roaming

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

AndrzejiHania,
- "Kwota rozmów/SMS po przekroczeniu Twoich pakietów", którą pokazuje Plus online odnośnie bieżącego okresu rozliczeniowego jest orientacyjna i niekoniecznie musi znaleźć się na fakturze. Najlepiej będzie poczekać na odpowiedź Departamentu Reklamacji, który weryfikuje tę sprawę.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
AndrzejiHania
Prawie PlusManiak
Posty: 35
Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:28

Re: roaming

Post autor: AndrzejiHania »

Na fakturze, którą dostaliśmy dzisiaj, pojawiło się "tylko" 8 groszy za opłaty roamingowe. Sarkastycznie piszę "tylko", bo w plus online jest jak byk komunikat: "Kwota rozmów/SMS po przekroczeniu Twoich pakietów: 0,25 zł". Zatem (1) składam skargę do UOKIK; (2) owszem, zapłacę, i te 8 groszy, nie czekając na rozpatrzenie reklamacji, bo coś mi się widzi, że prędzej piekło zamarznie, niż potraktujecie nas poważnie, (3) będę dochodził do zwrotu tej sumy razem z odsetkami (jakkolwiek śmieszna suma by to nie była - po raz enty powtarzam, że chodzi o zasadę). I tylko jeszcze czekam, aż pozostałe 17 groszy pojawi się następnej fakturze. Moje wk...ienie będzie jeszcze pełniejsze. Aha, i zastanawiam się nad zerwaniem umowy z powodu niedotrzymania jej warunków przez drugą stronę.
Nie pozdrawiam.
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

AndrzejiHania,
- "Kwota rozmów/SMS po przekroczeniu Twoich pakietów" w Plus online dotyczy bieżącego okresu rozliczeniowego, natomiast faktura dotyczy okresu, który już się zakończył (czyli poprzedniego).
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
AndrzejiHania
Prawie PlusManiak
Posty: 35
Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:28

Re: roaming

Post autor: AndrzejiHania »

Nie odniosę się do przydatności tej odpowiedzi, bowiem jestem tego dosyć świadomy.
Mnie interesuje jedynie to, dlaczego zostałem potraktowany jak złodziej (w najlepszym razie cwaniak i wyłudzacz), jeśli:
- wraz z żoną, która ma drugi numer w tym abonamencie, mieszkamy i pracujemy w Polsce - płacimy podatki itp.;
- jesteśmy w plusie od czerwca tego roku;
- pierwszy wyjazd (służbowy) do UE (Austria), trwał 5 dni - 1.10-5.10. Dokładnie 7.10 dostałem tę informację o "przeważającym użyciu usług w RR w ciągu ostatnich 30 dni" i "opłaty te nie będą naliczone, jeśli w ciągu 30 dni będziesz przebywać i korzystać ze wszystkich usług poza RR w tym w Polsce";
- zastosowałem się do tej (ukrytej groźby) sugestii - po powrocie do Polski, w ciągu kolejnych dwóch tygodni z okładem, które dzieliły mnie od następnego wyjazdu, obficie wykonywałem połączenia i SMSy - możecie to sprawdzić, bo ja, frajer, nie zapisałem sobie historii połączeń;
- 23.10 wyjeżdżam na następną delegację, tym razem do Hiszpanii, i JUŻ na lotnisku w Barcelonie (nie w Salzburgu, gdzie byłem poprzednio - pytam się kolejny raz - nie dało wam to nic do myślenia?), zamiast "Plus wita w Hiszpanii" czy coś podobnego, dostaję "doliczana będzie opłata roamingowa". Będzie i już, bez prośby o wyjaśnienie czy czegokolwiek takiego!
- po złożeniu dwóch reklamacji znikają na dzień "Kwoty rozmów/SMS po przekroczeniu Twoich pakietów". I ja, frajer po raz drugi, przyjąłem, że uznaliście moje argumenty. Wykonałem parę telefonów do Polski... i nie dość, że do faktury doliczono mi poprzednie opłaty roamingowe, to jeszcze teraz mam "Kwota rozmów/SMS po przekroczeniu Twoich pakietów" poszła znów w górę!
- do Polski wróciłem 26.10 i czekam, aż ktoś (poza automatem zgłoszeniowym) łaskawie odbierze moją kolejną reklamację - tym razem #332045. Wykonuję połączenia i SMS-uję jak szalony, ale tak się zastanawiam, czy to coś da?
- Podsumowując, w ciągu ostatnich 30 dni (nawet licząc pierwszy wyjazd do UE od 30.09) poza Polską byłem łącznie 10 dni. DZIESIĘĆ!!! Oo ile wiem z matematyki, 10 jest mniejsze od 30, a nawet od 20. Czy mam pokazywać (komu?) karty pokładowe z wyjazdów???
Naprawdę, odsyłanie mnie do biura reklamacji i podawanie linków do dokumentów, które tak naprawdę jedynie pokazują wasz stosunek do klienta oraz niedotrzymywanie warunków dostarczania usługi uważam za zbywanie mnie.
Ponieważ nie mogę inaczej wytłumaczyć zaistniałej sytuacji, dalej oczekuję odpowiedzi na to pytanie: dlaczego plus uważa mnie za złodzieja/cwaniaka?
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
AndrzejiHania
Prawie PlusManiak
Posty: 35
Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:28

