Teraz jest 19 sty 2022, o 12:37



wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

W tym dziale pytamy o Plus Mix i Plus na Kartę. Odpowiedzi udzielą Wam specjaliści Plusa
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Marta_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 2252
  • Dołączył(a): 11 lip 2017, o 10:52
  • Podziękował : 14 razy
    Otrzymał podziękowań: 258 razy

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post20 gru 2021, o 14:17

DanielT,

decyzję podejmuje Departament Reklamacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline

mariusz9a

Administrator

Administrator

  • Posty: 5781
  • Dołączył(a): 20 lip 2008, o 12:42
  • Lokalizacja: Sosnowiec
  • Podziękował : 40 razy
    Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post20 gru 2021, o 14:39

Akurat OnePlus 8T 5G, obsługuje 5G działające w Plusie (pasmo n41). Jaki dokładnie symbol ma ten model?
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

zbych_in_flames

V.I.P.

  • Posty: 931
  • Dołączył(a): 8 lis 2012, o 18:06
  • Podziękował : 28 razy
    Otrzymał podziękowań: 76 razy

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post20 gru 2021, o 16:37

To znaczy ta kwestia na One Plus i 5G była już poruszana na forum: viewtopic.php?f=99&t=26400&p=270052&hilit=ONEPLUS#p270086"target="_blank"target="_blank"target="_blank"target="_blank - wątpię by coś w tek kwestii się zmieniło. Telefonów tego producenta póki co nie masz też w ofercie Plusa z tego co wiem.
DanielT napisał(a):co w tej sytuacji mogę wyreklamować? Rozwiązanie umowy?

A umowę zawierałeś przez tel? Jeśli tam padały takie "gwarancje" działania na tym konkretnym modelu co podałeś to możesz reklamować - odsłuchają rozumowe i ocenią.


Dzięki. Ciekawe zestawienie. Wynika z niego, że Plus jest niestety daleko w tyle za pozostałymi operatorami :-/

No Plus też jako ostatni odpalił te usługi, jak zobaczysz na listę to w dużej mierze różnica wynika z braku wsparcia już na tę chwile starych modeli z 2016 i wcześniej dla których producent też już zakończył wsparcie. No i tę listę tworzą użytkownicy więc na pewno jest też wiele modeli gdzie działa - ale nikt tego nie zgłosił na stronę. Podsumowując nigdy nie będzie to porównywalna liczba właśnie przez tę różnice w czasie startu usług, a z czasem oprócz nowych modeli pewnie pokażą się jeszcze inni producenci.
Offline
Avatar użytkownika

DanielT

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 20 gru 2021, o 12:17
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post21 gru 2021, o 11:11

mariusz9a napisał(a):Akurat OnePlus 8T 5G, obsługuje 5G działające w Plusie (pasmo n41). Jaki dokładnie symbol ma ten model?


Model KB2003. Nie obsługuje. Mam kartę innego operatora jako drugą i po przełączeniu transmisji danych na Plusa "znika" opcja 5G w ustawieniach telefonu.

zbych_in_flames napisał(a):A umowę zawierałeś przez tel? Jeśli tam padały takie "gwarancje" działania na tym konkretnym modelu co podałeś to możesz reklamować - odsłuchają rozumowe i ocenią.


Umowę zawarłem w punkcie Plusa. Kartę włożyłem od razu do telefonu i za kilka minut była aktywna na numerze tymczasowym. VoLTE i VoWiFi nie działały (opcja w ustawieniach telefonu nie pojawiła się przy karcie z Plusa).
Konsultant powiedział usługi się uruchamiają 24h (włączałem ojcu u innego operatora - funkcja pojawiła się po zakończeniu rozmowy). Myślę sobie OK, czekam 3 dni i nic, dzwonię na biuro obsługi kilka razy i zawsze odpowiedź, że na numerze tymczasowym wszystkie usługi nie działają. Dopiero po pełnej migracji numeru i po ponad 24h dalej żadna z usług nie działa, konsultant zaczął szukać i zasugerował wymianę telefonu :oops:
Po zagłębieniu w temat znalazłem, że tylko plus ma 5G w paśmie 2600 TDD a OnePlus 8T tej częstotliwości nie obsługuje. Później trafiłem na https://wificalling-volte.pl"target="_blank i totalne rozczarowanie :-D

EDYCJA:
Marta_Plus napisał(a):Najmocniej przepraszam za napotkane niedogodności. W opisanej sprawie możesz jeszcze złożyć reklamację, przesyłając zgłoszenie wraz z numerem telefonu oraz niezbędnymi danymi (informacje w naszym FAQ-u powyżej) na bok@plus.pl"target="_blank. Jeżeli podasz mi potem numer zgłoszenia, postaram się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.


