roaming

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
mariushek
Nowy
Posty: 1
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 14 cze 2020, o 20:35

Limit roamingowy a pakiet podstawowy

Post autor: mariushek »

Witam.

Nie wiem, czy rozumiem co to jest limit roamingowy.
Chodzi mi o korzystanie z internetu w telefonie na terenie Polski (bez ograniczeń prędkości transmisji).
Mam niewykorzystany limit roamingowy.

Czy jak skończy mi się pakiet podstawowy to automatycznie zacznę korzystać z limitu roamingowego?
Czy też konieczne jest dokupienie pakietu Plus Internet Extra

Dziękuję za odpowiedź!
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 cze 2020, o 12:57 przez Basia_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączono posty-podobny temat
Awatar użytkownika
Ron
V.I.P.
Posty: 1176
Rejestracja: 18 maja 2015, o 18:24
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Limit roamingowy a pakiet podstawowy

Post autor: Ron »

mariushek pisze: Czy jak skończy mi się pakiet podstawowy to automatycznie zacznę korzystać z limitu roamingowego?
Limit Roamingowy dotyczy korzystania z internetu za granicą na terenie UE. Jest to limit dostępny w UE.
mariushek pisze: Chodzi mi o korzystanie z internetu w telefonie na terenie Polski (bez ograniczeń prędkości transmisji).
Niestety takich pakietów bez ograniczeń prędkości nie ma.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: roaming

Post autor: Basia_Plus »

Witaj mariushek,

limit roamingowy DATA jest częścią pakietu podstawowego, a nie odrębnym pakietem.
Prędkość transmisji danych po wykorzystaniu pakietu podstawowego można przywrócić, wykupując jeden z pakietów Plus Internet Extra.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
Agata94
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 14 sie 2020, o 17:19

Re: roaming

Post autor: Agata94 »

Witam,

mam pytanie, otworzyłam dziś moją fakturę i się przeraziłam. Naliczyło mi prawie 150 zł za Internet. Przyczyna jest następująca: 10-12 lipca byłam w Bieszczadach, ale nie przekraczałam granicy państwa - co więcej z Wetliny, w której byłam, do ukraińskiej granicy jest całkiem spora odległość, tak samo jak do słowackiej. Nie dostałam smsa o zmianie sieci. W sobotę 11 lipca dostałam jedynie sms o treści; 'Wykorzystano 40% limitu w ramach usługi Limiter DATA w roamingu'. Później już nic mi nie przysłano. Wysłałam dziś reklamację przez formularz na moim koncie w Plus Online. Nie mam niestety numeru tej reklamacji.

I teraz do rzeczy: jakie są szanse na rozpatrzenie tej reklamacji na moją korzyść? Będę wdzięczna za odpowiedź!

Pozdrawiam serdecznie.
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22365
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: roaming

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj Agata94,
Agata94 pisze:Wysłałam dziś reklamację przez formularz na moim koncie w Plus Online. Nie mam niestety numeru tej reklamacji.
Prześlij proszę numer telefonu, którego dotyczy powyższa sprawa, na adres specjalista_plus@plus.pl"target="_blank
W temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj również swoją nazwę użytkownika. Poproszę wówczas o przyśpieszenie udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
clubrotation
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 26 sie 2020, o 08:15

Re: roaming

Post autor: clubrotation »

Witam,

Zwracam się z prośbą o pomoc w sprawie ogromnego dla mnie rachunku za transmisję danych poza UE. Sprawa wygląda następująco - pod koniec lipca wyjechaliśmy 4 osoboą rodziną na wakacje do Czarnogóry mając świadomośc tego, jakie sa koszty transmisji danych poza Unią i świadomie wyłączając transmisję w telefonach. Niestety dzieci znudzone podróżą podczas naszej chwili nieuwagi przy tankowaniu samochodu ponownie włączyły tą opcję w naszych telefonach i zanim zdążyliśmy zareagować, limiter data w ciągu dosłownie minuty zablokował na szczęście dalsze naliczanie rachunku, co nie zmienia faktu, że rachunek za samą transmisję danych otrzymaliśmy do zapłaty ogromny rachunek w wysokości 514,14 zł brutto :(

Na złożoną poprzez formularz konta klienta reklamację otrzymaliśmy następującą odpowiedź:

"Szanowni Państwo,

Odpowiadając na zgłoszenie otrzymane 4.8.2020 r. informuję, że zapoznałem się z opisaną sprawą.

