Teraz jest 22 kwi 2021, o 20:07



Nie działa automatyczna aktualizacja czasu NITZ w Plus GSM

W tym dziale pytamy o Plus Mix i Plus na Kartę. Odpowiedzi udzielą Wam specjaliści Plusa
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

zbiggy

PlusManiak

  • Posty: 51
  • Dołączył(a): 2 lut 2014, o 17:02
  • Podziękował : 6 razy
    Otrzymał podziękowań: 1 raz

Nie działa automatyczna aktualizacja czasu NITZ w Plus GSM

Post25 paź 2020, o 16:55

Dziś bardzo się rozczarowałem Plusem. W nocy była zmiana czasu i telefony nie przestawiły się na nowy czas. Okazało się, że Plus całkowicie zaprzestał dystrybucji aktualnego czasu poprzez sieć (NITZ).
O naprawienie tej funkcjonalności walczyliśmy w tym wątku i szczęśliwie udało się to naprawić w sieci Plus podczas modernizacji sieci w 2015 roku:
https://plusforum.pl/viewtopic.php?f=99&t=12700&start=30#p164807
Ta funkcjonalność działała 26 kwi 2015 po modernizacji sieci i później przez wiele lat.
Dziś była zmiana czasu z letniego na zimowy i okazało się że telefony nie przestawiły się.
Po sprawdzeniu modemem i przejrzeniu co sieć przesyła na telefony/modemy okazało się, że już wcale nie przesyła sygnału czasu. Prośba o naprawę.
Testowałem na 2 telefonach i modemie oraz 3 kartach sim Plus/Aero2 więc to nie jest problem telefonu:
Alcatel OT-282 to prosty telefon tylko 2G dla seniora
Samsung Solid B2710 to prosty solidny telefon 2G/3G.
Huawei E3131-s2 - to prosty modem usb 2G/3G.

Prośba o nie pisanie że na smartfonie działa bo te ciągną czas z Internetu, a poza tym mają zapisaną datę zmiany czasu w pamięci więc przestawiają zegarek bez udziału sieci GSM.

Technicznie uszkodzona funkcjonalność automatycznej aktualizacji czasu nazywa się NITZ:
Network Identity and Time Zone (NITZ)
Opcjonalna część oficjalnego standardu GSM fazy 2+

Lokalizacja BTS: Pułtusk, ul. Kolejowa 8 (komin PEC)

Prośba o interwencję, naprawę i informację kiedy będzie naprawione.
Offline
Avatar użytkownika

Joanna_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 21141
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 19:40
  • Podziękował : 63 razy
    Otrzymał podziękowań: 1790 razy

Re: Nie działa automatyczna aktualizacja czasu NITZ w Plus G

Post26 paź 2020, o 11:08

zbiggy,

przekazałam sprawę dalej. Dam znać jak otrzymam odpowiedź.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

bodek510

Szalony PlusManiak

  • Posty: 263
  • Dołączył(a): 8 sty 2013, o 22:48
  • Lokalizacja: Europa, raz tu raz tam.
  • Podziękował : 14 razy
    Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Nie działa automatyczna aktualizacja czasu NITZ w Plus G

Post26 paź 2020, o 19:11

Tyle lat w Plusie, a nie wiedziałem, że coś takiego teoretycznie jest. Mnie nigdy nie działała automatyczna zmiana czasu w zwykłym telefonie. Zresztą żona ma Nokię206 od kilku lat(smartphona nie używa z powodu szybkiego zużycia baterii) i też nigdy jej się czas nie przestawił samoczynnie. Miesiąc temu zmieniałem jej baterię w fonie, to po włączeniu musiałem ręcznie wprowadzać datę i godzinę.
Offline
Avatar użytkownika

wlo

Prawie PlusManiak

  • Posty: 30
  • Dołączył(a): 3 sty 2018, o 09:57
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Nie działa automatyczna aktualizacja czasu NITZ w Plus G

Post28 paź 2020, o 17:26

Nie wiem o czym mówicie, ale ja nie zauważyłem najmniejszych problemów ze zmianą czasu na "zwykłych" telefonach. Także ostatnia zmiana się odbyła kiedy trzeba.
Żeby na szybko podać modele...
Nokie: E52, 225, E61i. Co tam jeszcze... 6700. Specjalnie kartę włożyłem do MaxCom-a MM238. Wszędzie czas się zaktualizował.

