Dzień dobry.
Jakiś czas temu Plus uruchomił stronę gdzie kupujący może sprawdzić czy telefon nie jest obciążony ratami.
Chce kupić iPhone z Plusa z końca 2018r. Mam numer imei, wysłałem przez formularz zapytanie. Przyszła odpowiedz że dla tego numeru nie można sprawdzić.
Czy ktoś z forum jest w stanie powiedzieć dlaczego, bo na BOK Plusa nikt nie jest w stanie pomóc?
Wysłano z Google Pixel 2
Ostatnio zmieniony 7 sty 2019, o 15:12 przez Basia_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:Połączono wątki- podobny temat.
Szanowni Państwo,
Ponad rok temu zakupiłem przez allegro telefon SG8+. Nowy, z papierami, zakupiony na raty na firmę, nie na typowego "słupa", więc czułem się dosyć pewnie. Od dwóch dni otrzymuję jednak notyfikacje, wysyłane chyba przez KNOX, że upłynął termin płatności kolejnej raty. Próbowałem dodzwonić się do sprzedawcy, jednak nie odbierał dzisiaj telefonu. Moje główne pytanie brzmi: ile mam czasu na wyjaśnienie sytuacji, nim mój telefon zostanie zablokowany? Pracuję obecnie na przysłowiowym krańcu świata i taka blokada całkowicie odcięła by mnie od cywilizacji, a do Polski nie wrócę przez co najmniej miesiąc, co znacznie ogranicza moje pole manewru. I drugie pytanie - czy mogę w jakiś sposób dowiedzieć się ile jeszcze brakuje do spłaty telefonu i ewentualnie samemu go spłacić, jeślikwota byłaby znośna?
aby uniknąć blokady z racji windykacji rat za sprzęt, pierwotny właściciel urządzenia powinien uregulować zaległe należności wobec Polkomtel sp. z o.o. W celu wyjaśnienia sprawy pozostaje Ci zatem skontaktować się ze sprzedawcą telefonu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Dziękuję za odpowiedź, jednak jak już pisałem, sprzedawca póki co nie odbiera. Stąd ponawiam pytanie: ile, mniej-wiecej, mam czasu od pojawienia się wiadomości o nieopłaceniu rat do zablokowania telefonu? Bo jak to kwestia kilku dni, to muszę zorganizować cały dzień na dojazd do najbliższego sklepu z telefonami i kupić jakiś, aby nie zostać bez kontaktu ze światem, a jeśli to kwestia miesiąca czy dwóch to do tego czasu zdążę już wrócić do domu i przesiąść się na stary telefon.
proces ten jest uzależniony od sytuacji płatniczej na danym numerze/koncie.
Na urządzeniu pojawią się kolejne komunikaty przypominające o konieczności spłacenia raty. W ostatnim z nich będzie informacja, iż telefon zostanie zablokowany w ciągu 3 dni.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Witam serdecznie.
Miesiąc temu na aukcji internetowej zakupiłem telefon. Oczywiście zweryfikowałem numer IMEI sprzętu na podanej powyżej stronie i wówczas pojawiła się informacja o niemożności weryfikacji numeru, a sprzedawca zapewniał, że telefon nie jest obciążony.
Dziś coś mnie tknęło i postanowiłem sprowadzić numer IMEI ponownie i okazuje się jest komunikat, że właścicielem sprzętu jest Polkomtel Sp zoo.
Gdybym od razu otrzymał taki komunikat, to nigdy nie kupił bym tego telefonu, a teraz czuję się oszukany przez tę stronę.
Czy telefon zostanie zablokowany?
Co mogę teraz zrobić?
Dziękuję
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.
Jednak niepokoi mnie to, że strona do weryfikacji numeru mogła mnie zawieść, bo dlaczego nagle zmienił się stan numeru IMEI mojego telefonu?
Czy dostanę jakieś ostrzeżenia na telefonie przed jego ewentualnym zablokowaniem?
merceolog pisze:Czy dostanę jakieś ostrzeżenia na telefonie przed jego ewentualnym zablokowaniem?
tak, na urządzeniu pojawią się komunikaty przypominające o konieczności spłaty rat. W ostatnim z nich będzie informacja, iż telefon zostanie zablokowany w ciągu 3 dni.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