Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Nowy
- Posty: 1
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 1 maja 2021, o 10:56
Aplikacyjne Wi-Fi Calling - problem z SMS-ami
Witam,
jestem posiadaczem iPhone'a 5s z oprogramowaniem iOS 12.5.2 (najnowsze dla tego modelu). Plus wciąż nie posiada certyfikacji dla iPhone-ów, dlatego korzystam z Państwa aplikacji Wi-Fi Calling (najnowszej wersji dostępnej w App Storze), ponieważ w miejscu mojego zamieszkania dostęp do sieci jest znacznie utrudniony. Pomijając, że od początku korzystania z Waszej niedopracowanej aplikacji notorycznie pojawiają się problemy z wykonaniem połączenia wychodzącego za pierwszym razem (trzeba wybrać numer kilka razy aby dopiero można było doprowadzić do połączenia), największy problem wiąże się z odczytaniem SMS-ów przychodzących, pokazuje się parę słów/pojedyncze zdanie z całości wiadomości, reszty nie da się odczytać - nad SMS-em wisi napis "Uszkodzona wiadomość". O ile jestem w stanie uwierzyć, że pojedynczy taki przypadek mógł się zdarzyć z niejasnych do końca przyczyn, taka sytuacja zdarza się teraz minimum z dwoma SMS-ami w ciągu dnia. Chciałbym uzyskać do treści tych wiadomości bezwzględny dostęp, ponieważ zawartość części z nich jest dla mnie bardzo ważna!!! Proszę o pomoc.
jestem posiadaczem iPhone'a 5s z oprogramowaniem iOS 12.5.2 (najnowsze dla tego modelu). Plus wciąż nie posiada certyfikacji dla iPhone-ów, dlatego korzystam z Państwa aplikacji Wi-Fi Calling (najnowszej wersji dostępnej w App Storze), ponieważ w miejscu mojego zamieszkania dostęp do sieci jest znacznie utrudniony. Pomijając, że od początku korzystania z Waszej niedopracowanej aplikacji notorycznie pojawiają się problemy z wykonaniem połączenia wychodzącego za pierwszym razem (trzeba wybrać numer kilka razy aby dopiero można było doprowadzić do połączenia), największy problem wiąże się z odczytaniem SMS-ów przychodzących, pokazuje się parę słów/pojedyncze zdanie z całości wiadomości, reszty nie da się odczytać - nad SMS-em wisi napis "Uszkodzona wiadomość". O ile jestem w stanie uwierzyć, że pojedynczy taki przypadek mógł się zdarzyć z niejasnych do końca przyczyn, taka sytuacja zdarza się teraz minimum z dwoma SMS-ami w ciągu dnia. Chciałbym uzyskać do treści tych wiadomości bezwzględny dostęp, ponieważ zawartość części z nich jest dla mnie bardzo ważna!!! Proszę o pomoc.
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3108
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Witaj jokszel,
czy opisany przypadek występuje również w sytuacji podłączenia telefonu do innego dostawy Internetu/Wi-Fi?
czy opisany przypadek występuje również w sytuacji podłączenia telefonu do innego dostawy Internetu/Wi-Fi?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Hej,
Przeniosłem do Polkomtel'a parę numerów telefonów. Generalnie, w zakresie poziomu obsługi, jakości świadczonych usług oraz ich cen - klient na dzień dzisiejszy zadowolony w 100%.
U poprzedniego operatora korzystałem z VoLTE oraz VoWiFi (WiFi Calling). Ta ostatnia funkcjonalność oparta była o oprogramowanie systemowe telefonu - ot po prostu po podłączeniu do WiFi całość ruchu głosowego + sms realizowana była via WiFi bez żadnej ingerencji ze strony użytkownika.
Niestety w Plus'ie mamy z tym problem.
1. Do skorzystania z WiFi Calling potrzebna jest zewnętrzna aplikacja.
2. Usługa WiFi Calling nie może był włączona równolegle z VoLTE.
"(...) Usługa nie zostanie aktywowana, jeśli Abonent korzysta (na numerze telefonu w sieci Plus, na którym chce aktywować Usługę) z którejkolwiek z następujących usług dodatkowych: Wirtualna Centrala Telefoniczna, Strefa Plus (Strefa Tanich Połączeń), System Plus, Multi SIM,Kwotoreduktor (OnePhone, numer stacjonarny), pay4me,Roaming Assistant,VPN, VoLTE. (...)"
I jakkolwiek problem nr 1 można uznać za zło konieczne, to niestety niezrozumiała jest kolizja opisana w punkcie 2.
VoLTE jest usługą, która działa w oparciu o sieć komórkową, a WiFi Calling, z definicji, działa w momencie, gdy nie korzystamy z sieci komórkowej ;)
Moje pytania:
1. Czy przewidywane jest umożliwienie korzystania z usługi WiFi Calling w oparciu o oprogramowanie systemowe telefonów tak, aby kwestia przełączania się z/do przedmiotowej usługi była "przeźroczysta" dla abonenta?
2. Czy przewidziane jest umożliwienie aktywacji usługi WiFi Calling dla abonentów posiadających włączony VoLTE?
Przeniosłem do Polkomtel'a parę numerów telefonów. Generalnie, w zakresie poziomu obsługi, jakości świadczonych usług oraz ich cen - klient na dzień dzisiejszy zadowolony w 100%.
U poprzedniego operatora korzystałem z VoLTE oraz VoWiFi (WiFi Calling). Ta ostatnia funkcjonalność oparta była o oprogramowanie systemowe telefonu - ot po prostu po podłączeniu do WiFi całość ruchu głosowego + sms realizowana była via WiFi bez żadnej ingerencji ze strony użytkownika.
Niestety w Plus'ie mamy z tym problem.
1. Do skorzystania z WiFi Calling potrzebna jest zewnętrzna aplikacja.
2. Usługa WiFi Calling nie może był włączona równolegle z VoLTE.
"(...) Usługa nie zostanie aktywowana, jeśli Abonent korzysta (na numerze telefonu w sieci Plus, na którym chce aktywować Usługę) z którejkolwiek z następujących usług dodatkowych: Wirtualna Centrala Telefoniczna, Strefa Plus (Strefa Tanich Połączeń), System Plus, Multi SIM,Kwotoreduktor (OnePhone, numer stacjonarny), pay4me,Roaming Assistant,VPN, VoLTE. (...)"
I jakkolwiek problem nr 1 można uznać za zło konieczne, to niestety niezrozumiała jest kolizja opisana w punkcie 2.
VoLTE jest usługą, która działa w oparciu o sieć komórkową, a WiFi Calling, z definicji, działa w momencie, gdy nie korzystamy z sieci komórkowej ;)
Moje pytania:
1. Czy przewidywane jest umożliwienie korzystania z usługi WiFi Calling w oparciu o oprogramowanie systemowe telefonów tak, aby kwestia przełączania się z/do przedmiotowej usługi była "przeźroczysta" dla abonenta?
2. Czy przewidziane jest umożliwienie aktywacji usługi WiFi Calling dla abonentów posiadających włączony VoLTE?
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Chyba jakieś stare informacje gdzieś znalazłeś VoLTE i VoWiFi działa w oparciu o oprogramowanie telefonu. Oczywiście można przez aplikacje, ale to opcja dla tych, których telefon nie jest wspierany.
Jak to pouruchamiać było pisane w innym wątku, zacytuję:
Jak to pouruchamiać było pisane w innym wątku, zacytuję:
Usługi możesz aktywować także dzwoniąc do biura obsługi klienta. Ale przez SMS łatwiej i szybciej Pamiętaj tylko, żeby włączyć VoLTE wraz z VoWiFi należy uruchomić VoWiFi (takie być może mało intuicyjne ).mariusz9a pisze:Tak jak było wcześniej pisane, np tu:Ewentualnie jeśli wcześniej było aktywne VoWifi przez aplikację, to należy najpierw (też opisane wcześniej):habish pisze: Można przez SMS.
