Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 23
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 16 kwie 2012, o 12:27
Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM
Mój numer zgłoszenia: #1852877
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3136
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM
bladeno1,
z uzyskanych informacji wynika, że odpowiedź na podany numer zgłoszenia została już udzielona. Niemniej poprosiłam o przyśpieszenie realizacji sprawy nadania uprawnień do odinstalowania aplikacji Info na Twoim urządzeniu.
EDYCJA:
Jeżeli nadal posiadasz aplikację Info na swoim urządzeniu, zrestartuj proszę telefon (wył./wł.) przy włączonej transmisji danych i spróbuj odinstalować aplikację (znajdziesz ją na liście wszystkich zainstalowanych na telefonie aplikacji).
z uzyskanych informacji wynika, że odpowiedź na podany numer zgłoszenia została już udzielona. Niemniej poprosiłam o przyśpieszenie realizacji sprawy nadania uprawnień do odinstalowania aplikacji Info na Twoim urządzeniu.
EDYCJA:
Jeżeli nadal posiadasz aplikację Info na swoim urządzeniu, zrestartuj proszę telefon (wył./wł.) przy włączonej transmisji danych i spróbuj odinstalować aplikację (znajdziesz ją na liście wszystkich zainstalowanych na telefonie aplikacji).
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM
Dzień dobry,
Półtora roku temu, korzystając z popularnego portalu z ogłoszeniami kupiłem używany telefon Samsung Galaxy S9. Wszystko było ok do momentu, aż jakiś miesiąc temu został on zablokowany przez Plusa w związku z niepłaceniem rat. Udało mi się skontaktować ze sprzedającym, lecz jest on niechętny do współpracy, czy wręcz w ogóle do kontaktu ze mną (po dowiedzeniu się o co chodzi ignoruje mój kontakt), w związku z czym wątpię w osiągnięcie z nim jakiegokolwiek porozumienia. Sprawę pewnie bym odpuścił, wyciągając na przyszłość wniosek, że nie warto kupować używanych telefonów, gdyby nie to, że znajdują się na nim istotne dane, których nie chcę stracić.
Rozumiem, że telefon został mi sprzedany z wadę prawną i że ustalenia powinienem czynić ze sprzedającym, jednak jak już napisałem powyżej jest to utrudnione. Dlatego piszę tutaj - chciałbym przede wszystkim uzyskać możliwość odzyskania swoich danych, a urządzenie jest mi obojętne.
Do telefonu posiadam oryginalne opakowanie oraz fakturę VAT z pokrywającymi się z telefonem numerami IMEI.
Czy istnieje jakaś możliwość rozwiązania mojego problemu z dostępem do danych i zrobienia ich backupu? Czy mogę się jakoś porozumieć z Plusem w tej sprawie i uzyskać pomoc?
Pozdrawiam
Półtora roku temu, korzystając z popularnego portalu z ogłoszeniami kupiłem używany telefon Samsung Galaxy S9. Wszystko było ok do momentu, aż jakiś miesiąc temu został on zablokowany przez Plusa w związku z niepłaceniem rat. Udało mi się skontaktować ze sprzedającym, lecz jest on niechętny do współpracy, czy wręcz w ogóle do kontaktu ze mną (po dowiedzeniu się o co chodzi ignoruje mój kontakt), w związku z czym wątpię w osiągnięcie z nim jakiegokolwiek porozumienia. Sprawę pewnie bym odpuścił, wyciągając na przyszłość wniosek, że nie warto kupować używanych telefonów, gdyby nie to, że znajdują się na nim istotne dane, których nie chcę stracić.
Rozumiem, że telefon został mi sprzedany z wadę prawną i że ustalenia powinienem czynić ze sprzedającym, jednak jak już napisałem powyżej jest to utrudnione. Dlatego piszę tutaj - chciałbym przede wszystkim uzyskać możliwość odzyskania swoich danych, a urządzenie jest mi obojętne.
Do telefonu posiadam oryginalne opakowanie oraz fakturę VAT z pokrywającymi się z telefonem numerami IMEI.
Czy istnieje jakaś możliwość rozwiązania mojego problemu z dostępem do danych i zrobienia ich backupu? Czy mogę się jakoś porozumieć z Plusem w tej sprawie i uzyskać pomoc?
