Strona 1 z 14

Wypowiedzenie umowy, zachowanie numeru w prepaid

: 8 wrz 2016, o 11:49
autor: jurak
Witam serdecznie.

Mam zapytanie: mam znajomą osobę, która poprosiła mnie o dowiedzenie się w kwestii rezygnacji z umowy i pozostawienie numeru w ofercie na kartę.
Aktualnie abonament jest na firmę (jednoosobowa działalność). Umowa kończy się 5 listopada.
Rozumiem, że umowę trzeba wypowiedzieć z końcem okresu promocyjnego i z dopiskiem o zachowanie numeru w ofercie na kartę.
Obecnie jest obowiązkowa rejestracja prepaid.
Jak postąpić 5 / 6 listopada czyli jak umowa wygaśnie?
Należy udać się do punktu w celu rejestracji na dowolną osobę?
Czy może numer będzie z automatu zarejestrowany na osobę fizyczną, na którą była umowa firmowa? Trzeba dołączyć dowód osobisty do wypowiedzenia?

Proszę o wskazówki.

Re: Wypowiedzenie umowy, zachowanie numeru w prepaid

: 8 wrz 2016, o 11:51
autor: Ron
Numer pozostanie zarejestrowany.

Re: Wypowiedzenie umowy, zachowanie numeru w prepaid

: 8 wrz 2016, o 13:37
autor: Magda_Plus
jurak pisze:Obecnie jest obowiązkowa rejestracja prepaid.
Jak postąpić 5 / 6 listopada czyli jak umowa wygaśnie?
Należy udać się do punktu w celu rejestracji na dowolną osobę?
Czy może numer będzie z automatu zarejestrowany na osobę fizyczną, na którą była umowa firmowa? Trzeba dołączyć dowód osobisty do wypowiedzenia?

Proszę o wskazówki.
Numer abonamentowy przeniesiony do opcji Plus na Kartę należy ponownie zarejestrować. Dopiero po jego zarejestrowaniu numer zostanie uaktywniony. Szczegóły dotyczące rejestracji znajdziesz na tej stronie:
http://www.plus.pl/rejestracja.

Po przejściu z abonamentu na pre-paid numer jest niedostępny

: 24 wrz 2016, o 23:21
autor: mako3
Mój tata z dniem 9.09 miał przejść z abonamentu na pre-paid (tak Plus zadeklarował w piśmie potwierdzającym przyjęcie rezygnacji z abonamentu).
Tymczasem od 9.09. jego numer jest martwy i nie da się go doładować jako pre-paid. Po wielu bezskutecznych rozmowach z BOKiem (który "w ogóle numeru w systemie nie widzi") oraz wizytach w punkcie sprzedaży, w dniu 17.09 tata zgłosił reklamację - nr zgłoszenia w eBOKu: 160917-000878, numer reklamacji: 13717843.
Tata ma 30 dni na aktywację numeru, inaczej numer przepadnie (zgodnie z pismem od Plusa) - termin jest już więc bliski.
Proszę o interwencję.

Re: Wypowiedzenie umowy, zachowanie numeru w prepaid

: 26 wrz 2016, o 10:11
autor: asandrzej
A numer został zarejestrowany?

Re: Wypowiedzenie umowy, zachowanie numeru w prepaid

: 26 wrz 2016, o 10:28
autor: Magda_Plus
mako3 sprawę przekazałam do odpowiedniej komórki naszej sieci.
Mam nadzieję, że ta interwencja przyniesie oczekiwany skutek.

Re: Wypowiedzenie umowy, zachowanie numeru w prepaid

: 27 wrz 2016, o 07:24
autor: mako3
Magda_Plus - dziękuję przekazanie mojego zgłoszenia.
Po jakim czasie powinienem zacząć się niepokoić? Od dnia zgłoszenia reklamacji minęło już 10 dni. Zaś do upłynięcia 30-dniowego okresu do zachowania numeru zostało jedynie 11 dni.

Re: Wypowiedzenie umowy, zachowanie numeru w prepaid

: 27 wrz 2016, o 10:00
autor: Magda_Plus
mako3 nie dysponuje informacją jaką długo może potrwać rozwiązanie zaistniałej sytuacji. Jak tylko coś będę widzieć to dam znać.

Re: Wypowiedzenie umowy, zachowanie numeru w prepaid

: 27 wrz 2016, o 20:50
autor: mako3
Magda_Plus - zasięgnąłem porady na forum Telepolis.

