Teraz jest 26 cze 2019, o 23:08

Zostaw Kontakt





roaming

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
Offline
Avatar użytkownika

Marta_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1391
  • Dołączył(a): 11 lip 2017, o 09:52
  • Podziękował : 9 razy
    Otrzymał podziękowań: 168 razy

Re: roaming

Post16 sty 2019, o 13:14

AndrzejiHania,

w opisanej sytuacji, po zakończonym cyklu rozliczeniowym i wystawieniu faktury, jedyne co mogę zalecić, to złożenie kolejnej reklamacji. Postaramy się ponownie przyśpieszyć odpowiedź, jeśli podasz nam tutaj numer zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

AndrzejiHania

Prawie PlusManiak

  • Posty: 33
  • Dołączył(a): 9 paź 2018, o 12:28
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: roaming

Post18 sty 2019, o 11:56

Nie zrozumieliśmy się: NIE korzystałem W OGÓLE z połączeń plusowych - nie odbierałem przychodzących, W razie czego oddzwaniałem przez Wi-Fi Calling lub Skype'a. Chodzi o zasadę - (1) s3.14erniczony wyjazd; (2) świadomość, że cały czas, mimo wysiłków, jestem traktowany jako oszust, który kupił w Polsce (w domyśle - tanio) abonament, z którego korzysta wyłącznie lub (he-he) "przeważająco" za granicą (3) świadomość, że reklamacja nie jest bronią w rękach klienta, a jedynie placebo, że "powinna być uwzględniona". Jak inaczej to określić, gdy po złożeniu reklamacji dostaję odpowiedź, jak wcześniej napisałem, typu "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi".
Chodzi mi o to, KIEDY przestanę dostawać te trącące mobbingiem sms-y, że zamierzacie naliczać opłaty - za każdym razem, niezależnie od długości pobytu za granicą? Krótka odpowiedź, kiedy? W lutym mam kolejny wyjazd, w marcu, w kwietniu - taką mam pracę!!! W konkurencyjnej sieci taki okres "rozgrzeszenia" to cztery miesiące - u mnie to minęło w tym roku i nic się nie zmieniło.Terminarz moich walk (czyt. wyjazdów) to wrzesień 2018 pierwszy - pierwsze naliczenie, potem kolejne w październiku, w listopadzie, teraz...
Aha, na czacie dowiedziałem się, że wyjazd 14 dni nie będzie obciążany opłatami. Już nie chciałem puszczać przez sieć słów powszechnie uznanych za obraźliwe, bo drugi mój wyjazd trwał dni 4, nie czternaście. A reklamacja poszła do okrągłego segregatora.
Moja ocena waszego odnoszenia się do klienta to 0.1/10. Dziękuję. Nie zamierzam wam robić czarnego PRu, sami go sobie robicie.
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Offline
Avatar użytkownika

AndrzejiHania

Prawie PlusManiak

  • Posty: 33
  • Dołączył(a): 9 paź 2018, o 12:28
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: roaming

Post25 sty 2019, o 12:53

Jakoś trudno mi się doczekać na odpowiedź na jedno krótkie pytanie: jak długi jest okres abolicji? Czyli, zakładając, że pierwsze sms-y, że zamierzacie naliczać opłaty, dostałem we wrześniu, kiedy się skończy to mało przyjazne powitanie na każdym unijnym lotnisku? Proszę o odpowiedź.
Powtórzę, w lutym mam kolejny wyjazd, w marcu, w kwietniu - taką mam pracę!!! I jeszcze raz przypomnę, że w konkurencyjnej sieci taki okres "rozgrzeszenia" to cztery miesiące. Jak to jest w Plusie? (Jakoś nie mogę użyć zwrotu "a u nas w Plusie?")
Cytując J. Clarksona, "czy proszę o tak wiele"?
Kiedy?
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Offline
Avatar użytkownika

Ewa_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 5210
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 17:37
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Podziękował : 90 razy
    Otrzymał podziękowań: 603 razy

Re: roaming

Post25 sty 2019, o 14:03

AndrzejiHania,
- okres obserwacji to ostatnie 30 dni licząc od każdego kolejnego dziś.

Zgodnie z tym punktem:
a) Polkomtel nie pobiera Dodatkowych opłat roamingowych, o których mowa w ust. 1, w przypadku:
stwierdzenia przeważającego korzystania przez Abonenta z usług krajowych i obecności Abonenta w kraju przez więcej niż połowę w 30-dniowym okresie obserwacji

Oznacza to, że wyłączenie dodatkowych opłat roamingowych następuje, gdy Abonent spełnia łącznie i jednocześnie warunki:
- przeważający czas pobytu w PL;
- przeważające użycie w PL dla połączeń wykonanych;
- przeważające użycie w PL dla połączeń odebranych;
- przeważające użycie w PL dla transmisji danych.