Pozdrawiam
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3136
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM
Witaj limfocyty,
jak już pisaliśmy w poprzednich postach:
jak już pisaliśmy w poprzednich postach:
Magda_Plus napisał(a):
Zgodnie z wcześniej już przytaczanymi informacjami wyjaśniamy, że osoby, które kupiły niespłacony sprzęt, o którym tu mowa, będący własnością Polkomtel Sp. z o.o. - powinny kierować roszczenia prawne do osób, z którymi zawarły umowę kupna - sprzedaży.
Nie mamy możliwości przekazywania szczegółowych informacji dotyczących abonentów, którzy dokonali sprzedaży niespłaconego sprzętu, gdyż ograniczają nas przepisy dotyczące ochrony informacji objętych tajemnicą telekomunikacyjną.
W danej kwestii prośba zatem o kontakt z pierwotnym właścicielem sprzętu.limfocyty pisze:Czy istnieje jakaś możliwość rozwiązania mojego problemu z dostępem do danych i zrobienia ich backupu? Czy mogę się jakoś porozumieć z Plusem w tej sprawie i uzyskać pomoc?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM
Nic oczekuję, żeby Plus przekazywał mi informacje na temat abonenta, w swoim poście nie wykazałem takiej potrzeby.Nie mamy możliwości przekazywania szczegółowych informacji dotyczących abonentów, którzy dokonali sprzedaży niespłaconego sprzętu, gdyż ograniczają nas przepisy dotyczące ochrony informacji objętych tajemnicą telekomunikacyjną.
Oprogramowanie blokujące sprzęt zostało wgrane na zlecenie Plusa, dlatego kontaktuję się z Plusem.W danej kwestii prośba zatem o kontakt z pierwotnym właścicielem sprzętu.
Wytoczenie roszczeń prawnych do sprzedawcy telefonu nie spowoduje, że odzyskam swoje dane, mogę odzyskać jedynie pieniądze, za które kupiłem telefon. Tak jak już napisałem powyżej, rozumiem że został on sprzedany mi z wadą prawną i z powodu nie płacenia rat przez osobę, która podpisała umowę z Plusem, został zablokowany i rozumiem też, że pozostanie on w takim stanie po odzyskaniu przeze mnie danych, a całkowite odblokowanie go to już chyba bardziej kwestia tego czy niespłacone raty zostaną uregulowane.
Z kim z Plusa mogę się skontaktować w tej sprawie rozwiązania mojego problemu?
Pozdrawiam
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3136
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM
limfocyty,
przykro mi z powodu zaistniałej sytuacji. Aby przywrócić możliwość korzystania ze sprzętu, tym samym odzyskać zapisane na nim dane, konieczne jest uregulowanie zaległych należności wobec Polkomtel sp. z o.o.
przykro mi z powodu zaistniałej sytuacji. Aby przywrócić możliwość korzystania ze sprzętu, tym samym odzyskać zapisane na nim dane, konieczne jest uregulowanie zaległych należności wobec Polkomtel sp. z o.o.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM
@Marta_Plus
Udało mi się skontaktować z osobą, która wzięła telefon użytkowany przeze mnie obecnie na raty w Plusie (wspomniana we wcześniejszych postach) i z jej informacji wynika, że należności po pewnej zwłoce zostały spłacone w zeszłym tygodniu.
Jak wygląda teraz kwestia odblokowania telefonu? Odblokuje się sam automatycznie, jeżeli pozostał z włączonym WI-FI w momencie zablokowania i ma dostęp do internetu (nie z sieci komórkowej), czy też konieczne jest wpisanie PINu?
Jeżeli odblokuje się sam, to czy musi być cały czas włączony, żeby natrafić na moment wysłania polecenia odblokowania, czy też może jest to przesyłane na bieżąco, albo w momencie uruchomienia telefonu, jaki jest maksymalny czas oczekiwania od momentu zaksięgowania wpłaty przez dział windykacji?
Udało mi się skontaktować z osobą, która wzięła telefon użytkowany przeze mnie obecnie na raty w Plusie (wspomniana we wcześniejszych postach) i z jej informacji wynika, że należności po pewnej zwłoce zostały spłacone w zeszłym tygodniu.
Jak wygląda teraz kwestia odblokowania telefonu? Odblokuje się sam automatycznie, jeżeli pozostał z włączonym WI-FI w momencie zablokowania i ma dostęp do internetu (nie z sieci komórkowej), czy też konieczne jest wpisanie PINu?
Jeżeli odblokuje się sam, to czy musi być cały czas włączony, żeby natrafić na moment wysłania polecenia odblokowania, czy też może jest to przesyłane na bieżąco, albo w momencie uruchomienia telefonu, jaki jest maksymalny czas oczekiwania od momentu zaksięgowania wpłaty przez dział windykacji?
