Teraz jest 26 cze 2019, o 17:24

Zostaw Kontakt





roaming

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
Offline
Avatar użytkownika

AndrzejiHania

Prawie PlusManiak

  • Posty: 33
  • Dołączył(a): 9 paź 2018, o 12:28
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: roaming

Post10 paź 2018, o 06:46

Chyba nie do końca zostałem zrozumiany. Po pierwsze, jeśli czytam w tym SMSie, że "W związku z tym od 07.10.2018 będziemy naliczać dodatkowe opłaty roamingowe", tzn. że za okres 30.09-06.10 opłaty te NIE będą naliczane. A przynajmniej tak to rozumiem. Po drugie, chodzi mi o to, DLACZEGO - pomimo "nieprzystawalności" czasu pobytu za granicą do okresu obserwacji - jest mowa o "przeważającym użyciu usług w RR". I wreszcie po trzecie, czy jak najbardziej mieszkając, pracując etc. W POLSCE, mogę sobie w trakcie wyjazdu służbowego na cztery dni (o które pytałem) używać telefonu w RR - bez dodatkowych opłat, czy mogę - na przykład używać telefonu w RR w trakcie dwutygodniowego (tak, czasem to się zdarza!) urlopu za granicą bez dodatkowych - i bezzasadnych - opłat? Powtarzam, absolutnie nie odmawiając Plusowi prawa do postępowania zgodnie z regulacjami prawnymi (w tym unijnymi), nie traktujcie wszystkich z założenia jak potencjalnych przestępców!
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Offline
Avatar użytkownika

TomPL

Starszy Plusmaniak

  • Posty: 189
  • Dołączył(a): 12 cze 2013, o 08:59
  • Lokalizacja: Warmia
  • Podziękował : 21 razy
    Otrzymał podziękowań: 11 razy
  • Model telefonu: NOKIA 700 Symbian Belle

Re: roaming

Post10 paź 2018, o 07:07

Z tym traktowaniem jako przestępców to przesadziłeś, ale skoro:
"Od 30 września do 5 października przebywałem poza Polską (ale w UE - Niemcy, Austria). Łącznie 6 dni. 7 października dostałem SMSa z nr 2610, że "w ciągu ostatnich 30 dni zaobserwowaliśmy przeważające użycie usług w Roamingu Regulowanym. W związku z tym od 07.10.2018 będziemy naliczać dodatkowe opłaty roamingowe (...) Opłaty te nie będą naliczane jeśli w ciągu 30 dni będziesz zarówno więcej przebywać jak i korzystać ze wszystkich usług poza Roamingiem Regulowanym..."
to Plus w tym momencie stosuje pewien rodzaj mobbingu, wywierania (nieuzasadnionej!) presji wobec klienta i to jest niedopuszczalne. Miejmy nadzieję, że to tylko niedopracowany algorytm śledzenia aktywności roamingowej i do żadnych obciążeń finansowych nie dojdzie. Oczekiwałbym jednak od Plusa co najmniej przeprosin!
Offline
Avatar użytkownika

Ewa_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 5210
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 17:37
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Podziękował : 90 razy
    Otrzymał podziękowań: 603 razy

Re: roaming

Post10 paź 2018, o 16:47

AndrzejiHania,
- wskazanie 30-dniowego okresu obserwacji oznacza, że są to opłaty stosowane na podstawie decyzji administracyjnej Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w części IV cennika http://www.plus.pl/documents/16/1256575 ... PAID_2.pdf

Mogło się zdarzyć, że wiadomość trafiła do Ciebie pomyłkowo. Mieliśmy w ostatnim czasie kilka takich zgłoszeń, co było dalej weryfikowane. Jeżeli tak się stało, przepraszam za kłopot. Gdyby jednak na f-rze znalazły się niewłaściwe rozliczone opłaty w roamingu, to wtedy jak najbardziej sprawa do reklamacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

habish

Szalony PlusManiak

  • Posty: 5481
  • Dołączył(a): 19 maja 2012, o 13:14
  • Lokalizacja: PL
  • Podziękował : 380 razy
    Otrzymał podziękowań: 474 razy
  • Ostrzeżenia: 1
  • Moja taryfa: Plus Abonament
  • Model telefonu: Samsung Galaxy S9

