Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22363
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post autor: Joanna_Plus »

przemekpe,
przemekpe pisze:Wysłałem odpowiednie zgłoszenie przez formularz kontaktowy: #1284247
Poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na tę korespondencję.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
mariusz2020
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 24 lut 2020, o 01:41

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post autor: mariusz2020 »

Dzień dobry, złożyłem reklamację przez BOK nr: #1313758
Prośba o magicznie skuteczny sposób na przyspieszenie udzielenia odpowiedzi, bo sprawa ciągnie się bardzo długo i robi bałagan na moim koncie.

Mariusz. Stały i zadowolony klient Plusa.
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22363
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj mariusz2020,
mariusz2020 pisze:przyspieszenie udzielenia odpowiedzi
Prośba przekazana.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
mariusz2020
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 24 lut 2020, o 01:41

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post autor: mariusz2020 »

Bardzo dziękuję Pani za pomoc
jannn08
Początkujący PlusManiak
Posty: 13
Rejestracja: 14 maja 2014, o 14:16

Wysoka faktura

Post autor: jannn08 »

Witam
W styczniu 2020 roku podczas kilkudniowego pobytu na Ukrainie została mi naliczona faktura przekraczająca mój abonament o 270 zł, mimo, że w 2017 roku wyłączyłem usługę roamingu oraz podczas pobytu miałem włączony tryb samolotowy. Już po kilku godzinach pobytu dostałem smsa, że przekroczyłem limit pakietu? Napisałem reklamację na którą dostałem odpowiedz negatywną. W 2017 roku wyłączyłem roaming w punkcie sprzedaży Plusa w galerii handlowej, udałem się tam lecz nie mają dokumentów z 2017 roku, powiedzieli mi, żebym napisał do punktu obsługi klienta, punkt obsługi klienta odesłał mnie z powrotem do punktu sprzedaży.
Czy jest możliwe naliczenie takich faktur mimo, że w 2017 roku zleciłem wyłączenie roamingu, oraz nie wykonałem żadnego połączenia ani smsa za granicą?
Ostatnio zmieniony 2 mar 2020, o 12:33 przez Ewa_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dołączyłam do istniejącego wątku.
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1239
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Wysoka faktura

Post autor: zbych_in_flames »

jannn08 pisze:mimo, że w 2017 roku wyłączyłem usługę roamingu oraz podczas pobytu miałem włączony tryb samolotowy. Już po kilku godzinach pobytu dostałem smsa, że przekroczyłem limit pakietu?
W trybie samolotowym nie można otrzymywać SMS'ów, tak samo w przypadku wyłączonego roamingu. Ergo miałeś aktywny roaming i byłeś normalnie zalogowany do sieci.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post autor: Ewa_Plus »

Witaj jannn08,
- z Twojego opisu wynika, że tryb samolotowy najwyraźniej nie był włączony cały czas, a Roamimg był aktywny - inaczej, tak jak pisał zbych_in_flames nie mógłbyś odebrać SMS-a.
Czy po wyłączeniu Roamingu ten numer cały czas miałeś w ofercie abonamentowej, czy może migrowałeś tymczasowo do oferty na kartę?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
jannn08
Początkujący PlusManiak
Posty: 13
Rejestracja: 14 maja 2014, o 14:16

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post autor: jannn08 »

Cały czas oferta abonament, z tym, że chyba w ubiegłym roku podpisałem nową umowę i najwidoczniej został mi włączony ponownie roaming, pomimo tego, że przedstawiciel zapewniał mnie, że warunki umowy pozostają bez zmian. Napisałem do biura obsługi klienta z prośbą o informacje od kiedy działa roaming i nie dostałem odpowiedzi, odesłali mnie z powrotem do punktu sprzedaży. Dzisiaj dostałem smsa, że 9 marca nastąpi blokada połączeń z powodu zaległości w spłacie rachunku
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post autor: Marta_Plus »

jannn08,

złóż ponownie w tej sprawie reklamację. Podaj nam potem numer zgłoszenia, przyśpieszymy odpowiedź.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
jannn08
Początkujący PlusManiak
Posty: 13
Rejestracja: 14 maja 2014, o 14:16

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post autor: jannn08 »

Ślicznie dziękuje,jutro pracuje ale w poniedziałek podjadę do punktu sprzedaży i razem z pracownikiem złożę reklamacje
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22363
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post autor: Joanna_Plus »

jannn08,

nie ma potrzeby udawania się do punktu. Prześlij proszę opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko oraz numer PESEL) przez ten formularz. Następnie podaj nam tutaj numer zagadnienia, który dotrze w wiadomości zwrotnej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
jannn08
Początkujący PlusManiak
Posty: 13
Rejestracja: 14 maja 2014, o 14:16

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post autor: jannn08 »

