Teraz jest 23 wrz 2018, o 05:08

Zostaw Kontakt





Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
Offline
Avatar użytkownika

pszemo_sz

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 2 maja 2017, o 22:28
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: abonament

Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post2 maja 2017, o 22:57

Witam,

Miesiąc temu podróżowałem przez kilka europejskich krajów. Parę dni temu otrzymałem rachunek na 246,91 złotych,
z czego 216,48 zł to koszt za nieświadomy przesył/odbiór 4,4 MB (tak - 4,4 megabajta) danych kiedy przejeżdżałem przez Szwajcarię :cry:
Zdaję sobie sprawę z tego, że to mój problem, że nie sprawdziłem opcji "roaming danych" w smartfonie, ale mimo wszystko kwota ponad 216 złotych za zaledwie 4,4 MB (mimo, że ku mojemu zaskoczeniu zgodne jest z cennikiem - Szwajcaria poza UE) to wyjątkowo dużo. Czy jest chociaż najmniejsza szansa, żeby przynajmniej część tej kwoty została umorzona?

Pozdrawiam,
Przemysław Sz.
Offline
Avatar użytkownika

sl@w_es

Moderator

  • Posty: 3643
  • Dołączył(a): 4 cze 2011, o 11:09
  • Lokalizacja: Wielkopolska
  • Podziękował : 15 razy
    Otrzymał podziękowań: 275 razy
  • Moja taryfa: N Plush Ja+NK SuperK
  • Model telefonu: myPhone Hammer +, Samsung GT-S5611, Wiko PF 4G

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post3 maja 2017, o 08:16

pszemo_sz napisał(a):(...) Zdaję sobie sprawę z tego, że to mój problem, że nie sprawdziłem opcji "roaming danych" w smartfonie, ale mimo wszystko kwota ponad 216 złotych za zaledwie 4,4 MB (mimo, że ku mojemu zaskoczeniu zgodne jest z cennikiem - Szwajcaria poza UE) to wyjątkowo dużo.
Czy jest chociaż najmniejsza szansa, żeby przynajmniej część tej kwoty została umorzona?

Pozdrawiam,
Przemysław Sz.

Nie mam pojęcia z jakiej taryfy korzystasz, ale nawet w starych taryfach dostępne są pakiety internetowe w roamingu obniżające koszty połączeń z internetem. W Szwajcarii, pomimo, że nie należy do UE można również korzystać z tych pakietów:
Regulamin Promocji „Pakiet Atlantycki – tani Internet w Roamingu napisał(a):
4. W ramach Promocji, Abonent może zlecić w Okresie Promocyjnym, na warunkach, opisanych w Regulaminie promocji, aktywowanie dla numeru objętego Umową promocyjnych pakietów transmisji danych w krajach Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii, Lichtensteinu, Szwajcarii, Turcji oraz w sieci operatora AT&T USA i T-mobile USA („Pakiet”).

Chcąc przekonać się jaka będzie odpowiedź na zdane przez Ciebie pytanie konieczne jest złożenie reklamacji ponieważ bez tego to tylko przypuszczenia, a w praktyce - jednym udało się odzyskać utraconą na własne życzenie kasę innym nie.

Jak złożyć reklamację?
Obrazek

„Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi”.
....................................................Stanisław Jerzy Lec
Offline
Avatar użytkownika

grego

Prawie PlusManiak

  • Posty: 41
  • Dołączył(a): 27 sty 2017, o 00:56
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Model telefonu: SG4

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post4 maja 2017, o 00:04

To żart?
To może ja zadzwonię na sex telefon a potem poproszę o to "żeby przynajmniej część tej kwoty została umorzona?"
Offline
Avatar użytkownika

sl@w_es

Moderator

  • Posty: 3643
  • Dołączył(a): 4 cze 2011, o 11:09
  • Lokalizacja: Wielkopolska
  • Podziękował : 15 razy
    Otrzymał podziękowań: 275 razy
  • Moja taryfa: N Plush Ja+NK SuperK
  • Model telefonu: myPhone Hammer +, Samsung GT-S5611, Wiko PF 4G

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post4 maja 2017, o 03:50

Każdy abonent ma prawo złożyć reklamację nawet w przypadku ewidentnej swojej winy spowodowanej np. niewiedzą, a obowiązkiem operatora jest rozpatrzyć ją w ustawowym terminie.
Wydawać się może, że w tym przypadku złożenie reklamacji jest bezzasadne jednak zdarza się, że mimo nie uznania reklamacji Plus w ramach indywidualnego podejścia do klienta umarza część lub całość reklamowanej kwoty. Niewiarygodne, ale prawdziwe.