Re: roaming

Post12 paź 2018, o 20:57

Niższe stawki dodatkowych opłat za usługi roamingowe w Unii Europejskiej: https://news.plus.pl/#/art:8131/nizsze- ... ropejskiej
Offline
Avatar użytkownika

agus27

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 22 paź 2018, o 13:12
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: roaming

Post22 paź 2018, o 13:20

Witam, złożyłam reklamacje odnosnie opłat za roaming w w limiter data. Czy moglibyście przyspieszyć reklamacje? Problem w tym ze nie otrzymaliśmy zadnego nr reklamacji poniewaz składaliśmy przez plus online. Moglibyście pomoc?
Offline
Avatar użytkownika

Marta_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1391
  • Dołączył(a): 11 lip 2017, o 09:52
  • Podziękował : 9 razy
    Otrzymał podziękowań: 168 razy

Re: roaming

Post22 paź 2018, o 13:41

Witaj agus27,

prześlij proszę numer telefonu, którego dotyczy reklamacja pod adres: specjalista_plus@plus.pl, w temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

agus27

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 22 paź 2018, o 13:12
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: roaming

Post22 paź 2018, o 14:10

Marta_Plus napisał(a):Witaj agus27,

prześlij proszę numer telefonu, którego dotyczy reklamacja pod adres: specjalista_plus@plus.pl, w temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika.


Dziekuje za informacje, przesłałam maila tak jak Pani pisała .
Offline
Avatar użytkownika

Marta_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1391
  • Dołączył(a): 11 lip 2017, o 09:52
  • Podziękował : 9 razy
    Otrzymał podziękowań: 168 razy

Re: roaming

Post22 paź 2018, o 14:43

agus27,

dziękuję - wiadomość dotarła. Przekazałam sprawę dalej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

agus27

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 22 paź 2018, o 13:12
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: roaming

Post22 paź 2018, o 14:46

Marta_Plus napisał(a):agus27,

dziękuję - wiadomość dotarła. Przekazałam sprawę dalej.



Dziękuję, mam nadzieje ze pozytywnie rozpatrzycie moja prosbe
Offline
Avatar użytkownika

agus27

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 22 paź 2018, o 13:12
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: roaming

Post23 paź 2018, o 18:58

Marta_Plus napisał(a):agus27,

dziękuję - wiadomość dotarła. Przekazałam sprawę dalej.


pani Marto czy cos wiadomo w sprawie mojej reklamacji. mogłaby Pani sie dowiedzieć co i jak?

Pozdrawiam
Offline
Avatar użytkownika

AndrzejiHania

Prawie PlusManiak

  • Posty: 33
  • Dołączył(a): 9 paź 2018, o 12:28
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: roaming

Post24 paź 2018, o 08:39

Ewa_Plus napisał(a):AndrzejiHania,
- wskazanie 30-dniowego okresu obserwacji oznacza, że są to opłaty stosowane na podstawie decyzji administracyjnej Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Mogło się zdarzyć, że wiadomość trafiła do Ciebie pomyłkowo. Mieliśmy w ostatnim czasie kilka takich zgłoszeń, co było dalej weryfikowane. Jeżeli tak się stało, przepraszam za kłopot. Gdyby jednak na f-rze znalazły się niewłaściwe rozliczone opłaty w roamingu, to wtedy jak najbardziej sprawa do reklamacji.

Wydaje mi się, że nic nie zostało załatwione mimo reklamacji (złożonej online). Jestem na kolejnym wyjeździe służbowym (w innym kraju niż poprzednio, powinno to PLUSowi dać do myślenia, prawda?) , i od razu na lotnisku dostaję SMSa, że zostają naliczane opłaty za połączenia we/wy i dane. Pomijam, że jest to kwestia 0.03/min. Chodzi o zasadę.
Przypomnę, że "Opłaty te nie będą naliczane jeśli w ciągu 30 dni będziesz zarówno więcej przebywać jak i korzystać ze wszystkich usług poza Roamingiem Regulowanym..."
W listopadzie znów mam przewidywany wyjazd służbowy za granicę, również w UE. Czy, a jeśli tak to jak to wpłynie na "naliczanie dodatkowych opłat roamingowych", jeśli wyjazd ten ma trwać 4 dni? Zamierzam w styczniu jechać na dwa tygodnie na urlop (Portugalia, UE). Co wtedy? Chyba nie na to się umawiałem, podpisując umowę. Coraz bardziej żałuję decyzji o przejściu do tej sieci.
POWTÓRZĘ TO DUŻYMI LITERAMI
Rozumiem, że jest sporo cwaniaków, którzy mieszkając poza Polską "robią sobie dobrze" kosztem operatora, ale na litość, nie wrzucajcie wszystkich do jednego wora!
I po raz kolejny nie ukrywam, że bardzo niecierpliwie czekam na odpowiedzi.
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Offline
Avatar użytkownika

