Strona 1 z 4

Usługa "Limiter DATA w roamingu"

: 26 wrz 2018, o 16:52
autor: wlo
Problemy związane z nadmiernymi, zdaniem piszących o nich, opłatami za transmisję danych w roamingu, poruszane są w kilku wątkach. Podobnie w kilku wątkach jest mowa o usłudze Limiter DATA w roamingu.
Jednak o samej usłudze nie ma wątku, postanowiłem więc taki nowy temat założyć - ponieważ coraz częściej pojawiają się problemy(?) z prawidłowym funkcjonowaniem tej usługi.


Zgodnie z aktualnymi regulaminami usługi z 25.05.2018 r. (oddzielnie dla dla abonamentu i prepaid):
http://www.plus.pl/documents/16/1256577 ... i-Plus.pdf
http://www.plus.pl/documents/16/1256577 ... i_Plus.pdf
usługa jest "wymogiem prawnym" wynikającym z przepisów unijnych - rozporządzenia "roamingowego" 531/2012. Zatem powinna działać bez dodatkowej aktywacji po aktywacji usługi roamingu - tak to rozumiem.
Jednocześnie regulaminy przewidują możliwość wyłączenia (i ponownego włączenia) usługi, a także odblokowania limitu - po jego wykorzystaniu.

Moje wątpliwości dotyczą kwestii statusu usługi.
Jak klient może sprawdzić czy ma usługę aktywną czy nie?
Jeśli istnieje możliwość wyłączenia, włączenia, odblokowania - dlaczego nie ma możliwości sprawdzenia aktualnego statusu?
Dla klientów abonamentowych regulamin dodatkowo przewoduje możliwość ustawienia innych niż "bazowy" limitów (50 zł, 100 zł, 250 zł, 500 zł, 1000 zł, 2500 zł). Dlaczego nie można sprawdzić statusu usługi ze zmienionym limitem? Trzeba pod baterią na karteczce zapisywać? A co jeśli telefon nie jest otwierany? Pod etui?
Ja pomijam w tym miejscu konsekwencje - te "kosmiczne" opłaty... Mówię tylko o funkcjonowaniu usługi.
Chociaż w przypadku reklamacji nadmiernych opłat za transmisję danych w roamingu, klient nie ma w tym momencie żadnych argumentów, żadnych dowodów na to, że zadbał o to by mieć aktywną usługę na swoim numerze. Czy to fair, że operator arbitralnie decyduje o "winie" klienta, albo raczej o własnej "niewinności"?

Piszą Państwo Specjaliści, że "powinno zadziałać dodatkowe zabezpieczenie w postaci Limiter DATA"... No powinno. I jeśli klient ma billing, może udowodnić, że nie dzwonił na numer zarządzania usługą albo nie wysyłał esemesa odblokowującego limit albo wyłączającego usługę (dlatego m.in. lubię abonament ;-)) - co mi się zdarzało w kilku przypadkach numerów rodziny, którymi zarządzam (za zgodą ich właścicieli). Zdarza się jednak, że operator mimo to nie chce uznać racji klienta!

Sprawdziłem na trzech numerach działanie komend (esemesowych) tej usługi.
Wyłączenie:
Odpowiedź: Zlecenie zostało przyjęte do realizacji.
Włączenie (w tym ponowne - po wcześniejszym wyłączeniu):
Odpowiedź: Zlecenie zostało przyjęte do realizacji.

Mnie bardziej niż informacja o przyjęciu zlecenia do realizacji interesuje czy zlecenie zostało przyjęte i usługa działa/nie działa!
Że regulamin przewiduje włączenie w terminie jednego dnia roboczego?
I co z tego, skoro po 24 godzinach nie ma żadnej(!) informacji o włączeniu/wyłączeniu? Skąd klient ma wiedzieć czy wyjeżdżając za granicę, ma usługę aktywną, skoro nawet po wysłaniu esemesem komendy włączjącej (niezależnie od dotychczasowego statusu usługi) otrzymuje tylko komunikat o przyjęciu zlecenia do realizacji, jednak nie otrzymuje informacji czy zlecenie zostało zrealizowane albo nie?

Dlaczego tak - wydawałoby się - prostą usługą nie można zarządzać przez Plus online?

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

: 26 wrz 2018, o 17:46
autor: Ewa_Plus
Witaj wlo,
- domyślnie każdy nasz Klient ma tę usługę aktywną. Więc o ile sam niczego nie zmieniał, to będzie aktywna.
Statusu Limiter Data nie da się samodzielnie sprawdzić, bez pomocy konsultanta DOK. Wiec jeśli były dokonywane jakieś modyfikacje i nie pamiętasz na czym stanęło, to najlepiej skontaktować się w tej spawie z Działem Obsługi Klienta. Można to zrobić mailowo lub telefonicznie. Dane kontaktowe znajdziesz tutaj.