Najpierw musisz wyłączyć VoLTE, wyślij więc na numer 2601 SMS o treści:
WylaczVoLTE
i poczekaj na SMS potwierdzający zrealizowanie zlecenia.
Następnie wyślij na ten sam numer, SMS o treści:
WlaczVoWiFi
komenda ta aktywuje VoLTE i VoWiFi jednocześnie.
Gdy otrzymasz SMS potwierdzający zrealizowanie zlecenia, uruchom ponownie telefon a następnie ciesz się z nowych usług.Może też się zdarzyć tak, że masz aktywne VoWiFi, ale Twój telefon nie jest wspierany w tym zakresie i działa tylko VoLTE.habish pisze:Wyślij SMS na numer 80801 o treści STOP
Gdy dostaniesz potwierdzenie wyłączenia usługi, wyślij na numer 2601 SMS o treści:
WlaczVoWiFi
Re: Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Dziękuję za odpowiedź.
Przedmiotowe informacje znajdują się na stronie Plusa:
https://www.plus.pl/wifi-calling"target ... et="_blank
na której czytamy :
Co jest potrzebne aby skorzystać z usługi Wi‑Fi Calling+:
Karta SIM -> Telefon -> Aktywna usługa Wi-Fi Calling+ -> Aplikacja Wi-Fi Calling+ -> Dostęp do sieci Wi-Fi
a w regulaminie usługi :
(...) Usługa nie zostanie aktywowana, jeśli Abonent korzysta (na numerze telefonu w sieci Plus, na którym chce aktywować Usługę) z którejkolwiek z następujących usług dodatkowych: Wirtualna Centrala Telefoniczna, Strefa Plus (Strefa Tanich Połączeń), System Plus, Multi SIM,Kwotoreduktor (OnePhone, numer stacjonarny), pay4me,Roaming Assistant,VPN, VoLTE. (...)
Podczas próby włączenia WiFi Calling via sms START na nr 80801 (informacja z salonu Plus'a) otrzymałem odpowiedź o treści :
"Niestety, nie możesz dodać tej usługi. Sprawdź w regulaminie."
Stąd pogłębiona analiza problemu i post jak powyżej.
Stona, poświęcona VoWiFi - Plus.pl - nie działa.
http://www.plus.pl/vowifi"target="_blank"target="_blank
Więc nowy klient, który szuka informacji nt VoWiFi trafia tylko i wyłącznie na informacje jak na wstępie i wyciąga wnioski jak w moim wcześniejszym wpisie.
Przedmiotowe informacje znajdują się na stronie Plusa:
https://www.plus.pl/wifi-calling"target ... et="_blank
na której czytamy :
Co jest potrzebne aby skorzystać z usługi Wi‑Fi Calling+:
Karta SIM -> Telefon -> Aktywna usługa Wi-Fi Calling+ -> Aplikacja Wi-Fi Calling+ -> Dostęp do sieci Wi-Fi
a w regulaminie usługi :
(...) Usługa nie zostanie aktywowana, jeśli Abonent korzysta (na numerze telefonu w sieci Plus, na którym chce aktywować Usługę) z którejkolwiek z następujących usług dodatkowych: Wirtualna Centrala Telefoniczna, Strefa Plus (Strefa Tanich Połączeń), System Plus, Multi SIM,Kwotoreduktor (OnePhone, numer stacjonarny), pay4me,Roaming Assistant,VPN, VoLTE. (...)
Podczas próby włączenia WiFi Calling via sms START na nr 80801 (informacja z salonu Plus'a) otrzymałem odpowiedź o treści :
"Niestety, nie możesz dodać tej usługi. Sprawdź w regulaminie."
Stąd pogłębiona analiza problemu i post jak powyżej.