Re: roaming

Post autor: AndrzejiHania »

AndrzejiHania pisze:...- do Polski wróciłem 26.10...
Gdyby to nie było smutne, to byłoby zabawne. Mianowicie, w piątek 26.10 wracałem z Barcelony przez Monachium. Natomiast w niedzielę (nad ranem!!!) 28.10 dostaję smsa z Plusa o takiej mniej więcej treści: "opłaty w roamingu w UE w ramach pakietów minut sms, mms korzystasz tak jak w Polsce" :lol: A zaraz następny "na podstawie decyzji prezesa UKE doliczana będzie dodatkowa opłata roamingowa 0.03 zl/min...". I, co ciekawe, następny "Niemcy:.. Miłego pobytu życzy Plus!" Nie zdążyło mnie złapać w Niemczech... i tak się zastanawiam, jak to przyszło po powrocie, dwa dni (!!!), to czy nie jestem traktowany jako ten, co ma płacić za roaming w Polsce??? :-(
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: roaming

Post autor: TomPL »

Można zrozumieć twoje wzburzenia, ale nie zapominaj, że to wszystko robią automaty/komputery (choć oczywiście programują je omylni ludzie) i to że ty się spocisz z nerwów nie zrobi na nich żadnego wrażenia. Czy Plus traktuje cię jak złodzieja (i dlaczego) dowiemy się dopiero jak rozpatrzą reklamację. Póki co traktuj to jako "zabawne" :)
AndrzejiHania
Prawie PlusManiak
Posty: 35
Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:28

Re: roaming

Post autor: AndrzejiHania »

No, tak, zaczynam widzieć w tym pozytywne strony. Zawsze jest jakaś wartość dodana: w tym konkretnym przypadku to świadomość (czy też lekcja), że choćbyś nie wiem, jak się starał, zawsze ktoś cię może (słowo niepoprawne politycznie) "oszwabić". Więc nie oczekuj niczego pozytywnego, a może się przyjemnie rozczarujesz. Po co się starać?
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
AndrzejiHania
Prawie PlusManiak
Posty: 35
Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:28

Re: roaming

Post autor: AndrzejiHania »