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

: 26 wrz 2018, o 18:07
autor: wlo
Dziękuję za odpowiedź...
Jednak - za przeproszeniem - nie takiej informacji oczekuję ;-)

Ja osobiście należę do doświadczonych i świadomych użytkowników (ponad 20 lat stażu w sieci). Wiem, że BOK (czy obecnie DOK) jest od takich informacji.
Przedstawiony przeze mnie problem dotyczy informacji - np. o aktywacji. Jeśli procedura jest, to dlaczego jest esemes o przyjęciu zlecenia do realizacji a nie ma o zrealizowaniu?
Dlaczego mogę zadzwonić i otrzymać informację, a nie mogę wysłać esemesa i taką samą informację otrzymać szybciej - bez oczekiwania na połączenie z konsultantem (o tym oddzielny wątek można założyć). Pomijam fakt, że ja mam specjalny numer infolinii dla biznesu, gdzie ja nie musze oczekiwać. Większość klientów niestety musi. Zniechęcają się - i może o to chodzi, żeby się zniechęcali?

Takich pytań można postawić wiele.
A nie prościej wdrożyć jakieś sensowne rozwiązanie - jeśli już prawo nakazue świadczenie takiej usługi - w oparciu o ebok czy o numer do esemesowania w celu wyłączenia czy właczenia usługi?

Nie - ja nie poszę o pomoc w kwestii Limitera DATA. Ja przedstawiam problem ;-)

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

: 27 wrz 2018, o 07:50
autor: TomPL
Piękny wątek kolega założył, widać że świadomy użytkownik i wie co mówi - brawo! Za to odpowiedź jak zazwyczaj - formułkowa i potwierdzająca tylko opisany stan.
A co do "zniechęcania" to tylko dodam, oprócz zniechęcania następuje pobranie opłaty za połączenie z BOK, taki "drobiazg" ;)

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

: 27 wrz 2018, o 15:30
autor: Ewa_Plus
wlo,
- przy określaniu limitu, przychodzi odpowiedź zwrtona, np.:
"Zlecenie zostalo zrealizowane. Twój limit kosztow transmisji danych w roamingu zostal zmieniony na 500 zl. Po przekroczeniu transmisja zostanie zablokowana."
Rozumiem jednak, że komunikaty związane z usługą Limiter Data, jak i możliwość samodzielnego sprawdzania statusu pozostawiają jeszcze trochę do życzenia. Pozwoliłam sobie Twoją wypowiedź zacytować podczas zgłaszania sugestii do właściwego działu. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości zostanie to lepiej dopracowane :-)

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

: 28 wrz 2018, o 09:42
autor: wlo
Sprawdzę - pewnie w najbliższy weekend - na numerach abonamentowych działanie limitów. Obniżę ze standardowych 250 zł na pewno.
Dotychczas sprawdzałem jedynie samo wyłączenie/włączenie usługi. Na trzech numerach, jak mówiłem - dwóch prepaidowych i jednym abonamentowym.

Limiter DATA w roamingu

: 12 lip 2019, o 13:16
autor: evve
Dzień dobry,
mam pytanie - czy limit odbioru danych dotyczy klienta czy numeru telefonu? Klientem jestem ja, posiadam 2 numery i zamiast na mnie to limit został przydzielony każdemu z numerów i takim sposobem za 2 zdania wysałne w messengerze mam do zapłacenia ponad 400 zł (limit do 250 zł).
dziękuję za odpowiedź
Ewa

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

: 12 lip 2019, o 14:00
autor: Marta_Plus
Witaj evve,
evve pisze:czy limit odbioru danych dotyczy klienta czy numeru telefonu?
Limiter DATA przydzielany jest na numer telefonu.
evve pisze:mam do zapłacenia ponad 400 zł (limit do 250 zł).
Czy ta kwota dotyczy jednego numeru?

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

: 14 sie 2019, o 16:29
autor: wlaziu
Witam,
Czy można ustawić data limiter na zero?
Czy istnieje usługa lub sposób ustawienia telefonu blokujący roaming poza ue?

Pytam bo drażni mnie, że co jakiś czas czy to w Bieszczadach (Ukraina), czy na rodos (Turcja) , czy na stelvio pass (Szwajcaria) powtarza się ta sama sytuacja.
Spotify leci, a tu nagle tylko smsy w ciągu 30 sekund:
40% data limiter
80% data limiter
100% data limiter
A parę minut później witamy na Ukrainie czy innej Turcji.
I już wiem że 50 zł nie ma.

Chce korzystać z internetu w Polsce i UE i nigdzie więcej. Jak mam to ustawić?

Pozdrawiam
Marek

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

: 14 sie 2019, o 17:20
autor: Basia_Plus
Witaj wlaziu,
wlaziu pisze:Czy można ustawić data limiter na zero?
informację o dostępnych limitach w usłudze Limiter Data znajdziesz tutaj: https://bok.plus.pl/system/templates/se ... ter%20data.
wlaziu pisze:Czy istnieje usługa lub sposób ustawienia telefonu blokujący roaming poza ue?
Niestety nie mamy takiej usługi. Możesz zablokować transmisję danych z poziomu telefonu, wówczas Roaming danych w aparacie należy zaznaczyć na wyłączone lub włączone.