Ps. to użycie musi być przeważające w Polsce względem UE, nie może być równe.

Jeśli Te warunki są spełnione, a będziesz miał naliczone opłaty, to pozostaje zgłoszenie reklamacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

AndrzejiHania

Prawie PlusManiak

  • Posty: 33
  • Dołączył(a): 9 paź 2018, o 12:28
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: roaming

Post26 sty 2019, o 22:22

Ja bardzo przepraszam. Po raz trzeci tłumaczę, jakie pytanie tu zadałem.
KIEDY przestanę dostawać te [...] sms-y, że zamierzacie naliczać opłaty?
Innymi słowy, spełniam następujące warunki
- przeważający czas pobytu w PL;
- przeważające użycie w PL dla połączeń wykonanych;
- przeważające użycie w PL dla połączeń odebranych;

Jedynie co, to problem może być z
przeważające użycie w PL dla transmisji danych.

ponieważ nie używam ani w PL ani nigdzie indziej transferu danych (więc 0=0, choćbym stanął na głowie).
Pomimo to na każdym zagranicznym lotnisku dostaję na dzień dobry takiego SMSa.
I O TO PYTAM, KIEDY TO SIĘ SKOŃCZY?
Nie pytam o reklamacje czy inne (...), bo z powodu obawy, że ZNOWU będę potraktowany jako oszust, będąc za granicą PL NIE DZWONIĘ (w roamingu Plusa), NIE WYSYŁAM SMS-ów (w roamingu Plusa), NIE ODBIERAM POŁĄCZEŃ PRZYCHODZĄCYCH (w roamingu Plusa). Cała łączność idzie przez Wi-Fi.
Zatem KIEDY przestaniecie mi psuć KAŻDY WYJAZD za granicę?!!!

EDIT:
Aha i poniewczasie (takie l’esprit de l’escalier) - przy tych czterech warunkach każda reklamacja może być odrzucona, nawet bez transferu danych. Będąc w PL nie mam możliwości udokumentowania ilości połączeń odebranych w odróżnieniu od wykonanych (szczegóły użycia). Taki paragraf 22. Brawo wy.
Ostatnio edytowano 27 sty 2019, o 07:53 przez sl@w_es, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Połączenie postów pisanych jeden pod drugim. Chcąc uzupełnić/rozwinąć wcześniejszą wypowiedź, gdy brak nowych wpisów proszę używać opcji edycji posta (przycisk ZMIEŃ). Dziękuję.
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Offline
Avatar użytkownika

Ewa_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 5210
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 17:37
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Podziękował : 90 razy
    Otrzymał podziękowań: 603 razy

Re: roaming

Post28 sty 2019, o 14:03

AndrzejiHania,
- SMS informacyjny przestanie być wysyłany, gdy wyłączone zostaną dodatkowe opłaty roamingowe, czyli gdy zostaną spełnione warunki wspomniane wcześniej.
Ponadto wyłączenie dodatkowych opłat roamingowych będzie potwierdzone SMS-em.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

TomPL

Starszy Plusmaniak

  • Posty: 189
  • Dołączył(a): 12 cze 2013, o 08:59
  • Lokalizacja: Warmia
  • Podziękował : 21 razy
    Otrzymał podziękowań: 11 razy
  • Model telefonu: NOKIA 700 Symbian Belle

Re: roaming

Post28 sty 2019, o 14:12

To było z cyklu "proste pytanie - prosta odpowiedź" ;)
AndrzejiHania, a ciebie tylko "straszą" czy opłaty jakieś naliczają?
Offline
Avatar użytkownika

AndrzejiHania

Prawie PlusManiak

  • Posty: 33
  • Dołączył(a): 9 paź 2018, o 12:28
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: roaming

Post28 sty 2019, o 20:27

TomPL napisał(a):To było z cyklu "proste pytanie - prosta odpowiedź" ;)
AndrzejiHania, a ciebie tylko "straszą" czy opłaty jakieś naliczają?

Od końca: tylko "straszą", bo, jak wspomniałem, nie używam - wqrzony na maksa - plusa w roamingu w UE. Wszystko mi działa przez wifi.
A w ogóle, to czuję się ubogacony. Bo nie tylko traktuje się mnie jak potencjalnego oszusta, ale na dodatek jak kretyna.
W listopadzie byłem w Portugalii - dostałem sms-a na dzień dobry. W grudniu w Hiszpanii - to samo! Nie dzwoniłem, nie sms-owałem, nie używałem transferu danych, nie odbierałem połączeń przychodzących... CO JESZCZE MAM ZROBIĆ? Odśpiewać hymn w samolocie? I pani z plusa pisze, że smsy przestaną przychodzić, kiedy przestaną przychodzić.
LITOŚCI!!!
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Offline
Avatar użytkownika