Jako dyżurny malkontent znowu wychodzę z zapytaniem. Po pierwsze, jak wcześniej pisałem, dostałem fakturę na 45.08 PLN. Jak byk stoją w niej opłaty roamingowe (9 groszy).
Po kilku dniach (uznali reklamację? cóż, wypada chyba podziękować...) dostałem fakturę korygującą już na 44.99 PLN, czyli na nasz abonament. OK. Fajno. Zapłaciliśmy. Na portalu Plus online odnotowana została wpłata 44.99PLN i pojawiło się saldo w wysokości... kto zgadnie? ... tak! 9 groszy!!!
Powiedzcie proszę, po co i dlaczego (1) naliczacie opłaty bezprawnie (2) wystawiacie na takiej podstawie (bezpodstawnie) fakturę (3) uznając swój błąd wystawiacie korektę faktury, której wasz system nie raczył zauważyć... Przepraszam, w systemie niby jest, ale jakoby jej nie było. Na głównej zakładce plus online jest:
Kwota ostatniej [!!!] faktury: 45,08 zł ( z dnia: 26.10.2018 )
Kwota ostatniej wpłaty: 44,99 zł ( z dnia: 05.11.2018 )
A jak pogrzebać głębiej pojawia się
Dokument finansowy (faktura korygująca) (z dnia 02.11.2018) -0,09 zł, która jest totalnie przez Plus online zignorowana w kontekście salda...
I pomyśleć, że to ja wciągnąłem i siebie i żonę w ten cały [cenzura]...
A cały czas jeszcze wiszą opłaty za bieżący okres. Pomyślałem sobie, że może na kolejnej fakturze tego nie będzie. Naiwniak ze mnie.
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

AndrzejiHania,
- faktura korygująca była wystawiana w środku okresu rozliczeniowego. Saldo konto powinno się zaktualizować po zamknięciu okresu rozliczeniowego.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
typiarzz
Prawie PlusManiak
Posty: 34
Rejestracja: 4 mar 2018, o 19:44

Kwota transmisji danych w roamingu do wylaczenia uslugi

Post autor: typiarzz »

Witam,
bede wyjezdzal poza UE, transfer danych zostanie wylaczony dla karty w Plush. Z racji posiadania telefonu Dual SIM - na miejscu bedzie uzywana regionalna karta SIM, dla ktorej dane komorkowe beda wlaczone.
Dla wlasnego spokoju chce zapytac - jaki jest limit kwotowy, po ktorym nastepuje automatyczna blokada usługi, w razie gdyby polska karta SIM zalaczylaby dane komorkowe poza granicami UE?
Ostatnio zmieniony 15 lis 2018, o 13:44 przez Basia_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączono wątki- podobny temat.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: roaming

Post autor: Basia_Plus »

Witaj typiarzz,
typiarzz pisze: jaki jest limit kwotowy, po ktorym nastepuje automatyczna blokada usługi, w razie gdyby polska karta SIM zalaczylaby dane komorkowe poza granicami UE?
w przypadku korzystania z Internetu w roamingu powinna zadziałać usługa Limiter Data, która blokuje transmisję danych po przekroczeniu 250 zł. Więcej info tutaj: https://bok.plus.pl/system/templates/se ... w-roamingu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
mpmdembi
Szalony PlusManiak
Posty: 290
Rejestracja: 4 mar 2014, o 23:53

Re: roaming

Post autor: mpmdembi »

Witaj!
Przebywaliśmy z żoną za granicą dwukrotnie w okresie od 24.08. Oczywiście mam na myśli zagranicę poza UE. Podczas wyjazdu korzystaliśmy trochę z internetu (tak, bardzo drogiego). Podczas drugiego pobytu za granicą okazało się, że konto jest puste (24.08 na koncie było 373zł). Nie mamy bilingu za ten okres, ale np. za część tego okresu jest biling w aplikacji i wskazuje np. połączenia z pocztą głosową 4.04/min każde. Problem w tym, że na numerze jest nieaktywna poczta głosowa i nie była aktywowana w tym czasie. Do tego gdyby internet zużył taką kwotę, to po przekroczeniu 100zł powinniśmy zostać poinformowani o tym fakcie - to nie nastąpiło. Jednym słowem mogliśmy zużyć jak wyliczyłem ok 180-190zł, ale ok 180 zostało zabrane z konta bez uzasadnienia w wykonanych połączeniach.
Złożyliśmy reklamację i została odrzucona w całości! Także w kwestii połączeń na pocztę głosową, która była w tym czasie wyłączona! Uzasadnienie jest w stylu Barei "nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobi". Tak, zero merytorycznego uzasadnienia. Opłaty naliczone zostały zgodnie z cennikiem - ciekawe, bo w cenniku nie ma połączeń na wyłączoną pocztę głosową!
Konsultant sugeruje sądową drogę rozwiązania problemu lub ewentualnie postępowanie pozasądowe. Oczywiście, że wobec - nazwijmy to po imieniu - kradzieży tak będziemy musieli zrobić. Nie może być, tak, że operator bez merytorycznego uzasadnienia zwyczajnie odrzuca słuszne roszczenia (nie mówię o połączeniach internetem, bo te oczywiście trudno oszacować, choć brak SMSa po 100PLN jest złamaniem Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego, ale o połączeniach z nieaktywną pocztą głosową co jest ewidentne).
Jeśli możesz sprawdź tę sprawę proszę, bo z racji na wieloletnią współpracę chciałbym rozwiązać to polubownie, niemniej nie muszę mówić, że coś takiego sprawia, iż chęć odejścia z sieci z wszystkimi numerami jest bardzo silna, bo ostatnim argumentem przejścia do T-Mobile była uczciwość Polkomtela. Niestety kto raz ukradnie będzie kradł nadal...
Znak pisma: OKR/AS/5354429/09.11.18
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: roaming

