 »

Witam
Chciałbym prosić specjalistów plusa o radę i podpowiedź jak poprowadzić proces reklamacji faktury, która została mi naliczona za miesiąc grudzień 2019 po urlopie w Tajlandii.
Sytuacja miała miejsce na lotnisku w Bangkoku i wydarzyła się w kilka chwil. Podczas rozmowy z celnikiem przed wyjściem z samolotu zaistniała konieczność włączenia tranmisji danych. W ciągu minuty otrzymałem 3 wiadomości:

2:40 Wykorzystano 80% limitu w ramach usługi limiter DATA
2:40 Wykorzystano 100% limitu w ramach usługi limiter DATA i zapytanie o odblokowanie bezpłatnym SMSem
2:41 Wykorzystano 40% limitu w ramach usługi limiter DATA
2:44 Wysłałem SMS "Odblokuj"

po chwili wyłączyłem transmisję uzyskując potrzebne informacje

2:45 Otrzymałem SMS od Plusa z kosztami połączeń.....w tym internet 4,92zł/100KB

3:28 Dostaje SMS z informacją o zablokowaniu konta ze względu na przekroczenie limitu kredytywego.

Prosze o informację jak założyć reklamację i jak udokumentować tą sytuację (posiadam zrzuty ekranu) gdyż uważam, że operator w dziwnych odstępach czasu i w dziwnej kolejności przekazaywał mi informację o wykorzystanych danych, a także po czasie poinformował mnie o kosztach połączeń za granicą.

Z poważaniem, Rafał M.
Ostatnio zmieniony 9 sty 2020, o 11:09 przez Basia_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączono wątki - podobny temat.
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22378
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: roaming

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj miarek20,

opisz proszę sytuację, załącz posiadane screeny i wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko, numer PESEL) prześlij przez ten formularz. Następnie podaj tutaj numer zagadnienia, który dotrze w wiadomości zwrotnej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
miarek20
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 8 sty 2020, o 20:51

Re: roaming

Post autor: miarek20 »

Pani Joanno
Nr wątku to: #1226011
dziękuję za pomoc
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22378
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: roaming

Post autor: Joanna_Plus »

miarek20,
miarek20 pisze:#1226011
Poprosiłam o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
krupniok200
PlusManiak
Posty: 119
Rejestracja: 19 wrz 2015, o 14:59
Lokalizacja: Katowice

Re: roaming

Post autor: krupniok200 »

Witam, pisze odnośnie jednej z sytuacji, jaka się dzieje teraz w Europie, ponieważ za trochę więcej niż 24h Wielka Brytania wychodzi z Unii Europejskiej. Czy RLAH przestanie działać w tym kraju od razu w momencie wyjścia z UE, czy jest planowana inna data?
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5188
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: roaming

Post autor: Basia_Plus »

Witaj krupniok200,
krupniok200 pisze:Czy RLAH przestanie działać w tym kraju od razu w momencie wyjścia z UE
nic się nie zmienia od 01/02/2020 r. Stawki i sposoby rozliczeń pozostają bez zmian.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: roaming

Post autor: TomPL »

A kiedy się zmieni?
alfabet
Początkujący PlusManiak
Posty: 17
Rejestracja: 19 gru 2019, o 21:08

Re: roaming

Post autor: alfabet »

To zależy od umowy UK z UE. Może nigdy.
szulca
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Rejestracja: 3 paź 2018, o 10:58

Re: roaming

Post autor: szulca »

Dzien dobry. Przebywalem tydzien na Wyspach Zielonego Przyladka. Mialem wylaczony przesyl danych a korzystalem jedynie z lokalnego wi-fi.
Na fakturze i na rachunku szczegolowym widze serie pozycji ktore oznaczone sa jako oplaty w roamingu 2zl za 50KB.
Jak to mozliwe ze takie oplaty sa naliczone skoro przesyl danych byl calkowicie wylaczony?
Adam
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

Witaj szulca,
- trudno mi powiedzieć, co tam mogło zajść. Być może to kwestia telefonu, że w określonych sytuacjach jednak włącza transmisje.
Rachunek wystawiany jest na podstawie informacji, jakie prześle nam lokalny operator.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
szulca
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Rejestracja: 3 paź 2018, o 10:58

Re: roaming

Post autor: szulca »

Ewa_Plus pisze:Witaj szulca,
- trudno mi powiedzieć, co tam mogło zajść. Być może to kwestia telefonu, że w określonych sytuacjach jednak włącza transmisje.
Rachunek wystawiany jest na podstawie informacji, jakie prześle nam lokalny operator.
Czyli rozumiem ze nic nie moge na to poradzic?
Dodam ze takie obciazenia za 50KB sa na wszystkich 3 rodzinnych telefonach jakie mielismy ze soba, wiec to nie jest raczej wina samego telefonu bo wszystkie sa inne.
Uwazam ze jesli przesyl danych byl calkowicie wylaczony to zaden przesyl nie mial miejsca. Poza tym te rowne 50KB wielokrotnie zarejestrowane jest bardzo podejrzane. To musi byc cos systemowego.
Adam
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

szulca,
- obawiam się, że jednak wynika to z ustawień telefonu. Operator nie ponosi odpowiedzialności za sposób użytkowania telefonu przez Abonenta. Warto jeszcze raz sprawdzić, czy w telefonach jest zaznaczona opcja łączenia się tylko przez WiFi.

Możesz oczywiście złożyć reklamację, jednak nikt Ci nie powie, co mogło wygenerować takie połączenia. Być może jednak uda się anulować częściowo koszty.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
szulca
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Rejestracja: 3 paź 2018, o 10:58

Re: roaming

Post autor: szulca »

Ewa_Plus pisze:szulca,
- obawiam się, że jednak wynika to z ustawień telefonu. Operator nie ponosi odpowiedzialności za sposób użytkowania telefonu przez Abonenta. Warto jeszcze raz sprawdzić, czy w telefonach jest zaznaczona opcja łączenia się tylko przez WiFi.

Możesz oczywiście złożyć reklamację, jednak nikt Ci nie powie, co mogło wygenerować takie połączenia. Być może jednak uda się anulować częściowo koszty.
Dziwna sprawa. Jestem na 100% pewien ze przesyl danych byl wylaczony. Nie tylko w roamingu ale calkowicie.
Poza tym za ilosc przesylu 50KB za kazdym razem nie wyglada na realny przesyl danych.

Adam
ODPOWIEDZ