Analiza kwestionowanych przez Pana opłat naliczonych w fakturze za okres od 21.6.2020 r. do 20.7.2020 r. wykazała, że zostały w niej prawidłowo naliczone opłaty za pakietową transmisję danych w roamingu dla numerów: 60xxxxxxx, 50xxxxxxx na łączną kwotę 514,14 zł brutto oraz za połączenia wykonane i odebrane w roamingu i za SMS-y wysłane w roamingu dla ww. numerów w łącznej kwocie 16,15 zł brutto.

Opłaty naliczono zgodnie z obowiązującym Cennikiem świadczenia usług telekomunikacyjnych dla posiadanej taryfy. Elementy niezbędne do wystawienia rachunku za usługi roamingowe rejestrowane są przez system operatora zagranicznego i dostarczane do Polkomtel. Zapewniam, że połączenia te weryfikujemy i w razie jakichkolwiek nieścisłości interweniujemy u odpowiedniego partnera roamingowego.

Zaznaczam, iż wszelkie czynności wykonane przy użyciu telefonu i karty SIM traktowane są jako dokonane przez Abonenta bądź za jego zgodą.

Potwierdzam, że 18.7.2020 r. o godz. 08:39 na numer 50xxxxxxx, użytkownik ww. numeru otrzymał wiadomość SMS zawierającą informację o treści: „Oplaty (z VAT) w: Serbia. Polaczenia do Polski: 6.15 zl/min, odebrane: 3.08 zl/min, lokalne: 6.15 zl/min, SMS wyslany: 0.99 zl/szt, MMS wyslany na numer krajowy: 3.43 zl/100KB, MMS odebrany: 3.02 zl/100KB, Internet: 4.92 zl/100KB. Polskie placowki: +381112065301, nr alarmowy: 112, pogotowie: 194, 94, policja: 192, 92 (wg Cennika). Milego pobytu zyczy Plus!”. Natomiast tego samego dnia o godz. 15:14 użytkownik numeru 501174022 otrzymał wiadomość SMS zawierającą informację o treści: „Oplaty (z VAT) w: Czarnogora. Polaczenia do Polski: 6.15 zl/min, odebrane: 3.08 zl/min, lokalne: 6.15 zl/min, SMS wyslany: 0.99 zl/szt, MMS wyslany na numer krajowy: 3.43 zl/100KB, MMS odebrany: 3.02 zl/100KB, Internet: 4.92 zl/100KB. Polskie placowki: +38220608320, nr alarmowy: 112, pogotowie: 124, policja: 122 (wg Cennika). Milego pobytu zyczy Plus!”.

Ponadto potwierdzam, że 18.7.2020 r. o godz. 12:20 na numer 60xxxxxxx użytkownik ww. numeru otrzymał wiadomość SMS zawierającą informację o treści: „Oplaty (z VAT) w: Serbia. Polaczenia do Polski: 6.15 zl/min, odebrane: 3.08 zl/min, lokalne: 6.15 zl/min, SMS wyslany: 0.99 zl/szt, MMS wyslany na numer krajowy: 3.43 zl/100KB, MMS odebrany: 3.02 zl/100KB, Internet: 4.92 zl/100KB. Polskie placowki: +381112065301, nr alarmowy: 112, pogotowie: 194, 94, policja: 192, 92 (wg Cennika). Milego pobytu zyczy Plus!”. Natomiast tego samego dnia o godz. 15:14 użytkownik numeru 603517898 otrzymał wiadomość SMS zawierającą informację o treści: „Oplaty (z VAT) w: Czarnogora. Polaczenia do Polski: 6.15 zl/min, odebrane: 3.08 zl/min, lokalne: 6.15 zl/min, SMS wyslany: 0.99 zl/szt, MMS wyslany na numer krajowy: 3.43 zl/100KB, MMS odebrany: 3.02 zl/100KB, Internet: 4.92 zl/100KB. Polskie placowki: +38220608320, nr alarmowy: 112, pogotowie: 124, policja: 122 (wg Cennika). Milego pobytu zyczy Plus!”.
Tym samym po otrzymaniu ww. wiadomości użytkownicy numerów: 60xxxxxxx, 50xxxxxxx powinni być świadomi ponoszonych kosztów za usługi wykonywane w roamingu najpierw w Serbii, a potem w Czarnogórze.

