roaming

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
torre24
Szalony PlusManiak
Posty: 245
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 24 sty 2016, o 20:55

Re: roaming

Post autor: torre24 »

flat mam prawie dokładnie tak jak Ty tyle, że moja karta nie loguje się do sieci LTE ani w Unii ani poza nią (w Turcji). Miałem dwie taryfy, wymieniłem kartę przy przejściu do Plush-a i nic...
flat
Początkujący PlusManiak
Posty: 17
Rejestracja: 1 lis 2015, o 14:17

Re: roaming

Post autor: flat »

We włoszech miałem podobnie , sieć WIND oraz Vodafone - po zalogowaniu sie do jednej z nich, internet działał kilka minut po czym przechodził w E lub 3G i praktycznie nie było juz dostepu do internetu , przy czym znajomy miał wykupionego pre-paid'a z WIND , i bez problemu cały czas miał LTE i internet mu śmigał idealnie. I też , ta sama lokalizacja, o tym samym czasie, baaa, nawet ten sam telefon miał.

Po jakims czasie internet sie pojawiał znowu , by znowu po kilku/kilkunastu minutach zaniknąć . O stabilnosci dostępu mowy nie ma.

Gdzie tu jest problem ? Wg ustaleń i umowy powinienem miec dostep do internetu a mimo to nie mam. Ja płace abonament regularnie , a nie mam zapewnionych usług które są objęte umową !
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: roaming

Post autor: Basia_Plus »

Witaj flat,
flat pisze:Internet w sieci O2 Niemcy - Tzn , on nie działa , albo działa chwile a potem zanika.
problem jest nam znany. Trwają prace nad jego rozwiązaniem. Najmocniej przepraszam za niedogodności.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ritaines
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 11 wrz 2018, o 11:20

Roaming Serbia

Post autor: ritaines »

Dzień dobry.
Wczoraj dzwoniłam na infolinię żeby dowiedzieć się jaki pakiet internetowy mogę dokupić żeby mieć internet w Serbii i dowiedziałam się że "chyba" mam to w abonamencie jako połączenia do UE. Nie wydaje mi się to jednak prawdą gdyż Serbia nie jest w UE. Czy ktoś wie jak nazywa się pakiet który mogłabym dokupić?

Dziękuję z góry za pomoc.

Ula
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2018, o 13:35 przez sl@w_es, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesienie do oficjalnego działu
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: roaming

Post autor: Marta_Plus »

Witaj ritaines,
ritaines pisze:jaki pakiet internetowy mogę dokupić żeby mieć internet w Serbii
W przypadku powyższego kraju, transmisja danych w roamingu będzie rozliczana zgodnie z cennikiem posiadanej taryfy. Przykładowy cennik najnowszej taryfy Plus, uwzględniający opłaty, znajdziesz tutaj: http://www.plus.pl/documents/16/1256575 ... PAID_2.pdf.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
t3ch
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 12 maja 2018, o 13:01

Re: roaming

Post autor: t3ch »

Basia_Plus pisze:t3ch,

zgodnie z sugestią pracownika Działu Reklamacji po zamknięciu okresu rozliczeniowego możesz złożyć ponowną reklamację wskazując opłaty, które budzą Twoje zastrzeżenia.
@Basia_Plus: Okres rozliczeniowy zakończony 09.09. Złożyłem ponownie reklamację na bok@plus.pl ponieważ moje opłaty zostały naliczone już po 7 dniach od wyjazdu (pierwszy raz w ciągu 30 dni), proszę o monitorowanie sprawy, numer zgłoszenia: #265503.

Jak rozumiem, opłaty mogą zostać naliczone po 30 dniach od momentu wyjazdu, w przypadku gdy w ciągu ostatnich 30 dni przeważająca ilość dni była w roamingu. Dobrze to rozumiem?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: roaming

Post autor: Basia_Plus »

t3ch,
t3ch pisze:numer zgłoszenia: #265503.
poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na Twoje zgłoszenie.
t3ch pisze: Jak rozumiem, opłaty mogą zostać naliczone po 30 dniach od momentu wyjazdu, w przypadku gdy w ciągu ostatnich 30 dni przeważająca ilość dni była w roamingu. Dobrze to rozumiem?
W 30 - dniowym okresie obserwacji możemy stwierdzić przeważające użycie oraz obecność na terenie państw objętych Roamingiem Regulowanym, co skutkuje naliczaniem dodatkowych opłat wynikających z decyzji Prezesa UKE.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Miela
Początkujący PlusManiak
Posty: 24
Rejestracja: 18 wrz 2018, o 16:36