Reklamacja [#2610113]
Offline
Avatar użytkownika

Joanna_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 21463
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 19:40
  • Podziękował : 71 razy
    Otrzymał podziękowań: 1838 razy

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post21 gru 2021, o 11:25

DanielT,
DanielT napisał(a):Reklamacja [#2610113]

Poprosiłam o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi w tej sprawie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

DanielT

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 20 gru 2021, o 12:17
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post21 gru 2021, o 12:00

Joanna_Plus napisał(a):Poprosiłam o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi w tej sprawie.


Bardzo dziękuję. ;-)
Offline
Avatar użytkownika

RNIRZ

Prawie PlusManiak

  • Posty: 45
  • Dołączył(a): 31 sty 2018, o 01:53
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post3 sty 2022, o 15:33

Na telefonie Xiaomi Redmi Note 8 Pro działa VoLTE, natomiast nie działa VoWIFI. Sprawdzone na dwóch różnych numerach, oba w taryfie Nowy Plush i dwóch telefonach. Do lipca-sierpnia 2021 obie usługi działały bezproblemowo. Czym może to być spowodowane? Jak to naprawić aby działały ponownie? Usługa włączona u operatora na obu numerach, wszystkie niezbędne "fajki" zaznaczone w telefonach.
Offline
Avatar użytkownika

Joanna_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 21463
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 19:40
  • Podziękował : 71 razy
    Otrzymał podziękowań: 1838 razy

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post3 sty 2022, o 15:52

RNIRZ,

jakie usługi widnieją pod kodem *101#?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

RNIRZ

Prawie PlusManiak

  • Posty: 45
  • Dołączył(a): 31 sty 2018, o 01:53
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post3 sty 2022, o 18:07

Aktywne uslugi: VoLTE_VoWIFI, CLIRblock, GPRS, Nowe Uslugi Glosowe, Roaming, Wideorozmowy, LTE (APN atrybutu A:plus APN atrybutu B:mms)
Offline
Avatar użytkownika

Basia_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 4674
  • Dołączył(a): 8 wrz 2015, o 14:25
  • Podziękował : 7 razy
    Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post3 sty 2022, o 18:33

RNIRZ,

prześlij proszę krótki opis sytuacji, wraz z numerem telefonu przez ten formularz. Nasi pracownicy mając wgląd w konto numeru, zweryfikują sytuację.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

g-rs

Szalony PlusManiak

  • Posty: 381
  • Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 17:54
  • Podziękował : 48 razy
    Otrzymał podziękowań: 20 razy

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post7 sty 2022, o 12:19

A ja mam jeszcze takie pytania dotyczące korzystania z VoLTE i VoWiFi: :-)

1. Jak naliczane są rozmowy prowadzone przez VoWifi? Czy są rozliczane w ramach posiadanych pakietów? A co jeśli ktoś nie posiada pakietów - czy jest to standardowa stawka jak za normalne połączenie?

2. Czy rozmowy prowadzone przez VoLTE pomniejszają wielkość naszego pakietu internetowego tak jak rozmowy prowadzone przez komunikatory internetowe?

3. Jeśli mam włączone VoWifi i jestem w zasięgu Wifi ale ten zasięg jest w niektórych miejscach bardzo słaby lub wręcz zanika (duży budynek) to telefon w trakcie rozmowy będzie się płynnie przełączał pomiędzy VoWifi i siecią komórkową bez przerywania rozmowy i innych zakłóceń?

Być może już tu gdzieś te pytania padły. Jeśli tak to przepraszam, nie zauważyłem.
Offline
Avatar użytkownika

Joanna_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 21463
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 19:40
  • Podziękował : 71 razy
    Otrzymał podziękowań: 1838 razy

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post7 sty 2022, o 15:42

g-rs,
g-rs napisał(a):Czy są rozliczane w ramach posiadanych pakietów?