Z uwagi na fakt, iż Serbia i Czarnogóra nie należą do Unii Europejskiej, opłaty za pakietową transmisję danych w roamingu nie wliczają się do przysługujących dla ww. numerów Limitów roamingowych, a pozostałe usługi w roamingu nie rozliczają się w ramach Euroregulacji.

Wyjaśniam, że zgodnie z wymogiem prawnym, wynikającym z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 544/2009 z 18.6.2009 r. wprowadzona została usługa „Limiter Data w roamingu”. W związku z powyższym każdemu Abonentowi korzystającemu z transmisji danych w roamingu włączana jest automatycznie usługa Limiter DATA. W ramach usługi wysłana jest informacja w formie SMS, o przekroczeniu progów 40% i 80% ustawionego limitu. Jeżeli transmisja ma być kontynuowana, należy odpowiedzieć na otrzymanego SMS (zgodnie z otrzymaną w wiadomości instrukcją) lub zadzwonić na numer 605020010. Po przekroczeniu limitu 250 zł brutto transmisja danych zostanie zablokowana, o ile Abonent nie zdecyduje inaczej. Szczegółowe informacje o działaniu oraz możliwości wyłączenia usługi Limiter DATA zawiera Regulamin Usługi "Limiter DATA w roamingu" w sieci Plus dostępny na stronie http://www.plus.pl"target="_blank.

Zgodnie z danymi zawartymi w systemie obsługi Abonentów sieci Plus w dn. 18.7.2020 r. o godz. 19:17 użytkownik numeru 603517898, a w dn. 21.7.2020 r. o godz. 15:33 użytkownik numeru 501174022, otrzymali wiadomości SMS o treści: „Z uwagi na wykorzystanie 100% limitu Limitera DATA w roamingu, transmisja danych zostanie zablokowana (wymog prawny). Aby dalej korzystac z transmisji danych w roamingu, wyslij ODBLOKUJ na 8802 (SMS bezpl.). Po odblokowaniu, koszt transmisji danych zgodnie z cennikiem taryfy.” Tym samym pakietowa transmisja danych została zablokowana.

Informuję, że wpływ na opisaną sytuację mogą mieć ustawienia w użytkowanych aparatach. Większość obecnie dostępnych na rynku telefonów zawiera aplikacje, które uruchamiają automatyczny transfer danych poprzez funkcje łączenia się z Internetem. Dane o takich funkcjach aparatu zawarte są w instrukcji obsługi oraz w materiałach informacyjnych dostępnych np. na pudełku, stronach internetowych czy w oprogramowaniu samego urządzenia.

Nadmieniam, że Polkomtel nie ma wpływu na ustawienia aparatów telefonicznych, które mogą spowodować wygenerowanie dodatkowych opłat. Zablokowanie danych komórkowych w telefonie nie zawsze jest równoznaczne z zablokowaniem powiadomień lub aktualizacji dla aplikacji i kont programów pocztowych. Przesyłanie danych może następować wtedy w tle, a Pan nie jest informowany o tym na wyświetlaczu telefonu. Wyłączenie danych w tle może nastąpić z pozycji menu aparatu.

Biorąc pod uwagę przedstawione uzasadnienie, brak jest podstaw do uznania reklamacji.

Informuję o zakończeniu postępowania reklamacyjnego w powyższej sprawie.

Na podstawie § 7 ust. 2 pkt 5 Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. z 2014 r., poz. 284) uprzejmie informujemy, że zgodnie z przysługującymi uprawnieniami po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego istnieje możliwość dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym. W przypadku, gdy reklamującym jest konsument, przysługuje także możliwość zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu konsumenckiego do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub innego podmiotu uprawnionego, wpisanego do rejestru prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na podstawie art. 109 ustawy z 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2460 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. z 2016 r., poz. 1823).