P.S.
Z sex telefonem nikłe szanse na zwrot kasy, ale zawsze możesz spróbować.
;-)
Obrazek

„Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi”.
....................................................Stanisław Jerzy Lec

Za ten post autor sl@w_es otrzymał podziękowanie od
pszemo_sz(4 maja 2017, o 21:46)
Offline
Avatar użytkownika

Basia_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 3313
  • Dołączył(a): 8 wrz 2015, o 13:25
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 303 razy

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post4 maja 2017, o 11:49

Witaj pszemo_sz,

zgodnie z tym, co napisał sl@w_es, w opisanej przez Ciebie sprawie należy złożyć pisemną reklamację. Podaj nam tutaj numer zgłoszenia postaramy się przyspieszyć jego rozpatrzenie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Za ten post autor Basia_Plus otrzymał podziękowanie od
pszemo_sz(5 maja 2017, o 23:14)
Offline
Avatar użytkownika

pszemo_sz

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 2 maja 2017, o 22:28
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: abonament

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post4 maja 2017, o 22:02

sl@w_es, Basia_plus - bardzo dziękuję za odpowiedzi! Zobaczymy czy coś z tego wyjdzie :)

Zgodnie z sekcją FAQ na stronie:
http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow.cfg/php.exe/enduser/std_adp.php?p_faqid=3344
przesłałem reklamację, wg punktu "1. przez Plus online"

Na ten moment nie otrzymałem numeru zgłoszenia sprawy, więc nie jestem w stanie go podać. Alternatywnie w wiadomości prywatnej przesyłam moje dane, jeśli to pomoże.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam!
Offline
Avatar użytkownika

sl@w_es

Moderator

  • Posty: 3643
  • Dołączył(a): 4 cze 2011, o 11:09
  • Lokalizacja: Wielkopolska
  • Podziękował : 15 razy
    Otrzymał podziękowań: 275 razy
  • Moja taryfa: N Plush Ja+NK SuperK
  • Model telefonu: myPhone Hammer +, Samsung GT-S5611, Wiko PF 4G

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post5 maja 2017, o 07:17

pszemo_sz napisał(a):(...) przesłałem reklamację, wg punktu "1. przez Plus online"

Na ten moment nie otrzymałem numeru zgłoszenia sprawy (...)

Składając reklamację przez Plus Online nie otrzymujesz numeru zgłoszenia; gdybyś zrobił to sposobem proponowanym w pkt 2 to taki numer dotarłby do Ciebie w wiadomości SMS.
Obrazek

„Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi”.
....................................................Stanisław Jerzy Lec
Offline
Avatar użytkownika

Ewa_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 4851
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 17:37
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Podziękował : 84 razy
    Otrzymał podziękowań: 538 razy

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post5 maja 2017, o 10:36

pszemo_sz,
- wiadomość prywatna dotarła :)
Dane które w niej podałeś wystarczą. Już poprosiłam Departament Reklamacji o jak najszybsze zajęcie się Twoim zgłoszeniem.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Za ten post autor Ewa_Plus otrzymał podziękowanie od
pszemo_sz(5 maja 2017, o 23:13)
Offline
Avatar użytkownika

pszemo_sz

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 2 maja 2017, o 22:28
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: abonament

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post5 maja 2017, o 23:13

Pani Ewo, Pani Basiu - przeogromnie dziękuję za udzielone informacje oraz interwencję w mojej sprawie :) Aż ciężko uwierzyć, że udało się coś wskórać i to tak szybko!

sl@w_es, Tobie również dziękuję za informacje oraz życzliwość :) Miałeś rację:
sl@w_es napisał(a):Każdy abonent ma prawo złożyć reklamację nawet w przypadku ewidentnej swojej winy spowodowanej np. niewiedzą, a obowiązkiem operatora jest rozpatrzyć ją w ustawowym terminie.
Wydawać się może, że w tym przypadku złożenie reklamacji jest bezzasadne jednak zdarza się, że mimo nie uznania reklamacji Plus w ramach indywidualnego podejścia do klienta umarza część lub całość reklamowanej kwoty. Niewiarygodne, ale prawdziwe.