Masz włączoną autoaktualizację czasu w telefonie w ogóle?
Offline
Avatar użytkownika

bodek510

Szalony PlusManiak

  • Posty: 263
  • Dołączył(a): 8 sty 2013, o 22:48
  • Lokalizacja: Europa, raz tu raz tam.
  • Podziękował : 14 razy
    Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Nie działa automatyczna aktualizacja czasu NITZ w Plus G

Post28 paź 2020, o 19:09

Tak, zawsze było to zaznaczone i nigdy nie działało. A tak prawdę mówiąc to nigdy się nad tym nie zastanawiałem, tym bardziej że kiedyś zmiana czasu złapała mnie w roamingu i też na zwykłej słuchawce musiałem czas przestawiać ręcznie.
Offline
Avatar użytkownika

Joanna_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 21141
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 19:40
  • Podziękował : 63 razy
    Otrzymał podziękowań: 1790 razy

Re: Nie działa automatyczna aktualizacja czasu NITZ w Plus G

Post5 lis 2020, o 18:48

zbiggy,

proszę o informację czy powyższa sytuacja nadal występuje?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

zbiggy

PlusManiak

  • Posty: 51
  • Dołączył(a): 2 lut 2014, o 17:02
  • Podziękował : 6 razy
    Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Nie działa automatyczna aktualizacja czasu NITZ w Plus G

Post6 lis 2020, o 02:38

Joanna_Plus napisał(a):zbiggy,

proszę o informację czy powyższa sytuacja nadal występuje?


Tak problem jest nadal. Sprawdzone dziś 06.11.2020 1:38 w nocy.
Offline
Avatar użytkownika

Joanna_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 21141
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 19:40
  • Podziękował : 63 razy
    Otrzymał podziękowań: 1790 razy

Re: Nie działa automatyczna aktualizacja czasu NITZ w Plus G

Post6 lis 2020, o 18:38

zbiggy,

dziękuję za weryfikację.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 4421
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 09:13
  • Podziękował : 17 razy
    Otrzymał podziękowań: 809 razy

Re: Nie działa automatyczna aktualizacja czasu NITZ w Plus G

Post10 lis 2020, o 18:30

zbiggy, sprawdzono ustawienia i parametry sieci, przetestowano usługę w centrali obsługującej Warszawę, oraz wspomnianą przez Ciebie lokalizację:
zbiggy napisał(a):Pułtusk, ul. Kolejowa 8 (komin PEC)
Nieprawidłowości w jej działaniu nie stwierdzono.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

zbiggy

PlusManiak

  • Posty: 51
  • Dołączył(a): 2 lut 2014, o 17:02
  • Podziękował : 6 razy
    Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Nie działa automatyczna aktualizacja czasu NITZ w Plus G

Post8 kwi 2021, o 23:06

Michał_Plus napisał(a):zbiggy, sprawdzono ustawienia i parametry sieci, przetestowano usługę w centrali obsługującej Warszawę, oraz wspomnianą przez Ciebie lokalizację:
zbiggy napisał(a):Pułtusk, ul. Kolejowa 8 (komin PEC)
Nieprawidłowości w jej działaniu nie stwierdzono.


Usługa nadal nie działa. Sprawdzone po ostatniej, wiosennej zmianie czasu.
Sprawdziłem na:
Alcatel POP4 - smartfon Android6 z wyłączonym internetem wifi i data. Czas pobrał po włączeniu Internetu przez wifi.
Alcatel OT-282 - telefon starszej osoby
Samsung B2710 - moja stara komórka
Huawei E3131 - popularny modem - polecenie AT^NWTIME pokazuje czas z sieci jeśli uda się go pobrać. Jeśii nie to pokazuje domyślną fabryczną datę z lat '90.
Wszystkie powyższe urządzenia mam cały czas i nie zmieniam konfiguracji. Kiedyś działo. Teraz od poprzedniej zmiany czasu nie działa a wszystkich. Sprawdziłem na 3 kartach sim Plus na kartę i 1 karcie Aero2.

Prawidłowo przeprowadzony test polega na wyjęciu/włożeniu baterii lub ręcznym wpisaniu złej daty np. 2000/1/1 00:00 i zrestartowaniu telefonu. Po restarcie i podaniu kodu pin telefon odczytuje i ustawia poprawną datę z sieci podczas logowania się do sieci. W sieci niebieskich, różowych i pomarańczowych nadal to działa poprawnie.

Jeśli państwo nie macie sprzętu konsumenckiego do testów to za darmo, w prezencie przekażę państwu wspomniany wyżej telefon Samsung B2710 którego już nie używam - prośba o info na priv do kogo wysłać.
Offline
Avatar użytkownika

Joanna_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 21141
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 19:40
  • Podziękował : 63 razy
    Otrzymał podziękowań: 1790 razy

Re: Nie działa automatyczna aktualizacja czasu NITZ w Plus G

Post9 kwi 2021, o 17:50

zbiggy,

poprosiłam o ponowne sprawdzenie usługi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Powrót do Plus Mix/Plus na Kartę - Oficjalny dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości