Technologia VoLTE w Plusie.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
- Ewa_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 6975
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Nof_Ginosar,
- chodzi o VoWiFi i tylko to natywne. Może "wstrzymane" to za mocne słowo. W tej chwili jednak bardziej skupiamy się na wersji działającej na aplikacji. Wersja natywna również będzie, także spokojnie. Po prostu na razie nie możemy jeszcze podać żadnego terminu.
mpmdembi,
- możesz podsyłać uwagi, wraz z konkretnymi przykładami na bok@plus.pl"target="_blank
Jeśli dział techniczny będzie miał dane na temat konkretnego przypadku, to będzie mógł się jemu bliżej przyjrzeć, prześledzić, a nie szukać w tysiącu innych.
- chodzi o VoWiFi i tylko to natywne. Może "wstrzymane" to za mocne słowo. W tej chwili jednak bardziej skupiamy się na wersji działającej na aplikacji. Wersja natywna również będzie, także spokojnie. Po prostu na razie nie możemy jeszcze podać żadnego terminu.
mpmdembi,
- możesz podsyłać uwagi, wraz z konkretnymi przykładami na bok@plus.pl"target="_blank
Jeśli dział techniczny będzie miał dane na temat konkretnego przypadku, to będzie mógł się jemu bliżej przyjrzeć, prześledzić, a nie szukać w tysiącu innych.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Czy podczas prowadzenia rozmowy VoLTE (numer z wyłączoną pocztą głosową, ale z opcją połączenia oczekującego), kolejna osoba dzwoniąca słyszy normalny sygnał oczekiwania, czy tak jak powinno być "abonent prowadzi aktualnie rozmowę itd..."?
Zauważyłem, że u mnie zamiast prawidłowego komunikatu jest zwykły sygnał jakbym nie prowadził rozmowy i nie odbierał telefonu.
Aktualizacja: był to przejściowy problem w sieci Plus, a nie kwestia VoLTE. Nie wiem czy można jakoś samodzielnie usunąć posta.
Zauważyłem, że u mnie zamiast prawidłowego komunikatu jest zwykły sygnał jakbym nie prowadził rozmowy i nie odbierał telefonu.
Aktualizacja: był to przejściowy problem w sieci Plus, a nie kwestia VoLTE. Nie wiem czy można jakoś samodzielnie usunąć posta.
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Witam,
można się jakoś załapać na testy VoLTE? Sporo korzystam z routera w telefonie i fallback na 3G mnie nie urządza przy przychodzących połączeniach.
można się jakoś załapać na testy VoLTE? Sporo korzystam z routera w telefonie i fallback na 3G mnie nie urządza przy przychodzących połączeniach.
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3131
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Witaj bwitosze,
Sukcesywnie będziemy włączać VoLTE kolejnym Abonentom. Prosimy o cierpliwość.bwitosze pisze:można się jakoś załapać na testy VoLTE?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 19
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 21:42
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Czekałem kilka miesięcy i się nie doczekałem. Abo wzięte bez telefonu. W końcu karta SIM powędrowała do szuflady i przekierowanie na Play, z którym się przeprosiłem. I VoLTE działa. A w Plusie zostało mi płacenie 55 zł co miesiąc za nic.
Wysłane z mojego SM-T725 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T725 przy użyciu Tapatalka
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Na pewno warto płacić dodatkowo 55zł dla znaczka VoLTE obok poziomu zasięgu! [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Po co było brać coś dla usługi niedostępnej komercyjnie? Plus nie reklamuje usługi, nie ma żadnych oficjalnych informacji jaki telefon trzeba nawet pod to mieć.dominikm27 pisze:Czekałem kilka miesięcy i się nie doczekałem. Abo wzięte bez telefonu. W końcu karta SIM powędrowała do szuflady i przekierowanie na Play, z którym się przeprosiłem. I VoLTE działa. A w Plusie zostało mi płacenie 55 zł co miesiąc za nic.
Wysłane z mojego SM-T725 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Od czego zależy czy połączenie VoLTE jest HD czy nie? Do dziś miałem zawsze (przy każdym połączeniu ikonę HD i faktycznie lepszą jakość głosu, a chwilę temu telefon nagle przestał pokazywać HD i głos jest trochę gorszej jakości. Wydaje mi się, że nic nie przełączyłem, bo niby co? Oczywiście rozmowa leci po VoLTE nadal, tylko jakość dźwięku jest gorsza.
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
A gdzie mozna znaleźć liste telefonów dla których VoLTE działa? Bo ja mam G8 Plus który jest sprzedawany tylko w Plusie i obawiam się że mój sprzet tego nie ogarnia.
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3131
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
mpmdembi,
aby zestawić połączenie w standardzie HD VOICE potrzebne są telefony posiadające kodeki HD Voice na obu końcach połączenia oraz infrastruktura wspierająca u operatora partnera. Jakość połączeń wewnątrz sieci i połączeń z numerami innych operatorów może się różnić i za każdym razem może być inna. Zależy to bowiem od wielu czynników, między innym od tego, jak druga strona trzyma słuchawkę, częstotliwości używania funkcji redukcji szumów/odgłosów tła, korzystania z zestawów głośnomówiących, czy też obciążenia sieci.
Milhaus,
aby zestawić połączenie w standardzie HD VOICE potrzebne są telefony posiadające kodeki HD Voice na obu końcach połączenia oraz infrastruktura wspierająca u operatora partnera. Jakość połączeń wewnątrz sieci i połączeń z numerami innych operatorów może się różnić i za każdym razem może być inna. Zależy to bowiem od wielu czynników, między innym od tego, jak druga strona trzyma słuchawkę, częstotliwości używania funkcji redukcji szumów/odgłosów tła, korzystania z zestawów głośnomówiących, czy też obciążenia sieci.