Dodatkowe opłaty za roaming

Post autor: Miela »

Przyszedł do mnie jakiś sms, że niby za bardzo korzystam z roamingu. Mieszkam przy czeskiej granicy, najbliższe nadajniki Plusa znajdują się w odległości mniej więcej 10 km i nie mam zasięgu. Roaming to dla mnie jedyna możliwość na korzystanie z internetu i rozmów telefonicznych. Oczywiście na tych mapkach zasięgu mam milion kresek, ale i tak nie łapie.

Proszę mi wytłumaczyć, kto tu jest bardziej nie w porządku. Plus - nie budując nadajników mimo że od lat jest to zgłaszane w tej okolicy czy ja, że jakkolwiek korzystam z usług opłaconych. Jeżeli jest napisane, że mam pakiet GB w roamingu i tak niższy niż w PL, to czemu teraz już w ogóle nie mam tego pakietu?

Jednocześnie nie pozwalacie mi przed czasem rozwiązać umowy zasłaniając się tym, że ta usługa tak ma i nie gwarantujecie, że wszędzie jest dostępna. To po co mi usługa, z której nie mogę korzystać, bo nie macie nadajników?
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2018, o 17:03 przez Ewa_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dołączyłam do istniejącego wątku.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

Witaj Miela,
- zasady naliczania opłat w ramach Polityki Uczciwego Korzystania znajdziesz tutaj: http://www.plus.pl/uslugi/roaming#AbonamentOplaty.
Jeśli chcesz sprawdzić plany rozbudowy sieci w swojej okolicy, to zapraszam do tego wątku.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Miela
Początkujący PlusManiak
Posty: 24
Rejestracja: 18 wrz 2018, o 16:36

Re: roaming

Post autor: Miela »

Ewa_Plus pisze:Witaj Miela,
- zasady naliczania opłat w ramach Polityki Uczciwego Korzystania znajdziesz tutaj: http://www.plus.pl/uslugi/roaming#AbonamentOplaty.
Jeśli chcesz sprawdzić plany rozbudowy sieci w swojej okolicy, to zapraszam do tego wątku.
Toż to piszę, że znam te zasady, ale nie lubię jak ktoś oskarża mnie o nieuczciwość.

Korzystam tak, bo nie mam innej możliwości. Raz w tygodniu, czasem częściej, czasem rzadziej jeżdżę do miasta, gdzie mam zasięg Plusa. Ale nie rozumiem jak możecie twierdzić, że korzystam z roamingu, skoro jestem w Polsce?
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: roaming

Post autor: Basia_Plus »

Miela,
Miela pisze:Mieszkam przy czeskiej granicy,
Miela pisze: Roaming to dla mnie jedyna możliwość na korzystanie z internetu i rozmów telefonicznych.
Miela pisze:Ale nie rozumiem jak możecie twierdzić, że korzystam z roamingu, skoro jestem w Polsce?
Możliwość zalogowania się do sieci operatora zagranicznego w miejscowości przygranicznej wynika z tego, że karta SIM loguje się do sieci o silniejszym sygnale, co jest uwidocznione na wyświetlaczu telefonu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Miela
Początkujący PlusManiak
Posty: 24
Rejestracja: 18 wrz 2018, o 16:36

Re: roaming

Post autor: Miela »

Basia_Plus pisze:Miela,
Miela pisze:Mieszkam przy czeskiej granicy,
Miela pisze: Roaming to dla mnie jedyna możliwość na korzystanie z internetu i rozmów telefonicznych.
Miela pisze:Ale nie rozumiem jak możecie twierdzić, że korzystam z roamingu, skoro jestem w Polsce?
Możliwość zalogowania się do sieci operatora zagranicznego w miejscowości przygranicznej wynika z tego, że karta SIM loguje się do sieci o silniejszym sygnale, co jest uwidocznione na wyświetlaczu telefonu.
Czyli rozumiem, że mam wyłączyć telefon i jak ktoś mi wyśle gołębia pocztowego, że chce do mnie zadzwonić, to wtedy włączać?
Nie mam zasięgu żadnej polskiej sieci, fakt jestem zalogowany do czeskiej, ale korzystam bardzo mało, bardziej odbieram niż dzwonię. Nie uważam, żebym korzystał nieuczciwie. Czemu korporacje muszą każdą pozytywną zmianę (że w roamingu jak w domu) wypaczyć tak, że nie da się korzystać? Przecież wszelkie pakiety i tak w roamingu są mocno ograniczone.