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3136
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM
limfocyty,
Tak - telefon musi być włączony i powinien mieć połączenie z Internetem.
Super, że udało się porozumieć z osobą, u której zakupiłeś telefon.limfocyty pisze:Udało mi się skontaktować z osobą, która wzięła telefon użytkowany przeze mnie obecnie na raty w Plusie (wspomniana we wcześniejszych postach) i z jej informacji wynika, że należności po pewnej zwłoce zostały spłacone w zeszłym tygodniu.
Po zaksięgowaniu kwoty zaległości, urządzenie powinno być automatycznie odblokowane, przy włączonym Internecie (najlepiej w sieci komórkowej), bez konieczności podawania kodu PIN. W ciągu kilku dni od spłaconej ostatniej raty, nadawane jest uprawnienie do odinstalowania aplikacji INFO. Użytkownik może wówczas ją usunąć lub przywrócić ustawienia fabryczne sprzętu, a aplikacja więcej nie zostanie pobrana.limfocyty pisze:Jak wygląda teraz kwestia odblokowania telefonu? Odblokuje się sam automatycznie, jeżeli pozostał z włączonym WI-FI w momencie zablokowania i ma dostęp do internetu (nie z sieci komórkowej), czy też konieczne jest wpisanie PINu?
limfocyty pisze:eżeli odblokuje się sam, to czy musi być cały czas włączony, żeby natrafić na moment wysłania polecenia odblokowania, czy też może jest to przesyłane na bieżąco, albo w momencie uruchomienia telefonu
Tak - telefon musi być włączony i powinien mieć połączenie z Internetem.
Do 24 godz. (z wyjątkiem weekendu) od zaksięgowania kwoty na naszym koncie.limfocyty pisze:jaki jest maksymalny czas oczekiwania od momentu zaksięgowania wpłaty przez dział windykacji?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM
Powinno być? To dla mnie ważna informacja, czy musi być dostępna sieć komórkowa, czy wystarczy tylko WIFI, bo jeżeli to pierwsze, to musiałbym z powrotem włożyć kartę ze swoim numerem do (!) niedziałającego telefonu lub specjalnie do tego celu kupić nową. Rozumiem, że cały czas jest alternatywa odblokowania wpisując PIN?Po zaksięgowaniu kwoty zaległości, urządzenie powinno być automatycznie odblokowane, przy włączonym Internecie (najlepiej w sieci komórkowej), bez konieczności podawania kodu PIN.
Czyli rozumiem, że do 24H następuje odblokowanie telefonu, a w ciągu kilku następnych dni można usunąć aplikację INFO, która służy do wyświetlania powiedomień o niespłaconych ratach?W ciągu kilku dni od spłaconej ostatniej raty, nadawane jest uprawnienie do odinstalowania aplikacji INFO. Użytkownik może wówczas ją usunąć lub przywrócić ustawienia fabryczne sprzętu, a aplikacja więcej nie zostanie pobrana.
Ale czy musi być włączony dokładnie w momencie wysłania przez Plus polecenia odblokowania? Polecenie odblokowania jest wysyłane tylko raz, okresowo co jakiś czas, czy może np po uruchomieniu telefonu? Bo jeżeli tylko raz, to możliwe, że ten moment pominąłem - telefon jest wyłączony przez jakieś pół doby ze względu na alarmy, których się nie da wyłączyć z powodu jego blokady.Tak - telefon musi być włączony i powinien mieć połączenie z Internetem.
Czyli jeżeli moje powyższe uwagi są niezasadne i wszystko powinno się normalnie odblokować przy telefonie mającym dostęp do internetu z WIFI i będącym włączonym przez co najmniej 12H dziennie, to mogę uznać, że przy zaległościach spłaconych maksymalnie do końca zeszłego tygodnia telefon powinien być odblokowany maksymalnie do końca tego tygodnia i jeżeli tak się nie stanie, to sprzedający (co najprawdopodobniej ma miejsce) wcale nie spłacił zaległości? Czy telefon może być odblokowany po prostu przez wpisanie PINu?Do 24 godz. (z wyjątkiem weekendu) od zaksięgowania kwoty na naszym koncie.
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3136
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM
limfocyty,
W pozostałych kwestiach, które ponownie poruszyłeś, wrócę jeszcze z odpowiedzią.