Milhaus,
dokładną listę modeli będzie można znaleźć w regulaminie usługi VoLTE.Milhaus pisze:A gdzie mozna znaleźć liste telefonów dla których VoLTE działa?
Wspomniana usługa na tym telefonie nie będzie dostępna.Milhaus pisze:Bo ja mam G8 Plus który jest sprzedawany tylko w Plusie i obawiam się że mój sprzet tego nie ogarnia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Milhaus,
No i to kolejny powód do tego aby przy nastepnym przedłużeniu umowy przestać brać pod uwagę ofertę Plusa. Wciskacie ludziom telefony na których później nie można się cieszyć z usług oferowanych w waszej sieci.
Wysłane z mojego moto g(8) plus przy użyciu Tapatalka
Wspomniana usługa na tym telefonie nie będzie dostępna.[/quote]Milhaus pisze:Bo ja mam G8 Plus który jest sprzedawany tylko w Plusie i obawiam się że mój sprzet tego nie ogarnia.
No i to kolejny powód do tego aby przy nastepnym przedłużeniu umowy przestać brać pod uwagę ofertę Plusa. Wciskacie ludziom telefony na których później nie można się cieszyć z usług oferowanych w waszej sieci.
Wysłane z mojego moto g(8) plus przy użyciu Tapatalka
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
To rozumiem. Tylko do tej pory (do poniedziałku) w zasadzie wszystkie połączenia jakie wykonywałem miały podczas ich trwania ikonę HD na ekranie i wyraźnie lepszą od 3G jakość połączenia. Teraz ikona nie pojawia się przy żadnym połączeniu (także wykonywanym do osób do których wcześniej połączenie było realizowane w HD oraz testy są przeprowadzane w zasięgu tych samych BTSów. Jednym słowem zniknęło HD w sytuacjach w których do poniedziałku byłoMarta_Plus pisze:mpmdembi,
aby zestawić połączenie w standardzie HD VOICE potrzebne są telefony posiadające kodeki HD Voice na obu końcach połączenia oraz infrastruktura wspierająca u operatora partnera. Jakość połączeń wewnątrz sieci i połączeń z numerami innych operatorów może się różnić i za każdym razem może być inna. Zależy to bowiem od wielu czynników, między innym od tego, jak druga strona trzyma słuchawkę, częstotliwości używania funkcji redukcji szumów/odgłosów tła, korzystania z zestawów głośnomówiących, czy też obciążenia sieci.
Wygląda to tak, jakby HD zostało wyłączone gdzieś na poziomie konfiguracji sieci (bo w telefonie takiej opcji z tego co wiem nie mam - Samsung S10).
Mała aktualizacja - teraz niektóre połączenia znów zaczęły mieć ikonę HD i lepszą jakość. Wygląda na to, że ma to związek z jakąś zmianą konfiguracji sieci (bo tak jak wspominałem "testy" są robione w podobnych warunkach).
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3131
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
mpmdembi,
prześlij proszę na adres: specjalista_plus@plus.pl (w temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika) następujące informacje:
- Twój numer telefonu,
- dane lokalizacyjne, czyli skąd wykonujesz połączenia,
- datę i godzinę ostatniej próby połączenia (najlepiej kilka przykładów wraz z numerami; inicjujący połączenie i odbierający),
- model telefonu.
Przekażę wówczas daną sprawę do weryfikacji przez nasz dział techniczny.
prześlij proszę na adres: specjalista_plus@plus.pl (w temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika) następujące informacje:
- Twój numer telefonu,
- dane lokalizacyjne, czyli skąd wykonujesz połączenia,
- datę i godzinę ostatniej próby połączenia (najlepiej kilka przykładów wraz z numerami; inicjujący połączenie i odbierający),
- model telefonu.
Przekażę wówczas daną sprawę do weryfikacji przez nasz dział techniczny.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Dzięki za chęć pomocy, ale od wczoraj wszystko wróciło do normy, a nawet jest lepiejMarta_Plus pisze:mpmdembi,
prześlij proszę na adres: specjalista_plus@plus.pl (w temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika) następujące informacje:
- Twój numer telefonu,
- dane lokalizacyjne, czyli skąd wykonujesz połączenia,
- datę i godzinę ostatniej próby połączenia (najlepiej kilka przykładów wraz z numerami; inicjujący połączenie i odbierający),
- model telefonu.
Przekażę wówczas daną sprawę do weryfikacji przez nasz dział techniczny.
Wcześniej wspominałem, iż połączenia zainicjowane w VoLTE, jak przechodzą do 3G, to zauważalnie spada jakość dźwięku. Aktualnie nie słychać różnicy, bo cały czas jest kodek AMR WB 16k, a nie AMR NB 8k, jak było wcześniej po przejściu rozmowy do 3G, a przez ostatnie kilka dni także w VoLTE.
Jeśli znów pojawi się podobny problem, to oczywiście prześlę Ci wiadomość.
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3131
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
mpmdembi,
Dziękuję za informację.mpmdembi pisze:Dzięki za chęć pomocy, ale od wczoraj wszystko wróciło do normy, a nawet jest lepiej
Dobrze, choć mam nadzieję, że nie będzie takiej konieczności.mpmdembi pisze:Jeśli znów pojawi się podobny problem, to oczywiście prześlę Ci wiadomość.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