Post autor: Basia_Plus »

Witaj mpmdembi,

jeśli odpowiedź, którą otrzymałeś z Departamentu Reklamacji budzi Twoje wątpliwości, możesz kontynuować sprawę za pomocą formularza: https://bok.plus.pl/system/templates/se ... contact_us. Prześlij proszę opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko oraz numer PESEL). Podaj nam potem numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
mpmdembi
Szalony PlusManiak
Posty: 290
Rejestracja: 4 mar 2014, o 23:53

Re: roaming

Post autor: mpmdembi »

Basia_Plus pisze:Witaj mpmdembi,

jeśli odpowiedź, którą otrzymałeś z Departamentu Reklamacji budzi Twoje wątpliwości, możesz kontynuować sprawę za pomocą formularza: https://bok.plus.pl/system/templates/se ... contact_us. Prześlij proszę opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko oraz numer PESEL). Podaj nam potem numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Bardzo dziękuję. Sprawa jest ewidentna, bo np. fakt wyłączonej poczty potwierdził konsultant (dodam, że wyłączonej od lat), więc choćby w tym zakresie nieuznanie reklamacji jest jawnym ignoranctwem Pana Andrzeja Samela - Kierownika Sekcji (taka osoba jest podpisana pod pismem), już nie wspominając o Limieterze Data w roamingu, który skoro nie przysłał SMSa o przekroczeniu 100zł, to oznacza, że taka ilość danych nie została zużyta, albo system nie zadziałał - w obu przypadkach naliczona ewentualna opłata jest bezzasadna.
No cóż, ostatnią rzeczą, która trzyma nas w Polkomtelu nie jest najgorszy zasięg, brak rozwoju itp., ale uczciwość. Nie przeszliśmy do T-Mobile, bo tam pieniądze nieraz znikają z konta z powodu nieaktywowanych usług itp. Skoro jednak Plus zaczął też oszukiwać (niestety w innym wymiarze nie możemy tego traktować), to ostatnia rzecz, która trzymała nas prawie od początku istnienia Państwa sieci w Polkomtelu przestała istnieć - smutne :-(
Mam jednaj nadzieję że ktoś nachyli się nad problemem i uczciwie go przeanalizuje i oczywiście uzna oczywistą reklamację.
W przypadku nieuznania reklamacji oczywiście skorzystamy z zasugerowanej przez Pana Kierownika drogi - pozasądowe lub sądowe postępowanie. Nie chodzi nawet o same pieniądze (choć oczywiście też), ale o elementarne zasady uczciwości.
Z góry bardzo dziękuję za skuteczne zmobilizowanie pracowników Działu Reklamacji do należytego rozpatrzenia naszej reklamacji i tym samym zmotywowanie do pozostania z tym i innymi numerami w sieci.
Numer nowego zgłoszenia z formularza to: #371815
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: roaming

Post autor: Basia_Plus »

mpmdembi,
mpmdembi pisze:Numer nowego zgłoszenia z formularza to: #371815
poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na podany numer zagadnienia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