Usługi w abonamencie

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Usługi w abonamencie

Post autor: Ewa_Plus »

Ron,
- jak wyjedziesz to będziesz miał 3,5 GB pod warunkiem, że tych 4 GB nie zużyłeś. Przykładowo, jeśli w Polsce zużyłeś już 3 GB, to w UE będziesz miał do dyspozycji tylko 1 GB. I w drugą stronę - jeśli w UE zużyłeś powiedzmy 2,5 GB, to po powrocie do Polski zostanie Ci 1,5 GB z pakietu podstawowego.

Należy zaznaczyć, że Limit Roamingowy nie jest dodatkowym pakietem. Nie jest nawet pakietem w dosłownym tego słowa znaczeniu. Jest to po prostu limit nałożony na Twój pakiet podstawowy, w ramach którego możesz czerpać w UE. Limit, czyli pewna wartość graniczna, której nie można przekroczyć w UE.

Wstyd się przyznać, ale aplikacja Mobilne Plus online jest pod tym względem nieco ułomna, bo limit traktuje jako osobny pakiet i sobie to dodaje jedno z drugim (pakiet z limitem), podczas gdy w rzeczywistości pakiet jest tylko jeden.
Ten błąd aplikacji jest znany naszym informatykom. Liczymy, że przy którejś poprawce to skorygują.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: Usługi w abonamencie

Post autor: wlo »

Muszę wtrącić swoje trzy grosze...

Jakiś problem jest z jednoznaczną interpretacją danych podawanych przez ebok (Plus online).

Kilka dni temu aktywowałem siostrzeńcowi dodatkowy pakiet transmisji danych, ponieważ zgodnie z danymi w ebok:
Pakiet podstawowy Dla telefonu [...] Pozostało jeszcze ... 0 B i jednocześnie:
Limit roamingowy Dla telefonu [...] Pozostało jeszcze ... 7,01 GB

Jeśli Pozostało jeszcze ... to pozostało jeszcze wg mnie. Jednak prędkość transmisji radykalnie spadła - znaczy pakiet został wykorzystany, także w kraju (regulamin jest jasny). Niejasne jest, dlaczego piszecie w ebok, że coś pozostało w roamingu, jeśli nie pozostało?

A! siostrzeniec to dorosły chłop, mógłby sam włączyć, ale nie bardzo mógł z telefonu (nie używa aplikacji ebok), natomiast od 20 lat telefony dzieci siostra ma na swoim koncie i nikomu nie chce się zmieniać tego stanu rzeczy - ja natomiast zarządzam od zawsze ich telefonami - też tradycyjnie nikomu nie chce się zmieniać tego stanu rzeczy ;-)
Awatar użytkownika
Ron
V.I.P.
Posty: 1177
Rejestracja: 18 maja 2015, o 18:24
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Usługi w abonamencie

Post autor: Ron »

Czyli klient powyżej nie ma do wykorzystania w Polsce 2,46GB a jedynie 0,46GB dostępne na terenie kraju? Trochę nie widzę konsekwencji. Nie chodzi o to ile można wykorzystać w roamingu, a o to ile w Polsce.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Usługi w abonamencie

Post autor: Ewa_Plus »

wlo,
- masz rację, nie powinno tak być. W takich przypadkach dobrze zgłosić to na bok@plus.pl"target="_blank ze screenami i nr telefonu, którego dotyczy, wtedy konsultant będzie mógł przekazać to technikom żeby sprawdzili co tu się zadziało, że aplikacja tak pokazuje.

Ron,
- jeśli z pakietu podstawowego zostało 2,46 GB, to całość można użyć w Polsce. Na to nałożony jest limit 2 GB, które można (ale nie trzeba) użyć w UE.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
Ron
V.I.P.
Posty: 1177
Rejestracja: 18 maja 2015, o 18:24
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Usługi w abonamencie

Post autor: Ron »

@bulgar, to sprawdź ile Ci zostało z pakietu podstawowego. Z drugiego screena przesuń suwak w lewo. Bo aplikacja pokazuje pierwszą stronę ogólnie.
bungar
Początkujący PlusManiak
Posty: 23
Rejestracja: 3 mar 2019, o 21:14

Re: Usługi w abonamencie

Post autor: bungar »

Czyli wreszcie się wyjaśniło że limit nie jest osobnym pakietem chociaż w aplikacji tak jest to ukazane. Czyli teraz jeśli wykorzystałem cały pakiet podstawowy, ale w aplikacji pokazuje limit roamingowy 2/2 to i tak już nie mam żadnego internetu tak? Załączam screeny dla pewności
Załączniki
Screenshot_20210420-152929~2.png
Screenshot_20210420-152923~2.png
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Usługi w abonamencie

Post autor: Ewa_Plus »

bungar,
- zgadza się. Wygląda na to, że nie masz już żadnych jednostek Internetu do wykorzystania.
Aplikacja najwyraźniej błędnie w tej chwili prezentuje limit roamingowy, mino że już nie ma z czego czerpać.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
bungar
Początkujący PlusManiak
Posty: 23
Rejestracja: 3 mar 2019, o 21:14