Biagio

Nowy

  • Posty: 1
  • Dołączył(a): 9 lut 2019, o 20:06
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Nie włączyłem roamingu, nie mogę go włączyć online

Post9 lut 2019, o 20:15

Witam,
Niestety nie włączyłem roamingu przed wyjazdem za granice i na tą chwilę telefon się kompletnie nie łączy z żadna sięcią. Nie mogę zainstalować aplikacji plus online, bo w tym kraju (Gruzja) nie można jej pobrać. Przez stronę również nie mogę się zalogowąć, bo sms kod przychodzi na telefon.... wiec nie przychodzi, bo nie mam sieci. Nie mogę tęż do Was zadzwonić, bo nie mam z czego. Nie mam po co podawać numeru do kontaktu, bo wy się nie dodzwonicie.

Napiszcie mi co mam zrobić.
Tel. pięć xxx xxx -xxx- xxx
Mail. bxxxxx x x x<skasujcie spacje>@gmail.com (mail przyporządkowany do konta).
Ostatnio edytowano 11 lut 2019, o 07:53 przez Basia_Plus, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Połączono wątki- podobny temat. Ukryłam numer telefonu i adres email.
Offline
Avatar użytkownika

Basia_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 3892
  • Dołączył(a): 8 wrz 2015, o 13:25
  • Podziękował : 5 razy
    Otrzymał podziękowań: 351 razy

Re: roaming

Post11 lut 2019, o 10:14

Witaj Biagio,

wyślij proszę opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko oraz numer PESEL) przez ten formularz. Podaj nam później numer zgłoszenia postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

AndrzejiHania

Prawie PlusManiak

  • Posty: 33
  • Dołączył(a): 9 paź 2018, o 12:28
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: roaming

Post28 lut 2019, o 11:24

Ewa_Plus napisał(a):AndrzejiHania,
- okres obserwacji to ostatnie 30 dni licząc od każdego kolejnego dziś.
Zgodnie z tym punktem:
a) Polkomtel nie pobiera Dodatkowych opłat roamingowych, o których mowa w ust. 1, w przypadku:
stwierdzenia przeważającego korzystania przez Abonenta z usług krajowych i obecności Abonenta w kraju przez więcej niż połowę w 30-dniowym okresie obserwacji

Oznacza to, że wyłączenie dodatkowych opłat roamingowych następuje, gdy Abonent spełnia łącznie i jednocześnie warunki:
- przeważający czas pobytu w PL;
- przeważające użycie w PL dla połączeń wykonanych;
- przeważające użycie w PL dla połączeń odebranych;
- przeważające użycie w PL dla transmisji danych.
Ps. to użycie musi być przeważające w Polsce względem UE, nie może być równe.
Jeśli Te warunki są spełnione, a będziesz miał naliczone opłaty, to pozostaje zgłoszenie reklamacji.


Pozostało mi zgłoszenie reklamacji (zgłoszenie numer #654449), co też zrobiłem.
Zrobiłem to za pomocą następującego tekstu:
"Po wielokrotnych pytaniach z mojej strony, w związku z permanentnym i – w mojej ocenie - bezpodstawnym naliczaniem dodatkowych opłat roamingowych, zapytałem konsultanta Plusa, kiedy opłaty te przestaną być naliczane. Uzyskałem odpowiedź, cytuję:
'... wyłączenie dodatkowych opłat roamingowych następuje, gdy Abonent spełnia łącznie i jednocześnie warunki:
- przeważający czas pobytu w PL;
- przeważające użycie w PL dla połączeń wykonanych;
- przeważające użycie w PL dla połączeń odebranych;
- przeważające użycie w PL dla transmisji danych.'
Mając w pamięci odpowiedź konsultanta oraz poprzednie składane przeze mnie reklamacje, za pomocą usługi 'Wykaz bieżącego użycia' pobrałem biling od dnia 25.01. do 21.02. bieżącego roku oraz jeden przykładowy zrzut ekranu bilingu z tego okresu – w załączeniu (z usuniętymi numerami docelowymi). Wynika z niego, że we wzmiankowanym okresie (około 30 dni przed planowanym wyjazdem) wykonałem samych połączeń wychodzących na prawie trzy godziny – dokładnie, 2 godziny, 56 minut, 35 sekund. Dodatkowo uruchomiłem transfer danych (100 kB, MMS). Nie jestem w stanie udokumentować za pomocą w/w usługi ilości połączeń przychodzących, jednak mam zapis ich w telefonie. Wynika z niego, że czas takich połączeń to również, w w/w okresie, kilka godzin. Cały ten czas, a dokładnie od 15 stycznia do 23 lutego, przebywałem w Polsce, gdzie mieszkam i pracuję.
Po co o tym wszystkim piszę?
W dniu 23.02.2019 o godzinie 23:00 czasu polskiego wylądowałem na lotnisku w Portugalii. Od tego dnia, podczas pięciu dni pobytu w Portugalii wykonałem dwa połączenia wychodzące do Polski, łączny czas trzy minuty trzydzieści pięć sekund, i odebrałem cztery połączenia przychodzące, łączny czas dwie minuty trzydzieści dziewięć sekund.
24 lutego wieczorem ze zdumieniem stwierdziłem, że zostały do mojego rachunku doliczone opłaty roamingowe w wysokości 0,10 PLN brutto, które już 26 lutego znalazły się na fakturze. Natomiast na bieżącym rachunku dodatkowo są kolejne pozycje opłat roamingowych, w wysokości 0,07 PLN brutto.
Niniejszym oświadczam, że spełniam wszystkie warunki, podane przez konsultanta, odnoście wyłączenia opłat roamingowych, a to:
- przeważający czas pobytu w PL – trzydzieści siedem dni vs. pięć;
- przeważające użycie w PL dla połączeń wykonanych – prawie 180 minut vs. niecałe 4 minuty;
- przeważające użycie w PL dla połączeń odebranych – ponad 180 minut vs. niecałe 3 minuty;
- przeważające użycie w PL dla transmisji danych – 100 kB vs. 0.0 kB.

