Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
bladeno1
Początkujący PlusManiak
Posty: 23
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 12:27

Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM

Post autor: bladeno1 »

Mój numer zgłoszenia: #1852877
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3132
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM

Post autor: Marta_Plus »

bladeno1,

z uzyskanych informacji wynika, że odpowiedź na podany numer zgłoszenia została już udzielona. Niemniej poprosiłam o przyśpieszenie realizacji sprawy nadania uprawnień do odinstalowania aplikacji Info na Twoim urządzeniu.

EDYCJA:
Jeżeli nadal posiadasz aplikację Info na swoim urządzeniu, zrestartuj proszę telefon (wył./wł.) przy włączonej transmisji danych i spróbuj odinstalować aplikację (znajdziesz ją na liście wszystkich zainstalowanych na telefonie aplikacji).
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
limfocyty
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 28 lis 2020, o 18:10

Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM

Post autor: limfocyty »

Dzień dobry,

Półtora roku temu, korzystając z popularnego portalu z ogłoszeniami kupiłem używany telefon Samsung Galaxy S9. Wszystko było ok do momentu, aż jakiś miesiąc temu został on zablokowany przez Plusa w związku z niepłaceniem rat. Udało mi się skontaktować ze sprzedającym, lecz jest on niechętny do współpracy, czy wręcz w ogóle do kontaktu ze mną (po dowiedzeniu się o co chodzi ignoruje mój kontakt), w związku z czym wątpię w osiągnięcie z nim jakiegokolwiek porozumienia. Sprawę pewnie bym odpuścił, wyciągając na przyszłość wniosek, że nie warto kupować używanych telefonów, gdyby nie to, że znajdują się na nim istotne dane, których nie chcę stracić.
Rozumiem, że telefon został mi sprzedany z wadę prawną i że ustalenia powinienem czynić ze sprzedającym, jednak jak już napisałem powyżej jest to utrudnione. Dlatego piszę tutaj - chciałbym przede wszystkim uzyskać możliwość odzyskania swoich danych, a urządzenie jest mi obojętne.
Do telefonu posiadam oryginalne opakowanie oraz fakturę VAT z pokrywającymi się z telefonem numerami IMEI.
Czy istnieje jakaś możliwość rozwiązania mojego problemu z dostępem do danych i zrobienia ich backupu? Czy mogę się jakoś porozumieć z Plusem w tej sprawie i uzyskać pomoc?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3132
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM

Post autor: Marta_Plus »

Witaj limfocyty,

jak już pisaliśmy w poprzednich postach:
Magda_Plus napisał(a):
Zgodnie z wcześniej już przytaczanymi informacjami wyjaśniamy, że osoby, które kupiły niespłacony sprzęt, o którym tu mowa, będący własnością Polkomtel Sp. z o.o. - powinny kierować roszczenia prawne do osób, z którymi zawarły umowę kupna - sprzedaży.
Nie mamy możliwości przekazywania szczegółowych informacji dotyczących abonentów, którzy dokonali sprzedaży niespłaconego sprzętu, gdyż ograniczają nas przepisy dotyczące ochrony informacji objętych tajemnicą telekomunikacyjną.
limfocyty pisze:Czy istnieje jakaś możliwość rozwiązania mojego problemu z dostępem do danych i zrobienia ich backupu? Czy mogę się jakoś porozumieć z Plusem w tej sprawie i uzyskać pomoc?
W danej kwestii prośba zatem o kontakt z pierwotnym właścicielem sprzętu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
limfocyty
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 28 lis 2020, o 18:10

Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM

Post autor: limfocyty »

Nie mamy możliwości przekazywania szczegółowych informacji dotyczących abonentów, którzy dokonali sprzedaży niespłaconego sprzętu, gdyż ograniczają nas przepisy dotyczące ochrony informacji objętych tajemnicą telekomunikacyjną.
Nic oczekuję, żeby Plus przekazywał mi informacje na temat abonenta, w swoim poście nie wykazałem takiej potrzeby.
W danej kwestii prośba zatem o kontakt z pierwotnym właścicielem sprzętu.
Oprogramowanie blokujące sprzęt zostało wgrane na zlecenie Plusa, dlatego kontaktuję się z Plusem.
Wytoczenie roszczeń prawnych do sprzedawcy telefonu nie spowoduje, że odzyskam swoje dane, mogę odzyskać jedynie pieniądze, za które kupiłem telefon. Tak jak już napisałem powyżej, rozumiem że został on sprzedany mi z wadą prawną i z powodu nie płacenia rat przez osobę, która podpisała umowę z Plusem, został zablokowany i rozumiem też, że pozostanie on w takim stanie po odzyskaniu przeze mnie danych, a całkowite odblokowanie go to już chyba bardziej kwestia tego czy niespłacone raty zostaną uregulowane.