EDYCJA:
Również może to być połączenie poprzez WiFi.limfocyty pisze:To dla mnie ważna informacja, czy musi być dostępna sieć komórkowa, czy wystarczy tylko WIFI
Tak.limfocyty pisze:Rozumiem, że cały czas jest alternatywa odblokowania wpisując PIN?
Tak.limfocyty pisze:Czyli rozumiem, że do 24H następuje odblokowanie telefonu, a w ciągu kilku następnych dni można usunąć aplikację INFO, która służy do wyświetlania powiedomień o niespłaconych ratach?
W pozostałych kwestiach, które ponownie poruszyłeś, wrócę jeszcze z odpowiedzią.
EDYCJA:
Nie ma znaczenia, czy telefon jest włączony w trakcie wysyłania polecenia odblokowania, dotrze ono na urządzenie, kiedy to pojawi się w sieci.limfocyty pisze:Ale czy musi być włączony dokładnie w momencie wysłania przez Plus polecenia odblokowania? Polecenie odblokowania jest wysyłane tylko raz, okresowo co jakiś czas, czy może np po uruchomieniu telefonu? Bo jeżeli tylko raz, to możliwe, że ten moment pominąłem - telefon jest wyłączony przez jakieś pół doby ze względu na alarmy, których się nie da wyłączyć z powodu jego blokady.
Tak.limfocyty pisze: Czyli jeżeli moje powyższe uwagi są niezasadne i wszystko powinno się normalnie odblokować przy telefonie mającym dostęp do internetu z WIFI i będącym włączonym przez co najmniej 12H dziennie, to mogę uznać, że przy zaległościach spłaconych maksymalnie do końca zeszłego tygodnia telefon powinien być odblokowany maksymalnie do końca tego tygodnia i jeżeli tak się nie stanie, to sprzedający (co najprawdopodobniej ma miejsce) wcale nie spłacił zaległości?
Tak.Czy telefon może być odblokowany po prostu przez wpisanie PINu?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM
Ja już kupiłem kilka takich zablokowanych smartfonów i wszystkie udało się odblokować bez pomocy poprzednich właścicieli którzy nie płacili. Więc te Plus-owe blokady to o kant d...y można sobie potłuc.
Wysłane z mojego moto g(8) plus przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego moto g(8) plus przy użyciu Tapatalka
Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM
Witam wszystkich,
Otóż mam zamiar kupić telefon, który był zakupiony w sieci plus.
Sprawdziłem IMEI i otrzymałem taką wiadomość:
Dla adresu e-mail:... poprzez formularz internetowy otrzymaliśmy zapytanie w sprawie urządzenia o numerze IMEI: 357285104575***.
Informujemy, że nie ma możliwości weryfikacji dla podanego numeru IMEI.
To znaczy, że telefon nie był kupiony na raty?
Pozdrawiam serdecznie.
Otóż mam zamiar kupić telefon, który był zakupiony w sieci plus.
Sprawdziłem IMEI i otrzymałem taką wiadomość:
Dla adresu e-mail:... poprzez formularz internetowy otrzymaliśmy zapytanie w sprawie urządzenia o numerze IMEI: 357285104575***.
Informujemy, że nie ma możliwości weryfikacji dla podanego numeru IMEI.
To znaczy, że telefon nie był kupiony na raty?
Pozdrawiam serdecznie.
Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM
Albo ktoś Ci podał błędny IMEI. Wystarczy że jedna cyferkę zmienisz i już nie sprawdzisz.
Wysłane z mojego moto g(8) plus przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego moto g(8) plus przy użyciu Tapatalka
Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM
Nie sądzę, że IMEI jest błędny, ponieważ otrzymałem zdjęcie zaplombowanego kartonika z urządzeniem.gorbaczow pisze:Albo ktoś Ci podał błędny IMEI. Wystarczy że jedna cyferkę zmienisz i już nie sprawdzisz.
-
- Szalony PlusManiak
- Posty: 270
- Rejestracja: 29 kwie 2015, o 11:27
Re: Niespłacone raty a blokowanie nr. IMEI przez Plus GSM
Taki komunikat może również świadczyć o tym, że choć telefon jest kupiony na raty, to wcześniej, aniżeli Plus zaczął blokować telefony.rdek12 pisze:Nie sądzę, że IMEI jest błędny, ponieważ otrzymałem zdjęcie zaplombowanego kartonika z urządzeniem.gorbaczow pisze:Albo ktoś Ci podał błędny IMEI. Wystarczy że jedna cyferkę zmienisz i już nie sprawdzisz.
Wysłane z mojego LM-G900 przy użyciu Tapatalka