Wysłałem formularz kontaktowy

Reklamacja umowy [#1335769]
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post autor: Basia_Plus »

jannn08,
jannn08 pisze:Reklamacja umowy [#1335769]
poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na podany numer zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
jannn08
Początkujący PlusManiak
Posty: 13
Rejestracja: 14 maja 2014, o 14:16

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post autor: jannn08 »

Dziękuje czekam na odpowiedź, napisze co mi odpisali
Pozdrawiam
jannn08
Początkujący PlusManiak
Posty: 13
Rejestracja: 14 maja 2014, o 14:16

Re: Rachunek na ponad 216 zł za 4,4 MB za granicą

Post autor: jannn08 »

No i jest odpowiedź:

"Szanowny Panie

W odpowiedzi na zgłoszenie z 9.3.2020 r. informuję, że z uwagą zapoznałem się z przedstawioną sprawą.

Stanowisko Polkomtel w poruszonej przez Pana kwestii dotyczącej opłat za połączenia głosowe oraz połączenia pakietowej transmisji danych w roamingu wykonane z numeru 69xxxxxxx oraz naliczone w fakturze za okres 21.11.2019 r. – 20.12.2019 r. zostało przedstawione w piśmie z 7.1.2020 r., sygnowanym znakiem: OKR/KaJas/5865099/07.01.20 oraz w piśmie z 21.1.2020 r., sygnowanym znakiem: OKR/MarB/5888240/21.01.20.

Nadmieniam, iż 10.12.2019 r. o godzinie 17:28 przesłany do Pana został SMS powitalny o treści: „Oplaty (z VAT) w: Ukraina. Polaczenia do Polski: 6.15 zl/min, odebrane: 3.08 zl/min, lokalne: 6.15 zl/min, SMS wyslany: 0.99 zl/szt, MMS wyslany na numer krajowy: 3.43 zl/100KB, MMS odebrany: 3.02 zl/100KB, Internet: 4.92 zl/100KB. Polskie placowki: +380442300700, nr alarmowy: 112, pogotowie: 103, policja: 102 (wg Cennika). Milego pobytu zyczy Plus!”
W przypadku zablokowanej usługi roamingu dla ww. numeru, powyższy SMS nie zostałby wysłany na Pana numer.

Odnosząc się do kwestii blokady połączeń wychodzących założonej dla numeru 69xxxxxxx w dniu 9.3.2020 r. informuję, iż zgodnie z Regulaminem świadczenia usług telekomunikacyjnych przez Polkomtel dla Abonentów Abonent zobowiązany jest do zapłaty rachunku telefonicznego w terminie do 14 dni od daty wystawienia rachunku. W przypadku bezskutecznego upływu terminu zapłaty przez Abonenta zaległości wobec POLKOMTEL, POLKOMTEL ma prawo do zablokowania możliwości inicjowania usług przez Abonenta lub zawieszenia świadczenia wszelkich usług.

Wyjaśniam także, że zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych „W przypadku kiedy przedmiotem reklamacji jest niewykonana lub nienależycie wykonana Usługa lub nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczonej Usługi wraz z wniesieniem reklamacji, obowiązek zapłaty kwestionowanej kwoty zostaje zawieszony do czasu rozpatrzenia reklamacji.” Tym samym Abonent zgłaszający reklamację jest zobowiązany do wniesienia opłaty kwoty niekwestionowanej. W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji, kwestionowana kwota powinna być zapłacona przez Abonenta w terminie 14 dni od daty rozpatrzenia reklamacji wskazanej w piśmie do Abonenta, informującym o rozpatrzeniu wniesionej reklamacji.

W związku z brakiem wpłaty na rachunek bankowy Polkomtel płatności wynikającej z wystawienia faktury za okres rozliczeniowy 21.11.2019 r. – 20.12.2019 r. z terminem płatności do dnia 7.1.2020 r., w dniu 9.3.2020 r. dla Pana numeru została założona blokada połączeń wychodzących.

Biorąc pod uwagę powyższe wyjaśnienia, nie znajduję podstaw do pozytywnego ustosunkowania się do przedstawionej przez Pana sprawy.

Na podstawie § 7 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. z 2014 r. poz. 284) uprzejmie informujemy, że zgodnie z przysługującymi uprawnieniami po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego istnieje możliwość dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym. W przypadku, gdy reklamującym jest konsument, przysługuje także możliwość zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub innego podmiotu uprawnionego, wpisanego do rejestru prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (podstawa prawna art. 109 ustawy z 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne Dz. U. z 2019 r. poz. 2460 t.j. oraz ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich Dz.U. z 2016 r., poz. 1823).

Z poważaniem

Axxx Pxxx
Kierownik Sekcji"
Ostatnio zmieniony 11 mar 2020, o 13:20 przez Ewa_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ukryłam dane wrażliwe
ODPOWIEDZ