Jednocześnie w przypadku pytań dotyczących płatności i chęci rozłożenia jej na raty proszę o kontakt z Działem Windykacji Należności w godzinach 8:00-20:00 (od poniedziałku do soboty) pod numerem telefonu 601102607.

Z poważaniem

Doradca Klienta"

Czy jest jeszcze jakaś szansa odwołać się od tej decyzji? Ja nie neguję faktu, że opłaty zostały naliczone prawidłowo, natomiast czytając wpisy na forum widzę, że niektórym klientom w takiej samej sytuacji udało się uzyskać umorzenie - czy mogę prosić o pokierowanie co mam robic dalej? Nasz nr konta klienta to 19xxxxxx.

Z góry bardzo dziękuję za wsparcie.

Pozdrawiam serdecznie.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2020, o 10:13 przez Joanna_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ukrycie numerów telefonów.
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22365
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: roaming

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj clubrotation,
clubrotation pisze:Czy jest jeszcze jakaś szansa odwołać się od tej decyzji?
Decyzję w tym zakresie podejmuje zawsze Departament Reklamacji.
clubrotation pisze:czy mogę prosić o pokierowanie co mam robic dalej?
Prześlij proszę opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko oraz numer PESEL) przez ten formularz. Następnie podaj nam tutaj numer zagadnienia, który dotrze w wiadomości zwrotnej. Poprosimy wówczas o przyśpieszenie rozpatrzenia sprawy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
clubrotation
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 26 sie 2020, o 08:15

Re: roaming

Post autor: clubrotation »

Witam ponownie,

Dziękuję za szybką odpowiedź, sprawa zgłoszona i zarejestrowana pod numerem 1699804, będziemy z niecierpliwością oczekiwać na "wyrok" ;)

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22365
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: roaming

Post autor: Joanna_Plus »

clubrotation,
clubrotation pisze:zarejestrowana pod numerem 1699804
Poprosiłam o przyśpieszenie odpowiedzi na tę korespondencję.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Kiemonczyk
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2020, o 10:01

Tylko połączenia alarmowe, brak sieci

Post autor: Kiemonczyk »

Witam, mam problem z zasięgiem za granicą, aczkolwiek wyjeżdżając do austrii po wjeździe na teren tego kraju automatycznie przy ikonce zasięgu pojawia się X wraz z komunikatem tylko połączenia alarmowe co uniemożliwia mi kontakt z kim kolwiek, dodam, że kiedy jechaliśmy przez czechy zasięg był normalnie wraz z internetem także roaming musi działać
Nie mam pojęcia jak to rozwiązać, liczę na pomoc
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2020, o 10:43 przez Marta_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: przeniesienie do wątku o poruszanej tematyce.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: roaming

Post autor: Marta_Plus »

Witaj Kiemonczyk,

przebywasz nadal za granicą i problem cały czas występuje? Po przekroczeniu granicy telefon był restartowany (wyłączany i włączany)?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Kiemonczyk
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2020, o 10:01

Re: roaming

Post autor: Kiemonczyk »

Tak przebywam za granicą, telefon resetowałem, wyciągałem kartę sim i nadal bez zmian
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: roaming

Post autor: Marta_Plus »

Kiemonczyk,

w telefonie jest zaznaczony automatyczny wybór operatora? Jeśli masz taką możliwość, przełóż kartę SIM do innego urządzenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Kiemonczyk
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2020, o 10:01

Re: roaming

Post autor: Kiemonczyk »

Tak jest, pisze automatyczna: brak usługi, sprawdzenia na innym telefonie niestety nie mam
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: roaming

Post autor: Marta_Plus »

Kiemonczyk,

wobec tego, wyślij proszę zgłoszenie w tej sprawie poprzez formularz (poza numerem telefonu, podaj w nim dane umożliwiające weryfikację, czyli imię i nazwisko oraz nr PESEL). Konsultant mający wgląd do konta zweryfikuje opisaną sytuację. Podaj mi numer otrzymanego zgłoszenia, postaram się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