Pytam więc tak - jak mi naliczacie opłaty, bo niby korzystam nie tak, to rozstańmy się w zgodzie i do widzenia. A zostałem poinformowany, że mimo że nie mam zasięgu to nie mogę nic zrobić, bo umowa. No to albo dajecie mi korzystać, albo się rozstajemy, bo po co mi telefon, z którego nie mogę dzwonić? Albo mogę dzwonić ale za jakieś niebotyczne pieniądze. Jakoś w drugą stronę to nie działa, jak praktycznie nie używałem telefonu, to nie pisałem do Was o moich zasadach uczciwego płacenia abonamentu, że jak nie korzystam, to mi oddajecie kasę?

I kto tu jest uczciwy?
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

Miela,
- jeśli w miejscu zamieszkania masz dostęp do wi-fi, to tymczasowym rozwiązaniem może być korzystanie z usługi Wi-fi Calling. Na tej stronie znajdziesz więcej informacji i zapiszesz się do testów.
Miela pisze:Jakoś w drugą stronę to nie działa, jak praktycznie nie używałem telefonu, to nie pisałem do Was o moich zasadach uczciwego płacenia abonamentu, że jak nie korzystam, to mi oddajecie kasę?
- decyzję w sprawie zwrotu kosztów, może podjąć jedynie Departament Reklamacji. Jeśli wyślesz takie zgłoszenie i podałbyś nam tutaj jego numer, moglibyśmy przyśpieszyć rozpatrzenie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Miela
Początkujący PlusManiak
Posty: 24
Rejestracja: 18 wrz 2018, o 16:36

Re: roaming

Post autor: Miela »

Ewa_Plus pisze:Miela,
- jeśli w miejscu zamieszkania masz dostęp do wi-fi, to tymczasowym rozwiązaniem może być korzystanie z usługi Wi-fi Calling. Na tej stronie znajdziesz więcej informacji i zapiszesz się do testów.
Miela pisze:Jakoś w drugą stronę to nie działa, jak praktycznie nie używałem telefonu, to nie pisałem do Was o moich zasadach uczciwego płacenia abonamentu, że jak nie korzystam, to mi oddajecie kasę?
- decyzję w sprawie zwrotu kosztów, może podjąć jedynie Departament Reklamacji. Jeśli wyślesz takie zgłoszenie i podałbyś nam tutaj jego numer, moglibyśmy przyśpieszyć rozpatrzenie.
Wysłałem zgłoszenie, ale jak zwykle nie odpowiadacie w satysfakcjonującym czasie. Jakbym zwlekał tyle z płatnością, to już by monity.

WiFi Calling - przepraszam, ale dostęp do LTE mam też tylko w roamingu, a bez roamingu mam bardzo niskie pakiety danych, żeby jeszcze je zużywać na rozmowy.
Niestety wszelkie odpowiedzi widzę spychają rozwiązanie problemu na mnie, tymczasem oczekiwałbym indywidualnego podejścia - może ktoś by się zainteresował czemu nie ma zasięgu i jak go tutaj poprawić? Bo 500 m dalej zasięg już jest. Może jakiś maszt/nadajnik należałoby wzmocnić?

Czy ja naprawdę cudów oczekuję, żebym został potraktowany jak człowiek a nie kolejny ticket do odhaczenia? Żeby odpowiedź brzmiała:
"Proszę pana, przyjdzie technik, rozejrzy się i spróbuje coś z tym zrobić".

Ale nie, WiFi Calling. A dostęp do internetu z kosmosu. Jeśli nie chcecie nic robić, co widzę jest standardem obsługi klienta, to po prostu dajcie mi spokój i nie naliczajcie opłat za roaming. Albo zróbcie tak, żebym miał zasięg.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

Miela pisze:Wysłałem zgłoszenie, ale jak zwykle nie odpowiadacie w satysfakcjonującym czasie
- jeśli podasz nam tutaj numer zgłoszenia, to będziemy mogli przyśpieszyć :-)

Do korzystania z Wi-fi Calling nie jest potrzebny zasięg Plusa, ani żadnej sieci. Wystarczy dostęp do Wi-Fi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