roaming

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: roaming

Post autor: TomPL »

Basia_Plus pisze:bzoland,
z pakietu internetowego 500 MB w roamingu w UE i Pakietu Wymiennego w UE 360 minut nadal możesz korzystać w krajach UE.
Jeśli jednak w 30 - dniowym okresie obserwacji zostanie stwierdzone przeważające użycie lub bytność w Roamingu Regulowanym wówczas naliczone będą dodatkowe opłaty, zgodnie z decyzja Prezesa UKE.
To jest jakaś kpina - nie po to się kupuje dodatkowe pakiety, żeby wpadały w roaming regulowany! Przecież w takiej sytuacji nie ma sensu kupowanie tych pakietów...
Roggio
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 25 lip 2013, o 22:08

Brak LTE w Roamingu

Post autor: Roggio »

Witam. Posiadam Iphone 8 i niestety, ale w roamingu ( Wielka Brytania, EE) nie mam łączności LTE , a jedynie 3G. Będąc w kraju LTE mam ( ale podczas połączenia głosowego zmienia się na 3G) Czy jakoś można rozwiązać ten problem?
Ostatnio zmieniony 10 gru 2018, o 09:16 przez Basia_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączono wątki- podobny temat.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: roaming

Post autor: Basia_Plus »

Witaj Roggio,

brak możliwości korzystania z technologii LTE, może wynikać z faktu, że przebywasz na obszarze nieobjętym zasięgiem LTE.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
torre24
Szalony PlusManiak
Posty: 245
Rejestracja: 24 sty 2016, o 20:55

Re: roaming

Post autor: torre24 »

Bzdura. Ja też tak miałem w dwóch telefonach (nie iPhone) w Czechach i Niemczech. Zasięg był, karta zawsze logowała się do 3G, ręczne wybranie sieci LTE było za każdym nieskuteczne. Wymieniłem kartę ale od tamtej pory nie miałem okazji sprawdzić.
Oczywiście Plus po restartach telefonów i usługi w systemie umył ręce twierdząc, że wszystko jest ok.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Roggio
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 25 lip 2013, o 22:08

Re: roaming

Post autor: Roggio »

Nieobjętym zasięgiem LTE - prosiłbym o wytłumaczenie ? Wspomnę tylko, iż moja partnerka posiadająca sieć PLAY nie ma problemu z LTE.
AndrzejiHania
Prawie PlusManiak
Posty: 35
Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:28

Re: roaming

Post autor: AndrzejiHania »

TomPL pisze:Nie ma rady - pisz do UOKiK...
Ja wkrótce wyjeżdżam na parę dni do Portugalii, zobaczymy co mnie spotka ;)
Radzę Ci, dokumentuj swoje połączenia. Uruchom bezpłatną usługę Wykaz bieżącego użycia, i rób zrzuty ekranu i pobieraj zestawienia jako csv-ki. Pluję sobie w brodę, że nie zrobiłem tego od razu (teraz przepadło, zestawienia mają odświeżanie z retencją kilku tygodni).
Dostałem odpowiedź, z której wynika że (1) postępowanie reklamacyjne uległo zakończeniu (w sensie, to poprzednie, a bajki o tym, że jak się nie zgadzam, to mogę coś tam coś tam przez formularz kontaktowy jeszcze raz zgłosić, to sobie mogę [---]), (2) została wykonana analiza, z której wynika zaistnienie przeważającego użycia w UE poza Polską, (3) odpowiedź na (pierwszą) reklamację została wysłana jakieś półtora miesiąca temu (i łaskawie, indywidualnie wyzerowało mi koszty, te pierwsze 8 groszy górką - dzięki wielkie) i (4) konsultant(ka) nie podpisała się przy (tej negatywnej) odpowiedzi na reklamację jedynie przez niedopatrzenie.
Ad. 1 Przychodzą mi do głowy dwa cytaty - "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi" oraz "pisz pan na Berdyczów". Nie będę składał sprawy do sądu o 31 groszy, ale UKE i UOKiK to inna sprawa.
Ad. 2 Do licha, o nic innego nie prosiłem w trzech reklamacjach (i czterech zgłoszeniach), jak o szczegóły tej analizy - zestawienia połączeń czy transfer danych (którego nb. nie było). Tak, to ja sobie też mogę powiedzieć - wcale że nie używałem telefonu przeważająco poza UE! Niczym nie podparte stwierdzenie nie rozstrzyga o zajściu bądź nie jakiegoś zdarzenia. Przykre, że uważa się mnie za (potencjalnego) złodzieja i oszusta
Ad. 3 Sprawdziłem wszystkie foldery w poczcie, włącznie z koszem i spamem - nie ma najmniejszego śladu po takiej korespondencji - przykre, że jednak uważa się mnie za oszusta i złodzieja, albo inteligentnego inaczej...
Ad. 4 Przepraszam, ale stwierdzenie "a świstak siedzie i zawija" to chyba z innego obszaru biznesowego, nieprawdaż?
Reasumując, w świetle zwłaszcza (2) sugeruję Ci jak na wstępie...
A ja zakładam tzw. centymetr - będę sobie odcinał (z miarki krawieckiej, centymetr po centymetrze) dni do końca umowy.
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: roaming

Post autor: Marta_Plus »

Roggio,

jaki APN masz ustawiony w telefonie?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Roggio
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 25 lip 2013, o 22:08

Re: roaming

Post autor: Roggio »

IMG_0880.png
IMG_0881.png
Oczywiście przy tych ustawieniach w PL posiadam LTE
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: roaming

Post autor: Marta_Plus »

Roggio,

jak obecnie wygląda sytuacja? Masz możliwość weryfikacji karty SIM w innym aparacie?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Roggio
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 25 lip 2013, o 22:08

Re: roaming

Post autor: Roggio »

Przełożyłem kartę do mojego starego telefonu Xiaomi Redmi 4X i również brak LTE niestety.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

Roggio,
- spróbuj jeszcze zmienić APN na: internet, a następnie wyłączyć i włączyć telefon. Zobacz, jak wówczas będzie wyglądała sytuacja z LTE.
Po powrocie do Polski będzie trzeba jednak zmienić APN z powrotem na: plus.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Roggio
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 25 lip 2013, o 22:08

Re: roaming

Post autor: Roggio »

Niestety sytuacja bez zmian...
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: roaming

Post autor: Marta_Plus »

Roggio,

jeśli jesteś jeszcze za granicą, prześlij proszę na adres: specjalista_plus@plus.pl (w temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika) następujące informacje:
- numer telefonu,
- lokalizację,
- dokładny model telefonu.
Poproszę wówczas dział techniczny o weryfikację.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Roggio
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 25 lip 2013, o 22:08

Re: roaming

Post autor: Roggio »

Tak też zrobię, dziękuję i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

Roggio ,
- dział techniczny poprawił ustawienia. Wróć do apn: plus, przeloguj telefon i sprawdź czy działa.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