Rozwiązana umowa z tytułu braku spłaty dwóch rat
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 10
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 13 kwie 2021, o 18:22
Rozwiązana umowa z tytułu braku spłaty dwóch rat
Witam, mam mały problem finansowy obecnie ze spłatą rat w abonamencie plus tzn rata za telefon + abonament. Utrata pracy itd itp. Nie zapłaciłem dwóch rat i plus chce rozwiązać ze mną umowę. Wyznaczył termin płatności rat do 19 kwietnia. W przeciągu najbliższego miesiąca do półtora nie będę miał możliwości zapłaty tych rat. Co w związku z tym zrobić? Wiem, że nie można prosić o odroczenie rat, jednakże słyszałem, że po rozwiązaniu umowy przez operatora w ciągu 3 miesięcy można wznowić/reaktywować umowę jeżeli spłaci się po rozwiązaniu umowy zaległe raty. Na ile jest to prawda i czy takie rozwiązanie wchodzi w grę? Jaki jest maksymalny dokładnie czas od momentu rozwiązania umowy do wznowienia jej ponownie ktoś tu pisał, że 83 dni zatem prosiłbym o informację, sprawa bardzo ważna.
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 kwie 2021, o 11:53
Re: Rozwiązana umowa z tytułu braku spłaty dwóch rat
również mam podobną sytuację dlatego przyłączam się do pytania.
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 kwie 2021, o 11:53
Rozwiązanie umowy-kara umowna i co dalej?
Witam.Prosze o wsparcie merytoryczne w tej kwestii.
Proszę o udzielenie ogolnych informacji. Otrzymałem od Państwa telefon w abonamencie. Po jakimś czasie przedłużyłem umowe i dobrałem drugie urządzenie.(aneks do umowy) Później zwiększyłem pakiety na wyższe i dobrałem 3cie urządzenie. Czyli de facto na jednej umowie mam 3 urządzenia za które place raty+jeden abonament. (Były robione aneksy)
Moje pytanie brzmi czy jeśli wypowiem Państwu umowę to w jaki sposób bedzie naliczona kara umowna? czy bedzie ona naliczona od jednej umowy bez względu ile jest urządzeń czy od każdego urządzenia osobno pomimo że są na jednej umowie? Czy po rozwiązaniu umowy istnieje mozliwosc dogadania się z działem windykacji i rozłożenia na raty zadłużenia przed zablokowaniem urządzenia po imei? Możliwość reaktywacji po jakimś czasie?
Proszę o udzielenie ogolnych informacji. Otrzymałem od Państwa telefon w abonamencie. Po jakimś czasie przedłużyłem umowe i dobrałem drugie urządzenie.(aneks do umowy) Później zwiększyłem pakiety na wyższe i dobrałem 3cie urządzenie. Czyli de facto na jednej umowie mam 3 urządzenia za które place raty+jeden abonament. (Były robione aneksy)
Moje pytanie brzmi czy jeśli wypowiem Państwu umowę to w jaki sposób bedzie naliczona kara umowna? czy bedzie ona naliczona od jednej umowy bez względu ile jest urządzeń czy od każdego urządzenia osobno pomimo że są na jednej umowie? Czy po rozwiązaniu umowy istnieje mozliwosc dogadania się z działem windykacji i rozłożenia na raty zadłużenia przed zablokowaniem urządzenia po imei? Możliwość reaktywacji po jakimś czasie?
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2021, o 14:14 przez Marta_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: przensienie postu do wątku z tym samym tematem.
Powód: przensienie postu do wątku z tym samym tematem.
Re: Rozwiązana umowa z tytułu braku spłaty dwóch rat
niby w sąsiednim temacie zadałem to pytanie i stały bywalec forum potwierdził, że można ale chciałbym wiedzieć jaki jest maksymalny termin do zapłaty tych zaległych rat i wznowienia umowy, przewijał się tu na forum termin 83 dni, ale to było dawno, może coś zmieniło od tego czasu. Co ciekawe na infolinii nic nie wiedzą i nie potrafią nic powiedzieć w tym temacie. Dlatego wyartykułowałem ten problem w osobnym temacie.alhambra8888 pisze:również mam podobną sytuację dlatego przyłączam się do pytania.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2021, o 12:11 przez marko80, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3124
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Rozwiązana umowa z tytułu braku spłaty dwóch rat
Witaj marko80, alhambra8888,
odpowiedź w kwestii reaktywacji umowy została udzielona tutaj: viewtopic.php?f=98&t=22755&view=unread# ... et="_blank.