Re: Usługi w abonamencie

Post autor: bungar »

W takim razie rozumiem, jeszcze dwa pytania.
1. Czy teraz jeśli będę miał włączoną transmisję danych to będzie pobierać pieniądze, czy po. Prostu prędkość teraz będzie bardzo mała?
2. Gdzie mogę nabyć jakieś pojedyncze pakiety internetu w abonamencie, w aplikacji nie widzę takiej opcji?
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: Usługi w abonamencie

Post autor: wlo »

Ewa_Plus pisze:wlo,
- masz rację, [...]
Ha! Tyle, że to nie jest problem konkretnego numeru tylko. To problem systemowy jest ;-)

Właśnie byłem na koncie (tym razem siostrze brakło pakietu - jest nauczycielką i do zdalnego wykorzystała w połowie okresu rozliczeniowego swój pakiet), sytuacja identyczna.

Natomiast zajrzałem przy okazji na konta prepaidów - Elastyczna z pakietem za 30 zł ma to "rozpisane" jako:
Pakiet 15 GB w Polsce Pozostało jeszcze ... 11,50 GB
Pakiet 15 GB w Polsce i UE Pozostało jeszcze ... 3,50 GB
Lepiej, chociaż to odświeżone pakiety są, więc nie wiem jak to "schodzi" - nie zwróciłem wcześniej na to uwagi ;-)
Awatar użytkownika
Ron
V.I.P.
Posty: 1177
Rejestracja: 18 maja 2015, o 18:24
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Usługi w abonamencie

Post autor: Ron »

bungar pisze:W takim razie rozumiem, jeszcze dwa pytania.
1. Czy teraz jeśli będę miał włączoną transmisję danych to będzie pobierać pieniądze, czy po. Prostu prędkość teraz będzie bardzo mała?
2. Gdzie mogę nabyć jakieś pojedyncze pakiety internetu w abonamencie, w aplikacji nie widzę takiej opcji?
Nie będzie naliczać dodatkowych opłat, a jedynie spadnie prędkość.
Możesz dokupić pakiet w aplikacji.


Więc jednak jest jak mówiłem 0,46GB było do wykorzystania, a nie 2,46.
bungar
Początkujący PlusManiak
Posty: 23
Rejestracja: 3 mar 2019, o 21:14

Re: Usługi w abonamencie

Post autor: bungar »

Ron pisze:
bungar pisze:W takim razie rozumiem, jeszcze dwa pytania.
1. Czy teraz jeśli będę miał włączoną transmisję danych to będzie pobierać pieniądze, czy po. Prostu prędkość teraz będzie bardzo mała?
2. Gdzie mogę nabyć jakieś pojedyncze pakiety internetu w abonamencie, w aplikacji nie widzę takiej opcji?
Nie będzie naliczać dodatkowych opłat, a jedynie spadnie prędkość.
Możesz dokupić pakiet w aplikacji.


Więc jednak jest jak mówiłem 0,46GB było do wykorzystania, a nie 2,46.
No tak ja też myślałem że ten limit nie wykorzystany No, ale z postów pani Marty można było wywnioskować inaczej.
Czyli i dodatkowe opłaty nie mam się co martwić po. Prostu spadnie prędkość tak? A gdzie w aplikacji mogę dokupić pakiet, bo przejrzałem wszędzie i nie widzę takiej opcji, na numerze mamy istnieje taka opcja u mnie nie?
Awatar użytkownika
Ron
V.I.P.
Posty: 1177
Rejestracja: 18 maja 2015, o 18:24
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Usługi w abonamencie

Post autor: Ron »

Z jakiej taryfy korzystasz ? Właśnie widzę, że w aplikacji nie można dokupić, ale w wersji web Plus Online w zakładce Pakiety powinna być opcja.

Obrazek
bungar
Początkujący PlusManiak
Posty: 23
Rejestracja: 3 mar 2019, o 21:14

Re: Usługi w abonamencie

Post autor: bungar »

Nie wiem dokładnie jaką taryfa. Na stronie www w zakładce pakiety mam do wyboru tylko atlantycki i orientalny..
Awatar użytkownika
Ron
V.I.P.
Posty: 1177
Rejestracja: 18 maja 2015, o 18:24
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Usługi w abonamencie

Post autor: Ron »

Na samym dole nie ma nic ?
bungar
Początkujący PlusManiak
Posty: 23
Rejestracja: 3 mar 2019, o 21:14

Re: Usługi w abonamencie

Post autor: bungar »

Niestety nie. No nic pojutrze odnawiają się pakiety. Ważne, że dowiedziałem się że nie zostaną doliczone zadne opłaty jeśli będę miał teraz po wyczerpaniu włączona transmisje danych tylko prędkość spadnie do minimum.
ODPOWIEDZ