Ewa_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 5210
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 17:37
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Podziękował : 90 razy
    Otrzymał podziękowań: 603 razy

Re: roaming

Post24 paź 2018, o 10:15

agus27,
- my z poziomu Forum nie mamy wglądu na konta Klientów. Wkrótce powinnaś otrzymać odpowiedź z Departamentu Reklamacji. Ewentualnie możesz napisać w tej sprawie do Działu Obsługi Klienta przez formularz: www.plus.pl/zadaj-pytanie. Pamiętaj, żeby w wiadomości podać swoje dane: imię i nazwisko, swój PESEL albo hasło Plus Kod 5 (jeśli masz je ustalone).

AndrzejiHania napisał(a):nic nie zostało załatwione mimo reklamacji (złożonej online).

- posiadasz może numer tego zgłoszenia? Jeśli tak, to podaj mi go tutaj, proszę.
Jeśli nie, to podeślij mi numer telefonu, którego dotyczy ta sytuacja, na adres: specjalista_plus@plus.pl, w temacie podając swój nick i dopisek: FORUM.
Pozwoli mi to na wysłanie interwencji w Twojej sprawie z prośbą o pilne wyjaśnienie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

AndrzejiHania

Prawie PlusManiak

  • Posty: 33
  • Dołączył(a): 9 paź 2018, o 12:28
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: roaming

Post24 paź 2018, o 11:10

Ewa_Plus napisał(a):- posiadasz może numer tego zgłoszenia?(...)

Stare zgłoszenie: #299880
Nowe (dzisiejsze): #325288
Pani z PLUSa (imię i nazwisko do mojej wiadomości) odpowiedziała mi, że stare nie zostało jeszcze rozpatrzone. Wiem, że macie 30 dni na rozpatrzenie, ale mnie cały czas licznik cyka.
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Offline
Avatar użytkownika

Ewa_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 5210
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 17:37
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Podziękował : 90 razy
    Otrzymał podziękowań: 603 razy

Re: roaming

Post24 paź 2018, o 12:12

AndrzejiHania,
- dziękuję za podane numery zgłoszeń. Poprosiłam już Departament Reklamacji o przyśpieszenie weryfikacji opisanej przez Ciebie sprawy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

AndrzejiHania

Prawie PlusManiak

  • Posty: 33
  • Dołączył(a): 9 paź 2018, o 12:28
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: roaming

Post25 paź 2018, o 19:04

Ewa_Plus napisał(a):AndrzejiHania,
...Poprosiłam już Departament Reklamacji o przyśpieszenie weryfikacji opisanej przez Ciebie sprawy.

Już chciałem Was pochwalić. Już zniknęły naliczone opłaty "roamingowe" za poprzednie dni, więc wykonałem parę telefonów do Polski. I cóż widzę? Znowu "Kwota rozmów/SMS po przekroczeniu Twoich pakietów: xxx zł". Ludzie! Dewizą plusa powinno być "nie wie lewica, co czyni prawica"!!!
Oświadczam uroczyście, że zgłaszam sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. I tylko chciałem się zapytać, czy kolejne wyjazdy zagraniczne - a muszę jeździć dosyć często, jak również marzy mi się urlop - opłacę ciężkim zdenerwowaniem? O pieniądzach już nie wspomnę, gdyż, powtarzam, chodzi o zasadę.
Dwa cytaty, do zastanowienia:
"Podejrzliwość w stosunku do wszystkich jest męcząca, trzeba komuś ufać, bo trzeba przy kimś odpocząć." Kapuściński, Cesarz.
"Nie składaj obietnic, jeśli nie jesteś pewien, czy zamierzasz ich dotrzymać." Nicholas Sparks
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plus Abonament - Oficjalny Dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: MariuszS i 24 gości