W przypadku rozwiązania umowy w okresie podstawowym przez Abonenta lub z jego winy, ulga podlega zwrotowi w kwocie pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania. Ulga nie podlega zwrotowi w przypadku rozwiązania umowy po jej przedłużeniu na czas nieokreślony.
odpowiedź w kwestii reaktywacji umowy została udzielona tutaj: viewtopic.php?f=98&t=22755&view=unread# ... et="_blank.
W tej sprawie można się skontaktować z Działem Windykacji Należności.marko80 pisze:W przeciągu najbliższego miesiąca do półtora nie będę miał możliwości zapłaty tych rat. Co w związku z tym zrobić? Wiem, że nie można prosić o odroczenie rat,
Tak, kara (zwrot przyznanej ulgi) naliczana jest za usługi, czyli jak napisałeś, dla jednej umowy.alhambra8888 pisze:czy bedzie ona naliczona od jednej umowy bez względu ile jest urządzeń czy od każdego urządzenia osobno pomimo że są na jednej umowie?
W przypadku rozwiązania umowy w okresie podstawowym przez Abonenta lub z jego winy, ulga podlega zwrotowi w kwocie pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania. Ulga nie podlega zwrotowi w przypadku rozwiązania umowy po jej przedłużeniu na czas nieokreślony.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Rozwiązana umowa z tytułu braku spłaty dwóch rat
a czy przed reaktywacją umowy trzeba się wcześniej kontaktować z działem windykacji, czy można zapłacić zaległe raty za urządzenie i abonament i pójść od razu do przedstawicielstwa plusa i reaktywować umowę?
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 kwie 2021, o 11:53
Re: Rozwiązana umowa z tytułu braku spłaty dwóch rat
Prośba do plusa żeby udostępnili lub przedstawili część regulaminu która w sposób jasny przedstawia pełne zasady według których może być przeprowadzona reaktywacja
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5186
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: Rozwiązana umowa z tytułu braku spłaty dwóch rat
marko80,
możesz oczywiście skontaktować się z Działem Windykacji Należności. Aby reaktywować umowę, nie może być żadnych zaległości na koncie.
alhambra8888,
zasady reaktywacji zawarte są w procedurach wewnętrznych i nie są udostępniane.
możesz oczywiście skontaktować się z Działem Windykacji Należności. Aby reaktywować umowę, nie może być żadnych zaległości na koncie.
alhambra8888,
zasady reaktywacji zawarte są w procedurach wewnętrznych i nie są udostępniane.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 kwie 2021, o 11:53
Re: Rozwiązana umowa z tytułu braku spłaty dwóch rat
Myślę, że podstawą uczciwego działania na rynku jest to żeby klient miał przejrzyste reguły i zasady. Po odpowiedzi, że reaktywacja jest zawarta w przepisach wewnętrznych które nie są udostępniane rozumiem, że klient sieci plus nie powinien mieć możliwość poznania pełni praw wynikających z umowy obustronnej?
Rozumiem że decyzję o możliwości reaktywacji są podejmowane w oparciu o interes sieci i bardziej opłacalne jest nakladanie kar za zerwanie umowy?
Czyli reaktywacja jak rosyjska ruletka
Rozumiem że decyzję o możliwości reaktywacji są podejmowane w oparciu o interes sieci i bardziej opłacalne jest nakladanie kar za zerwanie umowy?
Czyli reaktywacja jak rosyjska ruletka
Re: Rozwiązana umowa z tytułu braku spłaty dwóch rat
Pełne prawa masz w umowie którą podpisujesz. Jeśli się z niej nie wywiązujesz to umowa traci ważność i jest Tobie wypowiedziana. To co się później dzieje to już dobra wola operatorów. Więc o czym Ty piszesz? Umowę bardzo dobrze znasz bo ją podpisałeś Także operator nic nie musi z Tobą podpisywać gdy umowa traci ważność (mówię o umowie reaktywacyjnej) - może oddać sprawę do sądu i nasłać komornika. To tylko jego dobra wola że coś takiego robi i tych zasad nie poznasz bo tego nie obejmuje Twoja umowa. Są to wewnętrzne procedury, które ktoś sobie wymyślił i dzięki którym można przywrócić abonenta "do życia" gdy z własnej woli spłaci dług.alhambra8888 pisze:Myślę, że podstawą uczciwego działania na rynku jest to żeby klient miał przejrzyste reguły i zasady. Po odpowiedzi, że reaktywacja jest zawarta w przepisach wewnętrznych które nie są udostępniane rozumiem, że klient sieci plus nie powinien mieć możliwość poznania pełni praw wynikających z umowy obustronnej?