Z kim z Plusa mogę się skontaktować w tej sprawie rozwiązania mojego problemu?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3132
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM

Post autor: Marta_Plus »

limfocyty,

przykro mi z powodu zaistniałej sytuacji. Aby przywrócić możliwość korzystania ze sprzętu, tym samym odzyskać zapisane na nim dane, konieczne jest uregulowanie zaległych należności wobec Polkomtel sp. z o.o.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
limfocyty
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 28 lis 2020, o 18:10

Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM

Post autor: limfocyty »

@Marta_Plus

Udało mi się skontaktować z osobą, która wzięła telefon użytkowany przeze mnie obecnie na raty w Plusie (wspomniana we wcześniejszych postach) i z jej informacji wynika, że należności po pewnej zwłoce zostały spłacone w zeszłym tygodniu.

Jak wygląda teraz kwestia odblokowania telefonu? Odblokuje się sam automatycznie, jeżeli pozostał z włączonym WI-FI w momencie zablokowania i ma dostęp do internetu (nie z sieci komórkowej), czy też konieczne jest wpisanie PINu?

Jeżeli odblokuje się sam, to czy musi być cały czas włączony, żeby natrafić na moment wysłania polecenia odblokowania, czy też może jest to przesyłane na bieżąco, albo w momencie uruchomienia telefonu, jaki jest maksymalny czas oczekiwania od momentu zaksięgowania wpłaty przez dział windykacji?
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3132
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM

Post autor: Marta_Plus »

limfocyty,
limfocyty pisze:Udało mi się skontaktować z osobą, która wzięła telefon użytkowany przeze mnie obecnie na raty w Plusie (wspomniana we wcześniejszych postach) i z jej informacji wynika, że należności po pewnej zwłoce zostały spłacone w zeszłym tygodniu.
Super, że udało się porozumieć z osobą, u której zakupiłeś telefon.
limfocyty pisze:Jak wygląda teraz kwestia odblokowania telefonu? Odblokuje się sam automatycznie, jeżeli pozostał z włączonym WI-FI w momencie zablokowania i ma dostęp do internetu (nie z sieci komórkowej), czy też konieczne jest wpisanie PINu?
Po zaksięgowaniu kwoty zaległości, urządzenie powinno być automatycznie odblokowane, przy włączonym Internecie (najlepiej w sieci komórkowej), bez konieczności podawania kodu PIN. W ciągu kilku dni od spłaconej ostatniej raty, nadawane jest uprawnienie do odinstalowania aplikacji INFO. Użytkownik może wówczas ją usunąć lub przywrócić ustawienia fabryczne sprzętu, a aplikacja więcej nie zostanie pobrana.
limfocyty pisze:eżeli odblokuje się sam, to czy musi być cały czas włączony, żeby natrafić na moment wysłania polecenia odblokowania, czy też może jest to przesyłane na bieżąco, albo w momencie uruchomienia telefonu

Tak - telefon musi być włączony i powinien mieć połączenie z Internetem.
limfocyty pisze:jaki jest maksymalny czas oczekiwania od momentu zaksięgowania wpłaty przez dział windykacji?
Do 24 godz. (z wyjątkiem weekendu) od zaksięgowania kwoty na naszym koncie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
limfocyty
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 28 lis 2020, o 18:10

Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM

Post autor: limfocyty »

Po zaksięgowaniu kwoty zaległości, urządzenie powinno być automatycznie odblokowane, przy włączonym Internecie (najlepiej w sieci komórkowej), bez konieczności podawania kodu PIN.
Powinno być? To dla mnie ważna informacja, czy musi być dostępna sieć komórkowa, czy wystarczy tylko WIFI, bo jeżeli to pierwsze, to musiałbym z powrotem włożyć kartę ze swoim numerem do (!) niedziałającego telefonu lub specjalnie do tego celu kupić nową. Rozumiem, że cały czas jest alternatywa odblokowania wpisując PIN?
W ciągu kilku dni od spłaconej ostatniej raty, nadawane jest uprawnienie do odinstalowania aplikacji INFO. Użytkownik może wówczas ją usunąć lub przywrócić ustawienia fabryczne sprzętu, a aplikacja więcej nie zostanie pobrana.
Czyli rozumiem, że do 24H następuje odblokowanie telefonu, a w ciągu kilku następnych dni można usunąć aplikację INFO, która służy do wyświetlania powiedomień o niespłaconych ratach?
Tak - telefon musi być włączony i powinien mieć połączenie z Internetem.
Ale czy musi być włączony dokładnie w momencie wysłania przez Plus polecenia odblokowania? Polecenie odblokowania jest wysyłane tylko raz, okresowo co jakiś czas, czy może np po uruchomieniu telefonu? Bo jeżeli tylko raz, to możliwe, że ten moment pominąłem - telefon jest wyłączony przez jakieś pół doby ze względu na alarmy, których się nie da wyłączyć z powodu jego blokady.
Do 24 godz. (z wyjątkiem weekendu) od zaksięgowania kwoty na naszym koncie.
Czyli jeżeli moje powyższe uwagi są niezasadne i wszystko powinno się normalnie odblokować przy telefonie mającym dostęp do internetu z WIFI i będącym włączonym przez co najmniej 12H dziennie, to mogę uznać, że przy zaległościach spłaconych maksymalnie do końca zeszłego tygodnia telefon powinien być odblokowany maksymalnie do końca tego tygodnia i jeżeli tak się nie stanie, to sprzedający (co najprawdopodobniej ma miejsce) wcale nie spłacił zaległości? Czy telefon może być odblokowany po prostu przez wpisanie PINu?
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3132
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM

Post autor: Marta_Plus »

limfocyty,
limfocyty pisze:To dla mnie ważna informacja, czy musi być dostępna sieć komórkowa, czy wystarczy tylko WIFI
Również może to być połączenie poprzez WiFi.
limfocyty pisze:Rozumiem, że cały czas jest alternatywa odblokowania wpisując PIN?
Tak.
limfocyty pisze:Czyli rozumiem, że do 24H następuje odblokowanie telefonu, a w ciągu kilku następnych dni można usunąć aplikację INFO, która służy do wyświetlania powiedomień o niespłaconych ratach?
Tak.

W pozostałych kwestiach, które ponownie poruszyłeś, wrócę jeszcze z odpowiedzią.

EDYCJA:
limfocyty pisze:Ale czy musi być włączony dokładnie w momencie wysłania przez Plus polecenia odblokowania? Polecenie odblokowania jest wysyłane tylko raz, okresowo co jakiś czas, czy może np po uruchomieniu telefonu? Bo jeżeli tylko raz, to możliwe, że ten moment pominąłem - telefon jest wyłączony przez jakieś pół doby ze względu na alarmy, których się nie da wyłączyć z powodu jego blokady.
Nie ma znaczenia, czy telefon jest włączony w trakcie wysyłania polecenia odblokowania, dotrze ono na urządzenie, kiedy to pojawi się w sieci.
limfocyty pisze: Czyli jeżeli moje powyższe uwagi są niezasadne i wszystko powinno się normalnie odblokować przy telefonie mającym dostęp do internetu z WIFI i będącym włączonym przez co najmniej 12H dziennie, to mogę uznać, że przy zaległościach spłaconych maksymalnie do końca zeszłego tygodnia telefon powinien być odblokowany maksymalnie do końca tego tygodnia i jeżeli tak się nie stanie, to sprzedający (co najprawdopodobniej ma miejsce) wcale nie spłacił zaległości?
Tak.
Czy telefon może być odblokowany po prostu przez wpisanie PINu?
Tak.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
gorbaczow
Prawie PlusManiak
Posty: 30
Rejestracja: 2 gru 2020, o 19:16

Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM

Post autor: gorbaczow »

Ja już kupiłem kilka takich zablokowanych smartfonów i wszystkie udało się odblokować bez pomocy poprzednich właścicieli którzy nie płacili. Więc te Plus-owe blokady to o kant d...y można sobie potłuc.

Wysłane z mojego moto g(8) plus przy użyciu Tapatalka
rdek12
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 25 gru 2020, o 21:18

Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM

Post autor: rdek12 »

Witam wszystkich,

Otóż mam zamiar kupić telefon, który był zakupiony w sieci plus.
Sprawdziłem IMEI i otrzymałem taką wiadomość:
Dla adresu e-mail:... poprzez formularz internetowy otrzymaliśmy zapytanie w sprawie urządzenia o numerze IMEI: 357285104575***.

Informujemy, że nie ma możliwości weryfikacji dla podanego numeru IMEI.
To znaczy, że telefon nie był kupiony na raty?

Pozdrawiam serdecznie.
Awatar użytkownika
gorbaczow
Prawie PlusManiak
Posty: 30
Rejestracja: 2 gru 2020, o 19:16

Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM

Post autor: gorbaczow »

Albo ktoś Ci podał błędny IMEI. Wystarczy że jedna cyferkę zmienisz i już nie sprawdzisz.

Wysłane z mojego moto g(8) plus przy użyciu Tapatalka
rdek12
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 25 gru 2020, o 21:18

Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM

Post autor: rdek12 »

gorbaczow pisze:Albo ktoś Ci podał błędny IMEI. Wystarczy że jedna cyferkę zmienisz i już nie sprawdzisz.
Nie sądzę, że IMEI jest błędny, ponieważ otrzymałem zdjęcie zaplombowanego kartonika z urządzeniem.
PWojciechowska
Szalony PlusManiak
Posty: 270
Rejestracja: 29 kwie 2015, o 11:27

Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM

Post autor: PWojciechowska »

rdek12 pisze:
gorbaczow pisze:Albo ktoś Ci podał błędny IMEI. Wystarczy że jedna cyferkę zmienisz i już nie sprawdzisz.
Nie sądzę, że IMEI jest błędny, ponieważ otrzymałem zdjęcie zaplombowanego kartonika z urządzeniem.
Taki komunikat może również świadczyć o tym, że choć telefon jest kupiony na raty, to wcześniej, aniżeli Plus zaczął blokować telefony.

Wysłane z mojego LM-G900 przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