Stona, poświęcona VoWiFi - Plus.pl - nie działa.
http://www.plus.pl/vowifi"target="_blank"target="_blank
Więc nowy klient, który szuka informacji nt VoWiFi trafia tylko i wyłącznie na informacje jak na wstępie i wyciąga wnioski jak w moim wcześniejszym wpisie.
Ostatnio zmieniony 6 maja 2021, o 13:26 przez Morciak, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
No to jest jakiś problem ze stroną... Prośba do Specjalistów Plusa o przekazanie dalej problemu ze stroną
W każdym razie bez aplikacji włącza się to tak jak opisałem w poprzednim poście. I masz wtedy jednocześnie VoWiFi i VoLTE bez żadnych aplikacji. Oczywiście o ile telefon jest wspierany.
W każdym razie bez aplikacji włącza się to tak jak opisałem w poprzednim poście. I masz wtedy jednocześnie VoWiFi i VoLTE bez żadnych aplikacji. Oczywiście o ile telefon jest wspierany.
Re: Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Hej - jasne!
Twoja odpowiedź i wskazówki całkowicie wypełniły moje oczekiwania. Działa u mnie i VoLTE i VoWiFi.
VoWiFi nie musi być włączone w telefonie aby działało VoLTE (telefon Samsung).
Stąd podziękowanie ode mnie za pomoc i odpowiedź ;)
Strony, do których zamieściłem powyżej linki pojawiają się w wyszukiwarce po wpisaniu "Plus WiFi Calling".
Jedna strona nie istnieje, a druga zawiera informacje nt WiFi calling i opisuje procedurę przy wykorzystaniu aplikacji.
Stąd moje pierwotne pytanie i wyjaśnienie w odpowiedzi.
Moje szczegółowe odpowiedzi, wynikają z faktu, iż na forach innych operatorów obecni są ich pracownicy, którzy wykorzystują uwagi takie jak powyżej, do zmiany/naprawy błędów na ich stronach :).
Miłego dnia.
Twoja odpowiedź i wskazówki całkowicie wypełniły moje oczekiwania. Działa u mnie i VoLTE i VoWiFi.
VoWiFi nie musi być włączone w telefonie aby działało VoLTE (telefon Samsung).
Stąd podziękowanie ode mnie za pomoc i odpowiedź ;)
Strony, do których zamieściłem powyżej linki pojawiają się w wyszukiwarce po wpisaniu "Plus WiFi Calling".
Jedna strona nie istnieje, a druga zawiera informacje nt WiFi calling i opisuje procedurę przy wykorzystaniu aplikacji.
Stąd moje pierwotne pytanie i wyjaśnienie w odpowiedzi.
Moje szczegółowe odpowiedzi, wynikają z faktu, iż na forach innych operatorów obecni są ich pracownicy, którzy wykorzystują uwagi takie jak powyżej, do zmiany/naprawy błędów na ich stronach :).
Miłego dnia.
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Cieszę się że działa
U nas jest tak samo, ale trzeba pisać w oficjalnym dziale Plusa - tu pojawiają się i pomagają pracownicy operatoraMorciak pisze:Moje szczegółowe odpowiedzi, wynikają z faktu, iż na forach innych operatorów obecni są ich pracownicy, którzy wykorzystują uwagi takie jak powyżej, do zmiany/naprawy błędów na ich stronach :).
Re: Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Hej,
w nawiązaniu do powyższego tj. wyłączenia VoLTE i włączenia VoWiFi - zauważyłem, że w dniu wczorajszym zużyłem 235 MB data, z tym, że dzień wczorajszy upłynął mi raczej pod znakiem samych rozmów telefonicznych niż korzystania z danych.
Czy jest możliwe, że np. VoLTE zużywa pakiet danych?
w nawiązaniu do powyższego tj. wyłączenia VoLTE i włączenia VoWiFi - zauważyłem, że w dniu wczorajszym zużyłem 235 MB data, z tym, że dzień wczorajszy upłynął mi raczej pod znakiem samych rozmów telefonicznych niż korzystania z danych.