Tak.
g-rs napisał(a):A co jeśli ktoś nie posiada pakietów - czy jest to standardowa stawka jak za normalne połączenie?

Zgodnie z cennikiem.
g-rs napisał(a):2. Czy rozmowy prowadzone przez VoLTE pomniejszają wielkość naszego pakietu internetowego tak jak rozmowy prowadzone przez komunikatory internetowe?

Wykorzystanie technologii LTE, w której połączenia głosowe są realizowane poprzez przesyłanie pakietów danych, nie pobierając ich z pakietu GB posiadanego w promocji.
g-rs napisał(a):3. Jeśli mam włączone VoWifi i jestem w zasięgu Wifi ale ten zasięg jest w niektórych miejscach bardzo słaby lub wręcz zanika (duży budynek) to telefon w trakcie rozmowy będzie się płynnie przełączał pomiędzy VoWifi i siecią komórkową bez przerywania rozmowy i innych zakłóceń?

Co się stanie jeśli stracę zasięg Wi-Fi podczas rozmowy?

Jeśli podczas rozmowy stracisz zasięg Wi-Fi a będziesz znajdował się w zasięgu sieci LTE to zostaniesz do niej automatycznie przełączony będziesz mógł swobodnie kontynuować rozmowę. Jeśli znajdziesz się w zasięgu sieci 3G lub 2G to połączenie zostanie przerwane. Jeśli natomiast przebywasz zagranicą w obu przypadkach połączenie zostanie przerwane.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

g-rs

Szalony PlusManiak

  • Posty: 381
  • Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 17:54
  • Podziękował : 48 razy
    Otrzymał podziękowań: 20 razy

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post13 sty 2022, o 15:13

Jeszcze jedno pytanie ;-)

Joanna_Plus napisał(a):g-rs,
g-rs napisał(a):Czy są rozliczane w ramach posiadanych pakietów?

Tak.

g-rs napisał(a):2. Czy rozmowy prowadzone przez VoLTE pomniejszają wielkość naszego pakietu internetowego tak jak rozmowy prowadzone przez komunikatory internetowe?

Wykorzystanie technologii LTE, w której połączenia głosowe są realizowane poprzez przesyłanie pakietów danych, nie pobierając ich z pakietu GB posiadanego w promocji.


Czy dokładnie te same zasady obowiązują jeśli przebywam za granicą i korzystam z pakietów w roamingu?
Offline
Avatar użytkownika

Joanna_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 21463
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 19:40
  • Podziękował : 71 razy
    Otrzymał podziękowań: 1838 razy

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post13 sty 2022, o 18:55

g-rs,

VoLTE działa tylko w Polsce.
Jakie pobierane są opłaty za korzystanie z usługi Wi-Fi Calling+?

Sama usługa jest bezpłatna. Natomiast opłaty za połączenia i SMSy wychodzące i przychodzące wykonywane w ramach usługi są naliczane zgodnie z Twoją ofertą.

Pamiętaj, że korzystając z usługi Wi-Fi Calling+ w dowolnym miejscu na świecie dzwonisz tak jakbyś znajdował się Polsce w zasięgu sieci Plus.
Przykłady:
Jeżeli dzwonisz z Polski do innego kraju, to rozmowa będzie rozliczona tak, jak rozmowa międzynarodowa z Polski do danego kraju.
Jeśli dzwonisz z innego kraju do Polski to rozmowa będzie rozliczona tak jak z Polski do Polski (rozmowa lokalna w Polsce).

Aby mieć pewność, że będąc zagranicą rozmawiasz przez Wi-Fi włącz tryb samolotowy w swoim telefonie.

Strona
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Za ten post autor Joanna_Plus otrzymał podziękowanie od
g-rs(14 sty 2022, o 11:56)
Offline
Avatar użytkownika

bodek510

Szalony PlusManiak

  • Posty: 275
  • Dołączył(a): 8 sty 2013, o 22:48
  • Lokalizacja: Europa, raz tu raz tam.
  • Podziękował : 14 razy
    Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post18 sty 2022, o 21:41

Jak to jest z wifi calling+? Ściągnąłem apke z google play i niestety okazuje się że mam nie aktywną usługę, przy próbie aktywacji SMS na numer 80801 dostaję odpowiedź z plusa, że usługa dostępna jest tylko dla abonentów.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plus Mix/Plus na Kartę - Oficjalny dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 25 gości