Jesteście najlepsi!
Pozdrawiam serdecznie :)
Offline
Avatar użytkownika

Basia_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 3313
  • Dołączył(a): 8 wrz 2015, o 13:25
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 303 razy

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post8 maja 2017, o 09:40

pszemo_sz,

cieszymy się, że mogliśmy pomóc. :->
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Robocik

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): 3 kwi 2014, o 12:15
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Ratunku - rachunek za ponad 3tyś za 4 minuty na Ukrainie

Post4 cze 2018, o 13:29

Ręce mi się załamały jak zobaczyłem ostatni rachunek. 3300 a większość z tego to pobór danych w ciągu 4 minut po wylądowaniu na lotnisku w Kijowie. Po wylądowaniu włączyłem telefon i za chwilę wyjąłem kartę zamieniając ją na miejscową. Te 4 minuty wystarczyły abym został obciążony astronomicznym rachunkiem za pobór danych. Przecież gdybym dzwonił na Marsa to byłoby taniej.
Nie mam pojęcia co z tym dalej robić? Z jednej strony absurdalna wydaje mi się kwota a z drugiej po prostu nie mam takich pieniędzy.
Ostatnio edytowano 4 cze 2018, o 14:53 przez Ewa_Plus, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przeniosłam do istniejącego wątku.
Offline
Avatar użytkownika

Ewa_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 4851
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 17:37
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Podziękował : 84 razy
    Otrzymał podziękowań: 538 razy

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post4 cze 2018, o 15:02

Witaj Robocik,
- czy podczas pobytu w Kijowie otrzymywałeś SMS-y informujące o wykorzystaniu np. 40% limitu (lub 80%, 100%)?
Chodzi o to, że standardowo powinna zadziałać taka usługa jak Limiter Data, która blokuje dostęp do transmisji danych po osiągnięciu progu 250 zł. Także o ile tego Limitera nie wyłączałeś, to taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.

W takim przypadku najlepiej byłoby złożyć reklamację zgodnie z opisem tej stronie. Jeśli podałbyś nam tutaj potem nr zgłoszenia, to moglibyśmy przyśpieszyć weryfikację tej sprawy.

Szczegółowy opis działania usługi Limiter Data znajdziesz tutaj.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Robocik

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): 3 kwi 2014, o 12:15
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post4 cze 2018, o 20:44

Jak pokazuje rachunek naliczenie nastąpiło w godzinach 12:37 - 12:41 a więc w chwili lądowania w Kijowie. Po lądowaniu wyjęliśmy kartę sim.
SMS dostaliśmy dopiero ok 19tej ale i tak nas poinformował o 100 % limitu więc już było zbyt późno żeby coś zdziałać.
Reklamację złożyłem w punkcie i ma ona numer 20003002/180604/154.
Offline
Avatar użytkownika

Basia_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 3313
  • Dołączył(a): 8 wrz 2015, o 13:25
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 303 razy

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post5 cze 2018, o 09:02

Robocik,

Robocik napisał(a):Reklamację złożyłem w punkcie i ma ona numer 20003002/180604/154.

poprosiłam o przyśpieszenie rozpatrzenia zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Za ten post autor Basia_Plus otrzymał podziękowanie od
Robocik(6 cze 2018, o 13:42)
Offline
Avatar użytkownika

Robocik

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): 3 kwi 2014, o 12:15
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post6 cze 2018, o 13:41

Otrzymałem telefon z działu reklamacji. Wszystko udało się wyjaśnić i pozytywnie rozpatrzyć.
Dziękuję bardzo za pomoc !!!!
Następna strona

Powrót do Plus Abonament - Oficjalny Dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 12 gości