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 kwie 2021, o 11:53
Re: Rozwiązana umowa z tytułu braku spłaty dwóch rat
Dobra wola operatora? Wszystko rozchodzi się o pieniądze ☺Prosiłem o odp pracownika sieci plus a nie administratorka☺
Re: Rozwiązana umowa z tytułu braku spłaty dwóch rat
Ale tak niestety jest. Sam mam problemy z płatnościami i nie masz już o co bić piany. Umowa reaktywacyjna jest oddzielną umową zawiązywaną od nowa po rozwiązaniu starej, zatem logiczne jest, że jej warunków nie ma w umowie podstawowej którą podpisałeś a z której się nie wywiązałeś, podobnie zresztą jak ja. Poza tym podpisanie umowy reaktywacyjnej powoduje że kary umownej nie trzeba płacić. Natomiast mam tu jeszcze kilka wątpliwości co do umowy reaktywacyjnej. Rozumiem, że w momencie jej podpisania kara umowna zostaje anulowana? Jeżeli mam dwie umowy to za reaktywację każdej trzeba zapłacić po 30 złotych czyli 60 i ta opłata jest doliczana do faktury? Natomiast najważniejsza kwestia to sprawa zaległości. Aby reaktywować umowę należy zapłacić zaległe raty do momentu rozwiązania starej umowy, czy późniejsze po rozwiązaniu tejże umowy także? Chodzi mi o raty za telefon + abonament. Bo na logikę należałoby zapłacić zaległe raty do momentu rozwiązania umowy a resztę będę spłacał po kolei wg zaktualizowanego harmonogramu umowy reaktywacyjnej? Ja to tak rozumiem. Bo rozumiem, że w momencie wypowiedzenia umowy przez operatora on ją zrywa i nalicza karę umowną którą muszę zapłacić jeżeli nie będę reaktywował umowy. Jeżeli ją reaktywuję to nie muszę płacić kary umownej.alhambra8888 pisze:Dobra wola operatora? Wszystko rozchodzi się o pieniądze ☺Prosiłem o odp pracownika sieci plus a nie administratorka☺
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5186
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: Rozwiązana umowa z tytułu braku spłaty dwóch rat
marko80,
tak.marko80 pisze:Rozumiem, że w momencie jej podpisania kara umowna zostaje anulowana?
Opłata reaktywacyjna doliczona zostanie do pierwszego rachunku wystawionego po podpisaniu umowy, za każdy numer.marko80 pisze:Jeżeli mam dwie umowy to za reaktywację każdej trzeba zapłacić po 30 złotych czyli 60 i ta opłata jest doliczana do faktury?
Tak.marko80 pisze:Aby reaktywować umowę należy zapłacić zaległe raty do momentu rozwiązania starej umowy
Zgadza się.marko80 pisze: Bo na logikę należałoby zapłacić zaległe raty do momentu rozwiązania umowy a resztę będę spłacał po kolei wg zaktualizowanego harmonogramu umowy reaktywacyjnej?
W momencie reaktywacji usług, kara umowna zostanie w całości anulowana.marko80 pisze:Bo rozumiem, że w momencie wypowiedzenia umowy przez operatora on ją zrywa i nalicza karę umowną którą muszę zapłacić jeżeli nie będę reaktywował umowy. Jeżeli ją reaktywuję to nie muszę płacić kary umownej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Rozwiązana umowa z tytułu braku spłaty dwóch rat
jesteście rewelacyjni na tym forum. Infolinia Plusa przy Was leży i kwiczy jeżeli chodzi o te tematy. Serdecznie dziękuję za odpowiedź.
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5186
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: Rozwiązana umowa z tytułu braku spłaty dwóch rat
marko80,
bardzo dziękujemy za miłe słowa.
bardzo dziękujemy za miłe słowa.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