W związku z powyższymi faktami domagam się skorygowania faktury o niesłusznie naliczone opłaty roamingowe. Jednocześnie wnoszę o natychmiastowe usunięcie naliczania tych opłat i powiadomienie mnie o wykonaniu tego działania osobną wiadomością tekstową.
Tą drogą składam reklamację do faktury numer EME/FAKTURA/zzzzzzzzz dla konta yyyyyyy.
"
Ciekawe, kiedy ktoś zacznie mi znowu udowadniać, że jestem wielbłądem?
Aha, tym razem plus nawet nie raczył mnie powiadomić, że pobiera opłaty...
Każdy inny provider usług telekomunikacyjnych, z którego usług korzystałem, wysyłał do mnie po przekroczeniu granicy informację o tym, gdzie jestem (jakbym nie wiedział ;-) ), ile mnie będzie kosztować rozmowa, SMS czy MMS. A tu nic. Cisza. Zastanawiacie się? Szkoda waszego czasu. Wróciłem do Polski. Odpowiedzcie na reklamację.
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!

Za ten post autor AndrzejiHania otrzymał podziękowanie od
TomPL(28 lut 2019, o 13:01)
Offline
Avatar użytkownika

Marta_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1391
  • Dołączył(a): 11 lip 2017, o 09:52
  • Podziękował : 9 razy
    Otrzymał podziękowań: 168 razy

Re: roaming

Post28 lut 2019, o 13:10

AndrzejiHania,

AndrzejiHania napisał(a):Pozostało mi zgłoszenie reklamacji (zgłoszenie numer #654449), co też zrobiłem.
Poprosiłam już o przyśpieszenie odpowiedzi na podany numer zagadnienia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

MarDab90

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 28 lut 2019, o 19:37
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: ja+49
  • Model telefonu: Xiaomi redmi 4x

Brak sieci 4g w roamingu.

Post28 lut 2019, o 19:43

Witam borykam się z problemem zasięgu sieci 4g za granicą. Sprawdzałem na. stronie i oficjalnie w Islandi dostępna jest sieć Vodafone 4g. Telefon sprawdzony. na. innej. karcie plus kolegi i zasięg 4g jest na mojej karcie go brak tylko 3g a internet na h+ praktycznie nie działa. Są jakieś możliwości odblokowania tego czy może to być spowodowane samą kartą SIM??? w polsce Lte działa bez problemu.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowano 1 mar 2019, o 10:09 przez Basia_Plus, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Połączono wątki- podobny temat.
Offline
Avatar użytkownika

Basia_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 3892
  • Dołączył(a): 8 wrz 2015, o 13:25
  • Podziękował : 5 razy
    Otrzymał podziękowań: 351 razy

Re: roaming

Post1 mar 2019, o 10:12

Witaj MarDab90,

z usług, którego operatora korzystasz? Jaki APN masz ustawiony w telefonie?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

MarDab90

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 28 lut 2019, o 19:37
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: ja+49
  • Model telefonu: Xiaomi redmi 4x

Re: roaming

Post1 mar 2019, o 14:20

korzystam z sieci Vodafone IS pokazuje mi sieć 4g lecz nie ma. możliwości się z nią połączyć. Apn mam ustawiony jak na. stronie plusa podano
Nazwa Plus
APN Plus
Typ uwierz PAP
Typ APN default, supl
Protokół apn IPv4
Protokół apn w roamingu bez różnicy czy ustawie IPv4 czy któryś z możliwych. Na innych urządzeniach to samo.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plus Abonament - Oficjalny Dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 27 gości