Oto fragment jednej z odpowiedzi:
(...) numer w ogóle nie jest aktywny? Bo jeśli tak, to sprawa jest banalna. Systemy Plusa nie powinny się mocno różnić od innych operatorów. Pewnie zamiast migracji ktoś wprowadził wyłączenie numeru.
Ileż może trwać korekta takiej (ponoć) banalnej pomyłki??

Re: Wypowiedzenie umowy, zachowanie numeru w prepaid

: 2 paź 2016, o 11:21
autor: mako3
Witam, telefon taty został w końcu - w dniu 29.09. - przeniesiony do usługi pre-paid.

Prośby o pomoc kierowane do Plusa na facebooku ani na tutejszym forum nie przyniosły rezultatu.

Z treści korespondencji, którą tata otrzymał wynika, że Plus zareagował dopiero na wniosek Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), do którego to urzędu tata skierował w dniu 25.09. prośbę o pomoc.

Re: Wypowiedzenie umowy, zachowanie numeru w prepaid

: 4 paź 2016, o 16:20
autor: KamilPowerLte
13 listopada kończy mi się umowa z Plusem na abonament telefoniczny, chciałbym przejść tymczasowo na ofertę Pre-Paid. Z tego co widzę w tym wątku, nie jest to taka prosta sprawa. Jak mam napisać rezygnację, aby uniknąć tego typu kłopotów? No i o co chodzi z tą rejestracją karty? Przecież przez dwa lata karta SIM była na mnie zarejestrowana, Plus posiada wszelkie dane potrzebne do zarejestrowania karty więc po co dodatkowo gnębi klientów?
Czy mogę w rezygnacji zaznaczyć, że oprócz przeniesienia numeru do oferty na kartę wyrażam zgodzę (lub żądam) na jego automatyczną rejestrację na dane podane dotychczasowo w umowie?

Re: Wypowiedzenie umowy, zachowanie numeru w prepaid

: 4 paź 2016, o 16:39
autor: Daniel_Plus
KamilPowerLte, przejście numeru do oferty prepaid wiążę się ze złożeniem wypowiedzenia umowy z końcem czasu oznaczonego, a następnie, gdy umowa się zakończy - konieczna będzie rejestracja karty:
Magda_Plus pisze: Numer abonamentowy przeniesiony do opcji Plus na Kartę należy ponownie zarejestrować. Dopiero po jego zarejestrowaniu numer zostanie uaktywniony. Szczegóły dotyczące rejestracji znajdziesz na tej stronie:
http://www.plus.pl/rejestracja.

Re: Wypowiedzenie umowy, zachowanie numeru w prepaid

: 4 paź 2016, o 16:47
autor: KamilPowerLte
Daniel_Plus pisze:KamilPowerLte, przejście numeru do oferty prepaid wiążę się ze złożeniem wypowiedzenia umowy z końcem czasu oznaczonego
Szukam obecnie na stronie Plusa adresu korespondencyjnego BOK i nie mogę znaleźć. Czy mógłbyś mi go podać tutaj? Czy macie gdzieś wzór takiego pisma?

Re: Wypowiedzenie umowy, zachowanie numeru w prepaid

: 4 paź 2016, o 17:05
autor: Daniel_Plus
KamilPowerLte, wzoru na stronie nie ma, ale możesz napisać pismo samemu, a potem wysłać je na adres firmy podany na tej stronie.

Re: Wypowiedzenie umowy, zachowanie numeru w prepaid

: 27 paź 2016, o 22:10
autor: jurak
Wracam dla chętnych z informacją.
25. X umowa miała wygasnąć. Z rana numer jeszcze był aktywny, natomiast w okolicy godziny 20:00 - 21:00 przy próbie wykonania połączenia wyświetlił się komunikat "sieć niedostępna".
Następnego dnia (26. X) zarejestrowałem numer w salonie, doładowałem i wszystko gra.

Z istotnych rzeczy na co zwróciłem uwagę. Po wygaśnięciu umowy abonamentowej Plus Online przestało działać. 26. X zgodnie z instrukcją na Plus Online użyłem numeru i 4 ostatnich cyfr numeru PUK. Wszystko OK, konto dostępne.
Minus taki, że za każdym razem potrzebne jest hasło sesji, nie ma opcji do ustawienia na sztywno własnego hasła.