Czy jest możliwe, że np. VoLTE zużywa pakiet danych?
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Nie powinien zużywać. W Plus Online jest biling z bieżącym użyciem (zakładka połączenia). Możesz zobaczyć w jakich porach były sesje internetowe i czy pokrywa się z rozmowami. Jeśli tak, to trzeba zrobić zgłoszenie i podać tu jego numer - Specjaliści Plusa pomogą wtedy w przyśpieszeniu rozwiązania a dział techniczny sprawdzi z czym były połączenia i czy ma to coś wspólnego z rozmowami. Być może po prostu telefon coś aktualizował czy tam pobierał w tle i nie ma to nic wspólnego z VoLTE. Ja u siebie nic takiego nie zauważyłem z VoLTE.
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Na fakturze pojawiły się nowe pozycje :
"VoLTE+VoWIFI nat" - kwota 0 zł = więc wszystko ok.
Nie mniej jednak interesuje (tylko i wyłącznie informacyjnie) mnie czy dobrze odczytuję, iż jest to skrócona forma od "VoLTE+VoWIFI NATIVE" ?
Usługi działają bezbłędnie, połączenia są realizowane prawidłowo z oczekiwaną jakością. Ot - mała rzecz a cieszy ;)
"VoLTE+VoWIFI nat" - kwota 0 zł = więc wszystko ok.
Nie mniej jednak interesuje (tylko i wyłącznie informacyjnie) mnie czy dobrze odczytuję, iż jest to skrócona forma od "VoLTE+VoWIFI NATIVE" ?
Usługi działają bezbłędnie, połączenia są realizowane prawidłowo z oczekiwaną jakością. Ot - mała rzecz a cieszy ;)
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Dzień dobry na forum,
zainstalowałem aplikację WiFi Calling+ i podczas aktywacji, po otrzymaniu kodu aktywacyjnego, aplikacja zwraca mi info:
"Twoja aktywacja nie mogła zostać zakończona.Aktywacja musi być przeprowadzona, gdy jesteś w Polsce. Upewnij się, że jesteś zalogowany u swojego operatora komórkowego..."
Oczywiście jestem zalogowany do sieci Plusa:) i co teraz?
pozdrawiam
zainstalowałem aplikację WiFi Calling+ i podczas aktywacji, po otrzymaniu kodu aktywacyjnego, aplikacja zwraca mi info:
"Twoja aktywacja nie mogła zostać zakończona.Aktywacja musi być przeprowadzona, gdy jesteś w Polsce. Upewnij się, że jesteś zalogowany u swojego operatora komórkowego..."
Oczywiście jestem zalogowany do sieci Plusa:) i co teraz?
pozdrawiam
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
A jaki masz telefon? Bo być może w ogóle nie potrzebujesz aplikacji do działania VoWiFi...
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Hej,
telefon Xiaomi Mi 9T, czyli nie jest na liście obsługiwanych terminali przez Plus :(
Ale dlaczego aplikacja takie głupoty mi wypisuje?
pozdrawiam
telefon Xiaomi Mi 9T, czyli nie jest na liście obsługiwanych terminali przez Plus :(
Ale dlaczego aplikacja takie głupoty mi wypisuje?
pozdrawiam
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Mimo że nie ma na liście to warto spróbować. Aktywuj natywną usługę. Dosłownie kilka postów wcześniej jest opis jak aktywować VoWiFi i VoLTE.piotere pisze:telefon Xiaomi Mi 9T, czyli nie jest na liście obsługiwanych terminali przez Plus :(
A czemu aplikacja zwraca taki głupi komunikat to niestety nie pomogę - jeśli reinstalacja nie pomaga to chyba pozostaje zrobić zgłoszenie do biura obsługi. Ale spróbuj bez aplikacji - jest szansa że będzie działać i problem się rozwiąże.
EDYCJA:
Kiedyś ktoś na forum pisał że na mi 9T z androidem 10 działało mu natywne VoLTE i VoWiFi.