Usługa "Limiter DATA w roamingu"

: 24 sie 2019, o 13:35
autor: wlo
Chciałbym wrócić do zasad funkcjonowania usługi...

W lipcu, ze względu na wyjazd poza obszar objęty roamingiem regulowanym użytkownika jednego z moich numerów a i dodatkowo na innym numerze "niezagrożonym" nieprzewidzianymi kosztami w roamingu (numery abonamentowe), zmieniłem limit wydatków na transmisję danych w usłudze Limiter DATA w Roamingu.
Zrobiłem to rzecz jasna zgodnie z regulaminem, wysyłając esemesa o treści RDL 50 na numer 2601 (2019.07.27 08:15). Chwilę później (2019.07.27 08:17) otrzymałem odpowiedź zwrotną: Zlecenie zostalo zrealizowane. Twoj limit kosztow transmisji danych w roamingu zostal zmieniony na 50 zl. Po przekroczeniu transmisja zostanie zablokowana.
Znaczy - wszystko jak należy.

Jednak nie do końca w porządku (wracam do początku - dlaczego zdecydowałem się założyć ten wątek).
Nie mam - oprócz cytowanego esemesa - żadnej informacji o usłudze! Nigdzie! W Plus online, gdzie taka informacja naturalnie powinna być - nie ma. Esemesowo - nie da się statusu sprawdzić. Myślicie, ze na billingu jest pozycja z 2019.07.27 08:15 o wysłanej na numer 2601 wiadomości SMS? No błąd - nie ma takiej pozycji!!

Zapytam ponownie.
Czy to takie trudne wprowadzić jasne zasady zarządzania usługą?
Czy to takie trudne podawać klientom informację o statusie usługi?

Czy może Operatorowi na rękę jest nie podawać tych informacji, wręcz utrudniać korzystanie z usługi?

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

: 26 sie 2019, o 13:39
autor: Basia_Plus
wlo,
wlo pisze:otrzymałem odpowiedź zwrotną: Zlecenie zostalo zrealizowane.
SMS zwrotny pełni rolę potwierdzenia zmiany limitu w usłudze Limiter Data, zgodnie z regulaminem usługi https://www.plus.pl/documents/16/125657 ... i-Plus.pdf.
W przypadku wątpliwości, wprowadzoną zmianę można potwierdzić poprzez kontakt z Działem Obsługi Klienta.

Dziękuję za Twoje uwagi i sugestie, które przekazałam dalej.

Turcja zablokowany telefon.

: 18 sie 2021, o 07:34
autor: Lenka83
Dzień dobry.Zwracam się do państwa o poradę.Mam abonament Rodzina+ na cztery numery.Córka obecnie przebywa w Turcji wczoraj dostała wiadomość że telefon został zablokowany ,ponieważ przekroczyła limit kredytowy.Kwota do zapłaty 6162 zł.Jestem w szoku ponieważ mam numer główny i żadnej informacji nie dostałam.Córkę prawdopodobnie nieświadomie przelaczylo na transmisję danych,poniewaz do tej pory korzystała z wifi.Czy jest to możliwe,aby rachunek w ciagu jednego dnia wzrósł do 6126 zł? Jestem laikiem i proszę o pomoc,ponieważ nie jestem w stanie zapłacić tak wysokiego rachunku.Czy można składać reklamację?Dlaczego plus zablokował dopiero telefon przy tak dużej kwocie?

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

: 18 sie 2021, o 12:09
autor: Basia_Plus
Witaj Lenka83,
Lenka83 pisze:Czy jest to możliwe,aby rachunek w ciagu jednego dnia wzrósł do 6126 zł?
Domyślnie włączona na każdym numerze Abonenta usługa Limiter Data, nie powinna pozwolić na wygenerowanie kosztów powyżej 250 zł. Taka sytuacja może mieć miejsce, jeśli zostało zlecone odblokowanie transmisji danych.
Lenka83 pisze:Czy można składać reklamację?
Tak. Informacje jak złożyć reklamację tutaj.
Lenka83 pisze:Dlaczego plus zablokował dopiero telefon przy tak dużej kwocie?
Usługa Limiter Data mogła zostać odblokowana przez córkę. Z poziomu Forum nie mam wglądu na konto numeru, aby to zweryfikować. Prześlij proszę opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko oraz numer PESEL) przez ten formularz. Jeśli podasz nam numer zgłoszenia postaram się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

: 18 sie 2021, o 12:19
autor: wlo
Lenka83 - tak wysoka kwota - kilkudziesięciokrotnie przekraczająca ustawowy limit - wynika z faktu zdjęcia blokady Limiter DATA. Teoretycznie - bo w praktyce, mimo upływu lat od wprowadzenia usługi, różnie bywa ciągle ;-)